Alla inlägg den 8 augusti 2018

Av Ia Weylandt - 8 augusti 2018 18:15

   

Tänk att det kändes som igår som jag satt här,,, överlycklig och euforisk i hela kroppen över att 2018 års sommarsemester låg framför mig...

Det kändes som en evighet bort, innan det skulle vara dags att hoppa i jobbkläderna och ställa klockan igen...

Och nu,,, swisch, swicsh, swisch,,, så har jag knappt hunnit tvätta jobbkläderna,,, så är det snart dags att kliva i dom igen😟

Jag ska verkligen se till att njuta maximalt av dom fyra dagar som är kvar...

 

Och njuter fullt ut,har jag gjort av varje dag sen vi kom hem..

 

Njuter och tittar på vår fina almanacka, som i augusti pryds av minnet från när KronPrinsGuldGlock blev Svensk SpårChampion 💛💙💛💙💛💙 för ganska så precis 1 år sedan...

 


I måndagsmorse, efter en lång skön promenad och en nästan lika lång frukost,,, ville vi såklart åka för att hälsa på Lova och Linus på sommarbetet...

De e så mysigt,,, man kan köra fram bilen till hagen,,, men vi väljer att ställa den och gå för hundarnas skull...

 

Och när husse på långt håll såg Lova och ropade på henne,,, så kom det världens härligaste mullrande gnäggning från henne,,, och sen sprang hon i full galopp fram till husse vid staketet...

Lova Älskar verkligen sin husse, lika mycket som han Älskar henne,, och hon kunde inte få nog av klappar och kli...

 

Tänk, hon som var en sån argbigga när hon kom💖

Linus är inte riktigt lika kelen,,, men han diggar skarpt dom morötter och äpplen som husse bjussar på...

 

Hundarna och jag håller oss utanför hagen och tittar bara på...

    

När husse Äntligen kunde slita sig från sin Älsklingar,,, så for vi till skogs för att köra ett frispår med Sheriffen...

 

Han blir inte Alltid bra på bild😂😁😂

 

Men sötast ändå💞

 

Jag knallade ut ett drygt 600 meter långt spår till Glock...

Inga egentliga konstigheter förutom att det gick i ren råterräng med ganksa mycket starkt luktande Posh...

 

Det fick en liggtid på närmare 45 min,,, och sen kom den vackra Sheriffen i full fart fram till mig...

 

Inga som helst konstigheter om man tittar på GPS´n 👏👏👏


Sen åkte jag och handlade mat till ett kylskåp som ekade ganska härligt tomt...

Älskar å handla mat,,, 

Thompa ägnade sig undertiden åt att tvätta och städa...

Och sen var det mysigt att sätta tänderna i goda clubsandwich´s när jag kom hem...

 

Thomas framförallt, har verkligen snöat in på den rätten,,, och nu varje gång när han får välja mat, så vill han ha det..

Och det är ju Jävligt gott,,, så inte mig emot😋

 

Efter middagen tog vi en sväng ner på lydnadsplanen för lite lydelse på kvällskvisten...

    

Jag tog med mig ett glas rose,,, och såg fram emot en stunds njutning...

 

Och visst njöt jag av Glock´s fina lydnad,,, och den kalla rosen,,,,

Men Satan i Gatan va kallt det var...

Jag höll på att frysa ihjäl i mina shorts och mitt linne...

Tamejtusan första gången jag frusit på flera månader...

Var tvungen att dricka en varm Irish Coffie när jag kom in igen...

Sicken otur😝

 

Tisdagen spenderade vi på Strängnäs BK i sällskap av Team Fonzie...

 

På vägen dit stannade vi i Strängnäs för att hämta ut dom fina tröjorna vi fått av klubben inför SM...

 

Svart och gult🖤💛 är ju klubbens färger,,, och som AIK´are,,, kände jag mig snyggare än någonsin🖤💛🖤💛

 

Skämt å sido,,, jag tycker verkligen tröjorna är skitsnygga,,, och jag var lite rädd för att loggan skulle försvinna i det svarta,,, men det tycker jag inte den gjorde...

SuperNöjd!!!

 

Vi stannade på vägen till klubben och gick ut varsitt ängsspår till Fonzie och Glock...

Unge herr Fonzie ska starta appellen i höst,,, 

 

Sen blev det lydnad för bägge i flera korta pass...

Skönt att dela upp det i värmen...

 

Flock körde alla elitmoment utom stegen,,, och det såg mycket bra ut...

 

Fonzie körde igenom alla apellmoment,,, ser också lovande ut...

 

Dollar och Glock tittade avundsjukt på når husse ägnade en annan hund hela sin uppmärksamhet...

 


Sen körde vi uppletande,,, där båda hundarna skötte sig helt super...

 

Gör ju egentligen mest korridorer när vi tränar annars,,, men ibland är det kul att även köra full ruta...

Det har ju blivit ganska mycket uppletande nu på slutet...

 


Sedan satte vi oss ner och intog en god lunch på altanen...

 

Skönt för både oss och hundarna att vila lite innan det var dags för spåren,,, som fick en liggtid på närmare 3 timmar..

Och det var fanimej inte lätt för någon av hundarna i det snustorra underlaget...

Det såg ut som gräs,,, men nere vid marken var det mer som en blandning av jord och sand...

 

Så båda fick kämpa hårt,,, och dom slog mycket,,, men båda lyckades kravla sig runt 💙💙

   

Och vad kan göra en Sheriff lyckligare, än att det står flera personer vid målet som hurrar, applåderar och bara ser honom...

 

Trodde den lilla hunden skulle gå av på mitten som han viftade på svansen med hela kroppen...


Nöjda med dagen sa vi adjö till Fonzizarna,,, åkte hem,,, och såg inte röken av Glock på hela kvällen...

Thompa tog en kissrunda med dom efter middagen,,, men annars vart det mest slappande hela kvällen...

SKÖÖÖÖNT!!!!

 

Och imorse som i onsdag,,, drog jag och hundarna ut på en lång härlig morgonprommis vid 8-tiden...

Är stundtals lite orolig för Dollar,,, tycker inte han känns fräsch, vilket inte är konstigt med tanke på ålder och värme...

Men så plötsligt,,, som imorse,,, så,taggar han till,, och blir som en unghund igen...

Han jagar Glock,,, och kommer med pinnar och vill kampa och leka...

 

Så jäkla Underbart att se,,, ❤️❤️

 

Och sen har vi mest ägnat resten av dagen åt gårdsfix...

Klippt gräset,,, harvat ridvolten,,, städat sadelkammaren,,, städat hundhuset,, kollat staket och stolpar,, och också ansat buskarna runt eltrådarna...

 

Det sista är ett evighetsjobb känns det som,,, men nånstans måste vi ju börja,,, och det är skönt att kunna ta lite i taget nu medans vi inte har några djur hemma på gården...

  

Och hundarna tycker det är kul.... 


På eftermiddagen hade vi ett ärende i Södertälje,,, och stannade såklart till och hälsade på hästarna på vägen...

 

Lovas inridning har påbörjats nu,,, och M som tränar henne,,, skickar dagliga bilder och rapporter om hur det går...

 

På lördag eftermiddag, ska vi åka dit och titta på ett träningspass...

Ska bli spännande...

 

Och självklart kunde vi ju inte lämna Södertälje utan att besöka brukshundklubben...

 

Nu var det ju jäklans varmt,,, så det blev bara kort fritt följ,,,

och sedan några vändor på deras lilla stege...

 

Tycker nog att han börjar hitta tekniken igen..

Det är ju uppför, som det krånglat,,,

 

Uppför,,, och liksom över första krönet...

 

Men det börjar se riktigt stabilt ut nu✊

 

Åsså Snipp,Snap,Snut,,, så var även onsdagen slut😿

Nu avslutar jag den på bästa sätt genom att blogga och dricka rose...

 

Sämre kan man ha det.....

 

Ha det Bäst Alla Underbara😘😘😘

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards