Direktlänk till inlägg 15 juni 2017

Lååååååååååååååååååååååååååång vecka!!!!

Av Ia Weylandt - 15 juni 2017 18:30

 

Usch ja, vilken låååång och seg vecka...

Det blir liksom fel direkt, när man redan på tisdagen tror det är onsdag,,, 

fast egentligen borde jag ju inte klaga över att det går långsamt,,, det är ju NU man vill stanna tiden,,, men helst då stanna den på en lördag Tack😁.

 

För nu känns det som om sommaren kommit på riktigt!

Otroligt varma vackra mornar har det varit...

 

Och jag verkligen Toknjuter varendaste minut på våra långa morgonprommisar...

 

Och hundarna blir så lyckliga varje gång vi närmar oss något litet ställe där dom kan få bada,,, eller iallafall plaska runt lite...

 


Blir lika varm i hjärtat varje morgon när vi passerar hagen, och ser att får och hästar verkligen funnit varandra, och fungerar som en stor härlig 7-manna flock...

Dom är liksom alltid tillsammans...

 

Och skönt nog har fåren redan hittat och boat in sig i lösdriften...

En morgon låg dom där inne, både fåren och hästarna...

Känns gött inför vintern...

 

Kvällarna har mest ägnats åt att pilla i lydnaden....

 

Vi har kört varsitt kort pass, både Thompa och jag..

Thompan filar på bruksmomenten...

 

Och jag kör igenom momenten i startklassen...

Dom är ju egentligen inga konstigheter, och ingenting som inte Klonkan kan,,,

Det gäller bara att få till dom perfekt den dagen det gäller...

Men alltid är det nåt...

 

Svårast har varit sättande under gång,,, där Sheriffen gärna har vridit sig mot mig,,,, 

Så det har vi tränat extra mycket,,, och ikväll när det satt som en smäck,,, ja, då ville han inte sätta sig upp

efter nedläggandet i fjärrdirigeringen...

TRÄNA, TRÄNA, TRÄNA!!!!

 

Jag Älskar verkligen att ha en lydnadsplan hemma, så man kan gå ut och köra lite korta stunder flera gånger om dagen...

 

Det enda vi inte kan träna hemma, det är ju stegen,,, vilket är något som måste tränas...

Därför blev det en tur till Södertälje BK en kväll denna vecka...

 

Och hur Faaan får man ner tempot...???

Sheriffen i det närmaste "galopperar" där uppe i luften...

 

Vet att jag hört flera stycken säga att deras hund "älskar" stegen,,, för dom "springer" över av lycka...

I Sheriffens fall, tror iallafall jag, att han tycker det är skitläskigt, och bara vill få det överstökat så fort som möjligt...

Pluttigaste lilla Glock,,, önskar vi slapp utsätta honom för det💞

 

Lite vallning varje dag, har det också blivit...

 

Sååå jäkla kul att gå ner i hagen, och bara flytta på fåren...

Jag låtsas att jag är en fårbonde, som varje kväll måste byta betesmarker på fåren...

Så Glock och jag går dit, åsså sätter jag upp ett låtsasmål till vart fåren ska flyttas...

Åsså håller vi på tills vi klarat det...

 

Jag har märkt att Glock läser ju av fåren så mycket själv,,, så när han rör sig i sidled åt höger, respektive vänster,,, så har jag ändå lagt på kommandona,,, vilket gör att iallafall jag tycker att han blivit betydligt säkrare på höger/ vänster...

 

Skitans kul,,, jag skulle kunna hålla på hela dagarna🐾🐶🐑


Evighetsjobbet med att döda/rensa ogräs fortlöper en liten stund vareviga dag...

Thompa går där och sprutar, och sprutar....

  



Mindre kul händelse denna veckan, är att jag en kväll tog med mig Dollar till veterinären...

Älskade Underbara Dollar,,,❤️❤️❤️

OJ vad jag önskar vi kunde dra tillbaka tiden, och få återuppleva allt härligt vi fått uppleva tillsammans...

Men det är bara att inse att det är som det är,,, och vi får vara nöjda, glada och njuta av alla Fantastiska minnen vi har tillsammans...

   

För vi har ju tyckt att han varit lite skruttig i kroppen till och från...

Han och Glock kan ha fått tokryck på nån prommis, och lekt runt som bara den, och efter det har Hjälten varit halt en kväll, men hältan har varit borta efter en natts vila...

 

Men förra söndagen, när vi tävlade med Glock i Botkyrka,,, började Dollar halta fram...

Inte alls mycket,,, mer som om man märker det om man är observant när han travar...

JaJa, en sträckning igen, tänkte vi,,,

Men hältan har inte gett med sig...

 

Så där av ett besök hos veterinären denna veckan...

En Fantastisk kvinna, som klämde, kände, kollade hjärta, lungor, och hela alltet...

Och resultatet:

 

Jo, Dollar visar ganska så rejäl smärta i ryggen i området kring L7S1.

Inte så jätteförvånande på en 10-årig schäfer😟

Dessutom stelhet och smärta i vänster armbåge, vilket nog är det som orsakar hältan...

 

Så resultatet blir nu en livslång kur Rimadyl, och så hoppas vi på att det ska göra honom smärtfri..

Jag var rädd att vet skulle ordinera endast rastningspromenader tsv,,, men hon tänkte i samma banor som vi...

Smärtlindra honom och kör på i samma stil som nu,,, dvs långa prommisar,,, ett spår då och då...

Låt hunden vara hund så länge det går!!!

 

Så Otroligt smärtsamt att sagans slut tamejfaan flåsar mig i nacken....💖

 


Men va faan skulle jag skriva om detta nu, och sitta här och grina så tårarna sprutar...

Nu får han ju smärtis, och känns superpigg och glad...

Idag har han fått bada flera gånger...

Lycklig Dollar💞

 

En helt oplanerad helg ligger framför oss.

2 dagar, att bara ägna åt det vi måste Och vill....

Den första helt lediga helgen sen i mitten på mars...

Det är 3 månader det...

Och med tanke på hur det ser ut framöver,,, så lär det dröja 3 månader till innan vi har en helt ledig helg igen...

 

Lista har såklart skrivits på vad vi förväntar oss att hinna med...

Den kan nog den fyllas på vartefter....

 

Hundträningen lär nog bestå av rapport en dag, och spår en dag...

Nåt litet lydnads, och ett vallningspass lär det nog också bli...

 

Hebbe ska ridas,,, Lova longeras och lastningstränas...

Det ska borstas och mockas...

 

Men såklart, så ska vi också njuta av helgen.

Jag smygstartade redan ikväll med njutet, genom att köpa hem härliga svenska jordgubbar...

 

Älskar jordgubbar,,, och Älskar att bara kunna sitta och äta dom rakt upp och ner direkt ur asken...

Torsdagskvällens middag liksom....

Hade ju sett fram emot att sitta ute i solen och käka dom,,,

Men lagom tills det var dags, så öppnade sig himmelen en kort stund över Sjövreten...

 

Inget ont som inte har något gott med sig..,

Ganska härligt att även sitta ute under tak, och se och höra regnet smattra...

 

Glorius Glock låg ute en stund,,, men gav sen upp, gick in och gosade ner sig i soffan...

 


TREVLIG HELG alla UNDERBARA!!!

Jag träffas gärna och spårar och lyder i helgen om nån är sugen!!!!

Thompa kan fixa listan😊😝


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards