Alla inlägg den 20 augusti 2019

Av Ia Weylandt - 20 augusti 2019 19:00

            

🇸🇪Åååååå, så är det Äntligen dags igen🇸🇪 

2019 års SM-vecka har inletts, och jag har åkt bergochdalbana i humöret senaste dagarna.

Å ena stunden Älskar jag det, men i nästa stund kommer prestationsångesten från helvetet och griper tag i mig...

Men nu när vi väl är på plats, så infinner sig en härligt harmonisk känsla.

Nu ska jag bara njuta och ha kul *host* *host*🙃 

 

Började ju med att jag fick ”lätt”panik när jag såg tidsplaneringen för fredagen...     

För Grejjen var den att vi bokat boende i Flen, ca 4 mil från huvudarenan. 

Men när vi såg tidsplaneringen insåg vi att det skulle inte funka att bo på det avståndet..

För,,,

•. 9.30 Veterinärbesiktning

• 13.00 Lottning

• 15.00 Invigning

• 17.05 Platsliggning

 

Det schemat skulle innebära att vi inte skulle hinna åka hem till Hobbe emellan, utan skulle vara tvungna att hålla oss i Katrineholm hela dagen och det hade inte funkat med Dollar😔 

SuperDollar är 12,5 år, och skall INTE släpas runt inne på en arena en hel dag, INTE heller ska han behöva ligga i bilen från 9-18.

 

Så jag började desperat leta runt efter ett närmare ställe att bo på. 

Kollade ALLT, hotell, vandrarhem, B&B, privata tomter.....

ALLT där möjlighet till att ha hund med, var fullbokat... 

 

Så nog tusan kändes det som en skänk från ovan, när en fin vän plötsligt hör av sig, och säger att dom har en plats över på Djulö camping, SM-campingen som ligger 3 minuter från huvudarenan, och frågar om vi vill ha den???

OM vi ville❤️❤️❤️❤️❤️

Snacka om en sten som föll från bröstet🙏

Nu kan vi åka emellan, och även lämna Dollar i Hobbe istället för i bilen... 

 

Egentligen skulle vi åkt imorgon onsdag, men eftersom denna plats var bokad från idag, tisdag, så åkte vi en dag tidigare...

Och det är såååå jäkla härligt att vara på plats.

Ställde iordning Hobbe, och gick sen ut på upptäcksfärd på campingen.

 

Den är ganska liten,, men såååååå jäkla fräsch.

Tog en sväng på å toaletten, och den var en dröm för en fobiker som jag, hade kunnat käka middag därinne😆 

Träffade härligt hundfolk lite överallt på vår rundvandring...

    

Och fler väntas anlända dom närmaste dagarna...

 

Nu har vi slagit oss ner och njuter av lugnet före stormen...

    

Vi stannade och åt på vägen hit, så nu sitter vi i solen och bara njuter av smaskiga sötsaker, rose och öl.

 

Knocke och Dollar har käkat middag, och Sheriffen har boat  in sig i Hobbe...

Nu hoppas vi att han vilar sig i superform💪👊✊

   

Imorgon ska vi utforska Katrineholm med omnejd!!!

 

Ha det Underbart!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards