Alla inlägg den 29 januari 2016

Av Ia Weylandt - 29 januari 2016 19:00

Usch och Fy, veckan har verkligen gett oss det absolut tristaste hundväder som finns....


Tycker att det är så tråkigt att vintern försvann,, första gången på 3 år som isen ligger,, och så får man bara ca en veckas underbara prommisar på den....  

Det är sån frihet att ha hela sjön å gå på,,, och hundarna blir så skuttiga och glada där..


   


Skuttiga och Glada är dom ju iofs även på golfbanan,,, för den har vi ju fått tillbaka från skidåkarna nu...

Men jäklar så halt och jävligt det var i början på veckan,,, så glad över mina rejäla halkskydd...

 

Jag tuffar fram som en liten bandmaskin....


Tuffar på dygnet runt gör även vår tvättmaskin och torktumlare....

Orkar inte ens räkna hur många handdukar som går åt varje dag,, men många är det...

 


I måndags kväll firade vi Thompas födelsedag med pompa och ståt...

Eller nä,,,, mest firade vi ju i lördagskväll,,, men på självaste bemärkelsedagen åt vi tacos och Polly Rocks till efterrätt...

Thomas var väldigt glad över sina fina presenter från mig....

Hans favortiost WhiskeyCheddar,,, och en bit av en halväten lakritsrem...

 

Jag köpte bara en, och i bilen hem från affären blev jag så vansinnigt sugen,, så jag var tvungen att smaka bara lite grann...

Blev kanske liiiiite mer än en liten, liten tugga.....

Men Men,,, det är ju tanken som räknas!!!!


På tisdagen var jag på den årliga tandläkarkontrollen....

Alltså peppar, peppar,,, jag har så jäkla bra tänder,,, ännu så länge inte ett endaste hål,, och ytterst lite tandsten...

SKÖÖÖÖÖÖNT!!!!


Det är min gamla klasskamrat från årskurs 1-9 som är min tandläkare,,, och det är så kul att träffas en gång om året och snacka gamla minnen.....

Även om det mest är hon som kan prata,,, själv ligger jag ju där med kuddar, sugslangar och andra diverse instrument i munnen,, och kan inte göra så mycket annat än nicka gillande...

Roligt också att hennes mamma, var min mammas tandläkare,,, det finns mycket historia här....


På onsdagen var Thomas iväg och jagade hela dagen/kvällen, så nu hänger det återigen ett litet rådjur i vinkällaren...

Själv mösade jag med hemmagjord LCHF-pizza,,,, sååååå jäkla god....

 


Det bästa T kom hem med var dock i mina ögon inte rådjuret,,, utan ett par supermysiga torgvantar,, som fru jaktmarksägare gillar å göra....

 


Jag Älskar torgvantar,,, och hon har haft vänligheten att förse mig med massor av olika i regnbågens alla glada färger...

       

Och tar man sig en snabbtitt på bilder från det glada 80-talet,,, så ser man att passionen för dessa vantar fanns redan då....

 


På torsdagen sen,, tog Thompa hundarna och jag ägnade hela kvällen lång åt att storhandla...

Jösses som jag njuter av att få gå runt i en matvarubutik,,, vrida, vända på grönsaker,, och skapa helgens rätter...


En helg,, som jag egentligen hade planerat att spendera ihop med Jonna och Sebbe i Jönköping...

Kalendern har varit så fullspäckad hela hösten och nu i början på året,,,

 

Detta var den enda lediga helgen,,, men då kom en jobbmässa på fredagen ivägen...

För när jag ska åka ner,, vill jag helst kunna ta halvdag på fredagen för att komma iväg och hinna få en fredagskväll tillsammans med ungdomarna...

Men mässan höll på ända tills kl 17,, och då hade jag ju inte kommit fram förens mitt i natta...


Ska försöka få till en Jönköpingshelg i februari istället,,, men almanackan börjar fyllas på även då...

 


Mässan jag var på,, var heeeeelt fantastiskt...

Vi hade en jättefin och välbesökt monter, och jag älskade att stå där och snacka med kunder

 

Bilden är dock tagen innan öppning...


Fick också vara med att lyssna och se Heeeeeeelt Makalösa föredrag...

Konfrencier var Gry Forsell,,, för musiken stod The Poodles,,,  underhållningen skötte dom magiska trollkarlarna Brynolf & Ljung,,,

Men dagens Absolut häftigaste inslag, som blandade skratt, tårar och rys stod Pär Johansson för...

Pär grunadade Glada Hudik teatern,,, och jäklars vilken man att berätta,,, vilka historier,, och vilka människor,,, jag är helt mållös.....


En lång dag med trötta fötter som resultat,, men jäklars så givande,,, och desto mysigare nu att få slå mig ner och njuta av ett glas vitt och lite oliver...

 

Hundarna har spenderat dagen och kvällen med Thompa,,, och dom känns ganska nöjda dom också...

 


I helgen blir det iallafall lite hundträning....

Imorgon planerar vi spår för Dollar och ett litet ensamt kort rapportrace för Glock som inte sprungit på över en månad...

Och på söndag drar vi till Enköping för ett rejälare träningspass på Norrsidan...

Ska bli sååååååååå jäkla kul,,, oj som jag längtar efter att få komma igång igen....


Så nu kan jag sent om sidor önska Alla en Mycket Trevlig Helg!!!!!



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards