Direktlänk till inlägg 28 juli 2023

Slappdagar…..

Av Ia Weylandt - 28 juli 2023 16:30

 
Här sitter jag och känner mig lite lätt dum, och som att jag lurats lite grann....

Men jag har faktiskt inte gjort det med flit,,, det blev nog bara lite missförstånd....

För jag skrev ju för typ 2 veckor sedan,,, att nu börjar semestern....

Och jag fick Massor med kommentarer,,, att ha det så bra på Öland....

 

Men sanningen är den,,, att vi inte ens åkt till den vackraste Ön ännu,,,men nu fasiken börjar det bli dags...


För planen var att spendera den första 1 1/2 semesterveckan hemma, och jobba Massor med ToDo på gården...

Som sagt, det var planen,,, ena väggen på stallet skulle målas om, 2 väggar på lösdriften behövdes bättras på,,, altanräcke skulle oljas,,, ridbanan sladdas etc,,, etc,,,etc....


Men det blir ju sällan som man har tänkt sig..

I fredags,,, samma dags som vi fick hit våra Älskade Jönköpingsbor, så skulle Frallan bara ut och scootra hundarna,,, möter sopbilen på ett smalt ställe,,, ger sig ut i spenaten,,, och kör omkull med elscootern, och får den över sig....

 

Jädrans va mörbultad han var när han kom hem,,, han var helt övertygad om att ett eller flera revben var knäckta...

Men Frallan bet ihop hela helgen vi hade finfrämmat, även om han gick och vilade sig ibland...

Men sen när dom åkt,,, så släppte han verkligen loss dom riktiga smärtorna...

Shit va ont han har haft,,, och shit va han inte knappt har kunnat tagit sig ur sängen i början på veckan....

 

Och jag har ju ingen heller direkt ork...

Men jag har ändå försökt se till så att hundarna fått sitt....

 

Vi har gått 4 km PW....

 
Vi har varit och badat.....
 
Olsson har spårat.....
 
Båda har fått uppletande....
   
Och Thomas har faktiskt också ansträngt sig, och försökt komma ut på prommis varje dag...

 

Det har t.o.m blivit endel svampplockande....

 
Inga jättemängder, men tillräckligt för att vi kunde njuta av varsin god  

MUMS 😋 

 
Han offrade sig också att hänga med ut med båten en stund, så hundarna fick simma lite...

 
Men jäklar va ont han hade i varje liten dyning....🤕

I onsdags, så var det bestämt sen tidigare,,, att vi skulle köra iväg hästarna på sommarbetet,,, 

Jag försökte verkligen underlätta för T så mycket som jag kunde, genom att själv hänga på transporten😱

    

Och båda hästarna var tamejtusan heeeelt jäkla Fantastiska⭐️⭐️ genom att i princip lasta sig själva...

Man kan nästan tro att som kände på sig att husbonden var konvalescent....

För Linus, som i vanliga fall alltid testar, och försöker sätta sig på tvären, knallade bara rakt in, och likaså, gjorde coolaste Waitiii....💙💙

 
Allt Thompa behövde göra, va att stå därframme och prata Limpan, medans Waijtii lastades....
 

Inte "så bara" förresten,,, för han fick ju också köra ekipaget till sommarhagen....
 
Där gick liksom gränsen för vad jag klarade av.....


Och sen kom vi fram till betet,,, och släppte ut våra hästar....

Och jävlar i dejsannen  som dom sprang...

 
Synd vi inte hade finkameran med, för det var ett skådespel utan dess like....
 
Runt, runt, runt i den stora lummiga hagen sprang som i säkert 10 minuter...

Men till slut lugnade dom ner sig, och tog sig tid att spana in grannarna i hagen brevid...
 
Jag gillar att dom har "hagkompisar" även om dom inte går inom samma staket...

Dom kan inte nosa på varandra, men det blir ändå en känsla av flock för dom....
 
Det tog inte många minuter, innan det såg ut som att W&L gått där i hagen i hela sina liv💙💙
  


När vi lämnat hästarna, passade vi på att köra ett rapporteras med Frk O när vi ändå var i andra skogar...

Inte speciellt långt, mest fokus på framföringar...

 
På torsdagen blev det varsitt frispår för båda...
 
Båda skötte sig fint⭐️⭐️
 

Som synes, så håller jag mig borta från lydnadsplanen...

Har tagit en paus med Olsson, efter att det liksom lite skurit sig mellan oss.

 

Det var när jag tränade framåtsändande med henne här hemma på vår plan, som det blev JÄVLIGT tokigt.

Jag kastade bollen som belöning åt henne, bollen for in under staketet, och jag hade glömt stänga av elen😭

Jävlar vilken smäll hon fick, samtidigt som hon greppade bollen,,, hon skrek i högan sky, och sen satt hon bara och vibrerade länge efteråt😔

Efter det litar hon inte på mig, och vill definitivt inte gå ut på ett framåtsändande...

 

Ska ta nya tag i ny miljö på Öland.

Hoppas kunna klura ut hur vi ska lösa det, tillsammans med dom andra duktiga förarna där🍀

 

För vi behöver liksom hitta tillbaka till varandra.

Jag anmälde till Linköpings Elitspår om drygt 2 veckor, och blev nästan chockad över att vi kom med👌

Lika kul som att vi kom med,,, lika kul är det att även Team Lyx blev ordinarie...


Nu jäklar ska Olimbompa och Lyxan träna spår på Öland 👣👣👣👣


Så Ölandsresan blir lite annorlunda i år.

Hade ju först tänkt stanna på Ön tills söndagen, men nu lämnar vi på fredagen,,, åker via Jönköping där vi stannar en natt och gosar med Morris och lite annat...

Sen lördag eftermiddag, åker vi vidare till Linköping, tävlar på söndagen, och sen får vi se om vi orkar åka hem till Sjövreten,,, beror nog lite på hur det går, och hur sent tävlingen blir klar....


Även resan till Öland, blir lite annorlunda i år...

Alltid tidigare har vi åkt på lördagen, som imorgon,,, stannat en natt på trevliga Kalmar BK, och sen kört över bron på söndag fm...

Men nu när vi kollar SMHI, så ska det, vad dom lovar, bli en jättefin lördag, med strålande sol 🌞 hela dagen...

Och då känns det ju lite dumt att spendera en av dom få soliga dagarna hittils i en bil....🤔


Så vi packar allt klart, och sticker söndag morgon direkt till Öland istället....


Denna vädersvajjiga fredag har varit lugn...

Vi har packat, städat hemma och gått en riktig långis....
 
Vi har också varit och sagt HejDå till hästarna...

Gillar att vi ställer bilen långt ifrån, och går med hundarna sista biten till sommarhagen,,, då blir det som en aktivitet för dom också...
 

Och han är ju rätt snygg den där Waijtii, när han lyckligt såg sin husse, och kom springande emot oss....
 

För en stund sedan när vi kom hem, så sken solen ☀️

Då gick jag ut och satte mig på altanen och mös med lite jordgubbar och rosé....

Hög mysfaktor👍

      
Men tamejfaan om jag hann sitta i max 10 minuter, för sen kom plötsligt ett väldigt mörkt moln, och regnet vräkte ner, från 0-100 på typ en microsekund😲

Nu sitter jag visserligen fortfarande ute, men under parasollet, och insvept i en filt och huttrar....

Inte lika Hög mysfaktor👎

   
Fast lite mysigt är det faktiskt måste jag erkänna🫣

Jag själv har inga större problem med det svajiga vädret.

Men jag tycker synd om alla barn, på sommarlovet ska man ligga på stranden och få sand mellan tårna, inte sitta inne och huttra...


Men, Men, inget vi kan påverka, bara gilla läget och göra det bästa av situationen...

Nu är det dags att avsluta dagens onödiga ordbajseri,,,, nästa gång jag skriver gör jag det förhoppningsvis på den vackraste av öar,,,, ÖLAND💙

 

Tills dess,,, ha de bra Alla🎈

 


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2023 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards