Direktlänk till inlägg 14 mars 2015

VÅRKÄNSLOR!!!!!

Av Ia Weylandt - 14 mars 2015 19:45

 

Vårkänslorna fortsätter att spritta runt som lekfulla laxar i kroppen....

Att gå både morgonprommis och kvällsprommis i dagsljus är en lyx, som man liksom glömmer bort under årets mörkaste årstid,, och mörkerprommisar både morgon och kväll,,,blir en livsstil, som man är tvungen att anpassa sig till,,

Desto härligare är det när det vänder.....


I måndags kväll gick vi alla bara en härlig prommis på golfbanan....

I tisdags mötte Dollar, Gozzi och jag upp Abbotarna och knallade milen....

Thompa och Glock åkte bort till Södra och körde lydnad....


Onsdagskvällen inledde vi med rapportträning för Glocksterizern,,, sen åkte Thompa till skjutbanan och hundarna och jag till golfbanan....


Vårkänslor för mig,,, innebär också städkänslor,, eller vad man nu ska kalla det...

Onsdagskvällen ägnade jag iallafall åt att vårstäda vårt hus...

Började med det roliga men mycket tidskrävande jobbet att damma Dollars prishylla....

 

Kära nån,, Kära nån,, sicken tid det tar,,,

En hel kväll för att vara ärlig.....


Vet att åsikterna går isär, om huruvida klubbarna ska dela ut bucklor eller inte...

Vissa,,,, (jag tror faktiskt det handlar om dom som varit med länge) anser att bucklor och pokaler bara är dammsamlare,,, och vill nog helst slippa ta emot dom...


Jag,, för min del,,, ny i branschen,,, ÄLSKAR varje pokal lika mycket,,, kanske inte just i det ögonblicket som jag dammar dom....

Eller,, jag ställer dom i badkaret,,, duschar dom,, och sen måste var och en handdukstorkas,, för annars blir det fula torkränder på dom....


Hur som,, inte superkul att handdukstorka plastbucklor kan man tycka,,,,

Men jag njuter faktiskt,,,, för varje pjäs jag torkar,,, så finns härliga minnen där att minnas och njuta tillbaka till....


Kolla tex dessa 3 nedan,,,,,

Dollars första plakett från BBK där han startade lydnadsklass som 11-månaders...

Följt av plaketten från när han 1 månad senare blev uppflyttad ur apellen i spår i Nynäshamn,,,,,,,, (tänka att brukset skulle börja och sluta i just Nynäs)...

och den 3:e är från uppflyttningen ur apellrapporten hösten 2008

 

Ljuvliga tillfällen  som jag kan att tänka tillbaka på varje gång jag ser pokalerna...


Det finns fler bucklor som betyder lite mer än alla andra....


Självklart finns dom 2 pokalerna från Bruks-SM med på listan över "magic moments"

Edsbyn-2010 och Nynäshamn-2014

 


Första rapportcertet kom i Norrköping hösten 2009,, och är ju såklart också ett speciellt minne

 


Annat kul är rosetten från utställningen i Södertälje,,, ett litet kan tyckas löjligt rött plastband,,, 

 

Men detta löjliga röda plastband,, är ett bevis på att vår Underbara Vackra Mest Älskade SuperDollar även har exteriören för att få titulera sig Svensk  BruksChampion!!!!

Stort!!!!!!


Sen kan jag ju självklart inte lämna promenaden längs underbara minnernas väg,, utan att visa den fina bucklan,, som SuperDollar och jag vann,, då vi hösten 2009 tog hem hela tjottaballongen i Halloween Cup i lydnad,, som gick av stapeln i Tyresö....

 

Det är också ett Mycket Fint minne!!!!


Fina minnen är också DM och SM medaljerna som pryder SuperDollars fina porträtt...

 


Men tillbaka till verkligheten.......


På torsdagen stack T själv iväg med hundarna till skogs,, och jag drog in till Stockholms Centralstation och hämtade upp underbaraste Jonna och Sebbe,, som kom från Jönköping för att mysa med oss i helgen....


Såååå Härligt att ha dom här igen,,,

Och det tyckte hundarna också...


GuldGosGlock myser......

 

Alla 5 myser.....

 


På fredagen hann vi sticka iväg och köra lydnad efter jobbet,, och även gå en mysig prommis på golfbanan...

 


Har jag sagt,, att han är Det Vackraste jag Vet??????

 


Fredagskvällen ägnade vi åt våra smålandsgäster...

Vi käkade och gott och umgicks och hade mys hela kvällen lång....


På lördagsmorgonen stack T som vanligt till skjutbanan, och jag till golfbanan....

Insåg denna morgon att golfbane prommisarna snart är ett minne blott...

Lika mycket som vi älskar den tidiga våren,, så gör ju såklart golfarna det också....

Och synen som mötte mig denne lördagsmorgon vittnade om att 18-hålsbanan snart kommer att vara öppen....

 

Dom gula och röda bollarna,, som Dollar och Glock tror är belöningsbollar, är ju i själva verket utslagsbollar som tas in för vintern,, och läggs ut igen på våren...   vilket bevisar att en öppning är på G....


Sen kan jag personligen tycka att det inte är dags ännu,, jag menar,, vem vill spela ner en boll i denna bunker?????

 

Eller vem vill spela på en byggarbetsplats????

 

JAG,, tycker det borde vara LÅÅÅÅÅÅNG tid kvar innan banan är i öppningsbart skick,,, men det är jag det....

Vet inte om någon lyssnar på mig!!!!


Efter prommisen åkte jag hem och käkade frulle,, och hann också mysa lite med Jonna och Sebbe innan T kom från skjutbanan och det var dags för dagens hundaktiviteter...


Vi åkte och mötte upp Abbotarna för spår/lydnad/fika....

Började med spår....

Eftersom vi fikade väldans länge.... så fick Glock gå ett spår med en liggtid som var längre än han någonsin gått...

 

Men OJ så fint han löste det....

Inga som helst problem att komma iväg....

   

Och han spårade Kalasfint fram till första pinnen....

 

Snurrade lite i sista vinkeln,, men gav sig inte,, utan löste det hela med bravur,, och en överlycklig Sheriff kom farandes till mig för att visa sin stolthet,,

 

Duktiga, Duktiga GlockiPlockiPinn.........

Han Älskar verkligen belöningen han får efter varje pinne....

 


Dags för mig och SuperDollar....

Taggade till tusan tar vi oss över vägen för att släppa på....

Ser ut som vi båda har näsorna påslagna... eller nåt.....

   


Jag tar honom fram till påsläppspunkten,, och där vet jag att det bara handlar om att jag ska ha IS i magen och våga vänta ut honom...

 

För jag vill vänta och se att han vindar in spåret,, och NÄR jag ser att han gör det,,

 

DÅ,, låter jag han gå,,,

Och då jävlar går det fort,,,

 

Då är det springa efter för mig som gäller....

 

En helt magisk underbar känsla när man sen kommer iväg på spåret.....


Idag spårade han så jäkla fint,, så jag var helt salig när vi kom till slutet........

En trappa med 7 vinklar och 2 svåra spetsar,, som han klarade galant...

Alla pinnar plockade han också...

Nöjd, Nöjd, Nöjd matte!!!!


Åkte vidare till Botkyrka BK,, där först Abbot fick komma in på lydnasplanen...

 


Sen var det Glock's tur,, att för första gången träna med människor på lite överallt på planen...

 

Det var ingenting som påverkade honom...

Nästa steg får bli kommendering,,,


Dollar fick också komma in och göra lite lydighet,,,

Och sen var typ dagen slut...

Tänk va tiden går fort när man pysslar med hund....


Åkte hem,, och jag hann sätta mig på en stol och njuta av dom sista solstrålarna,, njuta av mina fantastiska braiga bok och en kopp kaffe...

 

Dollar njöt också i solen,,,

Älskar när vi är ute,,,,

Glock gillade visst också kaffe,, så det blev så att vi delade på mitt...

 


Ikväll kollar vi Mellon,,,, första gången vi ser i år...,,, har ju hört låtarna på radion,, och har vår favvo,,,

Hejja Hejja Hoppas Gammal är Äldst!!!!!!!!


Trevlig Lördag!!!!!!

 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards