Direktlänk till inlägg 1 mars 2015

Välkommen Mars måndad......

Av Ia Weylandt - 1 mars 2015 18:00

 

Ja nu står det Mars på kalenderna,,,,

Känn dig Välkommen,,, Härliga vårmånaden mars....!!!!


Ljuset och vårkänslorna har verkligen satt fart på träningslusten,,, och vi lämnar en riktigt bra träningshelg bakom oss....


Om fredagskvällen vill jag bara säga,, att jag INTE tycker om musslor längre,,, dom slank ner,,, men det är inget jag känner för att äta igen inom en snar framtid...

Lite trist....


I lördagsmorse skilldes som vanligt Thomas och mina vägar åt vid åtta tiden...

Han drog till skjutbanan och jag drog till golfbanan....


Jag stannade på vägen hem och la ut ett spår till Dollar utefter Ågestavägen...

Käkade frukost, och hann också gå och lägga mig och läsa en stund innan Thompa kom från skjutbanan...


Thompa käkade frulle,,, och sen åkte vi och släppte på SuperDollarn...

Ett ganska kort, men roligt spår

direktpåsläpp in i skog,,, sen ut på äng,,, in i skog,,, ut på äng,,, och avslutade i skog....

600m,,, många vinklar,,, 3+slut,, och han spårade superfint...

Lite snurr i ena spetsvinkeln ute på ängen...


Sen gjorde vi 2 rapportskick med Glock....


Thomas testade att för första gången koppla loss honom på startpunkten och säga åt honom att sitta kvar...

Vi har märkt att han kan bli lite störd av själva "knäppalossögonblicket",, och att  knäppet i spännet på halsbandet blir signalen att gå istället för "marschkommandot"...


Och mycket riktigt så stack den lille Sheriffen så fort knäppet kom,,,

Thompa var då modig nog att kalla tillbaka honom för att göra om proceduren,,,,

och den lille godmodige hunden satt då kvar tills husse gav det rätta kommandot,, och drog på det iväg som en avlöning....


Det var ett bra styrkebesked av finaste Glock!!!!

Duktig Glock,, och modig Husse....!!!!

Från mig gick han som en kulspruta när jag knäppte loss halsbandet,,, jag hade inte modet att testa något nytt,,, kanske nästa gång...


Vi kände oss nöjda där,, och begav oss bort till golfbanan för att köra lydnad...

Vi körde samtidigt, men jag kunde inte låta bli att då och då snegla på Thomas och Glocken...

Jättefint går han,,, apporteringarna är en dröm som jag kan titta på om och om igen...


Jag är nöjd med Dollar också,,, ska bli skoj att köra igång lite mer konternueligt igen....

Sen får jag se om vi kommer att tävla något mer,,, jag vacklar lite fram och tillbaka,,,


Tyvärr blev det inga foton från lördagens träning pga att jag glömt mobilen hemma....

Jag får försöka njuta av minnebilderna på näthinnan...


Hem för att hejja på Kalla och dom andra svenska tjejjerna...

Spännande värre,,, och vilken jävla krigare hon är Charlotte Kalla,,,, faan va jag skulle önska att jag hade bara en tiondel av hennes driv....


Efter skidorna åkte vi bort till golfbanan och knallade en timma,,, sen var det hög tid att göra lördagsmys,,,,,


På söndagsmorgonen stack Thompa och hundarna iväg för en timmas trampande på golfbanan...


Jag låg kvar i sängen och kollade Änglagård 3,,, köpte den tidigare i veckan,,, trodde inte jag sett den,, men det insåg jag att det hade jag visst,,, men det var ganska mysigt ändå att bara ligga kvar i sängen och slappa....


Käkade frulle och drog sen till spårskogen....

Vi visste att det skulle vara rävjakt hela helgen på Gålö,, så därför valde vi Sandemar istället...


Jag gick ut ett 1500 meter långt spår till Dollar...

Och fy faaaan så mycket vildsvinsbök det är där....

 

Jag brukar faktiskt inte vara rädd,,, men idag tyckte jag det var obehagligt,,,,

Det var som att gå på en annan planet som liksom var helt upptrampad av utomjordingar...

Dessutom blåste det ju så in i bomben,, så det knäppte och knakade i träden,, och jag var varje gång säker på att ett gäng grisar skulle hoppa fram vilken sekund som helst...

 


Vi åkte sen bort en bit, och Thompa gick ut det som skulle bli Glock's längsta spår hittils i livet...

Nästan 500 meter i hård blåst och mycket vildsvinsbök....


Vi satt i bilen och var lite nervösa inför att släppa på Sheriffen,,, kände att vi kanske tagit oss vatten över huvudet,,, inte egentligen för längden på spåret,,,

men för kombinationen,,,

Längd, Blåst, Vildsvin....


Thomas tog ut honom ur bilen och gick så jäkla fort bort till spåret och släppte på,, så jag hade inte en chans att hinna få upp kameran...

Jag gick tillbaka och satte mig med Dollar i bilen, och höll tummarna för att det skulle lyckas...


Efter en stund hör jag hur Thomas jublar när GlockiPlockiPinn tar slutpinnen,,, går dit och möts av en överlycklig Thomas....

Och överlycklig Glock.....

 

Thomas är helt Lyrisk över hur bra han spårar,,,, han säger att det är som om han går på räls,,,,

Han håller sig klockrent i spårkärnan,,, tar vinklarna super,, och har jättefina pinnmarkeringar....

SÅ KUL!!!!!

 

Nu gäller det att ha is i magen och inte öka svårighetsgraderna för snabbt....

Utan bara sakta, sakta gradvis öka liggtiden....

Underbara,,, Härliga,,, Duktiga Glockhund!!!!!

 


Åkte sen och släppte på SuperD....

Idag fick han ett tävlingsmässigt spårupptag....

Har märkt att han har en liten förkärlek till att vilja gå åt höger,,, så därför försöker jag att i den mån det går oftare lägga upptaget åt vänster....


Idag gjorde han upptaget helt enligt regelboken och vi kom iväg fint...

Spåret,, som är ett av dom tävlingsspår som jag alltid gått varje gång SSBK har haft tävlingar på Sandemar,,, börjar med en så jävla brant backe bara rakt upp....


Mördarbacken i Falun,,, släng dig i väggen liksom!!!!!

Idag försökte jag gå den lite mer på skrå,, och när jag gick ut spåret,, så gick jag så sakta,, så jag var inte helt slut ändå när jag nådde toppen,, där jag strategiskt placerade en pinne,, för att få chans till återhämtning....


Kan dock meddela att det är en STOR skillnad på att själv lulla uppför backen,, mot att sen 2 timmar senare släpas uppför den med en tokig DollarExpress i linan 15 meter framför...

Alltså,, när Dollar tog pinnen där uppe på toppen,, och jag flåsandes belöndade honom,, så trodde jag på riktigt att jag var påväg att dö trötthetsdöden...


Det brände som eld i bröstkorgen,, och min enda tanke var vem som skulle rädda mig om jag fick en hjärtinfarkt där och då....????

Usch,,, ingen skön känsla....


Men det gick över ganska snart,,, för när man väl kommit upp på toppen,, så är spåret otroligt fint, om man bortser från vildsvinsböket då....

Men när jag sladdade fram bakom Dollar,, hade jag ingen tid till att vara rädd....

 

Jättefint spårade han.....

 

Och vi var nog båda lika nöjda med oss själva när slutpinnen var bärgad....

Finaste, Bästa, Mest. Underbara Dollar....

 


Han är Verkligen Skogens Konung,,, och jag,,, jag är bara ett stolt bihang som är så nöjd över att få spåra med honom...

"som att flyga utan flygplan",,,,,,,, så känns det,,,,, typ.......

 


Och sen var det bråttom, bråttom hem för att kolla 5-milen på skidor....

Vi trodde det började kl 13,,, Thompa körde som en galning och sladdade in på uppfarten 13.07,,, jag springer snabbt, snabbt upp,, sätter på TV:n och inser att loppet startar 13.30

PUH!!!!!


Nu blev det väl kanske inte så spännande som vi hoppats,,

vilket Thomas ganska snart var ett levande,,, (ganska högljutt Zzzzz Zzzz) var ett bevis för...

 

Men upploppet däremot,,, var något i hästväg som jag aldrig kommer att glömma...

Härligt för att det slutade med svensk medalj,,


Någon som är så söt när han sover det är Glock det....

 

Det är liksom tassar "All over the Place" om man säger så....

 

SötNöt!!!!


Efter skidorna åkte vi bort till ängarna och knallade runt en stund,, och sen var det dags att göra söndag....


Nu laddar vi för en ny arbetsvecka....

Mycket att göra för mig på jobbet framöver....


Men nästa helg blir det Tärnsjö igen om allt går som planerat...

Längtar dit,, var 2 månader sedan vi var där,, och hoppas ju såklart på att det ska gå att få till lite bra och rolig träning...


Trevlig Söndagskväll,, och Trevlig Arbetsvecka.....

Hoppas vi skrivs igen!!!!!!!





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards