Direktlänk till inlägg 3 maj 2019

🎼Sköna Maj, Välkommen🎼

Av Ia Weylandt - 3 maj 2019 18:30

                    

Välkommen Sköna Maj☀️

Och vem pryder inte vår fina almanacka, om inte födelsedagshunden själv.

Tänk att Världens Bästa Mest Älskade SuperDollar fyller 12 år den 14/5.

Otroligt att han får vara så pigg som han ändå är❤️❤️❤️❤️ 

 

Det har varit en ganska bra vecka, 

tråkgheter har hänt, men inget jag vill skriva om, inte nu iallafall.

Fantastiskt bra påhitt med en och en halv ledig dag, sådär mitt i veckan.

Det skulle jag lätt  kunna göra till en vana🥰 

 

I måndagskväll tog vi en sväng om i vallhagen...  

 

Tänk att putta omkring på får kan vara så förbaskat roligt för både mig och Glock❤️

 


Åsså var det då halvdag på tisdagen😁

Jag stannade på vägen hem och trampade ut ett spår till Sheriffen...🐾🐾🐾 

 

Sa inget till Thomas innan,,, men skojade till det lite med att lägga ut 10 apporter.

Vissa kom väldigt tätt,,, 

Men Glockson lurar man inte så lätt... 

 

2 timmars liggtid fick det, och Glock gör ett superfint upptag. 

Ut till spåret, analyserar åt båda hållen, väljer höger, vilket var rätt💪👏👌 

 

Och ALLA 10 apporter fick följa med hem...

Duktiga, Duktiga Sheriff⭐️ 

    

Hem och pyssla och pula lite.

Åt en ganska tidig middag i form av en supersmarrig räkcocktail😋 

 

Efter middagen blev det en sväng på lydnadsplan.. 

    

Härligt att sitta där i solen med ett glas vitt, och njuta av den vackra Sheriffens lydnad... 

 

Har inte riktigt kommit i rosemoood🍷 ännu. 

Så tsv är det vitt i glaset...

Får väl se när rose premiären kommer,,, jus nu känns den låååångt borta,,, 

Urr, Burr ☃️❄️⛄️ så kallt det blivit.... 

Men hursom,,, så avslutades det som vanligt med en massa lek och bus.. 

    

Går tillbaka till huset, och förundras verkligen över hur vackert det är ute nu alltså...

Körsbärsträdet på altanen, som står i full blom. 

Så jäkla vackert!!!  

 

Vi gick in å njöt av några av alla dom ostar vi köpte i Falköping.

   

En jäkla bra Valborgsmässoafton🔥

Knocke verkar också nöjd med dagen💥

 


Inte en helt otäck utsikt från sängen, när Thompa drog upp rullgardinen på onsdagsmorgonen... 

 

Härligt med en ledig onsdag såhär mitt i veckan.

En ledig dag att spendera precis som vi ville...

 

Jag och hundarna stack som vanligt till skogs, och sen käkade vi lååång gofrulle bestående av baguette med ost och fikonmarmelad, rester, från gårdagen.

Sååå jäkla gott...

 

Sen var vi tvungna att pula lite inomhus.

Anledningen till det, var att mitt jobb, som i alla år, betalat för vår bredbandsuppkoppling, plötsligt valde att sluta med det, och därför var vi tvungna att skaffa eget abonnemang. 

Passade då på att även byta TV-leverantör...

Så, när vi vaknade på denna 1:a maj morgon, hade vi varken internet eller TV-kanaler.

TV:n kan jag klara mig utan,,, men Internet vill man ju ha inkopplat så snabbt det bara går..

Var skitnervös innan, för varken Thompa eller jag är några genier, när det kommer till sånna tråkiga tekniska detaljer,,, och dessutom var det ju typ en Superröd dag,,, vem skulle kunna supporta typ???

 

Men, Tekniska Thompa överraskade STORT💡

Tog inte mer än en timma,,, så hade vi både internet,,, och fler TV-kanaler än vi någonsin kommer behöva... 

Dutti liten Thompa💪 

 

Så ut i rapportskogen for vi,,,, för lite skojig RaggarRapport💨💨💨 

 

RaggarRapporten, var något vi införde för att motivera Dollar efter tävling...

Och även om jag inte tror Glock behöver samma motivationsövningar,,, så känns det ändå kul att göra den...

För på RaggarRapporten, går vi bara ut kort, inga direkta liggtider, med Dollar sket vi även i framföringarna, men dom är jag noga med när det gäller Glock,,,

däremot behöver han inte sitta så länge på nedräkning,, utan får gå iväg som en raket🚀 åsså MASSOR med lek och bus när han kommer in.... 

SuperKul🎈

 


Hem och tog tag i att städa min bil invändigt... 

 

MYCKET behövligt🤪 

och OJ så fin den blev👌 Det är ju ganska kul när man väl sätter igång...

Bara det att priot ofta ligger på annat... 

 

Hundarna övervakade det hela, så att det gick rätt till... 

 

Jag planterade också lite blommor.

Bort med gula påskliljor, och in med rött och vitt tema istället...

 


Sen tyckte faktiskt Glock att vi varit tråkiga länge nog,,, så det blev självklart en sväng i vallhagen...

Idag återgick vi till lite höger vänster övningar i 25:an. 

 


Man hinner med så mycket bra saker en ledig dag mitt i veckan...

Tog en sväng bort till badplatsen,,, Thomas återigen på Linus trygga rygg... 

 

Undrar just när ridlusten skall komma till mig...

Inte infunnit sig ännu tyvärr.... 

 

Men, något som sen infann sig som från ingenstans,,, det var min ångest...😔

Kom som utan någon som helst anledning, slog bara till med en så våldsam kraft, så det enda jag kunde göra var att proppa mig full med lugnande  och gå och lägga mig.

Trist avslutning på en annars så trevlig ledig dag...  

 

Thomas och Sheriffen avslutade dagen bättre med en sväng på lydnadsplanen...

Fick bilder skickade till mig från Thomas synvinkel... 

 

Finaste lilla hund❤️⭐️❤️⭐️❤️

 


Vaknade igen, pigg och glad,,, nåja,,, på torsdagsmorgonen.... 

Drog till jobbet,,, och när jag kom hem igen, hade Thompas nya leksak kommit.. 

Vi köpte ju en elscooter för ett tag sen,,, men den var så jäkla klen,,, så den tog sig knappt framåt, om det lutade det allra minsta uppåt...

Så en ny med starkare motor beställdes... 

 

Och den nya visade sig vara skitkul... 

    

Vi stack alla fyra iväg på premiärtur...

Den nya kan gå i 55km/tim.

Thompa och Glock drog iväg på en 5km´s sväng...

Dollar och jag strosade undertiden i skogen... 

 

Thompa och Glock kom tillbaka,,, och jag vet inte vem som var Lyckligast... 

 

Thompa hade växlat tempo under dom 5 kilometrarna, vid 15-20 km/tim, travade Glock snabbt,

och vid 25-30, gick han i galopp... 

Knocke var knappt flåsig efter 5km, vilket känns bra...

Tvärtom, när jag ville provköra,,, så ville jag göra det utan hund, för att lära känna Scoooter,,,

så Thompa kopplade Knocke,,, och han blev helt galen, och försökte bita av kopplet i sin iver att följa efter mig.

 

Ska bli kul att dra ut på egna turer sen🛴💨💨 och perfekt att ta med på semestern....

 

Och så var det fredag igen, man blir allt lite dagvill av alla röda dagar,,, men lugn, bara lugn, nu väntar 3 vanliga veckor igen... 

 

Som omväxling🤪trampade jag ut ett spårupptag till Glock idag på eftermiddagen... 

  

Thomas och Glock, lottades som 2:a reserv på 12 spår, på Strängnäs Elitspårstävling på söndag.

Då kändes det hoppfullt att komma med, men nu är det fredag, och dom står som första reserver, och hoppet har avtagit något..

Det spelar faktiskt inte nån jättestor roll om det blir tävling eller inte,,,

Glock ska få ta det ena reservspåret på söndag om det det inte kommer att behövas,, å de e ju kul... 

 

Denna fredag gjorde han ett mycket fint upptag....

  

Han jobbar sig så fint, framåt uppåt i rutan, 

Började gå bakspår, men vände själv efter ett par meter👏👏👏

 

Spårade sen, dom knappa 300 metrarna jättefint,

Och belönades med Massor av lek och bus vid pinnarna❤️

  

 

Tillbaka hemma, blev det en svängom på lydnadsplanen..

 

Ser fiiiint ut...

   

Men jävlar i havet, så kallt det var....

Jag hade värsta varma vinterjackan på,,, och höll ändå på att frysa ihjäl...

  

Men, Thomas han var varm i kläderna han,,, och skulle plötsligt gå fritt följ med hästen🤣😂🤣 

  

Det gick väl ”sådär”

 

Förutom spårtävlingen på söndag, så ligger helgen oplanerad framför oss.

Får se om jag åker å tittar på lydnaden, tänkte iallafall åka bort och vara med på samlingen/lottningen, den är ju bara någon minut hemifrån oss,,, kanske luftar Scooooter🛴💨💨


Men nu gör vi fredag med hela menyn på grillen😋

Entrecote, bakpotatis, baconlindad sparris och grillad tomat,,, det blir mumma det👌 

Tur grilla är ett karlgöra,, Thomas får stå ute i kylan,,, och jag värmer mig med en Irish Coffie inomhus😊. 

 

Nöjda och glada önskar vi Alla en Mycket Trevlig helg☀️


 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards