Direktlänk till inlägg 23 oktober 2020

MorrisMys❤️

Av Ia Weylandt - 23 oktober 2020 16:00

 

Åååååå, så fick jag chansen att träffa lilla Mästerverket Morris💙 i veckan.

Jag och Pugge drog ner till Jönköping på torsdagsmorgonen, och kom fram lagom tills att Mormis Morris sovit middag, och det var dags för lunch...

Vem blir inte glad i hela kroppen av att mötas av detta leende❤️❤️

 

Morris, stora killen, växer så det knakar,,,

 

Och kan minsann äta sin lunch själv nuförtiden...


 

Och dricka själv också för den delen🤩


 

Katten Fluffy, var också glad över att träffa Mormis, han kröp ner och la sig i min väska, och hade nog inte haft något emot att hänga med hem till hundarna på Sjövreten😝


   

Efter lunchen tog Morris och jag mig en match i bowling...

 
Jag hade köpt med mig ett bowlingset, som blev mycket uppskattat.
 
Fast roligast i ärlighetens nämn, var nog att välta käglorna, och bära runt på dom...

 
Sen bara lekte och myste vi hela eftermiddagen och kvällen.

Detvär ju så nu när jag kommer ner till Jönköping, och jag vill spendera varje minut med Morris...

Och inte hålla på å ränna runt och shoppa etc när jag väl är nere...
 
Till middag sedan, hämtade Jonna och Sebbe Supergoda pizzor från restaurang Munken alldeles brevid.

 

Och medans dom var iväg, fick jag äran och förtroendet att vara ensam med Morris.

Tror dom var jäkligt nervösa, men jag kunde lugnt meddela att Morris inte ens märkt att dom varit borta🤣

 

Jag visste inte vad jag ville äta, var sugen på både pizza, och kebabtallrik.

Därför blev jag mycket nöjd när det fanns en kombo på menyn.

En kebabpizza med pommes och isbergssallad😋

 
Det var faktiskt asgott, kändes som man fick en smak av båda rätterna samtidigt.

Men jäkligt mäktigt, orkade knappt med hälften😖

Pappa Sebbe, och Morris delade på en capricciosa....

 

Strax efter middagen, var det dags för det lilla A-barnet att krypa till kojs.

Jag fick äran att läsa godnattsaga😍

 
Sen satt vi andra upp tills klockan passerat midnatt.

Jonna dukade upp med gottis, som jag först sa att jag Aldrig någonsin skulle kunna få ner något av efter den pizzan...

Men tro mig, det kan ha slunkit ner en eller annan bit😜
  

Det är så mysigt att vakna hos Morris, för han kommer upp, och äter sin välling i soffan där jag sover, och då är han sådär härligt nyvaken morgongosig🥰

Sen åt vi frukost, underbara färska frallor som Sebbe var iväg och köpte på morgonen.

Jag blir så bortskämd när jag är där, så det är inte klokt.

Sitter bara å får allt serverat🤩

Men det är bra, för då hinner jag gosa med Morris...

 
Morris matar mammis med gurka...
 
Och sen bara lekte, och myste vi hela förmiddagen...

Och Morris ritade sitt första konstverk till Mormis...
 
Detta Mästerverk ska jag rama in... 🖼 
 
Morris fick sen äta lunch som Mormis matade honom med, och sen var det dags för Morris att sova middag, och då passade Mormis på att smita hem till Sjövreten igen...
 
Älskade, Älskade Gullunge❤️
Ååååå va jag skulle önska att vi kunde träffas oftare,,,

Nu kanske det dröjer till jul innan vi ses igen😩

 
Jag får njuta av dom stunder jag får💙


Nu är jag hemma igen, ganska träligt att sitta å köra själv hela vägen, men det är det värt...


Men lite hund har det också varit i veckan.

I tisdags eftermiddag, mötte vi upp LaxneLabbarna för lite rapportträning.

Och satan i gatan vilken träning det blev👏👏👏 iallafall för 3 av 4 hundar.


Vi började med att köra Labbe1 och Olsson själva på en 500 meter appellsträcka.

Och vilken fin styrka lilla rara fröken Olsson visade.

Hon skulle gå som nr 2 på första skicket från B-A.

Men Labbe1, som är lika orutinerad som Olsson, var inte alls med på noterna.

Hon ville absolut inte lämna B stationen.

Matten gick då med henne mot A, och gjorde försök att få iväg henne, och tillslut stack hon iväg i riktning mot A, och var faktiskt borta en stund innan hon vände tillbaka till B igen...


Vid det laget var jag faktiskt osäker på om vi skulle skicka Olsson, jag var rädd för att det skulle bli alldeles för svårt för henne med både vändande människa och hund på sträckan.

Och dessutom blev det ju en längre väntan för att få gå första skicket, än hon någonsin varit med om.

Men nu är det ju så att det är Thomas som går ut, och han bara

-Äsch, såklart vi testar å skicka!!!!


Och den Älskade lilla hunden hade dragit iväg i full fart och utan tveksamheter.

Faan va hon e bra🤩😍

Testade och skicka Labbe1 efter Olsson, men denna dag ville hon inte.


Och så kan det ju va, dom liksom vi, har i princip bara tränat själva, och då kan det bli för svårt första gången det är fler hundar och människor än vanligt.

Bara Träna, Träna, Träna,

Rapport är inte lätt....


Sen skickade jag Olsson tillbaka till B, med framföring och nedräkning, 

och hon är helt obrydd, drog iväg i full fart💨💨

Såååååå jäkla nöjda med den träningen..

Jag glömde fota, så gammal bild får representera den träningen....

 

Sen var det dags för dom "riktiga" stjärnorna😝 att få ta sig an en längre sträcka med 2 förlängningar...

Och då åkte kameran fram...

Team Stella förbereder sig, Stella ska starta lägre klass senare i höst...

 
Åsså Team Glock, med den förvirrade hussen...

 
Det har ju under alla år varit jag som gått ut sträckan, men iom mitt knä, har Thomas och jag fått byta plats, så jag får stå kvar på A-stationen..

Och det blir förvirrat, för den förvirrade hussen.

Vi satte på Glock hans BackOnTrack täcke redan hemma innan vi åkte, och sen fick han ha det på under utmarschen.

Jag påminde Thomas både En och Två gånger om att INTE glömma sätta på tjänstetecknet innan han skickade från B..

Men snurret började redan med att Thomas lämnade A-stationen, och kom på när dom närmade sig B, att han glömt sin ryggsäck kvar på A😩

Bara för hussen att vända tillbaka👣👣👣


Sen skickas Glock först från B-A, och tror ni han hade tjänstetecknet på sig??????
NÄÄÄÄÄÄHÄÄÄÄÄE då.....🤪🤨🤣


Tur det bara var träning.....


Och skönt och bra att hundarna skötte sig.

Glock och Stella växlade mellan att gå som 1:a och 2:a, och jag är övertygad att det var 2 nöjda team som blöta återvände hem efteråt..

För det va lite synd att det regnade, och vi som stod stilla på A-stationen var dyngsura och genomfrusna.

Vi hade tänkt fika, men allt va bara så jäkla blött, så det blev till att åka hem och ställa sig i en varm dusch istället..


Men som sagt, jävligt nöjda var vi 😌 


På onsdagen kom några trädfällare hit för att ta ner lite träd.

Bland annat,  skulle en stooor gren sågas av från den stora Lönnen 🍁 som står vid entrén.

Den har växt sig så stor, och är nästan påväg in genom hustaket, och dessutom så varje gång det blåser, så ramlar stora grenar ner, och vi har inte vågat tänka på vad som skulle kunna hända om vi eller hundarn skulle råka befinna sig under vid fel ögonblick...
 
Verkligen fascinerande att titta på hur proffsen arbetar, och hur jäkla snabbt det gick för dom att få ner den...

Liiiite skillnad och kommer påverka nästa sommars kvällssol ☀️ en hel del...
 
Onsdagen innebar också att det var dags för simning av hundarna igen...

Började med Glock, som även denna gång fick 4x3 min...
 
Och han ser ju inte direkt jätteroad ut, men han accepterar och utför, som den mycket lydiga hund han är❤️
 
Olsson, den odågan, däremot, som jag var så nöjd med efter hennes första försök veckan innan.

Måste varit nyhetens behag och att hon var chockad helt enkelt...

För herre jävlar som hon sprätte runt denna gången....
 
Jag var totalt genomsur efteråt, var precis som om jag också legat brevid i bassängen.

Tanken är ju att även hon ska simma intervaller, men henne vill jag hålla på 3x3 minuter.

Men det gick Fanimej inte att få henne att vila emellan.

Hon sprattlade och tjöt som en stucken gris, och ville bara fortsätta och simma, simma och simma.

Ett tag tänkte jag att hon får väl simma tills hon inte orkar mer, så tar jag upp henne när hon börjar skjunka,,,

Men nä, jag Älskar henne för mycket🥰
 
Men jag åkte därifrån, och tänkte, Aldrig mer,,, men va Faan, minnet är kort, ny tid är bokad nästa vecka😂😂

 

Nu ska vi göra fredagkväll, en kväll som blir tidig, för tidigt imorgonbitti väntar spännande saker på oss...🍀


TREVLIG HELG ALLA GLADA!!!

 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 12 maj 17:30

  Aaaaaaaaaaah, så sitter man då här igen, hemma vid mitt älskade köksbord, lite trött och sleten efter en intensiv helg. Men samtidigt så in i bengen nöjd och glad ända in i själen, efter en härlig helg fylld av hundträning från morgon till kvä...

Av Ia Weylandt - Söndag 5 maj 16:30

  Vilken jäkla Underbar vecka som just passerat, och då snackar jag vädret☀️ Som vi har längtat efter lite vår, sol och värme, verkligen välbehövligt....   Jag började redan i måndags med att pimpa altanen, och det är ju ett av do...

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards