Direktlänk till inlägg 23 juli 2023

❤️Morris min Morris❤️

Av Ia Weylandt - 23 juli 2023 17:30

 

Så fick vi Äntligen besök av den Älskade lilla familjen från Jönköping, med Mormis Morris i spetsen❤️

Den här bloggen kommer innehålla MASSOR med bilder på Morris,,, för det finns nog inget ljuvligare än ett 4-årigt barnbarn😍

Han är liksom ljuvlig när han står, när han går, när han sitter, när han ligger, när han pratar, när han äter,,,,

Ja vad han än gör, så är det det finaste som finns, och ALLT måste dokumenteras på bild, sen att bilderna inte gör mästerverket rättvisa, det är en annan sak, dom finaste minnena finns i mitt huvud...


För Hajja känslan när den lilla grå bilen rullar in på vår gårdsplan, och ut kliver Morris med orden... 

-Hej Mormor, nu kommer jag, jag ska stanna i 2 dagar💙💙💙💙

 

Alltså,,, hjärtat smälter, och man vill liksom bara krama ihjäl den där lilla underbara killen som kommer in genom grinden med sin lilla ryggsäck....

Och om Jag blir glad,,, så är det inget emot vad Glock blir💕💕💕

 
Glock Älskar barn💞

Och Morris Älskar Glock💞 ( nästan lika mycket som han älskar sin Mormis🤪)
 
Lilla Familjen anlände till Sjövreten i fredags eftermiddag, och jag hade förberett lite gofika lagom tills dom kom😋

(Det är jag som inte ville ha någon,,, aptiten är inte riktigt på Topp🤢)
 
Dom smaskades det på ute på altanen,,, men vi han inte sitta många minuter innan det förbaskade lynniga vädret förvandlades från sol 🌞 till regn 🌧️      
Jävla skitväder 💩

Först droppade det bara lite, så vi byggde en mysig koja av paraplyer....

SuperMysigt🥰

 

Men till slut var vi tvungna att ge oss mot vädrets makter, och flytta in under tak...


   
Morris va lika glad ändå,,, så länge han fick vara med Glock, så var han nöjd....

Det ser verkligen ut som om dom har ett förtroligt samtal💕
 
Sååååååå jäkla Underbara🥰
  
Olsson också, måste jag säga har verkligen skött sig över förväntan 😍jag är sååå stolt över henne...

För hon är ju annars inte heller speciellt social med folk förutom oss...

Men hon var Super med Morris....

Mest höll hon sig faktiskt undan, och Morris brydde sig inte nämnvärt om henne heller,,,, men när han gjorde det, så lät hon honom hållas....
 

Och imorse vid frukosten, då dom bondat ihop i dagarna 2....

 

Så pussade hon tom på honom💞

 

Under resten av fredagen bara hängde vi och mös...

Va såklart nere och hälsade på Linus och Waijtii...

 
Morris var modig, och vågade klappa båda två,,, men rida ville han inte...
 
Han var mest road av att hästen Linus hade samma namn som hans förskolefröken😂

Jäklar va han garvade åt det😅😂🤣
 
Jag försökte lura ut min dotter på en ridtur,,, men hon va inte så sugen heller😛

Hon nöjde sig med att mata dom med morötter 🥕 
 
Sen gick vi in och åt middag...

Ungdomarna är ju lite bittra över att semestervädret hittils varit svajigt, och skulle gärna vilja åka utomlands,,, men det finns ju inga resor nu, om man inte är beredd att pröjsa runt 50.000:- för en vecka💸💸💸


Så för att muntra upp dom lite, så bestämde jag mig för att bjuda på lite spansk 🇪🇸inspirerat mattema...

Allt för att dom iallafall skulle få liiiite utlandsfeelings🏝️

Så vi inledde med några spanska tapas....
 
Hade tänkt servera sangria, men då ingen av dom dricker rödvin, så fick det bli en mojito till fördrink...

 
Forsatte sen med att servera en suuuupergod spankinspirerad gryta med kyckling och choritzo...

Den påminner mycket om paella i smaken, men med pasta istället för ris, och utan skaldjur....
 
Den föll väl ut i smaken hos ungdomarna,,, båda tog om,,, vilket är det finaste beviset man kan då på att maten man serverar är god 😋👌

 

Till efterrätt skulle vi haft en nutellafylld tortilla med jordgubbar, kiwi, banan och glass...

Men alla var så mätta, så det bidde ingen eftis.....

 

Satt uppe och surrade en stund, men det blev inte speciellt sent, tror jag kröp till kojs vid 22-tiden, och Thompa kom redan någon timma efter....

 

Morris har vaknat vid åttatiden båda dagarna,,, skönt,,, hade ställt in mig på tidiga mornar, men nu var det jag som fick ligga och vänta tills han vaknade....☺️

Dagarna har inletts med gofrulle...

 
Och sen har vi bara myst runt, och haft det jäkligt bra...

Grabbarna har varit ute med båten och fiskat....
 
Nu fångade visserligen Morris ingen fisk i håven som  Mormis köpt,,, men han var ganska nöjd ändå....
 
Jonna och jag tog undertiden en promenad med hundarna, och avslutade med att gå bort till sjön och möta upp våra fiskare....

 

Medans vi väntade fick såklart Glock och Olsson bada....
 
Och till sist, så kom storfiskarna puttrandes där ute på havet (nåja)
 
HEJ HEJ 👋 

Och där satt Jonna och jag vid kanten och vinkade vi med....
  
Vi har också varit iväg på lite sightseeing och shopping...

Bla, så besökte vi Taxinge slott...

 
Jag ångrar att jag inte fotade den lååååååånga kön som ringlade sig på slottsbacken in till den berömda "fikabuffen"

En bråkdel syns på bilden nedan,,,, men man ser inte hur lååååång den verkligen var 😱

 

JAG, hade redan innan (trots lite protester från ungdomarna) bestämt,,, att här käkas ingen jäkla "buffé"

För jag blir så jäkla irriterad,,, man kallar det buffé,,,

en buffé för mig är när man får käka hur mycket man vill.🍩🍪🥧🥮🎂🍰🧁

Men det "unika" som det skrivs på hemsidan,,, med denna buffé,,, är att man betalar bara för det man lägger på tallriken🤔

Det är väl för fasiken ingen jävla buffé,,, det är ju som vilket jäkla konditori som helst....😠

 

Nej,,, vi nöjde oss med varsin glass i slottsparken,,, det smakade lika bra det, och vi betalde också bara för det vi åt😆

 

Vidare, så besökte vi också Mångfaldens hus, och Larssons Lada.....

   
För att sen självklart avsluta på Hedlandet och lite rolig shopping...

Fast Morris körde mest bil.....
  
Ungdomarna har också fått göra nytta också när dom varit här.... (frivilligt)

En stor gren hade gått av från äppelträdet,,,, vi sket i det,,, nyttjar inte äpplena ändå,,, men Sebbe,,, som gillar att ta tag i saker,,, bestämde sig för att den skulle sågas av, och äpplena tas om hand....

 
Och både Thomas och jag sa, ,, skit i det,,, men Sebbe var envis,,, och då sa vi att,,, då får du klara dig själv....

Så vi satt vid ett bord brevid och drack sommardrink, medans stackars Sebbe slet som ett djur....
 
Bara när han skulle få stegen på plats själv,,,, tjöt vi av skratt....😂
 
Men Morris var ett troget Faan av sin pappis 💙
 
Det gick "sådär"

Marken var ojämn, och stegen vinglig, vilket resulterade i att Sebbe till slut stod på en stol och vinglade....
 
Till slut hoppade hans sambo in som en räddande ängel 😇 och hjälpte till....  

Men Thomas och jag bara skrattade....🤣

    

Men ner kom den tillslut, och Morris var djupt imponerad över hans duktiga mamma och pappa....

 

Och även Morris har satts i arbete när han varit här...


 Han fick hjälpa Mormis att skörda grönsaker till salladen inför lördagen middag...

Ååååå han va sååå duktig💞💞💞

    
Älskar verkligen den där lilla människan av hela mitt hjärta 💓 

 

Inledde annars middagen med några kopior på tapasen från fredagen, men adderade också en löjromspizza till fördrinken...

 
En fördrink som bestod av Prosecco 🍾
 
SKÅL🥂Älskade underbara!
 

Till middag blev det grillat...

Sebbe, som är suverän vid grillen, fick ansvara för oxfilén,,,, som han självklart grillade Heeelt perfekt👌

   
Och då tycker tom jag, att det är gott med kött....


Vi har också gått en mysig kvällspromenad båda kvällarna...

 
Skönt att röra lite på sig efter middagarna innan sängdags....
 
Och hundarna har självklart uppskattat det,,, 
   

Men som vanligt, så har allt underbart ett slut😪 

Söndagen kom, och det var dags för den lilla familjen att bege sig hem till Jönköping igen....

Vi frågade Morris vad det sista var som han ville göra innan dom åkte,,, och han svarade,,,

Gosa med Glock💞

Så dom gosade en stund inne i soffan....

   


Sen satte dom sig i den lilla gråa bilen, och började färden hem till Jönkan igen,,, och jag grät såklart...😭

Massor grät jag,,,och länge,,, ändå vet jag att vi snart ses igen,,, för vi kommer att ha anledning att åka till Jönköping inom en snar framtid...

Men det till trots,,, så tycker jag det är så förbaskat jobbigt med avsked....

 

Men som jag skrev inledningsvis,,,, så finns dom fina minnena kvar, och fyra år, ÄR verkligen en Underbar ålder...

 

När den lilla bilen rullat utom synhåll, och jag torkat tårarna,,, stack hundarna och jag till skogs...

 
Det finns väl inget som läker ett ledset hjärta 💔 så bra som en rejäl skogspromenad....
 

Det kändes iallafall lite bättre när jag kom hem....

 

TACK Underbara, Älskade, Bästa dotter och svärson för att ni tog med er Guldklimpen och kom och hälsade på...

Älskar Er alla, mer än ord någonsin kan beskriva...❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2023 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards