Direktlänk till inlägg 20 maj 2018

Denna Fantastiska lilla hund som heter Glock ❤️❤️❤️

Av Ia Weylandt - 20 maj 2018 17:15

  

ÅRETS DUBBEL 🍾🥂🇸🇪🏆🥇❤️⭐️

 

Jag sitter faktiskt här och är ganska så mållös efter gårdagens tävling...

Nästan så att jag måste nypa mig i armen, för att ens fatta att det är sant..

Ibland måste jag fråga högre makter vad vi har gjort för att förtjäna en hund som Glock..

Vi kände ju efter att haft förmånen att äga en hund som Dollar,,, att han var en ”once in a lifetime”

Men med Glock får vi ändra till ”twice in a lifetime”


Och med den inledningen behövs det väl ingen magisterexamen för att lista ut att gårdagens rapporttävling i Flen gick alldeles utmärkt⭐️

Och den Fantastiske Glocken kan nu tituleras

”DistriktsMästare 2018 i både rapport och spår”

Vem tusan hade kunnat hoppas på det⭐️⭐️⭐️

 

Det var samling på Flens BK klockan 08.00 på lördagsmorgonen...

Jag var uppe och snurrade redan vid 3-tiden.

Stekte ägg och falukorv och gjorde smartiga mackor som jag trodde vi skulle mumsla på..

Varför jag nu trodde det,,, vi äter ju aldrig något under en rapporttävling,,, men Dollar och Glock blev ju glada😎

 

Vi kom iallafall fram till Flen i god tid, och han mingla och mysa med många härliga kända ansikten...

 

Vid lottningen gick jag och satte mig vid bilen..

Ville som vanligt INTE ha startnummer 1.

Och skönt nog, så när jag frågade dom första tävlande som kom tillbaka till bilarna vilket nummer dom fått,,

så svarade dom nr 1...

Ahphu😨

 

Thomas trodde han var skitrolig när han kom tillbaka och försökte lura mig att han dragit spiken,,,

Men se mig lurar man inte så lätt😛

Startnummer 3 kändes som ett bra nummer...

 

Jag hade lite blandade känslor för att tävla i Flen,,, hade egentligen hellre åkt till Skutskär som är en av mina älsklingstävlingsplatser.

Men det kändes inte riktigt försvarbart att åka 2 1/2 timme, när vi hade en tävling 45 min från oss.

Dessutom tyckte vi att det var lite kul att det var sörmlandsdistriktets DM.

 

När vi tävlade med Dollar tillhörde vi stockholmsdistriktet,,, och där var vi helt ensamna om att tävla rapport,, så det blev inte så många DM tävlingar att tävla på..

 

Och anledningen till att jag varit lite ”anti” Flen, är att vi startat där 2 gånger med Dollar,,,

och det var inte ofta han bröt en tävling,,, men båda gångerna där har det skitit sig, för att den banan inte passade Dollar..

Men jag Måste lära mig att Glock inte är Dollar,,, och med tanke på att Glock blev uppflyttad ur appellen i Flen,, och även tog sitt första cert där,,, så kände vi att det kanske var dags att bryta ”Flensförbannelsen”👻👻

 

Och det känns det väl som om vi gjort nu🇸🇪🇸🇪🇸🇪

 

Iår var det för oss även en ny sträcka,,, även om starten i princip var den samma..

Och jag måste säga att det var en ganska kul sträcka där set hände mycket..

 

Började med öppen start ett par hundra meter över ett fält...(det var den starten Dollar tyckte var knepig)

Sen in i skogen,,, ganska kuperat och väldigt trixigt och knixigt med flera 90 gradersvinklar och även en spetsvinkel.

 

Glock var tokladdad och satt och vibrerade inför första skicket,,, men jag tyckte ändå jag fick till en fin framföring..

Och jävlar så nervös jag var,,, benen skakade på nedräkningen,,, och munnen kändes torr som sandpapper..

Jag var helt övertygad om att jag inte skulle fårfarmaren ett ord när det väl var dags att ge marschkommandot..

 

Men nåt väsande ljud lyckades stupen pressa fram,,, och jag trodde Glock skulle slå runt i kullerbyttor när han i full fart drog iväg i nerförsbacken❤️⭐️ 

 

Sen sprang han dom 3 första sträckorna alldeles strålande..⭐️⭐️⭐️

Fick, tycker jag till en ovanligt fin framföring från C-A,,, det är den vi haft svårast för,,, man kan tycka att han ska ha börjat tagga ner då,,, men det är som han taggar mer för varje skick..

Nu Fick jag en halv poängs avdrag för att han låg lite långt fram,, men han satte sig ner,, och satt fint,,, annars brukar han ju ha en tendens att börja hoppa groda...

 

Lyckan var total när A-stationen ropade Alla hundar inne...✊️

 

Sen gjorde vi en Skithäftig förlängning ut till D...

Jag brukar aldrig fota under en rapporttävling,,,, jag kollar inte FB, jag svarar inte på mess,,, jag stänger in mig i tävlingsbubblan, och vill inte ha någon kontakt med omvärlden utanför...

Kan ta upp mobilen för att kolla klockan,,, men det är allt...

 

Men det var så satans vackert när vi kom till D, så jag var bara tvungen att fota...

 

Jag tänkte att går det nu åt helvete,,, så var det iallafall magiskt vackert på D😎

 

Och i brist på rapportbilder,, så kan jag ju dela med mig av ytterligare 2 bilder som Mästerfotografen tog på Glock under lägret...

 



Och alltså kolla nedan vilken harmonisk väntan på att hundarna skulle komma springandes...

 

För det var så att man såg dom komma ut ur skogen där på andra sidan viken,,, sen kunde man följa dom när dom sprang efter strandlinjen...

 

Sååååå Jäkla Häftigt...

Sen övergick sjön till en ganska så brett dike,, där dom var tvungna att vinkla 90 grader höger,,, springa över en smal spång,,, och sen vidare upp till D-stationen...


Och visst var det en härlig känsla att se Sheriffen med vägvinnande språng komma farandes på andra sidan,,, men sen kändes det som en evighet innan han kom upp till D,,, och tusen tankar hann fara genom huvudet...

Usch och fy,, tänk om han skulle missa vinkeln,,, och jag skulle ståmdär med skägget i bandspelaren,, och se Glock springa tillbaka över strandlinjen....🙈

 

Men han kom,,, den Underbara Fantastiska lilla hunden kom...

Men jag undrar jag,,, om han missade vinkeln,,, eller om han helt enkelt ratade den smala spången,,, för han var precis genomblöt när han kom in på D,,,små jag misstänker att han tog vattenvägen💦💧💦💧

 

Men Lyckan var total,,, Underbara Bästa Glock❤️


Och sen var det bara resten kvar...😰

Ytterligare en anledning till att jag gillar Skutskär, är för att där börjar man alltid med lydnad och uppletande och avslutar med rapporten...

Jag gillar det upplägget bättre, och det beror på att jag efter flera timmars rapportande är som en urvriden disktrasa...

Jag tycker mentalt att det är skönare att det är slut när rapporten är klar...

Har hunden sprungit är man ju så inihelvetes nöjd med det,,, men har man resten kvar så kan man liksom inte njuta på samma sätt...

 

Men det är bara att gilla läget,,, dom flesta arrangörerna börjar ju i skogen...

 

Vi drog igång med uppletande direkt efter lunch.

Och idag var det svårt..

Av dom Fyra Elithundar som var kvar efter rapporten, så var det bara Glock som lyckades ta in alla fyra föremål.

Betyg 9-9

En hund tog 2 föremål 5-5,5

Och 2 stycken lyckades bara få in 1, och 0:ade😔

 

Och sen drog lydnaden igång direkt.

Panelhönor på rad😂

 


Glock går in och gör en Okey lydnad...

Inte samma tryck som efter att ha promenerat runt ett spår,,, men det får ju inte att begära,,, framförallt inte i denna värme..

Nollade tyvärr Tungen, då ena domaren tyckte det var tjuvstart, och då ändrade sig den andra också till 0 efter att ha både visat och skrivit en 9:a i protokollet.🤔

 

Men Thomas var nöjd med Glock,, och Glock var go o gla, kexchoklad❤️⭐️❤️⭐️❤️

 

Vi hade ju på känn,,, tack vare att Glock drog ifrån ganska mycket poängmässigt på uppletandet,,, att det skulle räcka till seger,,, så därför vågade jag plocka fram dom nya tävlingsvästarna till prisutdelningen...

Jag hade tagit med dom i smyg utan att säga något till Thomas...

Tanken är ju att vi ska börja tävla i dom,,, men jag är så skrockfull,,, så jag vill helst ha samma kläder varje gång,,, ända in i trosorna🙊

 

Måste bryta även den förbannelsen,,, så dåligt tränad får inte Glock vara, så att det hänger på vilka strumpor och trosor jag har på mig om han ska springa eller inte...

Skärpning Weylandt👊

 

Det var en härlig känsla att få kliva högst upp på pallen...

 

Glock blev DM- Mästare i Rapport och mottog sitt 7:e cert🇸🇪🇸🇪

Nu tangerar han Dollar, när Dollar var i samma ålder,,, 

Han gör skäl för namnet KronPrinsGuldGlock,,, han har verkligen inlett med att axla KungDollars mantel på Bästa vis⭐️🇸🇪❤️

 

Skönt sen att inte ha så långt hem,,, vi gjorde onte många knop på lördagskvällen..

Pysslade lite med Lova och Linus,,, grillade och somnade sen med ett löjligt fånigt leende på läpparna ganska så tidigt i varsin soffa😴😴

 

Och som vanligt så Älskar jag dageneftertävlingskänslan...

Vaknade återigen vid 3-tiden,,, låg och kollade runt på nätet,, och låg sen och chattade med fru Linna, som också är en morgonpigg jäkel...

 

Vid 8-tiden stack jag och hundarna till skogs, och gick vår härliga 2- timmars runda...

 

Det var redan 19 grader när vi stack hemifrån,,, men det fläktade lite,, så det blev en riktigt skön runda.

 

Och sen har vi mest småpysslat hela dagen...

Jösses vilken värme...

 

Thompa har pulat med staketet,, gått runt och slagit ner stolpar,,,

 

Själv har jag avpollynerat och oljat in utemöbler...

Jösses så mycket pollen det är...

Allt är alldeles grönt🤢

 

Men jag gillar att olja,,, det luktar så gott och blir så fint...

 

Vi bytte hage på hästarna ett par timmar till en hage som stått orörd under våren...

 

Massor med gott frodigt gräs att mumsla på....

 

Lite gos också såklart..

Thompa ville rida,,, men det kändes fööör jävla varmt🌞🌞🌞


Istället tog vi hundarna med oss, och gick bort till badplatsen...

 

Mycket uppskattat,,, framförallt av Dollar som aldrig får nog...

 


Glock ligger mest brevid och glor,,,

Men sen rätt va det är så kastar han sig i...

   

Dollar vill inte gå upp...

 


Det Vackraste jag vet..... ❤️

 


Men resten av dagen har vi ägnat åt intensivt slappande med inslag av lite småsysslor...

 

Jag försöker ta hand om alla rabarber vi har..

Om nån vill ha, så är det bara att hojta till och komma hit och hämta...

Finns hur mycket som helst...

 

Hundarna myser och letar skugga...

 

Skottkärror är bra...

 

Nu väntar en härlig vecka för mig..

Vi har vårt toppenevent på jobbet,, vilket innebär att jag drar till Bro-Hofs golfbana där jag kommer spendera härliga dagar med braiga kunder som spelar golf.

Vi käkar god middag och sover över..

Ska bli Toppen,,, hoppas vädret håller i sig....

 

Lämnar denna helgen bakom oss, med en otrolig nöjdhetskänsla i bagaget...

Nästa helg är hundfritt oplanerad...

Däremot händer det andra grejor...

så sysslolösa blir vi inte...

Men ska nog lyckas klämma in lite hundträning också...😝

 

Återigen,,

Stoooort, Stooort Tack, Älskade hundar för allt kul ni låter oss uppleva...

 

Hoppas ni känner hur högt Älskade ni Är,,,

varje dag,,, året runt,,, alla dygnets 24 timmar❤️❤️❤️❤️

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards