Alla inlägg den 12 maj 2019

Av Ia Weylandt - 12 maj 2019 18:00

                   

Usch och Fy Faaan vilken jobbig vecka som ligger bakom en nu...

Tror det måste vara en av dom värsta jag någonsin upplevt... 

Så jäkla mycket ångest som funnits i min hjärna. 

ÅNGEST över precis ALLT....

Tror bara den som själv upplevt ångest, kan förstå hur jävligt det är. 

Tur att Thomas står ut,,, iallafall ännu så länge... 

 

Inte ens att skriva, som jag annars brukar må så bra av har lockat...

Men jag gör ett försök nu iallafall, kanske känns det bättre efteråt🍀 

 

I fredags, stannade jag på vägen hem och gick ut ett 650 meter långt spår till T&G.

Åkte hem och jobbade klart, och sen var det ganska omgående dags att släppa på...

 

Superfint upptag gör han..

Fattar inte vad det var som felade i Norrköping🤔 

    

Spårar fint, och plockar alla pinnar...

Världens Bästa Sheriff⭐️ 

    


På lördagsmorgonen, tvingade jag mig ut på morgonpromenaden med hundarna.

Jag skriver ”tvingade” mig ut, för det var just precis det jag fick göra.

Har inte klarat av att gå en endaste promenad på hela veckan, och då är det illa,,, för skogspromenaderna är annars dom enda ställena som jag kunnat njuta av när allt annat är svart. 

Tur att Thompa har kunnat jobba hemifrån och kunnat ta alla prommisar❤️

 

Lördagsmorgonen var hemsk, jag hade ont i magen innan vi kom iväg, och väl ute, kom panikångesten, och jag ville bara vända hem, vilket jag var påväg att göra flera gånger...

Men jag verkligen tvingade mig att fortsätta.

Ringde Thomas och bara grät, över hur jobbigt det var,,, men han peppade och övertygade. 

 

Och jag klarade det!

Jag gick min planerade runda, även om den var kortare än jag vanligtvis brukar gå... 

 

Hem och käka lång go helgfrulle.

Och sen bar det iväg till skogs för frispår..

Fick en jävla ångestattack i bilen, och bara grät och grät.

Ville åka hem igen, men Thomas peppade...

Nu skriver jag jäkligt öppet över hur jag mår, brukar inte göra det fullt ut, men ibland känns det skänt att bara få förklara.

Att leva med ångest är ingen lek... och det syns liksom inte utanpå... 

 

Väl ute i dom finaste av skogar, kändes det lite bättre,,, och vi förberedde den Vackra Sheriffen för dagens uppgift.

 

Jag knallade ut ett 850 meter långt spår, väntade därute i 25 minuter, och sen släppte Thomas på Glock... 

Och det är en Underbar känsla att se sin Vackra lilla hund dyka upp där bland träden❤️❤️ 

    

Efteråt tog vi en makalös vacker promenad i dom vackra skogarna... 

 

På något vis känner jag mig tryggare när vi är två.... 

Så det blev en väldigt mysig stund💙

 


Stannade på vägen tillbaka och köpte lite blommor, tomatplantor och jord...

 

Hemmavid ägnade vi oss en stund åt trädgårdsarbete.

Jag planterade den årliga Svenska Flaggan🇸🇪 i skottkärran...  

 

Förra året, blev den ju SuperFin,,, hoppas på samma i år... 

 

Thompa planterade tomater och jordgubbar UTANFÖR tomten... 

 

Hundarna (Glock) har en jäkla förmåga att springa å pissa på allt vi odlar...😝 

Så det blir nog bra.. 

 

Lite halvt missnöjd med valet att plantera vita pelargoner nedanför köksfönstret...

Nu när dom blommar, så syns dom ju typ inte mot den vita bakgrunden...😟 

 


Nästa år får det bli röda igen🌺

man lär så länge man lever......  

 

Thompa fortasatte med en massa gårdsfix,,,

men jag tog en paus och tog med mig hundarna bort till badplatsen så dom fick simma lite... 

 


Dagen sprang iväg, så det var hög tid att gå in och börja med middagen när jag kom från badet...

Och nu till något som är Mycket Märkligt.... 

 

Jag har ju dom senaste åren nästan helt ratat kött.

Har helt enkelt tyckt det varit ”äckligt”

Äckligt att äta, äckligt att lukta på, äckligt att se, och äckligt att hantera....

 

Men som en kappa i hård blåst,,, så har det bara vänt...

Jag har blivit köttoman🥩🥩🥩 

Jag drömmer om stora blodiga biffar,,, jag vaknar på mornarna och känner ett köttsug så stark att jag bara måste ha kött...

Denna lördagskväll blev det plankstek för andra helgen i rad.... 

 

Och tidigare när vi käkat denna rätt, så har jag ätit potatisen och grönsakerna, och sen släppt ner köttet till lyckliga hundar på golvet... 

Igår åt jag upp Allt kött, och lämnade sparrisen, gav tomaten till Thomas, och lät Dollar slicka av potatismoset.

Fattar ingenting🤯 


Nåväl, som den köttätande växt jag tydligen blivit, så gick vi efter middagen ut och körde lite lydnad med Sheriffen...

 

Pigg och Gla, Kexchoklad⭐️

    

Älskar dessa långa härliga vårhelger då man hinner med både det ena och det andra innan man slocknar i soffan vid 21-tiden...😴


Söndagen, dagen som idag,,, har mest ägnats åt föreningsarbete...

 

Jag stack hemifrån vid 7.30 för att vara med på Strängnäs BK´s skyddstävlingar...

Skogsarbetet, spåren och avsöket, skulle gå här hemma i våra skogar, och jag ville vara med på alla spårpåsläpp...

 

Jättekul, intressant och nyttigt att se alla påsläppen, och dessutom få chansen att ställa frågor till både tävlingsledare och domare...

Jag lärde mig Massor denna morgon👌 

 

Och så fick jag ju såklart njuta av våra fina spårmarker... 

Spårmarker som SM-skyddshundarna också ska få njuta av i slutet på augusti. 

 

Tog såklart också chansen att hänga med på stigen på avsöket för Elithundarna. 

 

Första gången jag såg ett avsök,,, och även här lärde jag mig MASSOR,,,, inte bara om skyddets avsök,,, utan även om söksöket,,, är ju sååå sugen att testa sök med Glock framöver...

 

Det var en mysig förmiddag,,, som tog slut alldeles för fort,,, hade velat se fler hundar in action...  

 

Stannade till och plockade upp Thompa på vägen från skogen.

Thompa hade varit hemma, fixat på gården och tagit en ridtur på Linus, med hundarna som sällskap...

 

Men nu skulle han med till Strängnäs BK för att dömma planskyddet...

 

Och det gjorde han med bravur👏👏👏

    

Kul att kolla på......

 

Ännu mer förvirrad över vilken ras nästa hund kommer att registreras som...

Blir det BC,,, eller Schäfer,,, eller Malle,,,????

Från det vi såg idag kan det kanske bli en Holländare som flyttar in...🤗

Holland är ju ett land som av naturliga själ ligger mig varmt om hjärtat...  

 

I väntan på prisutdelningen fick Sheriffen komma in och leka lite på lydnadplanen...

 

Blev mest lite fritt följ...

 

Och lek med Bästa Bror😍 

 


En trevlig dag började gå mot sitt slut...

Träffade många härliga människor från både nutid och dåtid....🥰 

 

Åkte hem,,, och var nåt så vansinnigt vallsugen när jag kom hem...

Så in med tanterna på lydnadsplanen,,,, 

 

Och där hann vi med några korta men givande, och jävligt roliga vallpass....

 

Tränar fålla där öppningen är liksom bort från draget hemåt,,, vilket jag märkt blir så jäkla mycket svårare...

Men samtidigt så mycket roligare,,, för annars fållar dom nästan sig själva...

 


Kan tycka att det känns som en ganska nöjd Knocke, nu när vi gått in för att göra sönda....

   


Det blev en ganska bra helg trots allt, och nu ser jag fram emot en bra vecka..

 

Nästa helg ska jag iväg på ett hittils väldigt, väldigt hemligt projekt....

Men ett projekt, som jag hoppas skall bära frukt inför framtiden,,, hoppas kunna skriva om det såsmåningom...

 

Men mest av allt önskar jag nu en lugn vecka,,,  

Och det önskar jag alla jag känner...

 

Må Bäst❣️

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards