Direktlänk till inlägg 17 maj 2015

GOZZI.....

Av Ia Weylandt - 17 maj 2015 18:30


 

Den observanta läsaren kanske har observerat att Gozzi inte nämnts vid namn, eller varit med på bild på senaste tiden....

Nu har ju den stackars lelle Gozzen aldrig haft någon framträdande roll i vårt hundliv,, men på något litet hörn på någon bild här och där,, har han lyckats slinka med,,, och han har varit mitt Största Dåliga samvete dom senaste åren...


Jag har nog innerst inne känt att Gozzi alltid varit en ensamhund,,, märkte stor skillnad på honom när Vilja, som första sällskap flyttade in...
Sen blev han ju också sambo med BC'n Masse,, och 2007 kom SuperDollarn in i vårt liv..

Och det var liksom droppen för Gozzi...


Dollar har alltid varit stjärnan i familjen,,, divan,, den som fått bete sig precis hur han vill,, så länge han presterat på tävling...

Dollar och Vilja tyckte väldigt mycket om varandra,, och Gozzi kom i skymundan...


När vi var tvungna att ta bort lilla Vilja för snart 2 år sedan,, växte Gozzi massor,, och började ta för sig,,, blev gosigare,, mysigare och socialare...

Vi sa då,, att vi INTE skulle ha 3 hundar igen...


MEN,,,,,,,, så blev brukslängtan för stark,, och Glock kom in i vårt liv som en virvelvind, och tog redan från dag 1, massor med plats...

Och Gozzi,, ja,, han drog sig tillbaka igen...


Ville inte följa med på promenader,,, gick undan i huset och låg mest nere i vibbrummet i sin älskade saccosäck...


Tanken på att hitta ett annat hem åt honom har kommit och gått genom åren...
Gozzi är helt Underbart social med alla främlingar som han möter,, och många har fattat tycke för den lille hunden,, och vid några tillfällen har det varit nära att jag lämnat bort honom...

Men magkänslan varje gång har sagt något annat,, och jag har backat i sista sekund..


Det närmaste vi kom var att han skulle få flytta till min pappa,, som blev pensionär förra året...

Gozzi har alltid haft en viss kärlek till "moffa" men tyvärr rann det ut i sanden,, då "moffa" efter pensionering mest befunnit sig utomlands och spelat golf....


Gozzi 8 veckor första dagen hemma

 

Hur som helst,, så för att komma till saken,,, så flyttade Gozzi för en månad sedan till en helt underbar familj...

Det var genom en gemensam vän på FB,, en gammal jobbarkompis till mig,,, som visste att denna familj gärna ville ha en liten, äldre hund, gärna jack russel...

Och på sättet denne vän beskrev denna familj,, så bara kände jag att där vill jag att Gozzi ska bo...


Och känslan förändrades inte när jag åkte dit för att träffa dom...

Så mycket kärlek för vår lille Gozze som genast lyste genom...


Visst var det jobbigt att lämna honom,,, men glädjen över hans lycka över att vara i totalt fokus hos både barn och vuxna i familjen överskred det jobbiga...

När jag kallade på honom för att säga HejDå,,, så kom han inte ens,,, hade fullt sjå med att boa in sig i den vackra villan med den fina tomten,,, full av fotbollar som var bara hans....
Hos oss har han aldrig fått ha leksaker,,,


Här skulle han verkligen få all den uppmärksamhet och kärlek som han så väl förtjänade...

Så även om det var lite tungt,,,, så var det ändå med ett leende jag for därifrån...


Jag har inte sålt honom,, men dom får ha honom så länge som vill,,, enda kravet är att OM dom inte vill/kan ha kvar honom,, så ska han tillbaka hit igen...

Alla rapporter, och foton jag sett,,, vittnar om en mycket lycklig liten hund,, som får leva sina sista år i centrum, hos en familj där han slipper konkurera om uppmärksamheten...

 

Jag Önskar dom Stort Lycka Till   och den Lelle Gozzen är Alltid Välkommen Tillbaka...


Annars började lördagen på värsta Skitsättet,, då jag stötte ihop med en rabiat, galen kvinna som hotade att polisanmäla mig...

Orkar inte gå in på det mer...

Ältar det i hjärnan om och om igen....


Men det gjorde mig otroligt låg och ledsen hela lördagen...
Hade ingen som helst lust att göra ett endaste dugg...

Vi plockade lite hemma,, och Thomas drog en sväng till grovsopsstationen,,

Jag låg mest och läste ute i en solstol,,,fram tills att molnen började hopa sig runt lunchtid...


Då var jag fortfarande deppig till tusan,,, men T tvingade med mig ut till Gålö för lite hundträning...


Och vem kan vara deppig efter träning med Världens Bästa hundar??


Vi började med att jag gick ut ett 300 meter långt frispår till Glock....

Det var ganska så öppet,, så jag såg hur han kom farandes i 300 knyck,, det var lite vingligt,, han går ju så jävla fort,, så det måste vara svårt att få med näsan i den farten,,

Men fram kom han,, och jag var nöjdare än nöjdast med Sheriffen....

 


Skickade tillbaka honom,, och förflyttde mig sen ca 200 meter till,,,

Och sen skickade Thomas upp Dollar till mig på ett frispår i Glock's gamla spår + lite till....

Kul tyckte SuperDollarn....

 

Och visste knappt till sig av glädje, när han även fick springa tillbaka till husse...
Nedräkningsskall och tjuvstart börjar bli en vana,,,

Men vem bryr sig!!!!

Älskar när SuperHjälten är glad....


Förflyttade oss ute på Vackra Gålö till en annan plats,,, och denna gången gick T ut ca ett ca 450m långt frispår till Glorre...

 

Och jäklar i Karusellen som han springer......

Måste nog försöka få in lite näsa i det där,, annars är risken att han hamnar i Haparanda innan nosen kopplas på....

Men roligt är det....


Stannade sen på västerängarna och mösade runt med glada lyckliga hundar...

Som for runt som skållade råttor och roade sig själva.....

           


Trots att jag var mer än deppig hela dagen,, pga morgonens händelse,,, så blev det en bra dag,, och jag är så stolt över våra hundar,, som inte bara är vackra,, utan som även lyder ute i skogen...

 


Lördagskvällen sen,, blev ju ändå ganska så bra...
jag kunde sitta ute en sväng och dricka rosé, så vem kan klaga liksom..???


På söndagen skulle Thompa upp och döma Elitspår i Botkyrka,,, så klockan ställdes på 06.00

Men jag,, jag gick upp kl 02.37,,, för då var jag så jäkla pigg,, så jag orkade inte ligga kvar i sängen längre...

Tröttsamt!!!!


Så när T stack ner till Botkyrka BK strax efter 06,, så stack jag till skogs,, och gick en härligt kärringfri prommis i hällregnet...


Sen var planen att jag skulle hem, käka frulle,, och sen åka till Botkyrka BK för att hejja på alla tävlande,, och framförallt då Fru Catch...

Men ett telefonsamtal från Catcherskan mitt i frullen,, där hon berättade att dom aldrig kom ut ur rutan, gjorde att jag tänkte om...


Så istället gick jag och bäddade ner mig i ett av gästrummen,, och där låg faktiskt jag och hundarna och mös och läste i nära 4,,,,, FYRA timmar!!!

Fasiken så mysigt vi hade det...


Regn som Vräker ner utanför fönstret,,, en skitbra bok,, och hundar som bara toksover

a lá Glocken style.....

 


Vem hade bråttom ut???

Inte jag iallafall!!!


Men runt 13-tiden började jag bli lite rastlös,, så jag väckte mina vapendragare,, och vi drog iväg för en härlig 2-timmars skogsprommis...

Har inga problem med regn,, så länge jag kan åka hem och ställa mig i en varm dusch efteråt...

Det kunde jag idag,, och Thompa kom hem ganska så samtidigt...


Nu laddar vi för en full arbetsvecka...

På tisdagen kommer en fotograf för att fota huset inför en eventuell försäljning så fort vi hittat nåt...

Nästa söndag ska vi på visning på något som känns Väldigt Intressant.....
det mest intressanta sen södertälje gården...
HÅLL TUMMARNA NU!!!!


Glad Arbetsvecka!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Weylandt - Söndag 5 maj 16:30

  Vilken jäkla Underbar vecka som just passerat, och då snackar jag vädret☀️ Som vi har längtat efter lite vår, sol och värme, verkligen välbehövligt....   Jag började redan i måndags med att pimpa altanen, och det är ju ett av do...

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards