Direktlänk till inlägg 8 mars 2015

GLOCK är ett A-barn......

Av Ia Weylandt - 8 mars 2015 18:45

Ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh......

Jag hade faktiskt tamejtusan glömt hur Underbart det är att få komma upp till Hobbe i Tärnsjö...

Visserligen blev vi så vansinnigt glatt överraskade över hur lite snö det var,,, praktiskt taget ingen alls i varesig skogen eller på vår "lydnadsplan"....

Vi var ju beredda på att inte kunna träna nånting alls,,, men det gick ju bättre än bäst....


Bara känslan att få åka dom ca 13 milen i dagsljus var magisk,,, och när vi insåg att skogarna var snöfria,,, så gjorde vi en "spontanare", genom att Thompa släppte av mig vid ett träningsställe på vägen upp...


Jag tog ut och knallade med hundarna,, medans Thomas fortsatte bort till Hobbe,,, packade in och startade kylskåp och allt sånt där manligt....


Vår fina spåräng som är oändligt stooor....

 

Trodde verkligen inte det skulle vara så lite snö....

 

Här har vi lagt många roliga spår....

 



När Thompa sen kom tillbaka körde vi ett snabbt rapportrace med den lille Glocken...

Bara 2 skick,,, och den lille Sheriffen var taggad till tänderna...


Åkte nöjda och glada vidare bort till Hobbe,,, och hann även gå en härlig på dom fina slingorna ,, innan det blev allt för mörkt.... 

 

Isen låg på sjön,, och såg faktiskt ganska stabil ut när vi kom upp i fredags kväll..

 


Mörkret hann falla över Östa Camping innan vi var tillbaka,, och kröp in i Hobbe för en mysig fredagskväll....

Hundarna fick mat och låg sedan och smaskade på varsitt ben,, medans Thompa och jag njöt av smarrig smörgåstårta,,,,

 

En smörgåstårta som denna gång var hälften så stor som förra gången,, och därmed mer anpassad för två...

Ändå räckte den till lunch för oss på lördagen....


På lördagsmorgonen stack Thompa och hundarna ut på en 45 minuters härlig promenad vid 7-tiden,, och jag flyttade mig som vanligt från sängen till soffan och började läsa en ny bok...

Camilla Läckberg's "Lejontämjaren",,, den första av hennes böcker som jag läser,,, varför vet jag inte,,, men jag är HELT såld,,,, fy som fasiken va bra den är....


Vid 9-tiden slet jag mig,, och jag och hundarna gick en härlig prommis på ca 45 min...

Det blåste som bara tusan på vänstra stranden,,, men var nästan helt vindstilla på andra sidan...


Vi åt sen en lång och god frukost, och inte förens vid 10.30 tiden kom vi iväg ut för lite roligt skogsarbete....


Jag gick ut ett 1900m långt spår till Dollar....

Tänka sig,, att så långa spår har han aldrig fått på träning tidigare,,, men nu får han det,,, bara för att det liksom går att gå hur jäkla länge som helst i dessa magiska skogar....


Sen åkte vi runt i bilen och rekade lite....

Det är ju så häftigt....

Vår camping ligger liksom som på en halvö,, ca 1 mil ifrån själva Tärnsjö stadskärna...

Och den milen mellan Hobbe och staden,, består bara av underbar mysig mestadels tallskog...

Det finns hur mycket träningsmark som helst,, och vi har aldrig mött en endaste människa...


Drog bort till en ny bana,, och körde rapport med Glock....

Thomas och Glock påväg ut till B...

 

Vackert Eller????

Glock hos mig på A...

 

Glock påväg tillbaka efter avslutad träning,,, Thomas släppte honom en bit ifrån A-stationen...

 

Nöjd och mycket Glad Glock med sin Älskade boll efter avslutad träning..

Och nöjda och glada var vi med vår Älskade Glock......

 

Jag tycker han är såååå vacker,,, men det är klart,, jag kanske är något "jävig"......


Åkte sen bort och släppte Dollar på spåret....

 

Som synes mycket snö på vägarna,,

Jag hade lagt upptaget nästan 100 meter upp från påsläppet,,, men Dollar löste det bra...

Gick ut mycket fint....

 

Gjorde en liten snurr efter ca 50 meter,, men fortsatte sen själv att jobba sig framåt/uppåt,,, hittade spåret,, och gjorde en superfin analys av åt vilket håll det gick,, och kom iväg i fin stil...

Duktiga Bästa Dollar!!!!

 

Och OJ som han fick kämpa i den hårda blåsten...

Jag har nog aldrig tidigare känt mig så bekväm med att gå bakom honom...

Hade lagt som en trappa med vinklar med ca 20 meters mellanrum,, och det löste han superfint...


Däremot fick vi ett tapp i en spetsvinkel strax efteråt,,  det blev ett rejält snurrande,, och där blev också en pinne kvar i skogen denna dag...

Men spårade han Super fram till slutet  


Underbara Bästa Dollar,,, han ger sig inte i första taget....

 

Nöjd matte,,, och lika nöjd hund....

 

Har jag någonsin nämnt att jag Älskar Dollar????


På vägen tillbaka till Hobbe, släppte Thomas av mig, Dollar och Glock på den gröna slingan ca 5 km från campingen,, så att vi fick knalla sista biten hem...

Det är vanligtvis en mycket fin och njutningsfull promenadsträcka,, men denna dag blev jag grymt besviken...


Dom hade tamejtusan skövlat hela jäkla skogen,, och första biten av slinga såg ut som en krigshärjad zon...

 

Jag var inte alls nöjd,,, tyckte bara allt runtomkring mig var fult och lite läskigt...

Men efter halva turen ungefär,, så blev allt som vanligt igen,, och jag och hundarna njöt i fulla muggar av vår fina promenad...

Många spångar att passera....

 

Och däremellan Superfina skogsstigar.........

 

Shit som jag njuter.....


Hemma i Hobbe väntade Thomas med lunch (fast klockan passerat 14) beståenda av smörgåstårta och ett glas rött...

Mums,, Smarrigt och lyxigt att kunna ta ett glas vin sådär mitt på dagen....


Jag la mig sen till rätta och låg och läste,,,, Thompa somnade framför TV:n och hundarna mösade på sina håll...

Dollar och Glock,,,, bröderna Brothers mysar ihop...

 

    


Bäst jag låg där och slöade, och näst intill höll på att somna, så plingade det till i mobilen,, och nyfiken som man är,, så hoppade jag naturligtvis upp och kollade vad som plingade...

Det visade sig vara ett mess från Glock's uppfödare,,,

Meddelandet löd....

Grattis till fina höfter.....!!!!


PLING,,,, jag klarvaken,,, skrev raskt tillbaka.....
VAD BLEV DET,,,,?????? VI HAR URUSEL UPPKOPPLING HÄR??????

Han har A-höfter,,, blev det glädjande svaret....


 

Fasiken va kul!!!!.
Jag lät mobilen stå och tugga både länge och väl för att kunna göra en skärmdump på SKK's resultat....

SÅ Skojjigt för alla inblandade....


Vi firade med att gå ut och köra lydnad...


Thompa med Glocken,, och jag med Dollar....

Thomas Supernöjd med Sheriffen som går från klarhet till klarhet...

 

Jag SuperNöjd med SuperDollar..... på vårt lilla egna vis liksom.....

Vi avslutade med platsliggning för grabbsen..... snart dags att kasta in Gozzi i leken också...

 

Sen ville T köra lite lydnad med D....

 

Och det är när jag ser dom två tillsammans som jag inser hur långt bort vi är,, jag och MrD,, i det som jag kallar lydnad...

SUCK!!!!

Han kommer aldrig lyda mig lika bra,,,, att se dom två tillsammans är som att se det mest samspelta dansparet dansa ihop...

Det är som att det sitter osynliga kardborreband emellan dom....

Det är oerhört vackert,, men samtidigt ganska deprimerande att se.....

 


Sånt är Livet!!!!

Vi gick iallafall en skön prommis efter avslutat lydnadspass,,, och OJ om det var nöjda hundar som kröp in i Hobbe efteråt...

 


Vi käkade älgfärsköttbullar,,, potatismos,,, egeninlagdgurka, och egna rårörda lingon till middag...

Vare gott,, eller vare gott????


Kvällsmys med Kommesarie GosGlock

 


Jag gick och la mig tidigt,,, så Thompa fick ta kvällsrundan som vanligt....

 


På söndagen var vi tvungna att sticka direkt efter frullen pga att lille Liam skulle fira födelsedag kl 11 i Stockholm...

Först tänkte vi ställa klockan för att hinna upp och lägga spår innan vi var tvungna att lämna Tärnsjö vid 9-tiden...


Men sen ångrade vi oss,,,

Va Faan liksom,,, det kommer så mycket träningstillfällen framöver,,, så låt oss och hundarna vila lite...

Istället så stack T ut med jyckarna på en timmas prommis vid sju,,, samtidigt som jag plockade ihop och gjorde frulle...

 


En frulle som vi avnjöt samtidigt som starten i Vasaloppet drog igång...

Sen tog jag hundarna och gick den gröna slingan som jag gick på lördagen baklänges,,, samtidigt packade Thompa ihop och lastade in allt i bilen,, och plockade upp mig ca 5 km bort,, och vi landade i Huddinge strax före 11...


Vilken vacker söndag vi haft....

Barnkalas,,,, strålande solsken,,,, underbara prommisar,,,, städning av tomten,,, trimning av Gozzi,,, borstning av D&G,,,

Jag satt till och med ute i solen en stund och läste,,, men det blåste lite för mycket för att det skulle vara riktigt skönt...


Nu blir det jobb hela veckan lång...

Nästa helg kommer Jonna och Sebbe från Jönköping för att förgylla vår tillvaro....


God Arbetsvecka!!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards