Alla inlägg den 26 maj 2019

Av Ia Weylandt - 26 maj 2019 16:45

                     

Ååååååå, vad den här helgen har varit slapp och skön.

Det behövdes verkligen.

Att bara få va, inga tider att passa, utan vi har gjort det som fallit oss in.. 

Skulle såklart inte vilja att varje helg var sån,,, men nån gång ibland är det jäkligt skönt.

Nästa lediga helg är sista helgen i juni....

 

Helgen inleddes på Bästa möjliga sätt, genom att jag gick upp vid halv sex på lördagen, gav hundarna mat, släppte ut dom, och sen när dom rastat, så gick vi allihopa och la oss igen.

Älskar sånna mornar❣️ 

 

Vid 8-tiden stack hundarna och jag iväg ut på en härlig 90 minuters prommis. 

 

Återigen, så njuter jag av våra skogspromenader,,, trodde för en stund att jag aldrig skulle bli mig själv igen... 

 

Åsså hem, å käka så jäkla go långfrulle... 

    

Så mysigt att sitta där, äta gott och planera dagen tillsammans... 

Klockan hann passera 11 innan vi var klara för att ta hand om dagen... 

 

Planen var att vi skulle ta varsin trimmer, och gå å klippa på alla ställen där inte åkgräsklipparen, eller den vanliga kom åt...

Så Thomas gick ut och började,,,

Men jag fick plötsligt feeeling, och blev så vallningssugen...

Så Glock och jag intog vallhagen bara för att vi ville....😆 

    

I pausen inventerade jag Hobbe inför avfärden på onsdag... 

Inte så mycket att göra där,, bara kläder, helgens mat och träningsgrejjer som behövs.

Jag har blivit så lat,, förut gillade jag att ”laga” mat även i Hobbe.

Men förra sommaren blev jag bekväm, och nu gillar jag att det mesta är förberett hemma.

Det är egentligen en massa disk, jag vill slippa..

Så det blir inget avancerat alls på lägret i matväg.

Men skönt, hundträning ska ju liksom vara prio💪 

 

Men så tokigt det blev,

När jag vallat och inventerat klart,,, 

ja då var även Thompa klar med tomten😉 

ÄLSKAR när gräsmattan är klippt, och slänterna runt huset trimmade😂😂

    

Någon som vill ha rabarber?

Bara å komma å hämta,,, finns hur mycket som helst. 

    

I höstas frös jag in rabarber, trodde vi skulle tycka det var gott att käka rabarberpaj under dom mörka vinterkvällarna.

Men rabarber är som rose, det smakar bara gott på sommaren, så jag hade en hel låda i frysen full med rabarber, som jag slängde igår...

Kommer ju inte äta dom... 

 

Vid 14-tiden slet vi oss från gården, då hade även Linus fått sig en avduvning med ryktskrapan, och blivit longerad av Thomas.

Drog till skogs, där jag gick ut ett 790 meter långt frispår till Sheriffen.

    

Ganska vacker utsikt hade jag på B-stationen...    

 

Och Vackert är det, när den vackra Sheriffen kommer farandes genom skogen... 

Syns bara som en liten prick längst bort... 

     


Tillbaka på A, gjorde vi ett uppletande... 

 

Eller, som oftast körde vi fyra korridorer... 

Superfint letade han,,, Fick kämpa lite med föremålet som låg ”nära” 

Fotar ju alltid ganska mycket, men sällan ”actionbilder” blir bra med mobilen... 

 

Men denna eftermiddag, blev jag nöjd med flera stycken... 

Underbara Vackra Sheriff⭐️💙⭐️💙⭐️ 

    

Det var en sån fin eftermiddag, så vem vill gå in?

Jag tog D&G med mig på en mysig prommis runt kohagen... 

    

Vackrare än någonsin nu med allt det gröna🍀 

    


Å vad är mysigare än sen lördagseftermiddag, än att sätta sig på altanen, med årets första glas rose?

Jag slog mig ner där med ett glas ljuvligt god iskall rose med massor av is och en apelsinklyfta...

Såååå gott...

Pluggade samtidigt,,, men det är mysigt det med, för det jag pluggar är något som verkligen intresserar mig...  

 

Och inte blev det sämre av att jag kunde njuta av utsikten där Linus🐴och fåren🐑 betade nedanför altanen sida vid sida..

Och plötsligt lägger sig Linus ner och gör gymnastiska övningar... 

 

En härlig eftermiddag.... 

 

Bröt för en god middag bestående av hemmagjorda hamburgare med tillbehör.

 

Efler middagen blev det ett kortare besök på lydnadsplanen... 

    

Och sen var nog dom flesta i flocken nöjda med dagen...

Knocke låg utslagen på grusgången tills jag ropade in honom vid 22-tiden, då jag tyckte det var dags för sängen... 

    


Vaknade på söndagsmorgonen, och hörde att regnet stod som spön i backen🌧💦💧☔️

Jag kan tycka det är ganska mysigt en helgmorgon att gå prommis i regn, och sen komma hem och bara få va,,, att inte ska iväg å jobba liksom... 

Men när Thomas erbjöd sig att gå upp vid åtta, var jag faktiskt inte speciellt svårövertalad...

 

En Stoor anledning till det,,, kan vara att jag började titta på en ny serie under lördagen... 

 

Förstår inte varför jag inte upptäckt den serien tidigare.

Framförallt eftersom min stora idol Tommy Körberg har en roll i den...

Men nu när jag börjat, blev jag heeeelt fast...

 

Så Thompa knallade med hundarna.

Dollar har aldrig brytt sig om regn,,, men Glock gillar det inte.

Han kniper ihop ögonen, och ser jätteledsen ut...😣

Ska prova valla i regn nån dag, och se hur han gillar det😆 kan tro han inte bryr sig ett skit😂😂😂 

 

När Thompa kom tillbaka, käkade vi lång gofrulle även denna dag....

Och sen,sen, sen, gjorde jag något alldeles ljuvligt lyxigt🎁

Jag gick och la mig i sängen igen,,, så jäkla sköööönt...

Tittade klart på första säsongen av Gåsmamman🐓såååå jäkla bra och spännande...

Fattar inte att dom kunnat föra 2 säsonger till,,, men ser oerhört mycket fram emot att sätta tänderna i dom också... 

 

Thompa fick inte slappa riktigt lika mycket, han hängde på hästsläpet och drog till Tystberga för att hämta hem Lova igen.

*suck*

Vi fick ju avbryta hennes inridning i höstas pga hälta.

Hon behandlades av veterinär under hela hösten, och friskförklarades strax innan jul. 

Men nu, när hon för några månader sedan sattes igång igen, så kom problemet tillbaka...

Det märks ingenting alls när hon går på raka spår,,, men blir tydligt när hon går på böjda spår , kommer inte ihåg i vilket varv... 

Trist som faaan... 


När regnet upphörde,,, och solen började titta fram vid 12 snåret, slet jag mig från den sköna sängen, och drog till skogs med hundarna... 

En riktigt härlig 2 1/2 timmas prommis knallade vi i dom vackraste av skogar... 

   

Man kanske kan tro att Dollarn inte är med på våra prommisar..

Men saken är den att han mestadels håller sig bakom mig, flåsandes i hasorna💙💙 

    

Vi kom tillbaka, lagom för att se Thomas släppa Lova i hagen till Linus.... 

 

Och Jösses så Lyckliga dom blev över att återse varandra efter nästan 2 månaders separation... 💗💙 

 

Jag och Glock passade på att hoppa in i vallhagen bara en liten, liten stund, bara för att det är så kul🐶❤️🐑 

 

Nöjda och glada gick vi in.

Där intog husse och Glorre soffan för att kolla på Elitloppet... 

 

Vet inte hur intresserad Glock är av trav,,, men han gillar att hänga i soffan med husse och bli kliad på magen... 

Själv satte jag mig på altanen och pluggade,, även idag med ett glas rose🍹 

    

Har hittat en studieteknik som passar mig.🤓

Va tusan, man har ju liksom inte pluggat sen skolan för över 20 år sen,,, och då pluggade jag inte många minuter😎

Men nu har jag insett, att korta pass, varvat med annat är det som funkar bäst..

Så jag pluggar lite,,, bloggar,, pluggar,,, kollar FB, pluggar osv,osv.

I början försökte jag läsa länge på raken,,, och märkte då att jag efter en stund läste, men tog inte in något... 

 

Snart ska jag slita mig och gå in och laga Tacos🌮

Och imorgon bär det av ner till Jönköping och första mötet med 👑Morris👑

Är såååå jäkla pirrig🥰

Ha nu en bra vecka alla glada..

Vi skrivs, när vi skrivs...

 

Dagens Morris,,, ser ni att han ”leeer” mot mig? Är nog glad över att få träffa MorMis imorrn💙💙💙💙💙💙

  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards