Direktlänk till inlägg 6 maj 2018

GLOCK = DistriktsMästare i Spår 2017 OCH 2018

Av Ia Weylandt - 6 maj 2018 17:30

   

Underbara, Bästa, Mest Fantastiska Vallhunden Glock❤️❤️

Jag undrar om jag nämt det tidigare,,, ????

Hur jädrans imponerade vi är över denna lilla makalösa manick som kallas Glock⭐️❤️⭐️❤️

 

Vi var superimpade redan förra året när han helt otippat tog hem DM-titeln i spår,,,

Men att han skulle lyckas med bedriften att ta hem segern för andra året i rad,,, det trodde vi nog inte i vår vildaste fantasi....

 

17 av distriktets elitspårshundar var anmälda,,,

och Fantastiska Strängnäs BK tog sig an, och beredde plats åt alla..

Lite dåligt samvete har jag, för vi brukar inte tävla på hemmaplan, utan tidigare har Thomas dömt, och jag varit spårläggare...

MEN,,, iochmed att det var sörmlandsditriktets DM,,, så ville vi gärna att Glock skulle få starta,,, det var ju typ den enda ”säkra” spårtävlingen att komma med på under våren...

Som tur är arrangerar klubben fler tävlingar, bla i Nordic Style,,, och då dömer T och jag trampar ut spår...

 

Men för att återgå till tävlingen,,, så började den med spåren i våra vackra skogar här där vi bor...

Thompa drog startnummer 3,,, skönt med tidigt nummer...

Dom kom iväg fint,,, jag tyckte det såg ut som om Thomas hade lite problem med att linan fastnade och trasslade...

Men full pott på upptaget...

 

Sen tyckte jag det dröjde en hel evighet innan dom kom tillbaka...

Jag började faktiskt misströsta och började vänta på ett vilset telefonsamtal från Thompa...

 

Men till slut kom dom,,,och det med marginal inom tiden,,,

Sheriffen hade spårat som en dammsugare och hade alla pinnar med sig hem...

HURRA🎈

Thomas hade ramlat 2 gånger,,, och åkt på arslet nerför en slänt 1 gång,,,, (vitmossan är förrädisk där ute i skogen just nu😂),,,,,, 

Men han var glad som en speleman,,, och superimpad av Glocken’s spårarbete❤️

 

Tillbaka på klubben blev det ganska omgående dags för lydnad...

För första gången tog jag mod till mig och tittade på Thomas och Glock...

Och naturligvis fotade jag massor...

 

Du&Jag husse😍, nu kör vi....

 

Tycker fria följet över lag var bra, 

 

Visst hamnar han stundtals lite långt fram i position,,, och det blir några sneda sättanden,,,

 

Men momentet har blivit sååå mycket bättre än var det har varit,,, och det är ju kul när träning ger resultat...

 

inkallningen blev ”sådär”

 

Ganska lång stoppsträcka på ställandet,,, och sen la han sig inte på första kommandot😏

 

Framåtsändandet däremot gjorde han bra...

 

Full fart ut,,,

 

Sen gick han ner i en ganska så snabb skritt,,, och det var på det berömda håret att han inte blev för lång...

 

Krypet såg Magiskt ut från den plats där jag och övriga i publiken stod...

 

Blev därför mycket förvånad när domarna visade betyg 7,5-8

 

Men det visade sig atg Glock inte velat lägga sig ner på T´s första kommando,,, så det blev ett DK

Synd på ett annars fint kryp.

 

Skallet var inget vidare,,, det som han brukar göra så bra...

Nu blev det väldigt glest med en massa luftskall emellan..

jaja,,, allt kan ju inte va perfekt😉

 

Apporteringarna var fina båda två...

           

Även där lite dåliga ingångar med sneda avlämnanden...


Hoppet var bra,, ,

 

Och sen gick jag när det var dags för stegen...

Ville inte se,,, men var ganska övertygad om att han skulle Nolla,,, för det har varit hiskeliga problem på träning...

 

Men underskatta aldrig den Vackra Sheriffen...

Han tog sig över stegen på något märkligt vis,,, tog alla stegen,,, men Thomas valde att berömma honom på uppvägen, därav betyg 7,5-8

Men det avdraget var det värt,,, det får inte bli en grej att han hoppar av stegen på tävling...

 

På det stora hela var Thomas nöjd med hela programmet,,, visst finns det saker att jobba på,,, men det vore ju tråkigt annars...

 

En ganska kort paus, och sen var det dags för uppletande...

Och som han gör det,,,,

Glock när han är som Allra bäst...

Jag skulle ju fota även där,,, men blev så exalterad, så jag glömde,,, blev bara ett precis innan start,,,

Men den bilden blev ju iofs ganska Mysig⭐️

 

Thomas väljer att börja skicka i högra hörnet...

Vi i publiken visste ju att det låg ett föremål nära direkt där...

Jag kände Shit,,, den kommer Glock missa med sin fart,,,

men det uppstod det där ”magiska”,,, han drar iväg i full spruta,,, slår på en tvärnit,,, och plockar första föremålet inom 15 sekunder...

YES,,, näsan var påslagen...

 

Sen plockade han utan några större svårigheter in resterande 3 föremål, och belönades på 9-9,5,avdrag för lätt tugg på sista avlämnandet...

 

När alla hundar gjort sin lydnad och letat efter sina grejer,,, så blev det en kort paus för lunch innan det var dags för den avslutande platsliggningen,,, som jag tror inte vållade några problem för någon,,, jag tittade inte...

 

I spänd förväntan gick vi sen och väntade på prisutdelningen...

En Stor Eloge till Strängnäs BK som genomförde en fin tävling, där allt verkligen flöt på...

Med 2 domarlag blev det inga långa väntetider alls..

 

Av 17 anmälda hundar,,, kom 14 till start,,, 3 av dessa bröt efter spåren,,,

Roligt att så många fullföljde med genomgående fina resultat med sig från skogen...

 

Vi visste ju såklart att Glock hade en fin chans,,, men man vet ju aldrig säkert förens resultatet ropas upp...

Jag räknade lite löst på det jag mindes från lydnaden,,, och då gissade jag att han skulle hamna på runt 583-584 nånstans...

 

Men när 3:e pristagaren ropades upp på 580 utan cert,,, så kändes det som att,,,

YEAH,,,, detta kan bli Riktigt bra...

 

Och det blev det...

 

Seger på fina 599,75

Och alltså distriktsmästare i spår för andra året i rad....

 

Fy Faaaaan Va Glock är Bra❤️😍😘❤️😍😘

 

Hemma på Sjövreten fick han finna sig i att posera med sina priser...

 

Som synes inget han uppskattar...

Ser mest ut som om vi slagit honom med pokalerna😬

Nu börjar även Klonkans prishylla bli full...

 

Älskade lilla hund,,, och dessutom är han nog nu kvalad till SM i både rapport och spår💛💙💛💙💛💙

Vem hade kunnat tro det???

Inte vi iallafall,,, nu är det ju många tävlingar kvar innan valperioden löper ut,,, men det ser bra ut💝

 

Vi var hemma redan vid 14.30,,, och då gjorde vi inget annat än slappade i solen efter att hästarna såklart fått lite kärlek och omvårdnad...

 

Tycker det är lite komiskt att det säljs solstolar, vars tyg liksom inte l solen..

 

Thomas brakade ju rakt igenom en solstol häromsistens,,, och då åkte jag och köpte en likadan,,, och det var så vi blev varse om hur solblekta dom gamla var...

Jag tycker en solstol ska tåla sol,,, lika samma som en baddräkt bör tåla vatten,, typ...

 

Men skit i solstolarna nu,,,

Vi firade dagen med en Makalöst god pasta🍝 och ett glas vin🍷

 

Eller det kan ha blivit 2,3 eller 4 glas🍷🍷🍷🍷🍷🍷

Vem räknar en dag som denna❤️⭐️❤️⭐️❤️⭐️

 

Sen gick jag faktiskt och la mig redan vid 20-tiden på lördagskvällen...

Dels var jag trött efter en tidig morgon, och en dag full av anspänning och nervositet...

Men dessutom,, så längtade jag sååå jäkla mycket att vakan upp till dagen efter...

Dagen efter en lyckad tävling är mina älsklingsdagar,,, då vill jag bara ”va” och njuta hela dagen lång...

 

För det är ju så,,, att somnar man strax efter åtta på kvällen,,, så vaknar man pigg som en jävla mört redan vid 3,30,,, inget konstigt,,, då har man ju fått 7,5 timmars sömn,,, mer behövs ju inte..

Och då kan jag börja njuta av dagen efter redan då💞

 

Låg i sängen och lyssnade på P3 dokumentärer,, samtidigt som jag kliade MästarGlock på magen,,, 

för han sover inte i vår säng,,, han sover inte ens i vårt sovrum,,, men så fort jag vaknar och börjar snurra så kommer han och är supergosig...

Såååå Myyysigt❣️

 

Vid 6.30 tassade jag upp,,, klädde på mig, och drog iväg på vår Underbara 2-timmars runda...

 

Alltså,,,, det är sån ren och skär njutning på högsta nivå att strosa omkring sådär på mornarna...

Det är bara vi och dom vilda djuren vakna,,, fåglarna sjunger i högan sky,,, och hundarna är skuttiga och glada...

 

Men säg det lugn som varar för evigt..

Hem käka snabb frulle,,, och sen har det varit tungt kroppsligt arbete för hela slanten...

 

Tidigare i veckan anlände en lastbil full med makadamgrus...

Främst för att användas till grusgången fram till huset...

 

Nu inleddes några tuffa timmar av hårt arbete,,, 

där vi skottade gruset i varsin skottkärra,,,

 

Transportera skottkärran full med grus in på uppfarten,,,

 

Hälla ut gruset, och sen jämna ut det...

 

Alltså, Shit va tungt och svettigt det va...

Fick ta flera pauser för att pusta ut och fylla på med vätska...

 


Hundarna dom hade det svalt, lugnt och skönt i skuggan....

 

Stundtals tyckte Glock det var en väldigt bra ide att placera sig mitt i grindhålet...

 

 

4:a timmar senare,, svettiga och med ledbrutna kroppar,,, blev vi ändå toknöjda med resultatet,,

 

Före,,,,,,

 

Efter.....

 

Nu återstår lite finlir,,, men det får bli en annan dag...

 

Gräset i trädgården,,,, har till skillnad mot gräset i hagarna växt i en exploderande fart...

Och för att slippa ta fram gräsklipparen,,, släppte vi istället in Linus och Lova i trädgården...

 

För att vi skulle få jobba ostört med grusgången, så smällde Thompa upp ett provisoriskt staket, 

Och det blev ju Toppen...

 

Härligt när hela familjen är nära❤️❤️❤️❤️❤️

 

När vi var klara med gruset, tog jag en sväng med hundarna, och Thomas tog en dusch och la sig för en powernap...

Jag var faktiskt pigg,, och satte efter hundprommisen igång med att stöda och fixa det sista med Hobbe innan avfärd till Tärnsjö på onsdag...

 

När Thompa vaknade tog han Glock med sig ut på en ridtur på Linus,,, och då la jag mig till rätta i en solstol tillsammans med en bok...

Nu har jag gått in,,, och man kan väl konstatera så mycket som att solen ”tar”☀️

    


Solen och värmen har nog tagit även på våra hundar...

Det tar ju liksom några dagar innnan dom vänjer sig..

 

Klonkan va bra trött nu på eftermiddagen,,,

Men kämpar liksom emot,,,,

    

Okey, vila lite då,,,,
 

Men tillslut hamnade han i djupsömn, vare sig han ville eller inte💞

  


Nu väntar 2 1/2 dagars jobb,, och sen på onsdag hänger vi på Hobbe, och drar på rapportläger i Tärnsjö...

Ska bli sååååååååååå jäkla kul,,, 4:e året i rad nu som i princip samma härliga gäng samlas för lite härlig, bra träning och mysigt samkväm...

Ser så Mycket fram emot att träffa alla igen...

 

Tack Älskade Glock och Dollar för Allt Fantastiskt Kul som Ni låter oss uppleva...

Vi Älskar Er❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards