Alla inlägg den 9 september 2017

Av Ia Weylandt - 9 september 2017 18:15

 

Fy Fasiken så Bra som vi har det🎈

Har haft en så jäkla Underbar dag idag, träffat människor som vi inte sett på evigheter...

Får nästan lite SM- känsla över det hela..

Och jag har skrattat så mycket idag,,,, så jag har ont i magen😁

 

Vi sov gott och länge på Mariestads Brukshundklubb.

Klockan hann bli tjugo i nio innan vi klev ur sängen...

Gick ut och gjorde ett uppletande med Glock innan vi hissade upp stödbenen, och fortsatte vår resa mot slutdestinationen Göteborg/Mölndals Brukshundklubb.

 

Det blev en fin tur på lite drygt 2 1/2 timma.

Framme på GMBK blev vi så väl mottagna och fick en jättebra plats av den fantastiska campingchefen😘

 

Men det höll på att skita sig direkt,,, då jag kallade campingchefen för parkeringsvakten😳

OjOj, om blickar kunnat döda..😑🔫

Tur då jag visste att "campingchefen" var väldigt förtjust i sötsaker, och jag av den anledningen köpt med mig en chokladask som present...

När jag märkte att han i sin ilska över min nervärderande titel, var påväg att låta oss parkera Hobbe i ett djupt kärr, kastade jag mig in och hämtade chokladasken, och plötsligt så ljusnade det betydligt😆 Och Hobbe fick en fin plats bland dom andra husvagnarna...

 

Nu kan man ju säga att underlaget var pga regnandet något blött💦💦

 

Å jävlar va skitigt det är inne i Hobbe💩💩💩

Vi har verkligen försökt att täcka golvet med handdukar,,, och torka hundarna så väl det går varje gång dom varit ute...

 

Men det hjälps inte...

Hobbe lär behöva en helsanering när vi kommer hem...


Vi hängde i princip bara av Hobbe,,, rastade hundarna, och sen drog vi in till Göteborg för att kolla lite...

Kul ibland att se nånting annat än bara olika Brukshundklubbar när vi är ute och far...

Käkade också en mycket god Sushilunch😋

 


Tillbaka på GMBK, fortsatte regnet att fullständigt vräka ner...

 

Vi kröp in i Hobbe,,, och jag ljuger inte när jag påstår att jag inte var ett dugg sugen på att gå ut och tävla lydnad i det vädret...

Inte heller Glock kändes speciellt laddad..

Han som annars triggar igång, så fort man börjar snöra på sig kängorna,,, han lyfte inte ens på huvudet när jag började klä på mig tävlingskläderna...

 

Det var samling, lottning och banvandring klockan 18.00

Och jag ville ha ett så tidigt startnummer som möjligt,,, och blev därför Mycket nöjd när jag drog nummer 5.


Thompa undrade om jag ville att han skulle titta,,, men jag föredrog att han stannade kvar med Dollar i husvagnen..

Men Hobbe står så bra,,, så vi har första parkett på lydnadsplanen...

 

Glock kändes SuperFin på uppvärmningen...

Att det var blött och geggigt på marken bekom honom inte..

 

Därför blev jag mycket förvånad när jag gick in på plan, och liksom kände hur han bara slocknade och inte var med alls i första momentet...

Men det kändes nog värre än det såg ut,,, för betygen var inte så fasanfullt låga som jag förväntat mig..

Tvärtom...

 

Och döm om min fövåning när jag såg resultattavlan...

Glock och jag på pallen,,, det var min stora dröm när jag anmälde mig till GMBK-Grand Prix.

 

Nu regnade det tyvärr så jäkla mycket när det var dags att kliva upp på pallen,,, så prisutdelningen fick ske inomhus.

 

Attans Alltså...

Tur då att Dollar och jag provstod på den tidigare under dagen...

 

För prispallen är ju den riktiga pallen från Friidrotts-VM i Göteborg 1995.

Tänk att jag fått stå på samma pall som tex Michael Johnson,,, Jonathan Edwards,,, Mike Powell,, Sergej Bubka,,, Marlene Ottey,,, Marie-Jose Perec,, Gail Devers,,,,,, 

Ja listan på stora idrottsmän och kvinnor kan göras lång,,, åsså lilla jag😆

 

Och jag blev nerlusad med superfina priser...

 

Priset jag Älskade mest var en kortlek med hundraser på baksidan från Royal Canin...

 

Imorse la jag patiens för första gången på många många år...

SuperKul!!!

 

Klockan var närmare 22 på fredagskvällen när prisutdelningen var klar...

Vacker utsikt över campingen på klubben...

Hobbe 5:a från höger i främre raden...

 

Under lördagen har fler vagnar tillkommit...

 

Vi hamnade efter prisutdelningen  i Team Vem's husvagn,,, där vi blev kvar alldeles för länge...

 

Men SuperTrevligt var det,,, även om det kanske blev 1 eller 2 glas vin för mycket...

 

 

Så Shit va bakis jag var imorse när jag vaknade..

Och vad hjälper bättre mot baksmälla, än en riktigt lång skön promenad i skogen...

Jag och hundarna stack iväg ut i över 1 timma i regnet som fullkomligt fortsatte att vräka ner...

SuperMys!!!

 

Kröp sen tillbaka in i Hobbe, och kollade spårhundarnas lydnad genom fönstret...

Stackarna,, dom hade det inte lätt i regnet..

 

Men sen slumrade jag nog till en stund,,, för när jag slog upp ögonen igen, var det knallblå himmel och sol...

Hur faan gick det till???

 

Tyxkte då det var dags att väcka mina sambos, som hade det väldans mysigt i Hobbes sköna säng...

 


Och denna härliga dag har vi ägnat åt att titta på duktiga lydnadshundar, och umgåtts med fantastiska människor...

Jag har varit usel på att fota,, det blir så ibland...

Men det har verkligen varit en mysig dag,,,, och jag har nästan lyckats förtränga att vi själva ska tävla imorgon igen...

 

När den vetskapen plötsligt gick upp för mig,,, kom nervositeten och fullkomligt knöt sig i magen på mig...

Hövvaligen,,,, jag kommer vara som en urvriden disktrasa imorgon😳

 

Men det är då det.

Nu ska jag försöka njuta av kvällen i goda vänners lag...

Vi har varit ute och kört igenom lydnaden med Glock,,, och det såg mycket fint ut...

Nu har vi krupit in i Hobbe och slappar en stund innan det är dags för mexikansk afton i klubbstugan...

Det regnar igen...

Attans,,, planerna hade precis börjat torka upp...

 

Det blir spännande imorgon,,, shit så jäkla nervöst,,,, men samtidigt så kul...

Vi är ett härligt gäng som ska kampera ihop i skogen under många långa timmar under morgondagen...

En dag som inleds med lydnad och uppletande...

Kanske inte bästa ordningen för Glock,,,

men jag själv gillar när själva rapporten är det sista man gör...

Jag är så mentalt slut efter skogsarbetet, så har det gått bra är det skönt att bara få andas ut, och inte behöva vara nervös för resten...

 

Lilla, Unga Fantastiska Vallhunden Glock💙

Det känns Stort att denna lilla kille ska starta sin första Elitrapport...

Men jag tror på honom,,, han kommer försöka göra sitt Bästa🍀

Och skulle det bli tokigt,,, så är det inte hela världen,,, i våra ögon är han lika Älskad ändå🌟💖

 

NU JÄVLAR KÖR VI!!!!! 💪

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards