Alla inlägg den 24 maj 2019

Av Ia Weylandt - 24 maj 2019 18:30

 Jamen  det har väl knappast undgått någon att jag ärats med att få bli 👑MoMo👑 i veckan.

Vilken jäkla grej...

Omtumlande, men fortfarande lite overkligt.

Kan ju bero på att jag inte träffat honom ännu.

Det är väl nackdelen med att Jonna och Sebbe bor i Jönköping, samtidigt är jag glad över att mitt barnbarn slipper växa upp i Stockholm..

 

Men jag är redan SÅ jäkla stolt över det Mirakel som Jonna och Sebbe har åstakommit💙💫✨💫✨💙  

        

Det blev ett ganska svettigt dygn, såklart för dom blivande föräldrarna,,, men jag tror nog den blivande Mormorn, hade det snäppet värre🤪🤣.

Jonna hörde av sig på tisdagseftermiddagen, och berättade att värkarna satt igång... 

 

Då var jag precis påväg att sätta mig i bilen för att åka till Bålsta, där väntade Årets upplaga av Swedish Match Masters, som skulle gå av stapeln på BroHofs vackra golfbana under onsdagen.

Men vi och kunderna samlades redan på tisdagen för mingel, föreläsning och en god middag..

 

Jag kan väl säga att jag var ”något” disträ,,, ville ju inte sitta å kolla mobilen hela tiden...

Men det var Jäkligt svårt att låta bli....

En Mycket trevlig kväll blev det ändå, 

Fick ett meddelande under kvällen om att dom blivit inskrivna på förlossningen, och att Jonna då var öppen 5 cm..

 

Jag sov inget vidare under natten,,, vaknade stup i ett och kollade mobilen,,, 

Men den förblev tyst ända tills vid 6 tiden på morgonen.

Då skrev Sebbe: Ingen Morris ännu, Jonna öppen 10cm, du kommer bli Mormor under dagen💙 

 

Jag gick upp 5.30 på onsdagsmorgonen, 6.15 var det frukost, och 6.45 anlände vi till BroHofs Slott.

 

Vår Årliga Golftävling är en av dom Absolut Bästa arbetsdagarna på året!

Kanske inte så svårt att lista ut.

I år var jag väl kanske lite mer disträ än annars,,, samtidigt var det kul att så många, både kollegor och kunder angagerade sig i om det kommit någon bebis ännu...

 

Jag skötte incheckningen och delade ut scorecards till spelarna innan start, och sen när äntligen drog igång, stod jag i tältet vid hål nr1, på Vackra Stadium Course! 

 

Därifrån hade vi den hissnande vackra utsikten från utspelet på hål nr1....  

 

Men det fanns också tid att med golfbilen åka med runt och titta på spelet vid dom olika hålen 

 

Och Alltså,,, det är en sååå jäkla Vacker golfbana... 

 

Man hissnar, och tankas full med härlig energi efter en sådan dag... 

 


Och mitt i detta Paradis,,, så kommer beskedet från Sebbe, att Morris har kommit, och att allt har gått som det ska, och att både mor och son mår bra... 

 

Shit alltså,,, jag brast ut i gråt😭

Och jag fick visst inte bara ETT barnbarn under denna Magiska dag,,,

Plötsligt blev jag Mommo, med halva Swedish Match, och jag Älskar det❣️ 

 

Det var inte bara Sebbe som rapporterade denna Magiska dag..

Fick också bilder från Thompa att det inte gixk någon som helst nöd på honom och hundarna♥️ 

 


Efter en härlig dag på jobbet, var det som vanligt skönt att komma hem.

Jag tog Glock med mig och gick raka vägen ut i vallhagen...

Det gick skitbra,,, men det var sååå jäkla varmt,, så det fick bli korta pass och många pauser. 

Glock´s tunga låååång👅

 

Det var iallafall skönt att rensa hjärnan lite...

Den kändes lite överhettad av flera anledningar... 


På torsdagen blev det en sväng på lydnadsplanen för Sheriffen... 

 

Jösses så laddad han var, värmen till trots...

Älskar hans Glädje i allt han gör😍

 

Får varje dag nya bilder på MoMis Morris👑   

   

Snart tänker jag att vi ska börja snacka på Face-Time, så han får se och höra sin Mommis röst varje dag😊

 

Men det ”vanliga” livet fortsätter, trots livets Mirakel...

Som traditionen lyder, så trampade jag ut ett spår till Glock på vägen hem från jobbet idag... 

 

Efter 2 timmars liggtid, var det dags att släppa på...

Ett Superfint upptag gör han...

 

Men sen fick han kämpa👊💪

Strax efter påsläppet passerade en grupp med 3 hästar med lika många ledare över hans spår. 

Det blev lite snurr, han redde ut det, men spårade ett 720m långt spår på 23 minuter.

Hade det varit ett fullångt Elitspår hade nog tiden varit knapp... 

 

Dollar och jag fick oss en längre väntstund än vad vi trott innan...

En väntstund, som vi ägnade oss att slåss med myggen🦟

Djävulskt mycket mygg nu,,,

Och Djävulskt Snygg tycker jag att 12-åriga Dollar är♥️ 

 

Lite oborstad och lurvig är han,,, men nog faan bär han sin ålder med värdighet❣️ 

 

Massor av lek och beröm fick Sheriffen när han sent om sider kom i mål... 

 

Tog sen en mysig prommis, innan vi åkte hem och gjorde fredag... 

 

Oj vilken härlig helg ja ser framför mig...

Första helgen sen i påsk, som vi inte har något planerat.

Inga tävlingar, inga funkisuppdrag, ingen utbildning...

VI SKA BARA VA! 

Ända ”måstet” är att rösta! 

 

Men vi ska nog få tiden att gå,,,

Det jag ser mest fram emot är att få ta det lugnt på mornarna, och att få äta lååång gofrulle...

 

Sen ser jag också fram emot att packa Hobbe och planera inför nästa helgs läger...  

  

Fjärde året i rad som vi åker till Tierp för rolig träning, och härligt umgänge🍀

Ser så fram emot att träffa alla härliga människor igen.

På onsdag em drar vi,,, så det ska handlas och packas... 

 

Vädret denna fredagskväll är ju inte det roligaste..

Men jag slog mig ändå ner ute på altanen för att blogga och planera..

Ganska mysigt det med, regnet som smattrar mot altantaket.... 

   

Men helgen i all ära...

På måndag har jag tagit semester...

Då ska jag få träffa mitt livs kärlek..

Då ska jag få träffa Morris💙 

Skitungen lipar redan åt mig😂

 

Trevlig Helg alla

önskar 👑MoMo👑

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards