Alla inlägg den 17 maj 2019

Av Ia Weylandt - 17 maj 2019 18:15

Oj, tänk att jag satt här och blev skrivsugen denna fredagskväll,,, det hade jag inte på känn tidigare i veckan.

Men glad blir jag, för jag gillar å skriva🥰

 

Veckans höjdpunkt var ju såklart SuperDollarns födelsedag i tisdags...

         

12 år❣️

Det är en ära att få ha en och samma schäfer så länge vid sin sida...

Vem hade kunnat ana, vilken Underbar resa han skulle bjuda på, när vi såg honom för första gången för snart 12 år sedan❤️❤️❤️❤️

Älskade, Älskade hund❣️

Dollar 5 veckor..... 

 


Men veckan inleddes med att Knocke och jag drog iväg på en 6km´s PW...

 

En sak som jag undrar mycket över är,,, att när vi pw´ar,, så går vi i ett relativt högt tempo,,, iallafall högre än när man går ut en grundsträcka i rapport...

Från oss till elljusspåret är det ca 1,5 km helt platt, men sen blir det 3 km väldigt kuperat,,, och sen 1,5 km platt tillbaka...

Det som jag tycker är konstigt är det, att efter den 6km´s rundan i högt tempo, är jag inte ens hälften så trött, som när jag gått ut en 1100 meters grundsträcka i rapporten.. 

Hur kan det komma sig liksom???

Kan ju inte enbart bero på att man i rapporten bär på typ 5 kg extra i ryggsäcken...

Nä, de e ett mysterium🤔 

 

Tisdagen, blev inte alls nån bra dag,,, Dollars födelsedag till trots😔

Kom hem från jobbet, och mådde inge vidare,,, fick bli lugnande och hopp i säng... 

Det är nackdelen med Atarax, dom hjälper mot ångest, men gör mig något så vansinnigt trött, så jag somnar nästan stående... 

 

Man känner sig liksom inte ens ”vatten värd” efteråt,,,

Men jag försöker iallafall tänka lite positivt i mina bra stunder⭐️ 

 

Men hur kasst jag än mådde,,, så gav jag Dollar en god födelsedagsmiddag❤️❤️❤️❤️  

  

Toppade både D&G´s mat med lövbiff🥩

Mumsligt tyckte båda två❤️❤️ 

 

På onsdagen var ordningen i huvudet återigen återställd...

Thompa stack till skjutbanan,,, och Glorre och jag roade oss i fårhagen... 

 

Thompa stannade med bilen på vägen för att fota ur en annan synvinkel... 

  

KUL❣️ 

 

För han gick såååååå jäkla bra denna kväll...

Det säger jag ju iofs nästan alltid😜 i mina ögon är Sheriffen heeelt Felfri😆 

Men vissa pass blir känslan liksom något utöver det vanliga...

 

Onsdagskvällen, var just en sån utöverdetvanliga känslan👌

 

Inte blev kvällen sämre av att ja gick in och käkade något av det godaste jag vet just nu...

FishNChips😋 

 

Alltså, det är ju bara föööör gott!

Önskar nästan att Thomas skulle skjuta oftare😂 

Frallan fick vårrullar när han kom hem... 

 

Nöjd Klonka, såg jag inte röken av på hela kvällen💖

    


På torsdagen tog Thompa med sig Glock ut på ett par km´s galoppträning med Mr Scoooter🛴 

Dom avslutade rundan vid badplasten där Glorre fick svalka sig lite... 

Kan väl inte påstå att min sambo är någon mästerlig fotograf,,, men det finns iallafall ett foto😂🤣😂 

 


Åsså är det då Äntligen fredag igen...

En fredag, som Thompa hade semester från jobbet.

Han har så mycket dagar, så han sprider ut dom lite här och där...

 

Och då jäklar händer det grejjor... 

Förutom Lyxen, att jag kom hem till ett helt nystädat hus,,,

vi snackar,, dammat, dammsugit och våttorkat alla golv... 

 

Så var också tomtens gräsmatta nyklippt... 

 

Sen hade han också stolpat upp en ny hage till hästarna... 

 

Det är i slänten framför och bakom lillstugan...

Gräset där växer så det knakar, så det har liksom känts så bortkastat att det inte kommit till användning... 

Men nu kan vi ställa hästarna där nån timma varje dag, så dom kan beta av... 

 

Det har blivit liteav en fredagstradition att jag stannar på vägen hem och lägger ett spår till Glock...

Och så även denna fredag... 

 

Åkte sen hem för att packa ur bilen, och planera för nästa veckas jobb... 

Fick ett varmt Välkomnande från Linus, när jag körde in genom grinden... 

 

En gnäggning, från långt ner i strupen...

Man märker att han saknar Lova, och det gör vi också🥰 

    

Men jag tycker han tar saknaden med ro...

Och nu är det bara några veckor kvar, så är hon hemma igen💖 


Vid 17-tiden var det dags att släppa på den Vackra Sheriffen🤠 

 

Ett superfint upptag för han, kommer iväg åt rätt håll,, och plockar alla pinnar... 


 

Husse Såååå jäkla nöjd⭐️⭐️⭐️ 

 

Nu har vi kommit hem och gjort fredagskväll...

 

Det blir en annorlunda helg, för jag kommer att vara borta från tidig morgon, till sena kvällen, både lördag och söndag.

Thompa, ska stå för middagarna under helgen,,, spännande,,,

tror det typ kommer bli pizza🍕 en dag, och sushi🍣 den andra...

Inte mig emot....

För jag är taggad till tänderna, och håller tummarna såååå hårt för att det ska bli så bra som jag hoppas🍀

 

Men nu dags att inta ryggläge precis som D&G, och samtidigt önska Alla en SuperTrevlig helg🥂

  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards