Alla inlägg den 8 maj 2015

Av Ia Weylandt - 8 maj 2015 18:00

Maj, Maj Måne,,,, jag kan lura dig till Skåne!!!!

 

Välkommen Vackra Maj månad,,,

och Hjärtligt Välkommen den som skulle kunna göra det möjligt för oss att flytta till Skåne....

Vi vill ju som bekant inte bo i Stockholm,, men har pga den lilla, men ack så viktiga detaljen,, som heter JOBB,, inget annat val....


Så tills vi blir typ pensionärer får vi finna oss i att fortsätta leta boende i pendlingsavstånd...

Måndagen inleddes därför med en tripp ner till det som mäklaren kallade för

"Hästgård i Trosa"....


Nu var vi ju lite skeptiska innan,,, det kändes liksom för bra för att vara sant...

Trosa skärgård, 6 rum, 181000kvm tomt, 5 byggnader i gott skick, varav 2 boningshus, 2 egna strandlinjer.
kan med fördel användas som hästgård.

Pris 5.900.000:-

Alltså,, något stämde inte....


Och det var mycket riktigt så att det saknades en liten, men ganska så viktig detalj som kallas Vatten....

Förstår liksom inte HUR man i en annons kan "missa" att skriva ut den "lilla" detaljen som att toalettbestyr utför man på ett utedass....

 

Och vatten hämtas från en gammal hederlig pump på tomten...

 

dessutom kom mäklaren 15 minuter försent,, och då hade vi redan insett att det inte var något för oss,,, så när han sladdade in på gården med andan i halsen,,, så satt vi redan i bilen påväg därifrån...

Han försökte då övertyga oss om att stanna för att kika invändigt,,,,
Tack,,, men Nej Tack!!!!


När vi ändå var ute och for,, så stannade vi till och kikade på en annan gård,,, som kanske inte är helt ointressant...

Nu var det ju ingen visning,, utan vi kollade bara utvändigt...

Markerna runt omkring var det definitivit inget fel på,,, läget till stockholm är bättre än mycket annat vi tittat på... lite väl nära en relativt trafikerad väg,,,

Vi ska iallafall ge det en chans när det är visning....


Det blev en lång och ganska sen skogsprommis denna regniga måndagskväll...


På tisdagen knallade Dollar och jag milen,,

Thompa och Glock fick stanna hemma och invänta vår nya spis,, som skulle levereras nån gång mellan 16-21...

Thompson ställde in sig på en kväll hemmavid,, och köra lite lydelse med Glorre på tomten...

Men Suprice,,, Suprice,,, 16.30 anlände vår nya fina spis,,, den gamla funkade ju fortfarnade super,,, men den var sååå jäkla ful och skitig,,,

Va tusan,,, ska vi nu sälja huset,, så tjänar vi nog på att fräscha upp vitvarorna lite...

 

Nya spisen är Superfin,, och jag är där och putsar och fejjar så fort minsta lilla dammkorn anfaller...

Denna spis SKA jag hålla renare än renast,,, får väl se hur det går med den saken....


När spisen var installerad och klar drog T&G till södra och körde lydnad,,,, T supernöjd,, sa till mig efteråt,, att det känns inte som han kan göra några fel överhuvudtaget.....

Vi får väl se!!!!!


Onsdagen måste ha varit årets värsta skitdag hittils...

För det första så vaknade jag runt klockan 2 på natten....

SKITPIGG!!!!

Jag fattar inte varför,,, men jag hade ju ingen lust att ligga där i sängen och snurra och snora,, så jag gick upp och la mig i en av gästsängarna och läste...

Läste väl i nån timma,, och sen somna jag faktiskt om...


Vaknade med ett jävla tokryck när Thompa kom upp,, efter några oroliga timmar med mardrömmar och svettningar från helvetet...

Huvudvärken som molade i huvudet,, blev inte speciellt mycket bätte när jag hörde regnet som smattrade mot fönsterrutan....

Usch,, det kändes som värsta novembermorgonen.....


Men det var bara på med regnkläder och ge sig ut i skogen...
väl där,, så trivs jag ju som vanligt bra,, och skulle kunna knalla hur länge som helst,,, men jobbet kallar...


Denna dag ville jag av olika anledningar komma iväg tidigt,, så jag kom till vårt lager 30 min innan det öppnar...

Och det brukar ALLTID vara någon där tidigare så att jag kan komma in...

Men inte denna morgon inte...

Fick sitta utanför i 25 minuter innan någon kom...

Jävla skit,, men det går ju liksom inte att vara irriterad,,, inte när det är jag som är för tidig....


Började sen försöka ta min in mot stan,,, och det stod tamejfaan helt stilla...

När jag efter 60 min inte tagit mig längre än till Gullmarsplan,,, och därmed hade lite mycket kvar,, så vände jag bilen och tog mig tillbaka till Huddinge igen...

Skitirriterad över att jag offrat dyrbar säljtid i bilen,, gjorde jag ett par kundbesök i Huddinge istället...


Och när jag gjort det tredje besöket och skulle plocka fram min Ipad för att lägga in ordrarna,,, så fanns den ingenstans...

Pust, Väck, Borta!!!!

Va Tusan liksom...


Ringer min chef i lätt (?) panik,,, men hon,,, alltid lika cool,, och med en underbar förmåga att bara lugnt lösa allting,, säger bara,,,

ta det lugnt nu,,, ring IT-avdelningen så hjälper dom dig med polisanmälen, spärrning etc, etc....

Och som ett ytterligare bevis på vilken Superbra chef jag har,,, så kom det i ikväll (fredag) ett blombud och knackade på dörren...

 

Bara med ett enkelt TACK för det bra arbetet hon tycker att jag utför....

Jag tycker det är Fantastiskt,, och väldigt peppande med uppskattning...


Men tillbaka till händelsen i onsdags.....

Medans jag pratar med vår IT-avdelning anländer centrumets väktare, som butiksinnehavaren tillkallat...


När jag lagt på, försöker jag och butiksinnehavaren lämna signalement på alla som vi sett inne i butiken under tiden då paddan kan ha försvunnit...

Jag berättar om en kille som stod vid en av spelautomaterna...

Aaaaa,, säger väktarna,, det låter som XX,,, hen är känd för att gå runt i butikerna här och snatta...


Så väktarna tar ett varv i centrumet,, och efter typ 15 minuter kommer dom tillbaka med min kära Ipad under armen....

XX hade helt enkelt gått å satt sig med min padda på en bänk utan för bolaget...

Påstod att hen hittat paddan på marken,,, undars just vart och när jag tappade den...????


Men skit i det,, var bara så jäkla glad att jag fick tillbaka den..

 

I LÖÖÖÖÖVE min Padda.....  


Resten av onsdagen blev faktiskt mycket bra....

Åkte in till stan och besökte en av Sveriges häftigaste butiker...

Om någon har vägarna förbi Kungsgatan i Stockholm,, så rekommenderar jag Stakt ett besök i vår Snusbutik...

Såååå Häftig atmosfär,, och otroligt kunnit folk,,,  här finns allt som man behöver veta om snus och dess historia,, och man kan också tillverka sitt eget...

Islatten går heller inte av för hackor,,, så jäkla god....

 


Efter att arbetsdagen äntligen var över,,, så åkte vi iväg och tränade lite framföringar med GlorkeBorkeBus...

Går väl sådär för mig,,, han ligger på väldans mycket framåt,,, men vi skiter faktiskt i det just nu....
Efteråt gick vi en härlig skogsprommis,,, och sen stack Thompa till skjutbanan för att träna att skjuta pistol....

Och vad gjorde jag???


Jo,,,, jag tränade på att dricka rósé,,,,

 

Och satan,, så duktig jag kan vara om jag verkligen lägger manken till...

Första klunken smakade skit,,,,, men ju mer jag övade,,, desto bättre gick det,,,

Det är ju inte så svårt att öva,, när man hela tiden kan sitta ute och läsa braig bok hela tiden....

När Thompa kom hem var jag i princip fullärd....

Duktiga jag!!!!


På torsdagen stack vi direkt bort till Haninge BK och körde lydnad med Glock........

 

Det finns en anledning till att vi åkte dit......

Anledningen är att Vår Älskade Lille Glock ska debutera i apellen där på söndag....


Jag skrev ju för en tid sedan att jag vunnit en säljtävling på jobbet,, och priset var en fotbollsresa till England...

Jag valde dock att lämna min plats till den som låg efter  mig i prislistan,,, jag hoppades DÅ,, att det skulle vara värt det....

Det hoppas och tror jag fortfarande....!!!!


För det är faktiskt inte så att vi går in och tror att han ska bli uppflyttad på första försöket,,, vi hade behövt någon månad till på oss för att tro på det...

Men pga att det inte finns så många apellrapporter inom en radie av 20 mil nu på våren,, så känner vi ändå att vi vill ta chansen att kolla av hur vi ligger till....


Spelar ju ingen som helst roll hur jäkla bra han gör det på träning,, för det gör han,,, både rapporten,, budföringen och lydnaden gör han 10-mässigt...

Men tävling är ju en HELT annan sak!!!!

Det kan lika gärna bli 0 på allt....

Så det är efter helgen,, som vi kan utvärdera hur vi ska gå vidare,,!!!!

Ser Otroligt Mycket fram emot det!!!!


Och kollar vi tillbaka på torsdagsträningen i Haninge på torsdagen,, så var genrepet defintivt inget att hänga i julgranen....

Superbra träning med många andra hundar på planen,,, men det var nog inte det som gjorde att han tjuvade på läggandet och hoppet,,, och dessutom hade skitdåliga ingångar både på inkallningen och apporteringen...


Just nu pekar kurvan neråt mer än någonsin....

Platslliggningen gick dock bra.....

 


Vi hann pula lite i trädgården när vi kom hem....

Thompa klippte buskar...

 

Själv fortsatte jag att öva på mitt rosédrickande,,,,

Måste säga att jag verkligen blir bättre och bättre för varje dag som går...

Nu kan jag sippra rosé,,, käka ölkorv,,, läsa bok OCH hejja fram Thompa samtidigt.....

  

Fy Faaan Va jag e Bra!!!!!!!!!!!


Åsså är det Äntligen Fredag!!!!

Älskar fredagar,,, nästan lika mycket som lördagar...

Som vanligt tog jag med hundarna ut på en 2 timmars skogsprommis efter jobbet

 

Så rogivande att strosa omkring i våra vackra skogar,, och hundarna som skuttar och far...

 


Grillning står på menyn ikväll,, men usch så kallt och blåsigt det blev...

Jag hade sett fram emot att hinna sitta ute och öva på mitt rosédrickande,,, men det känns nästan som en brasa passar bättre...


Trevlig Helg alla Underbara!!!

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards