Direktlänk till inlägg 2 oktober 2020

Träna, Träna, Träna,,,, ,

Av Ia Weylandt - 2 oktober 2020 18:15

 

Åsså, träna lite till.....💪

Ja, hur det än går i vår appelldebut, så kan jag iallafall inte skylla på att vi inte har tränat...

Och det tycker jag är skönt, vill komma till tävling och känna att jag gjort mitt bästa för att komma så väl förberedda som möjligt.

Det tycker jag att jag är skyldig min hund♥️
Sen kan allt skita 💩 sig ändå, det är djur vi håller på med, men då gör det inte det för att vi inte tränat iallafall...


Så 3 spår har det blivit i veckan..

Så jäkla tacksam att det är appellen vi tränar för,

300m på fält är typ det som knät mäktar med, hade Aldrig funkat om det varit skogsspår...
 
Hon spårar så fint, men faktiskt missade hon en pinne för första gången på ett av spåren.

Det är ju Thomas som knallar ut dom, så jag vet inte om hon låg i spårkärnan, eller vad det var som gjorde att hon missade,

jag tyckte hon spårade fint, men sånt händer...
 
På dom andra 2 plockade hon alla pinnar⭐️
 
Härligt med så mycket fält runtomkring, så det är inga som helst problem att variera spårmarkerna...
 
Minst Ett lydnadspass varje dag har vi gjort...
 
Och det är väl det jag är lite brydd över, för iom att hon löper, så vill vi inte åka till någon BK, 

vilket jag gärna skulle ha gjort nu i dom sista förberedelserna.

För hemma på trygga Sjövreten, där sitter momenten som en smäck...
 
Men 2 gånger denna veckan har vi åkt bort till slottsparken, och då märker jag en liten annan sida hos min lilla Hicka.

Hon blir lite tittig och väldigt nosig...

Nu släpper det efter lite uppvärmning på plan, men den möjligheten har man ju inte på tävling😱
 
Och hon var ganska Vild&Vacker på framförgåendet💨💨
 
På platsliggningen första dan vi var där, reste hon sig, lämnade inte platsen, men satte sig upp....

Men dagen efter gick det bra⭐️
 
JaJa, vi har en vecka till på oss🍀

 

Och apppropå löp, så fattar jag ingenting, för det verkar över redan nu, ser inte en blodfläck, svullnaden har gått ner, och Glock vände från att vara helt galen ena dagen, till att inte bry sig dagen efter🙄

 

Förra gången hon var i höglöp, kände vi liksom att fy faaan va jobbigt, inte en gång till..

Men sen är det precis som att föda barn,,   Man glömmer😆

För nu när hon var i höglöp, och Glock bara sprang omkring och pep, så var det också liksom,,,

INTE EN GÅNG TILL.......

Men, hon gick in i höglöpet förra fredagen, och på onsdagen var det över, och då tittade Thomas och jag på varandra och sa,,,

-Egentligen är det inte så besvärligt ändå!!!

 

Jag säger då det, det är tur att minnet är kort😆


Och Sheriffen då, vad har han fått göra i veckan?

Jomen han har fått ett skogsspår⭐️⭐️

 
Och ett frispår⭐️⭐️
 
Båda löste han Mycket bra⭐️⭐️

Lydnad också såklart,

Både på hemmaplan,,, 
 
Och i den vackra slottsparken....
 
Han ser så fin ut❤️❤️❤️
 
Hoppas vi kan få till en tävling innan säsongen är slut.

Handlar ju mest om vad som händer med mitt knä....
  

När Thomas jobbar, så lyder jag, eller kör specialsök med Hickan.

Åsså tar jag Glock på en längre scoootertur, och då får Hicki stanna hemma med husse...

 
Vallade gjorde vi också en dag, 
   
I tisdags fick jag Äntligen komma iväg och göra magnetröntgen på mitt knä.

Shit så nervös jag var innan, lider ju av sån klaustrofobi, så jag knappt kan stänga toalettdörren om mig.

Så trots att jag ringt innan, och fått veta att vid knäröntgen, så måste inte hela kroppen in, så sov jag inte en blund natten innan.

Tänk om personen jag pratat med i telefonen sagt fel, så jag ändå skulle vara tvungen att åka in i röret hela jag.

Men efteråt kände jag att va faaan va detta?

Va ju inget farligt alls, och ljudet som skrämt upp mig så innan, hörde jag knappt.

Höll nästan på å somna😴 där jag låg i mina hörlurar🎧 och lyssnade på 70-tals musik🎼

Nu väntar jag rastlöst på resultatet.

Släpper inte min mobil ifrån mig ens för en sekund.

Sist, när jag skulle få svaret på den vanliga röntgen, så ringde läkaren 1 gång, och just då stod jag olyckligtvis i duschen och missade samtalet,

vilket gjorde att beskedet kom brevledes 4:a dagar senare pga av helg.

Jag tycker ju redan att jag sinkats som Faan iom att remissen först kom bort, och nu sinkades jag igen😫

Hade jag inte missat samtalet på torsdagen,

så hade jag kunnat komma igång med den 7-dagars Naproxenkur som rekommenderades redan på torsdagen, nu dröjde det tills måndag eftermiddag innan kuren sattes in...

Så nu tänker jag fanimej inte missa något samtal,,, tyvärr inte hört något ännu☹️

Förutom träning, så försöker jag komma ut på en kortare prommis varje dag...

Kan meddela att jag gått upp 6 kg senaste månaderna pga att jag inte rör på mig som tidigare😖

Så varannan dag knallar jag 2 km´s slingan med hundarna i flexi

 
Det är ett sånt fint elljusspår vi har här i Åker⭐️
 
Eller så åker vi till skogs, och då far hundarna mest runt själva, och jag tränar knät med gummibandet runt ett träd...
 


Thomas har varit borta flera kvällar denna vecka, och då passar jag ju på,,,

då äter jag pilgrimsmusslor på längden, bredden och tvären,,,,

ÄLSKAR DET!


   
Det är verkligen märkbart att hösten är på väg på riktigt...

Mörkret faller snabbt, och här blir det alldeles becksvart 🌑

 
Men jag tycker ju att det är lite mysigt att kura ihop sig inne, tända ljus 🕯 och mysa.

 

Och fortfarande är det ju lite av brittsommar i luften...

Idag, när hundarna var tränade och klara, kunde jag sätta mig ute i solen en stund, och läsa en bra bok...

 
Fick sällskap av Bästa Sheriffen❤️
 
Och fortfarande gillar jag att vi kan ha dörrarna öppna, så hundarna kan få in och ut som dom själva vill...
 


Nu ligger ytterligare en blank helg framför oss.

Har massor med planer, men inga tider att passa...

Thomas har fått välja middagsmat ikväll, och då blir det Wallenbergare.

Ska bli gott, va länge sen....

Så nu, så är det dags att önska alla underbara männiksor en

RIKTIGT TREVLIG HELG!!!!! 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 19 maj 18:00

  Vilken  jädrans underbar vecka vi lägger bakom oss... En vecka som bara i princip har innehållit slappande på altanen och sköna promenader... Sååååå jäkla skönt att bara få va!!! Jag försöker variera mina förmiddagspromenader så mycket det g...

Av Ia Weylandt - Söndag 12 maj 17:30

  Aaaaaaaaaaah, så sitter man då här igen, hemma vid mitt älskade köksbord, lite trött och sleten efter en intensiv helg. Men samtidigt så in i bengen nöjd och glad ända in i själen, efter en härlig helg fylld av hundträning från morgon till kvä...

Av Ia Weylandt - Söndag 5 maj 16:30

  Vilken jäkla Underbar vecka som just passerat, och då snackar jag vädret☀️ Som vi har längtat efter lite vår, sol och värme, verkligen välbehövligt....   Jag började redan i måndags med att pimpa altanen, och det är ju ett av do...

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards