Direktlänk till inlägg 11 oktober 2015

SuperDollar och KronPrinsGuldGlock

Av Ia Weylandt - 11 oktober 2015 17:30

Ännu en helg börjar lida mot sitt slut,,,, en helg som under lördagen innehöll MYCKET hund,, medans söndagen innehöll LITE hund...

Så blir det ibland...


På lördagen vaknade jag redan halv fyra, och tassade upp och la mig och läste i gästrummet...

Vid sjutiden åkte jag och hundarna bort till Västerängarna för en mystisk och magiskt vacker promenad i dimman...

 

Kom hem igen vid åttatiden,, och packade då bara in alla träningsgrejjor i bilen,, och sen satte vi styr upp mot Tärnsjö...


Usch det gjorde Ont i mig av tillbakalängtan till detta paradis...

Va jag saknar förra årets underbara hösthelger däruppe...


Nåväl,,, vi skulle samlas för rapportträning kl 11,, men vi kom upp redan strax efter 10,, och det med flit, så att jag skulle hinna gå ut ett spår till Dollar...


Och sen åkte vi bort till dagens träningssträcka...

Och jäklar vilken bra träning det blev...

Ganska kallt,,, tror temperaturen låg strax över nollan...

 


Gubbarna och hundarna gick ut en grundsträcka på 800meter,, helt i obanad terräng,,, och sedan efter ganska lång liggtid, så började hundarna skickas tillbaka...


Glock kom in i full fart,,, och jag höll på att skita på mig när jag såg hans ben....

 

Det såg ut som om alla fyra benen var helt uppfläkta,, och blodet forsade,, och min enda tanke var att han måste ha trasslat in sig i nån jävla taggtråd...

Men efter en snabb kontroll insåg jag att det var blåbären som mosats mot benen när han i full raketfart sprungit i blåbärsriset...

Puh!!!!!

Jag som trodde blåbärssäsongen var över...


Gubbarna gjorde en förlängning på 400 meter,,  Glock skickades först från A-C,, och jag testade att ha honom lös på framföringen.

Och det gick superduperbra...!!!!

Fasiken va nöjd jag är,,,!!!!!

Duktiga Duktiga Glock!


Resten av träningen flöt på bra,, alla hundar skötte sig med bravur,,, inför fjärde skicket gjorde gubbarna ytterligare en förlängning på ca 200 meter,, och då skickade jag Glocken sist,, vilket naturligtvis gjorde att framföringen inte blev riktigt lika bra,,, men helt Okey...


Och det är SÅÅÅ jäkla häftigt att stå där på nerräkningen med en knäpptyst hund,,, som sen i "marschögonblicket" drar iväg så fort som benen bär,, jag är nästan orolig att han ska dra omkull,,, hur fasiken hinner hjärna och ben sammarbeta liksom....


Nöjd liten GuldGlock efter att sprungit 3,4 km i full fart,,,

 

,,, inte i sträck dock,,, och vi hade idag dessutom ganska så långa liggtider...


Så pass långa,, så att Dollars spår fick en liggtid på 4:a timmar....

 

Taggad till tusan gör han ett fint upptag,,, och vi kommer iväg i fin stil....

 

Och fördelen med den långa liggtiden, var att han blev supernoga och tempot gick ner rejält...

 

Riktigt behagligt att gå bakom honom idag på det 1100m långa spåret i den vackra tallskogen...

 


Fantastiska Bästa SuperDollar,,,, alla pinnar 7+slut tog han också....

 


Sen åkte vi till campingen för att grilla lite korv till lunch,,, nåväl,, klockan var nästan 3,, men lunch är lunch,, och korv är så jäkla gott,,,,

 

Och ännu godare blir det med trevligt sällskap,, nöjda hundar och fantastisk sjöutsikt...

Och JA,, Mr Abbot,,, du syns i bild...  

 

Allt trevligt har dock ett slut,,,, vi hade planerat att även köra lite lydnad när vi ändå var där,, men tiden sprang iväg,, och med tanke på att vi hade 2-timmars bilfärd hemmåt, och skulle fira Glock,, så struntade vi i lydnaden...

Däremot så parkerade vi bilen en bra bit ifrån grillplatsen så att vi skulle få chansen att gå utefter den vackra standpromenaden...

 

Ville fasiken inte ha varit i Östa utan att ha fått njuta av det vackraste....


2 timmar senare var vi tillbaka hemma igen,,, och då var vi alla ganska möra...

Men vi skulle ju fira Fantastiska Glock's dubbla uppflyttningar ur lägre under hösten...


Dock behövde Frallan först ta hand om rådjuret som han sköt i tisdagskväll,,,

Så medans jag förberedde en skaldjurs plateu,, så satt min sambo vid köksbordet och styckade en liten bambi i olika delikata delar...

 

Lite Makabert,,, !!!!

Men gott,, och mer ekologiskt kan det ju knappast bli.....


När lilla rådjuret låg delat i fina delikata bitar,, var det dags för firandet av KronPrinsen...

Han var väl inte helt lycklig över att få sitta på bordet,, men han fann sig i det...

 

Maten smakade ljuvligt,, och självaste jubilaren Glock och storebror Dollar smaskade samtidigt på varsit älgben ute i trädgården...

Glock kom sen in och somnade på sitt vanliga sorglösa vis i soffan brevid husse...

 

Tack Älskade KronPrinsGuldGlock för en Magisk höst!!!!!


På söndagsmorgonen sov jag ända tills klockan slog sju, och Thompa gick upp för att sticka med hundarna...

Dom fick en superfin prommis på golfbanan...

 

Jag låg kvar i sängen och läste ett par timmar,,, så jäkla skönt nån gång då och då att bara få ligga kvar,, även om jag gillar morgonprommisarna bäst....


Thomas stack till sin älskade skjutbana för att tävla KM i pistolskytte,, och hundarna och jag drog såsmåningom till skogs och gick en härlig prommis i det underbara söndagsvädret...

Hösten när den är som bäst...


GlockBusen älskar ju att springa omkring med pinnar,, och det är inte alltid han väljer den minsta och smidigaste pinnen i skogen...

 

Men han är verkligen en kämpe,, och ger inte upp i första taget,, även fast pinnen ibland är mer än lovligt bångstyrig....

 


Hem, duschade, fräschade upp mig,,,och drog sen hem till Micke och Izabella för lite födelsedagsfika,, då Micke fyllde år i fredags...
SuperMysigt, och SuperTrevligt,, och dessutom för mig en ny bekantskap iform av Nemo och Twitter...

Thomas,, som Älskar alla djur,, har länge tjatat om att han vill ha en papegoja,, och jag har sagt "över min döda kropp"
.....

Men efter dagens eftermiddag är jag nästan omvänd,,, fast  bara nästan...

Nemo och Twitter är nämligen våra barnbarn i ARA-kostymer...

Och framförallt den vackra och mycket sociala Nemo fick mitt hjärta att smälta.

     

Alltså han va så Jäkla go!!!!


Vackra Twitter var lite mer reserverad och hussebunden....

 

Men han visade ändå lite nyfikenhet ,,, och han visslade superfint....

 

Vem vet,, kanske blir vi ARA-ägare inom kort.......

Undras va SuperD och GuldG skulle tycka om det....?????


Efter en mycket trevlig eftermiddag anlände vi hemma igen...

Thompa stack ut med hundarna,, och jag började förbereda kvällens middag,, som består av hamburgare gjord på älg med diverse tillbehör...

Alltså vi har så mycket viltkött i frysen,, så vi kommer inte att behöva köpa protein inom det närmaste halvåret....

SÅÅÅÅÅ Lyxigt....!!!!


Nu blir det en vecka fylld av eldning och vedhuggning...

På torsdag drar Thomas till Tjeckien över helgen...

Vill någon spåra med mig,, så Välkommen att höra av sig...


God Söndag till Alla!!!!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Av Ia Weylandt - Söndag 24 mars 16:15

   Veckan som gått har varit lugn. Vet ärligt talat inte riktigt vart dagarna tar vägen, jag tycker det är måndag, sen torsdag, sen puff💥helg.....   Jag har skönt nog varit pigg även på eftermiddagarna, och vi har varvat med att gå mys...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards