Alla inlägg den 15 augusti 2019

Av Ia Weylandt - 15 augusti 2019 18:30

      

Jamen, det verkar som om vi ska överleva den första arbetsveckan😱

en dag kvar, och hitintills mår vi alla bra.

Under måndagen var man väl iofs lite trasslig och rörig i huvudet.

Men man kom snabbt in i det, och bilen som var så fin och välstädad, har blivit sig lik igen..😎 

    

Däremot tycker jag att veckan har känts väääääldigt lååååååång.

Har vaknat varje morgon och trott det varit fredag🤪 och det är ju inte aå kul att då upptäcka att det bara är tisdag☹️

Men å andra sidan, eftersom veckan varit lååååång, så har vi hunnit med en hel del... 

 

Jag och Glock har powerwalkat.

6 friska km på 55 min, det är bra för att vara jag...

    

Dollar ser lite ledsen ut när Klonkan och jag sticker iväg...

Men då har han och husse gått ner å vibbar, och sen var alla sorger glömda❤️ 

    

I början på veckan kändes vädret väldigt höstligt...

Men det slog om, och vi har haft några riktigt varma och soliga kvällar.

Så då har Glock fått simma efter båten...

    

Och sen har det avslutats med lek och bus...

    

Ett frispår har hunnits med...

 

Jag tyckte att jag gick ut ett ganska klurigt spår.

Mycket av och på stig, och lite knixit... 

    

Men Sheriffen löste det med bravur👏💪👊

Sprang nästan 600m på okänd sträcka på 1,06, det är snabbt🚀💨💨 

 

Vi har hunnit med en lång skön skogspromenad, där Thompa ville testa sin nya bärplockare...

 

Och vi kom inte tomhänta från skogen...

    

Lingon, blåbär och framförallt en jäkla massa kantareller...

    

Mysigt att sitta en kväll runt köksbordet och rensa och smida framtidsplaner.. 

Och man vet att man bor på landet när det hänger flugfånagare i taket🦟😆

 

Lydnad har det blivit nästan varje kväll.

Men väldigt korta pass, där vi fokuserat på ett moment i taget..

Har inlett varje med fritt följ,,, 

    

Men sen ägnades en kväll åt apportering, en åt framåtsändande, en åt kryp etc, etc....

    

Dollat lyder också...

Balansera godis på nosen,,, det är konster det❤️ Krävs enorm skicklighet och en kong i munnen❤️

    

Njuter när vi får av träningsplanen, och ser vår lilla flock samlad🐎❤️🐑❤️🐎❤️🐑 

    

Och appråpå hästarna, så har vi ju dom hemma nu, och Thompa har satt igång Lova.

Så skönt att Thompa är hemma från jobbet redan klockan 14 på dagarna.

När jag kommer hem ett par timmar senare, har han hunnit promma hundarna, och motionerat hästarna.

    

Snart är det dags att lägga en sadel på Lovas rygg..

    

Ser fram emot när vi ska ta första ridturen tillsammans.

Jag hoppas och håller tummarna för att mitt ridintresse ska vakna till liv, när vi kan sticka ut tillsammans i höst...

Men nu kommer det bli ett litet uppehåll i hästträningen, för till helgen kör vi upp hästarna till betet igen. 

 

För sen stundar årets absoluta höjdpunkt enligt mig.

🇸🇪Svenska Mästerskapen i Bruks, IPO och Mondioring, som 2019 avgörs i Katrineholm🇸🇪 

    

Lyxigt att bara ha 1 timmas resväg till huvudarenan🍀

 

Så jag har redan börjat packa så smått. 

    

Tog in och tvättade allt i Hobbe efter semestern, så nu ska klädförådet fyllas på igen...

Ska bli sååå jäkla kul, och som vanligt ör det dagarna innan som är dom bästa, och som jag ska försöka njuta till fullo av.

När tävlingen sen väl drar igång nästa fredag kliver jag in i en bubbla⚪️, och släpper kontakten med omvärlden. 

    


Åsså måste ju Mormis Morris få vara med på ett hörn...

Jösses vilket enastående Vackert barn...

Mormishjärtat smälter❤️💙❤️💙❤️💙

 

Jag har börjat bygga upp en maskinpark, och en garderob som skall finnas här när arvingen👑 kommer på besök.

   

Det tar väl ett år eller två innan maskinparken kommer till användning, och kläderna lär han hinna växa ur.

Men att det var såååå roligt med barnleksaker,,, det hade jag glömt🙈 

 

Nä, dags att göra torsdagkväll.

Sparrissoppa står på menyn för andra gången denna veckan.

Både Thomas och jag är Galna i den, och det gäller att passa på så länge det finns färsk sparris i butikerna...

Frallan och Glorre ska snart inta lydnadsplanen, men ikväll får dom klara sig utan mig, jag måste sätta fart med soppan så att middagen inte blir för sen...

 

Man undrar ju om Sheriffen är sugen? 

  

Nu får vi se om det blir nåt mer inlägg innan avresan till Katrineholm och årets SM🇸🇪

Men redan nu önskar jag ALLA en Underbar helg🍀


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards