Direktlänk till inlägg 8 oktober 2020

Nervdaller...😰

Av Ia Weylandt - 8 oktober 2020 15:30

 

För första gången på väldigt länge har faktiskt inte skrivsuget riktigt infunnit sig🙁

Annars Älskar jag ju att skriva, och skulle kunna skriva varje dag, men det känns som alla dagar ser precis likadana ut, och det gör mig jävligt less och uttråkad...

 

För fy som faaan som jag längtar tillbaka till jobbet.

Att vara hemma varje dag är tortyr,

jag längtar efter att få längta efter att få vara ledig...

Att få längta efter god och festlig mat, nu käkar vi gott varje dag, laga mat är ju typ den enda jag kan göra som inte gör så jäkla ont...

 

Och sen tär ovissheten som faaan på mig också, att inte veta när eländet ska ta slut.

Har iallafall fått svar på magnetröntgen,,,

och ja, det var ju skönt, men gör mig inte så mycket klokare i vad som komma skall,,, och När....

MR-röntgen visade mycket riktigt att menisken är trasig, 

men den visade också på en fraktur i knäskålen, vilken inte syntes på den vanliga röntgen.

 

Så nu väntar kallelse till ortoped, och sedan förhoppningsvis operation.

Att jag säger "förhoppningsvis" beror på att jag hörde på radion att tex Akademiska sjukhuset i Uppsala ställer in alla icke akuta operationer pga uppgången av Coronafall...

Vad faaan gör jag om jag inte får bli opererad inom kort???
Då tappar jag nog förståndet...

 

Fy Tusan vilken trist och bitter inledning, men sanningen är att det speglar mitt humör som jag känner mig just nu.

Ska verkligen försöka att se allt Positivt istället, och glädjas över att vi har våra Älskade hundar och är friska för övrigt...

 

Men dagarna ser verkligen likadana och ganska enformiga ut...

Jag spårar med Olsson varannan dag.

 
Undrar om hon också längtar tills den dagen då vi får gå tillbaka och spåra i skogen igen...

Jag saknar skogsspår som tusan...

 

Lydnad kör vi minst ett pass om dagen...

 

Och den har känts bra....

 

Glock får också lyda varje dag,,,

 

Nu har vi anmält honom till rapporttävling i slutet på oktober.

Hoppas vi kommer till start🍀

 
Taggade och rapportsugna, gick vi därför i veckan ut och körde den första riktiga rapportträningen sen vi var i Norrköping i våras.

Vi körde ju en sväng på Öland i somras, men det var så kort, så det gills inte...


Och Jädrar i havet va taggad han var.

Nu är det ju Thomas som går ut med honom, och han hade varit sjövild på utmarschen,

 

Sen sprang han fyra skick med två förlängningar på fina tider.

Nu var det inte speciellt långt 700+200+300, men iallafall...

Men roligast av allt var glädjen som den lilla Älskade hunden visade.

Han kom in till mig på A, käkade upp sina korvbitar, och sen satte han sig genast och tittade mot sträckan och ville iväg direkt.

Och han släääpade fram mig till framföringen, det brukar han inte göra annars när vi tränar själva...

Så det känns verkligen Super⭐️♥️

 

Och varje dag försöker jag komma iväg på en minst 2 km´s promenad, hur jävla ont det än gör, det är viktigt inför operation att jag inte tappat för mycket muskler runt knät.


Vi har ju vårt fina elljusspår här i Åker, men det blir lite träligt att gå där varje dag.

Så jag googlade runt för att se vad mer för vandringsleder som finns i vår närhet.

Och blev glatt överraskad hur mycket det finns här omkring oss i Åkers Bergslag.

 
Så vi har åkt iväg och testat lite olika.

En som jag blev väldigt förtjust i låg alldeles brevid i Mariefred.

Tyvärr var det orienteringstävling just den dagen vi besökte den.

Jag frågade om det var OK ändå att jag knallade där, och det var inga problem fick jag till svar...


Men orienterare verkar ju både vara blinda och döva, för vi blev påsprungna inte bara en gång.
 
Dom kom liksom farandes ut ur skogen, med näsorna i kartorna, och bara sprang rakt på oss.

Jag försökte hala in hundarna varje gång jag såg en, men en gång hann jag inte, så farbrorn snubblade på kopplen, och blev skitarg på MIG🤨


Nä, vi blev inte jättelångvariga där, just den dagen, men jag ska absolut ge stället en chans till...

Och med tanke på storleken på kontrollerna, så kanske det var en tävling för halvblinda😂
 
I onsdagskväll stack Olsson och jag själva till Strängnäs BK för ett litet sista genrep inför lördagen.

Och om det kändes bra innan, så åkte jag därifrån med självförtroendet långt ner under skosulorna🙁

Plötsligt visste Frk Olsson inte vad framförgående var för något😖

Och tveksamt om hon visste vad läggande under gång skulle vara bra för😫

 

Känns ju Strålande bra inför lördag🙈

Får ta med mig att hon gjorde en jättefin budföring, och låg bra på platsen😊

Åker till SSBK på lördag, och ser det som en nyttig träning, och kommer köra lydnaden även om vi bommar spåret.

 

Thomas och Glock var kvar hemma och tog emot traktorreparatören, som kom för att hämta Traktis...

 

Traktis har känt sig lite krasslig på sistone, men det är ju inte så konstigt, han är ju typ 100år.

Hoppas han går å laga, tycker han är lite "kultig"✊

 

I veckan har jag och Glock börjat gå på simskola🥰

Och som vanligt innan jag ska göra något nytt, så är jag såååååå nervös...

Drömde sånna mardrömmar natten innan.

Fattar liksom inte vad jag är rädd för?
Att han ska drunkna?
Han kan simma, han har flytväst, vi är 2 personer närvarande, i en pool typ 3x5 meter...

Inte mycket som kan gå fel😊

 

Och det gjorde det inte heller.

Han var sååå jäkla duktig, och så lugn, och simmade med sån fin teknik...

 
Nu ska vi simma 1 gång i veckan under vintern är det tänkt,

och när jag blir lite varmare i kläderna tänkte jag även ta med Frk Olsson till simskolan,

har en känsla av att det inte kommer gå lika lugnt till💦💧💦💧💦💧

Älskade Sheriffen❤️
 

Thomas kämpar på med vilddjuret Lova.

Ännu har han inte vågat sitta upp på henne.

Förstår honom, hon är sjövild varje gång han börjar longera henne...

 
Jävlar vilka brallar hon slår,,,,
 
Skulle inte heller vara så sugen att sitta upp....
 
Men efter ett par minuter är det som att det är en ny häst i linan..

Snacka om en kvinnlig version av Dr Jekyll and Mr Hyde👹
 
Jag försöker övertala Thomas att vi ska sälja henne, men han vägrar lyssna på det örat 👂 


Tur då att våra hundar är desto enklare att ha å göra med.

Vi tycker ju att Glock är otroligt gosig och kelig,

Och Olsson kommer inte långt efter❤️
När Thomas går upp på mornarna, så följer inte Hickan med ner, utan då gosar hon in sig med mig, och är sååå jäkla kelig.

Och på helgerna, när vi båda ligger kvar, kommer hon upp efter frukosten och bara tokmyser....

 
Jäklar som hon njuter....
 
Och hon vill alltid vara nära någon...

Varje morgon har Thomas telefonmötet på Skype, och då kryper HickeliPick upp nära husse i soffan, och syns i bild hon också❤️
 
Och hon går nästan alltid och lägger sig så nära Glock som det går...
 
Glock inte alltid lika road😎
 
Men jag njuter när jag ser dom ligga nära🥰
   
Nu är det torsdag, och vi ska fredagsmysa lite, eftersom fredagen blir en tidig kväll😴

Vi funderar på att packa Hobbe, och ta honom till SSBK, det är samling 07.00 på lördag morgon.

Det är hiskeligt tidigt...

Samtidigt är det skönt att komma hem snabbt, framförallt om det skiter sig 💩 

 

Så nu är det bara att hålla tummen🍀

Trevlig helg Alla🎈

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 19 maj 18:00

  Vilken  jädrans underbar vecka vi lägger bakom oss... En vecka som bara i princip har innehållit slappande på altanen och sköna promenader... Sååååå jäkla skönt att bara få va!!! Jag försöker variera mina förmiddagspromenader så mycket det g...

Av Ia Weylandt - Söndag 12 maj 17:30

  Aaaaaaaaaaah, så sitter man då här igen, hemma vid mitt älskade köksbord, lite trött och sleten efter en intensiv helg. Men samtidigt så in i bengen nöjd och glad ända in i själen, efter en härlig helg fylld av hundträning från morgon till kvä...

Av Ia Weylandt - Söndag 5 maj 16:30

  Vilken jäkla Underbar vecka som just passerat, och då snackar jag vädret☀️ Som vi har längtat efter lite vår, sol och värme, verkligen välbehövligt....   Jag började redan i måndags med att pimpa altanen, och det är ju ett av do...

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards