Direktlänk till inlägg 11 oktober 2020

Magic Olsson💥

Av Ia Weylandt - 11 oktober 2020 18:00

Fy som Faan vad jag känner mig nöjd idag.

Sååååå skönt att ha klarat av appellen, vilket var mitt mål att göra under denna hösten.


Och det var riktigt mysigt att komma tillbaka till Stockholm Södra BK, som ju varit vår hemmaklubb, och som vårt andra hem under så många år.

Kändes riktigt vemodigt att svänga in på klubben med Hobbe på fredagskvällen.

För vi bestämde oss för att det var skönare att komma dit på fredagen, och jösses vilket fint mottagande vi fick.


Jag mailade innan till SSBK´s ordförande, och frågade om det var OK att ställa Hobbe på klubben?
Och fick ett mycket trevligt Mail tillbaka att det var helt OK, och att vi kunde ställa oss så att vi kunde ta el från belysningsstolpen på parkeringen.

Och dessutom, fick vi ett telefonnummer till en klubbmedlem som bodde nära, och som vi kunde åka och få låna en nyckel av så vi kunde utnyttja klubbstugan.

Alltså, det kallar jag vänligt bemötande...👏👏👏


Nu behövde vi inte åka iväg för att hämta nån nyckel, för lördagens tävlingsledare var närvarande, och hade vänligheten att låna ut sin nyckel till oss..

Och vi som trodde vi skulle vara helt ensamna på klubbområdet en fredagskväll, blev Glatt överraskade över vilken aktivitet det var.

Träffade jättemånga roliga männiksor, som vi inte sett på ett tag...

Det var kul🎈

 

Träande lite med Olsson, och det gick sååå jäkla dåligt.

Stannade på framförgåendet, la sig inte på läggandet, och tjuvade på både inkallningen och hoppet🙈

Mitt självförtroende inför lydnaden var verkligen på botten, men jag tänkte att jag får se till att göra en jävligt bra special, så kanske, kanske, det skulle kunna gå ändå🍀✊


Sov faktiskt riktigt gott på natten, och kände mig ändå inte speciellt nervös...

En skön känsla var ju att veta att jag även var med på Mälarö på söndagen, det ger lite harmoni, att veta att man kan få en chans till revansch.

Sen resonerade jag som så, att om vi skulle NOLLA det mesta i lydnaden på lördagen, så skulle det inte vara någon idé att starta på söndagen.

Det gick så långt, så jag började kalla Olsson för NOLLAN istället för Hickan😂

Fy på sig elaka matte😡


Iallafall så var det samling och lottning kl 07.00 i klubbstugan.

Jag önskade startnummer 3, för jag vill gärna komma igång tidigt, samtidigt är det skönt inför lydnaden att kunna titta på första hunden, och sen värma upp när nr2 går in.

Drar min lott, vänder på den, och det står nr 3🎊🎉🎊🎉🎊

YES, tänker jag, det är MIN dag idag🎈


Åker ut till spåren, det blir en kort väntan, fortfarande inte nervös, ser bara fram emot att få släppa på....

Det strular för hunden innan, vilket gör att jag känner att jag tagit ur Hickan ur bilen alldeles för tidigt, hon hinner börja tagga igång för mycket, och då vet jag att hon kan bli lite ofokuserad I början på spåret.

Så jag sätter in henne i bilen igen, och tänker att OJ, detta är vi inte vana vid...

 

Men sen blir det dags, och jag bara njuter i hela kroppen, när jag känner att den lilla gulliga hunden, bara suger in spåret i näsan, och kommer iväg superfint.

Spårar som en dammsugare, första benet på spåret är ganska kort, och efter kanske 40 meter, tycker jag att jag ser på henne att hon markerar något, men nä, hon spårar vidare, och jag försöker glo som Faan i marken, men ser ingen pinne.

Och strax efter vinklar hon höger.

 

Min sjuka hjärna 🧠 tänker då inte,,,,

-attans nu missade vi en pinne...

Nä, min sjuka hjärna 🧠 tänker,,,

-vilka busar, dom har skojat till det med att lägga 2 pinnar på andra benet....

Och Olsson spårar på så fint, så fint, och woaw, DÄR fick vi en pinne💥💥💥

Spårar vidare, och Olsson vinklar höger igen,,, och vad tänker min sjuka hjärna 🧠???
-Nämen OJ som dom busat till det idag,,, 2 pinnar på SISTA benet🙃

Men Olsson hon fortsätter spåra på i fin stil, och så kommer vinda till slutapporten...

Och då får ju tillochmed min sjuka hjärna 🧠 inse att vi missat första pinnen...

 

SKIT 💩 alltså, vi hade behövt alla poäng vi kunde få i specialen.

Maxbetyget på missad pinne, är 8, vilket vi också fick, men det innebar att vi var tvungna att ha poäng på budföringen för att ha en chans till uppflyttning...

Jag var faktiskt ganska låg och uppgiven efteråt😔

 

Men sen inför lydnaden, så taggade jag till, tyckte det skulle bli kul att gå in på plan.

Och det kände jag direkt, att det tyckte Olsson också.

Hon var sååååååå Fin genom hela lydnaden...

 
Sååå härlig känsla att känna direkt på linförigheten att hon va med..

 
Nu inleddes verkligen inte programmet helt i vår smak med vänster om marsch, vänster om halt, vänster om marsch.

Vi är bättre på höger om, och helt om, men nu jävlar ska vi träna.

Men nöjd ändå med dubbel 8:a på första momentet, avdrag just för vänstersvängarna...


Men i övrigt så var hon sååå jäkla med mig, och det kändes verkligen super...
 
Åsså framförgåendet då, som jag var säker på att Nolla.

Hon går ut fint som alltid, åsså stannar hon upp, vänder sig om och tittar på mig, och när hon gjort så på träning, så har inga extrakommandon i världen fått henne att fortsätta gå.
 
Men Underbaraste lilla hunden♥️♥️♥️ Nu i skarpt läge, så hann jag inte ens ge ett extrakommando, utan hon fortsatte att gå av sig själv...⭐️⭐️⭐️

Fy faaan alltså, vilken liten pärla hon är💖


Jag bad ju Thomas att fota mycket, men han var nog nervösare än jag, och dessutom skulle han kolla betyg, så det blev inte så mycket fotande😆


På läggandet, som också strulat senaste dagarna, uppfattade jag det som att hon inte la sig, så jag stannade upp och tittade bakåt, vilket resulterade i kraftigt DK och betyg 6,5-7 på ett läggande som varit blixtsnabbt⚡️
JaJa, jag kände bara att jag måste rädda betyg på alla moment...


Sen inkallningen och hoppet, som jag varit säker på 10:or om hon inte tjuvstartade, för som jag skrytit över hennes Fantastiska fina ingångar...

Vad sker???
Den lilla fina hunden kommer i båda momenten farandes som en raket 🚀 och flyger rakt in i mitt ben, innan hon svänger runt och sätter sig fot🤩

8:or istället för 10:or och ytterligare dyrbara poäng som flög sin kos💸


Men på det stora hela är jag Supernöjd med vår lydnad.

Jag tycker hon är en helt fantastisk hund som är så jäkla schysst, och vill göra sitt bästa.

Nytt för henne med publik, domarpar på båda sidorna, tävlingsledare, ingen belöning mellan momenten,, och hon bara finner sig i det, och är UNDERBAR...

Så mycket kärlek som jag kände inför denna lilla fina hund efter lydnaden var enorm,

i det läget hade uppflyttning eller inte spelat nån roll, för mig var hon en vinnare🏆


Men det är inte över förens det är över...

Ännu levde hoppet..

Dags för budföring, en budföring där vi var tvungna att ta poäng....

Blev lite konstigt även där, för när hunden med startnummer 2 skulle in, så stod matte där utan hund, så jag och Olsson fick gå in tidigare, men det tror jag inte spelade så stor roll egentligen...

Tycker ändå hon gick iväg lite tveksamt, men kom fram till mottagaren, och sprang superfint tillbaka till mig.

Betyg 9-9

 

Oj som vi räknade och räknade betyg efter budföringen.

Både vi och Team Fonzie som fanns på plats...

Jag hade ju hoppats på att känna oss "klara" innan platsen för att slippa lägga den iom att den inte känts helt 100%

Men efter räknande, så insåg jag att det var platsliggningens vara eller icke vara som stod emellan en uppflyttning eller inte...

 

Såååå, platsliggning som sista moment,,,

Jävlar så nervös jag var, mina ben dallrade som spagetti under dom 3 minutrarna som hundarna skulle ligga.

Måste varit dom längsta 3 minutrarna i mitt liv.

När TL meddelade tiden ute, och Olsson fortfarande låg kvar , då kom tårarna.

Jag gick fram till min hund, lade mig brevid henne i det blöta gräset och bara kramade henne♥️

Jag blev dyngsur,,, men vad gjorde det?

Hon slickade mig i ansiktet och tänkte väl att,,,

va Faan litar du inte på mig???


Det blev en skön och kort väntan på prisutdelningen...

Måste då passa på att berömma SSBK´s superfina och välorganiserade tävling👏👏👏

Klara besked, bra upplägg, lugn rutinerad TL som lotsades oss rookies på ett mycket betryggande vis.⭐️

Stooor eloge till till alla inblandade funktionärer⭐️⭐️⭐️

Dags för prisutdelning, och jag förstod ju såklart , att med så mycket poäng borta på spåret, så hade vi inget med toppstriden att göra...

 
Men i appellen är det ju uppflyttning som räknas,,,

och det klarade vi, min lilla Underbara hund och jag⭐️♥️⭐️♥️⭐️
 
Jag hade velat krama både domare och TL, men det fick man inte...

Härligt ändå att det var så mycket folk och publik...
 
Poängmässigt som synes inget ToppResultat,,,

Men vi hade betyg på Allt, och det ska vi utveckla vidare nu,,,,,
 
Underbara Fina Fantastiska Olsson, som bara hittils höjer sig på tävling...

Hon är Magisk⭐️
 
Hon var faktiskt ganska slut på lördagkvällen, tror anspänningen tog på både henne och mig...

Hon och Knocke fick varsitt ben, och sen såg jag inte röken av henne på hela kvällen...

 


Söndagen sen, så sov vi länge.

Hundarna fick mat vid sextiden, men sen somnade vi alla om, och sov till Nio😱

 

Då stack Thomas ut och scootrade som i 3 km, och sen käkade vi gofrulle.

 

Vid 13-tiden stack vi ut och gick en 5km's slinga

 
Vi går, vilar, går vilar,,,
 
Så det tog nog närmare 1 1/2 timma

Men det var verkligen Supermysigt.....
 
Kommit hem, gjort söndag....

Tränat lydnad med både Glock och Olsson...

Jag kände att jag ville gå ner och leka lite, med massor av belöning mellan momenten efter gårdagen.

 

Nu i helgen har vi nått årets mål, jag och min lilla fina Hicka😍

Dags för att lära in några nya moment,,,

men det väntar vi med...

Nu ska vi njuta ett tag, sen har vi hela långa vintern på oss....

 

TUSEN TACK FÖR ALLA HÅLLNA TUMMAR🍀

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 19 maj 18:00

  Vilken  jädrans underbar vecka vi lägger bakom oss... En vecka som bara i princip har innehållit slappande på altanen och sköna promenader... Sååååå jäkla skönt att bara få va!!! Jag försöker variera mina förmiddagspromenader så mycket det g...

Av Ia Weylandt - Söndag 12 maj 17:30

  Aaaaaaaaaaah, så sitter man då här igen, hemma vid mitt älskade köksbord, lite trött och sleten efter en intensiv helg. Men samtidigt så in i bengen nöjd och glad ända in i själen, efter en härlig helg fylld av hundträning från morgon till kvä...

Av Ia Weylandt - Söndag 5 maj 16:30

  Vilken jäkla Underbar vecka som just passerat, och då snackar jag vädret☀️ Som vi har längtat efter lite vår, sol och värme, verkligen välbehövligt....   Jag började redan i måndags med att pimpa altanen, och det är ju ett av do...

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards