Alla inlägg den 27 januari 2019

Av Ia Weylandt - 27 januari 2019 16:30

 

I fredags fyllde husbonden år,, så därför har vi firat hela helgen lång...

Eller nä,,, i fredags blev det inte så värst mycket firande, mer än att Thompa fick välja mat,

Han valde såklart wienerschnitzel.

Anledningen till avsaknad av fireri,, var att han skulle upp tidigt på lördagsmorgonen för att åka på domarkonferans i Södertälje...

Så vi firade födelsedag på lördagskvällen istället...

 

När Thompa stack mot Södertälje, stack hundarna och jag mot skogen...

 

Jösses vilken skön morgon...

Vi knallade i över 2 timmar.

 

Eller,,,

Dollar och jag knallar...

Sheriffen håller igång precis hela tiden...

 

Det ska släpas på pinnar,,,,,

 

Inte jätteskönt när den inte så lilla pinnen piskar till en i röven...

 

För Glock har sin egen lilla lek...

Han lägger sig ner och biter på pinnen, och låter oss passera...

 

Sen swischar han i full galopp förbi oss,,,

och vad händer då?

Jo pinner daskar till både Dollar och mig...

 

Dollar brukar surna till efter ett par gånger,,, och snor då pinnen...

 

Och när Glock inte leker pinnleken,,,

så leker han göra snöänglar leken...

 

Han ser för göllig ut när han går, och liksom bara faller ihop mitt i steget...

 

Flera, flera gånger under varje prommis kastar han sig ner och börjar rulla...

 

Men till Sheriffens försvar, ska jag säga att han Kan gå normalt också...😍

 


Klockan hann passera 11 innan jag var klar med frukosten, och då satte jag igång med att tokröjja i köket.

Blev lite full i skratt, när jag gnällde på att det är lite trångt i skåp och i lådor, och när jag tittar på vad som ligger där,, 

Så upptäcker jag tex att vi har en hel kökslåda fylld med fyra stycken kavlar..

Det kan ju tyckas lite onödigt med tanke på att vi bakar en gång om året, och det är vid jul.

I ett annat skåp stod det åtta stycken pajformar staplade

Ett halvt skåp var fyllt av servetter😱

Julservetter, påskservetter, vårservetter, sommarservetter, halloweenservetter, blå servetter, vita servetter och guldservetter.

Nu röjde jag massor,,, slängde en hel del,,, och bar ner endel i källaren...

Blev asnöjd!!!

 

Men sen ville vi inte vara inne längre,,,

så vi ut och lekte runt lite i vallhagen...

 

Glock var jätteduktig...❤️

    

I pausen gick vi runt i hagen och skakade bort snön från eltrådarna...

Hundarna sprang runt och lajade med varsin boll undertiden...

 

Sjövreten i vinterkläder...

     

Hundarna var skuttiga, glada och fulla med bus...

 

Vackraste Dollar💝

 

Mitt i allt kom husse från konferansen...

Då blev det livat värre...

 

Fick återigen fixa det provisoriska staketet som sattes upp, då nya vägen till grannarna skulle byggas...

 

Hingsten, som smet in i hagen förra söndagen, mejade ju ner det,,, och det var inte helt lätt att få ner stolparna i den frusna marken,,, så nu hade det rasat igen..

 

Glourios Glock fick ännu ett pass bland fåren...

  

Han är så jäkla bra⭐️

  

Thompa tog sig an Lova och Linus...

 

Han longerade först Lova,,, och sen gav han sig iväg ut på en ridtur på Linus, och tog Glock med sig...

Och då gick Dollar och jag och la oss och sov middag...

Älskar att sova mitt på dan,,, fast det var ganska sen eftermiddag....

 

Och sen blev det födelsedagsfirande hela natten lång...

NOT😂

Jag är ju så förbaskat kvällstrött..

Det hjälper inte att sova middag.

Det hjälpte inte ens att jag drack en Irish Coffie innan middagen...

 

En middag bestående av Lobster Rolls, på födelsedagsbarnets begäran...

  

Det är sååå jäkla enkelt,,, och sååååååååå jäkla gott...

Det absolut godaste sättet att äta hummer på om någon frågar mig...

Den unga jubilaren, var också nöjd...

   


Och ursäkta om jag tjatar om den vita amaryllisen aom bor hos oss...

Den är ett Monster...

Den har växt sig över 1 meter hög,,,

   

Och det bara fortsätter och fortsätter att skjuta upp nya knoppar...

 

Det är nog så, att här kommer jula vara ända fram till påska,,, för jag har inte mage att kasta ut den...

 

Thompa hade beställt friterad camenbert till efterrätt,,, men tyvärr han jag somna innan vi blev sugna,, så den får vi ta en annan dag...

Hundarna verkade nöjda med dagen❤️

 


Imorse fick Thompa sovmorgon...

Även Dollar valde att stanna kvar hos husse i sängen, när Klonkan och jag stack till skogs...

 

Vi gick även denna dag en närmare 2 timmar lång prommis...

 

Fasiken som jag älskar att knalla på mornarna,,, då kan jag gå hur länge som helst,,, och kropp och knopp känns mer harmoniskt än någonsin annars...

 

Hemma hade Thompa och Dollar gått upp och ställt sig för att grädda plättar till frukost...

Thompas ”normala” plättar ser kanske lite finare ut än mina kesoplättar...

 

Men jäklar va goda mina är😋

Å va mättande dom är sen,,, 125g keso, 1 ägg, 1 msk fiberhusk,,, bara proteiner.

Till det käkar jag vaniljkvarg och färska hallon,,, och blir inte hungrig igen sen på hela dagen...

Detta trots att vi i princip håller igång utomhus hela helgens ljusa timmar...

Magiskt🎈

 

Direkt efter frullen roade jag och Sheriffen oss i fårhagen....

 

Tänk att fårvallning kan vara så in i bängen kul...

 

 

Men sen måste man ju göra lite nytta också...

Sån perfekt storlek på höhäcken vi har till fåren...

 

Vi proppar den full varje söndag,,, och det räcker precis i en vecka...

Imorse var den tom,,, men då började tanterna äta på det som dom dragit ut, och som låg utanför häcken...

 

Fyllde också på med en skvätt vatten i värmebaljan...

Får dricker inte speciellt mycket har vi märkt...

 

Men sen blev det vallning igen...

 

Jag tror att det jag Älskar mest med vallningen, det är glädjen jag ser hos Glock när han får putta runt på sina får...

 

Jag tycker Glock är en väldigt glad och godmodig liten manick,,, men så lycklig som han blir när vi går mot fåren,,, den lyckan går inte att beskriva...

 

Och när Glock är Lycklig,,, då i stunden är jag också Lycklig....

 

Som vanligt fick han avsluta med att valla upp dom till vinterhagen...

 

Så duktig liten Glock,,, som lägger sig och håller dom på pass, tills jag kommer och stänger grinden...

Och nog ser han allt lite Stolt och Mallig ut efter avslutat uppdrag...

Älskade lilla rara hund⭐️

 


Vi avslutade denna utesöndag, med att ta en skön promenad runt kohagen...

  

Jäklars vilka glada och lyckliga hundar vi hade med oss...

Dom hoppade och for värre än någonsin...

  

Nu är det två nöjda krabater som ligger och myser i vårt hus...

Som nr3 på husbondens önskelista över födelsedagsmat, står Tacos🌮 så självklart blir det Tacos ikväll...

Men nästa helg måste jag få välja mat, iallafall EN dag...

Försöker ju äta nyttigt och glutenfritt,,, men en dag i veckan är det fritt,,, och då jäklar,,, nästa helg blir det pasta.

Älskar pasta🍝

Nu när jag röjde i köket,,, så inser jag hur mycket pasta vi har hemma,,, blev som ett eget skåp..

Jag köper alla pastasorter jag ser, märkligt egentligen,, för jag föredrar enkel spagetti i dom flesta rätterna...

 

Nåväl,,, hundarna är nöjda,,, jag är väl så nöjd jag kan bli en helg i januari...

VILL HA BARMARK NU!!!!!  

Ha en fin vecka alla Glada❣️

 

(Så kul att jag oftast nuförtiden funderar på att sluta skriva, för jag känner att jag inte har något att skriva om....

åsså blir inläggen så långa, så jag knappt orkar läsa dom själv🤪)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards