Direktlänk till inlägg 10 augusti 2023

Underbara Öland dag 10-11

Av Ia Weylandt - 10 augusti 2023 22:00

 
Så kom den då, den sista natten med gänget🥹

Och det är med något blandade känslor jag nu krupit in I Hobbe för sista gången den här Ölandstrippen...

För samtidigt som jag känner mig "klar" med Öland för den här gången, efter att varit här i nästan 2 veckor, så känns det så vemodigt att det nu är över för i år🥲



Vädret till trots, så har vi haft det väldigt bra,, man lever ju verkligen "lyxliv" när man är iväg såhär.

Dom enda besluten som måste tas, är vad vi ska träna idag och vad vi ska äta till middag typ...

Och jäklar så mycket bra träning vi fått...👊

 

Dom senaste 2 dagarna har vi mest fokuserat på spåret...

Lite roligt att alla brudarna,,, Lyx, Riva och Olsson, med tillhörande mattar, ska tävla spår i Linköping i helgen🍀

Så igår fick Olsson ett lite längre spår med många vinklar och spetsar...

 

Det löste hon riktigt bra⭐️
 

Busigt olagliga tog vi oss fram till Sheriffens spår via tågrälsen

 

Sheriffens spår var inte så långt, men många vinklar och spetsar även till honom...

 

Han tog bakspår för första gången på väldigt länge,,, men sen spårade han fint⭐️
 
Idag, torsdag, fick båda varsit upptag, och sen bara ett kort lätt spår...

   

Självklart har det blivit endel lydnad också...
 
Och Mumsligt lunchande...
 
Vemodigt lämnade vi den vackra skogen på eftermiddagen,, årets sista Ölandsspår ,,😭 årets sista Ölandslydnad😭

Tillbaka på campingen tog jag en dusch, och softade en stund, innan jag gick den sista campingpromenaden😭

 
Faan va töntig jag är,,, men jag tycker det är jobbigt med förändringar,,, och detta blir ju som en skilsmässa....


Men vi fick en supermysig avslutning, sista kvällen med gänget, då vi bestämde oss för att gå ut och äta...
 
Det blev verkligen en mysig kväll...
 
Och maten var vansinnigt god 😋 

Jag har ju som vanligt så jäkla svårt att bestämma mig, och dessutom är jag ju mer en förrättsmänniska.

Så jag löste det hela genom att beställa 2 förrätter, och ingen varmrätt...

Första rätten var flamberad tonfisk, som var nåt så in i bengen god, så jag ville slicka tallriken...


Andra rätten var friterade jätteräkor, som också var galet goda, men tonfisken var helt jäkla magisk...
 
Fiskälskaren Thomas käkade en schnitzel , som var så jäkla stor, så den hade räckt till fyra personer..

Han var också nöjd med sin mat....
 
En riktigt fin kväll blev det💝
 

Sen sa vi faktiskt HejDå till våra vänner som vi umgåtts med dagligen i snart 2 veckor...

Dom har i princip redan packat ihop sina bohag, och kommer troligtvis ha hunnit sticka imorgon innan vi hinner vakna...

Det tycker jag är skönt,,, har så svårt med avsked, jag gråter alltid😅

 

Vi däremot kommer att ta det lugnt och sova ut.

Räknar med att komma iväg mellan 10-11 nångång.

Och då har vi ungefär fyra timmars körning till Jönköping, där vi stannar mellan fredag och lördag.

På fredagskvällen ska vi umgås med Mormis Morris och såklart med Jonna och Sebbe också,,,

och på lördagen ska vi göra en annan kul grej,,, innan vi packar ihop och tar oss upp till Linköping på lördagseftermiddagen...

 

Så jag förstår inte riktigt varför jag känner mig så deppig just nu😕

Finns ju så mycket kul att se fram emot💃

 

Tack Öland,,, Tack gänget,,,, Det har varit Magiska dagar😘

     
Och Självklart mest Tack av allt till våra Underbara hundar, som låter oss uppleva så mycket kul🎈

WE LOVE YOU😍

 

 

 


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2023 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards