Direktlänk till inlägg 8 augusti 2023

Underbara Öland dag 7-9

Av Ia Weylandt - 8 augusti 2023 21:45

 

Dag 7- söndag...

Vädret var inledningsvis på dagen inte jättekul, men ändå bättre än vad SMHI trott...
Men inget stoppar ju ett gäng träningssugna hundnördar😉

 

Samling, och uppställning på lydnadsplan klockan 10.00✅

 
Och alla hundar lydde så fint⭐️
 
Det kom några små skurar då och då, men det var mest sånt där fint blomspruteregn, som mest kittlar i ansiktet.

Men ganska så mysigt också att sitta under paraplyer och kolla duktiga hundar....
   
Iom att vi ville komma hem i någorlunda tid för att kolla på fotbollsmatchen i efterhand, så körde vi på med uppletande direkt...

Gulliga Indy var med och vallade rutan....
 
Denna dag körde vi fyra korridorer....

 
Olsson fick 6 föremål, och skötte sig mycket bra❤️
 
Och sen då hem och kolla Sverige-USA för dom som ville....
 
Jag ville det inte, utan kurade ihop mig i Hobbe, tände ljus och låg och läste...

SuperMys 🎈

Men jag var bort en sväng och kollade till fotbollsfansen,,,, och dom såg ut att ha det ganska mysigt dom med😊

 
Sen klarnade faktiskt vädret upp på söndagskvällen...🌞

Vi kunde sitta ute och snacksa innan middagen....😋

 
Och efterrätten gick inte av för hackor den heller🤤
 
Satt ute ganska länge och mösade, inna vi kröp till kojs🥱
 

Måndagen bjöd på något trevligare väder, iallafall inget regn👍

Thomas och jag stack iväg ut och körde ett 750 meter långt frispår med Frk O....

 
HejDå husse.....
 
Ollibompa, gick iväg i full spruta, och lyckades ta sig fram till Thomas som satt på en Enormt vacker utestation🤩
 
Sen mötte vi upp dom andra, och fördelade spårmarkena mellan oss.

Glock, som fick springa ut och möta husse efyer Olsson frispår, fick vila från mer skogsarbetet.

Men jag trampade ut ett spårupptag till Olsson, som hon senare tog sig an och löste fint....
    

Duktiga EllaBellaBus🤩

 
Innan vi tog oss an dagens lydnad, grillades det smaskiga korvar i skogen på en superfiffig gasolgrill, som tog typ 1 

sekund att värma upp🚀

 
Korv är alltid gott, speciellt utomhus....


Och sen intogs då lydnadsplanen.

Jag tror faktiskt att alla 7 hundarna lydde, men det var dåligt fotograferande...

Men Sheriffen fastnade på bild,,,,
 
Likaså Lyxan....
 
Förra året käkade Thomas och jag något så vansinnigt goda pizzor på en krog i Byxelkrok.

Då sa vi att det var dom godaste pizzorna vi någonsin käkat...

Därför ville vi ju såklart besöka den restaurangen igen, och käka samma gudomligt goda pizza som året innan....
 
Men vilket jäkla antiklimax det blev.

Det var samma gulliga servitris som förra året, och samma meny,,, vilket bådade gott...

Men maten 🤮

Dom måste bytt kock och bytt råvaror....
 
Jag såg direkt när min salamipizza kom in,,, att det inte skulle vara bra🥴

När man måste pilla bort salamin, på en salamipizza, då är det fanimej inte bra🤢

Jag tror jag åt knappt en tredjedel, sen gav jag upp.....

Och Thomas Hawaii var inte mycket bättre, jag smakade på skinkan, och den smakade absolut ingenting...

Aldrig mer den syltan,,,  inte ens servicen va lika bra som sist.....


Vi tog iallafall en mysig runda bland bodarna i Byxelkrok innan vi begav oss tillbaka till Hobbe....
 
Jag mådde illa hela kvällen,,, men vi satt ändå inne å mös en stund hos Norrköpingarna....
 
Så summasummarum, en trevlig kväll....

 

Tisdag.....Dag 9,,,, och denna dag blev det Massor av träning....

 

Vi började med ett frispår med återgång med Olsson...

Denna dag fick hon agera "riktig" rapporthund...

Jag hade glömt lägga ner godisburken i Thomas rygga, så när han kom ut efter ett 600 meters frispår hade han inget förutom skojsen att belöna med...

 

Så jag la korv i en bajspåse, och band fast i Ollans halsband innan jag skickade henne...

Så hon transporterade liksom upp sin egen belöning,,,, så jäkla coolt....

 
Och hon skickades också tillbaka denna dag,,, och herre jävlar som hon springer,,, benen hinner knappt med....
 
Även KnockelibockeliBus fick ett kortare frispår....

Han springer så glatt, men delger inte så fort,,, men glädjen går inte att ta fel på....🤩
 
Sen blev det lydnad...

Riva i en budföring,,,, ser mest bara ut som en prick🚀🚀🚀🚀🚀
 
Lyxan lyder....
 
OllanBollan känns såååå fin nu....
 
Och Knocke är alltid rolig att se❤️
 
Efter frispårsträning, trampade Thompa ut ett spår till Olsson, som hon fick ta efter lydnaden....

Inte hennes snyggaste upptag, men hon kom iväg åt rätt håll👌

 
Efter spåret fick både hundarna och vi njuta av lite god lunch och vila....
 
Men ingen rast ingen ro....

Efter lunchbraket körde vi korridorer...
 
Olsson var galet pigg och glad i blåsten, och hittade föremålen utan några som helst problem....
 
Och efter uppletandet, körde vi dagens andra lydnadspass....

Och nu när jag sitter här och skriver, så börjar jag nästan känna dåligt samvete för min lilla Hicka...

Hur mycket kan man träna en hund på en dag liksom🙈
 
Men till mitt försvar, så ska jag säga att vi mest lekte andra lydnadspasset.....
 
Vi avslutade sen en härlig träningsdag med en rolig prommis...

 
Hundarna var skuttiga och glada,,, och där mitt i skogen, så mötte vi plötsligt tåget....
   
Vink 👋 vink 👋 till alla passagerare.....

 

Efter det for vi in till Löttorp, där det var marknad...

 
Kanske inte en marknad al la Skänninge,,, men ganska mysigt endå att strosa runt...
   
Vi kom ju ganska sent, så det va lite folk och många hade börjat packa ihop, men några lakritsremmar inhandlades iallafall....

 
Och vad vore väl en Ölandstripp, utan den obligatoriska "Kroppkakekvällen"😋

 
Från Ninnis Kroppkaksbod, hämtade vi dom ljuvligaste av kroppkakor....

Alltså,,, det är sååååå jäkla gott.....
 
Thomas provsmakade för något år sen, och han nästan spyr fortfarande bara man nämner ordet "kryddpeppar"

Så han käkade raggmunk med fläsk istället...

Som syntes smakade dom också bra....😋
   
Nu spelar dom andra kubb,

 


och det är ju liksom inget för mig,,,

 


så jag sitter istället i Hobbe och njuter av en av dom sista kvällarna...

Hundarna känns också nöjda med tillvaron....

Hickan har knappt lyft på huvudet på hela kvällen...

 
Nu är det bara 2 hela dagar kvar på den här trippen, som förra veckan kändes som evighetslång....

På fredag packar vi ihop och drar mot nya äventyr,,,,

Så nu ska jag bara njuta av dom sista dagarna på denna magiska Ö...

 

Må gott Alla......❤️



 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2023 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards