Direktlänk till inlägg 27 maj 2018

Ovanlig vecka

Av Ia Weylandt - 27 maj 2018 20:00

 


Den gångna veckan har minst sagt varit något annorlunda...

Nästan inget hunderi alls,,, och ändå har jag överlevt...

 

Orsakerna till inget hunderi, beror på flera saker,,, kanske framförallt mest på värmen,,, känns inget kul att träna varesig i skogen eller på lydnadsplanen när det är så varmt,,, men sen har vi faktiskt haft saker utanför hunderiet denna vecka,,,, hur konstigt det än låter....

 

Jag har ju spenderat några dagar på  BroHof´s otroligt vackra golfbana...

 

Där har några av våra kunder spenderat sin dag med att spela golf på en av Sveriges absolut bästa golfbana, och gjort upp om fina priser i Swedish Match Masters..

 

Och jag och mina kollegor har tagit väl hand om dom utefter dom 18 hålen..

 

Redo för incheckning...

 

The crew....

 

Uppvärmning inför kanonstarten🔫

 

Alla hälsas Välkomna!!!

 

Sen drar det igång,, och då Älskar jag att stå i vårt tält,,, snacka snus,,, servera korv, kaffe, bullar,, och som denna soliga dag,,, litervis med vatten...

  

Men det finns också tid till att ta golfbilen och åka runt och titta på fint golfspelande på dom olika hålen...

    

Nä,,, sämre dagar på jobbet kan man ha☀️☀️☀️

 

Thomas och hundarna har det inte gått någon större nöd på...

Mycket badande,,, Dollar ser ut som faan i pälsen,,, och sminkers om en kloakråtta,,,

Men det får det vara värt,,, klart pensionären ska bada.

 

Dom var även iväg en kväll till Södertälje BK och lekte lite lydnad...

 

Har backat tillbaka till att dela upp framåtsändandet igen...

Nu blir det detalträning fram till SM...

 

Dollar tränar mest på att tugga sönder bollar...

 

Glock är ”vild och vacker” trots värmen...

 


På fredagskvällen blev det Äntligen lite mys på altanen, och en god grillmiddag på det...

 

Dollar är fasiken piggare än vad han någonsin varit i värmen,,, och kommer stolt spatserandes med Glock’s pipgrisar och vill leka...

 

Knocke, ser lite mer dåsig ut i sommarvärmen...

 


Och sen har inte helgen heller varit alls som den brukar...

Anledningen till det var att vi bjudit hit tjocka släkten på Thomas sida...

Vi har ju bott här på Sjövreten i snart 2 år,,, och ännu inte fått arslet ur vagnen och bjudit hit dom..

Men idag som i söndag,,, så skulle det Äntligen bli av...

Och det krävs ju sina förberedelser....

 

Lördagsmorgonen inledde jag med en hiskeligt lång och mysig prommis...

 

Faaaan vad jag Älskar helgernas morgonpromenader, när jag bara kan gå och gå utan tider att passa...

       

Stannade bara till hemma, för att ta en frukost i språnget,,, och drog sen till Strängnäs för att handla all mat och dricka inför söndagen..

På vägen dit, stannade jag och trampade ut ett 1450 meter långt spår till Glock...

 

Hann bara hem för att plocka upp varorna,,, och sen var det dags att åka och släppa på...

 

Bra upptag,,, där det såg ut som om han skulle ta bakspår åt vänster,,, men där han själv vände och gick ut fint åt höger👊

 

Sen spårade han Toppen i den knastertorra marken...

Thompa var såååå jäkla nöjd med honom när jag och Dollar tog emot dom 26 minuter senare...

 

Duktiga, Duktiga Glock🐾⭐️❤️🐾⭐️❤️🐾⭐️❤️

 

Och sen ägnade vi resten av lördagen åt att stända, fejja och fixa...

Jäklars som vi slet,, både inne och ute...

 

Upptäckte att vi mitt på dagen,,,, då gästerna skulle komma,,, bara hade 7 sittplatser i skugga...

Och det skulle ju inte funka i denna ljuvliga värme, då vi skulle bli närmare 20 pers...

 

Så Thompa fick dra iväg på ”köpaparasoll” turné,,, vilket skulle visa sig va nästan Mission Impossible i dessa tider...

Kom till slut stolt hem med ett,,, men föga hjälpte det,,,

 

Solen kom liksom från ”fel” håll,,, så det blev lika soligt ändå...

 

Men det löste sig till sist ändå,,, med hjälp av hoplappning av flera parasoller...

 

Denna jäkla Underbara sol☀️🌞☀️🌞☀️

 

I denna jäkla Underbara sol,, satt jag och förberedde det som kunde förberedas i matväg inför söndagen...

Jag marinerade mozzarella...

 

Ansade 1,5 kg rabarber,,, och marinerade kyckling...

 

Thomas tog en lång skön ridtur på Linus med Glock brevid sig när det svalnat,,, och själv slocknade jag i soffan direkt efter middagen😴😴😴


Söndag och Mors Dag...

Å som jag önskar att få ha lyxen att ha min mamma i livet💔

Nu har jag inte det,,, men får istället glädjas åt mina fina Älskade barn...

 

Det kom ett blomsterbud från Jonna❤️,, och Jesper ringde❤️

Inget hade kunnat gjort mig gladare,,,

Tack Älskade Ongar❤️❤️❤️❤️

 

Thompa stack ut med hundarna,,, och jag stod i köket från 7 på morgonen och knöt ihop allt...

Thompa stack också iväg och köpte baguetter,,, och skurade dom vita trägolven det sista vi gjorde,,, innan gästerna började droppa in strax efter 12...

 

Och sen,,, jäklars vilken mysig dag,,, 

 

Vart tog tiden vägen liksom???

Den bara sa Swisch och försvann,,, 

Hade velat hinna prata med fler folk,,, men tiden gick för fort...

 

Medans vi åt, så stängde vi ut hundarna i hundgårn,,, för vi vet ju hur klättrig Glock är,,, och alla uppskattar inte en BC i knät medans man äter...

 

Men sen fick dom komma ut,, och Knocke var i sjunde himmelen där han satt och fick full uppmärksamhet från alla som hade en arm över...

 

Dollar,,, han är ju glad om han får vara med,,, men speciellt social är han inte...

 

Ligger helst under bordet och hoppas på att det ska ramla ner lite mat...

 

Glock är HELT besatt av lille Love💙

 

Vill hela tiden vara där han är,,,  

Så Jäääkla häftigt att se, hur lugn och mysig han är med den lilla bebisen💙⭐️💙⭐️

Och jag bara Älskar att föräldrarna låter honom vara med ❤️

 

Som sagt,,, inte mycket till hunderi den gångna veckan,,, men det känns bra ändå...

  

Får väl se om vi kan få till nåt i veckan som kommer...

Tävling i Knivsta på söndag,,, men fortsätter denna värme startar vi inte...

Den som lever får se...

 

Ha nu en ToppenVecka Alla Underbara❣️

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards