Direktlänk till inlägg 16 oktober 2020

Sprucken ballong 🎈

Av Ia Weylandt - 16 oktober 2020 17:00

 
Ja, jösses, luften gick verkligen ur mig efter förra helgens start i appellen.

Har inte haft den allra minsta träningssug i veckan som gått, tvärtom, har jag nästan velat skrika och spy bara av att TÄNKA på ett fältspår  🤮

Tror det blev lite för mycket och intensivt sista veckorna, då jag tvingat mig själv att spåra varannan dag, och minst ett lydnadspass om dagen, vare sig jag haft lust eller inte.


Så det var nog välbehövligt för både Olsson och mig att ta TimeOut i ett par dagar,

Det ska vara kul å träna...


Istället har vi bara varit ute och njutit av vår vackra natur som omger oss nu.

 

Älskar ju hösten, även om Thomas hånar mig varje gång jag säger det.🤨

Han målar då upp värsta tänkbara scenarion, med spöregn☔️, vilda stormar🌪och leriga blöta hundar..

Älska det du, säger han.😤

Men det är ju inte Den hösten jag Älskar🤣

 

Jag Älskar torra, fina, krispiga dagar med sol☀️ och höstlöv 🍁 i vackra färger, och med glada skuttiga hundar🤪

 
Och det är ju så jag upplevt den gångna veckan,

Superfina höstdagar, där man dessutom inte behöver vara rädd för ormar 🐍 
 
Men nackdelen med dessa fina dagar, är att jag tar ut mig lite för mycket för vad knät pallar.

Och då svullnar det upp, och det gör så ont, så jag måste gå å vila en stund med knät i högläge för att få ner svullnaden.

Bästa Sheriffen älskar dom stunderna...

 
Olsson tycker det är mysigt en stund, men sen går hon upp och gör bus🙈

Tex, så snodde hon mina glasögon 👓 en dag.

Dom hittade jag sedan sönderbitna mellan hennes ben....

-Vaddå, de va inte jag??? Dom bara "råkade" ligga precis här där jag la mig🤬

 
Blev till att besöka Specsavers och beställa ett par nya.

Tack Gulliga fröken Olsson, det kostade mig 8000:-, men då fick jag iofs ett par solglasögon på köpet😖😎

Thomas tjatar nu ännu mer om att jag borde göra ett linsbyte istället som han har gjort.

Skulle så gärna vilja, men är för jäkla feg...


2 gånger denna veckan har vi varit iväg till hundsimmet...

Ska egentligen bara gå 1 gång i veckan, men denna veckan har jag varit så otroligt rastlös...

 
Och nu testade jag att simma Olsson också, 

det tar ju 30 minuter dit, och 30 minuter hem, så då känns det bättre om man kan simma med båda när vi ändå är iväg...


 
Och det gick över förväntan med fröken O.

Hon gillar ju att simma mycket mer än Glock, så hon simmade liksom runt själv, 
Glock får jag jobba mer med..

 

Olsson simmade 3x3 minuter...

Och Glock fick ett pass på 4x3 min...

   
Jag var helt slut efteråt😰

Men väldigt nöjda hundar...
   


Men nu är det fredag, och faktiskt blev det lite skogsarbete när Thomas slutat jobbet vid 13.30

Körde rapport med HickeliPick,,, länge sen sist...
 
Men jäklar som hon går💨💨

Svårt att fånga på bild...
 
Den vackra Sheriffen fick ett 750m långt spår, som gick Galant⭐️⭐️
 


Nu ska jag ställa mig å banka kalvfile.

Thomas har önskat sig wienerschnitzel till middag,

det var ju länge sen, och även om jag HATAR att göra den rätten,, så är det bara att gilla läget, eftersom han får välja en valfri meny en av kvällarna på helgen...

Men det är gott när det väl är klart⭐️


Imorgon hoppas jag på lite lydnadsträning, 

Sen ligger champagnen på kylning, och lite läckra skaldjur och väntar på att fira Olssons uppflytt på kvällen.

På söndag dömer Thomas sök hela dagen i Nyköping, så jag och hundarna är helt ensamna hela dagen.

Om nån är sugen på sällskap, så tänk på mig😊


Nu önskar jag ALLA därute en Mycket Trevlig helg🍀

 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 19 maj 18:00

  Vilken  jädrans underbar vecka vi lägger bakom oss... En vecka som bara i princip har innehållit slappande på altanen och sköna promenader... Sååååå jäkla skönt att bara få va!!! Jag försöker variera mina förmiddagspromenader så mycket det g...

Av Ia Weylandt - Söndag 12 maj 17:30

  Aaaaaaaaaaah, så sitter man då här igen, hemma vid mitt älskade köksbord, lite trött och sleten efter en intensiv helg. Men samtidigt så in i bengen nöjd och glad ända in i själen, efter en härlig helg fylld av hundträning från morgon till kvä...

Av Ia Weylandt - Söndag 5 maj 16:30

  Vilken jäkla Underbar vecka som just passerat, och då snackar jag vädret☀️ Som vi har längtat efter lite vår, sol och värme, verkligen välbehövligt....   Jag började redan i måndags med att pimpa altanen, och det är ju ett av do...

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards