Alla inlägg den 19 maj 2019

Av Ia Weylandt - 19 maj 2019 18:15

                

Jamen Jösses vilken Galet Rolig men annorlunda helg jag haft.

Är så slut i huvudet nu, så jag vet knappt vad som är fram eller bak på mig själv...

Kommer somna sött om bara en liten stund....  

 

Har spenderat 2 hektiska, långa, men intressanta dagar i Studiefrämjandet lokaler i Eskilstuna.

Lördagen handlade om teoretisk utbildning i bla smådjurens Anatomi och fysiologi. 

 

Något som jag finner oerhört intressant...

Men det var väldigt mycket mer än så...

 

Som sagt, oerhört intressant, dagen flög iväg,,, men jag var totalt slut när jag anlände hem till Sjövreten igen vid 18-tiden på lördagskvällen...

 

Fick rapporter under hela dagen, på en massa kul, som husse och hundarna hittat på..

 

Dom hade kört uppletande, som jag inte fick något bildbevis på dock.

Men lydnaden kom det bevis på...  

   

Glocken hade också fått sig en galoppsväng med Mr Scoooter🛴 

 

Sååå glada att den visade sig funka utmärkt att köra på äng...

Härligt underlag för Sheriffen att galoppera på...  

 

Allt jag mäktade med när jag kom hem, var att ta en tur bort till sjön... 

Där satte jag mig på en klippa, och bara njöt av lugnet och tystnaden... 

 

Väldigt rogivande för en överhettad hjärna🤯  

 

Hemma hade Thompa tänt grillen. 

 

Såg ju innan framför mig att det skulle bli hämtpizza till middag,, något jag finner skittrist en lördagskväll.

Så jag ställde mig på lördagsmorgonen och gjorde god kycklingröra... 

Stannade sen på vägen hem från Eskilstuna och köpte 2 bakpotatisar, som Thompa lagade på grillen... 

    

SuperGott, och mycket roligare än hämtmat,, men ändå ingen avancerad matlagning... 

 

Mellon struntade vi fullkomligt i,,, däremot har jag upptäckt att hockey-VM är ganska kul när Sverige spelar.

Så planen var att se Sveriges match, och sen krypa i säng...

Men jag slocknade i soffan redan under första halvlek😴😴 

    

Denna natt var det nog jag som skyddade Thomas😴😴😴 

Sov som en Jävla Stock!  

 

Söndag morgon klockan 8 var det dags igen för dag 2 i Eskilstuna.

Denna dag stod praktiska övningar på agendan..

 

Och man kan ju undra hur man övar på att ge injektioner och sätta dropp på djur... 

Nu vet jag....

Man kan öva på Döda råttor....🐁🐀🐁🐀 

   

På råttorna kunde vi testa att ge injektioner både intramuskulärt och subkutant.. 

 

Subkutant,, är under huden, som vid tex vaccination... 

 

Jag är såååå förbannat stolt över mig själv⭐️ 

 

Och förutom råttorna, så hade vi även Galet duktiga kurshundar, som fick agera patienter... 

Nedan har jag satt mitt livs första venkateter i en levande varelse...

 

 Men lugn, bara lugn,,, hundarna var utrustade med fejkade blodkärl, så vi stack dom inte på riktigt...  

    

Lite skillnad att sticka en död råtta, och en hund som spjärnar emot lite...

Men det var bra, för då fick vi samtidigt träna hållteknik... 

 

Dom duktiga och tålmodiga hundarna blev även utsatta för att vi fick göra en AT= allmäntillståndsbedömning.

Kolla puls, slemhinnor, temp etc...

Och det hela slutade med att vi fick testa Hjärt och Lung räddning på hund... 

 

Men allt roligt har ett slut...

Fulltankad med Massor av ny och nyttig kunskap, vinkade jag hejdå, till ett gäng nya djurtokiga vänner som jag skrattat och umgåtts med i dagarna 2.

Kändes nästan lite sorgligt när jag satte mig i bilen och for hem till Sjövreten igen...  

 

Men det var skönt att komma hem..

Jag tog Glock med mig ut i vallhagen, bara putta runt lite på fåren för att det var kul och avkopplande för min överhettade hjärna... 

 

Nu har jag precis satt i mig en 11-bitars läcker Sushi tallrik som stod och väntade på mig när jag kom hem...

Ska ta en dusch, och sen gör jag nog Glocken sällskap i soffan... 

 

Så Galet nöjd med den kunskap jag fått under helgen⭐️

Den ska jag spinna vidare på.....

 

Ha en bra vecka🎈

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards