Alla inlägg den 22 maj 2015

Av Ia Weylandt - 22 maj 2015 18:00

 

Det är minsann inte alla schäfrar här i världen som får äran att pryda Schäfersidans headline på facebook...

En schäfersida med över 7500 medlemmar,, där det säkerligen görs över 1000 inlägg varje dag...


Men SuperDollar får det just nu,, och det är Superkul!!!

Det kom sig genom en bildtävling, där temat var "Skyddshund",,,


Jag skickade in en bild från när SuperDollar debuterade i lägreskydd i Eskilstuna 2013,,

och efter en omröstning från medlemmarna,, så visade det sig att den Vann!!!!

Uij,, jag blev så himla glad!!!


Roligast ändå,, är det faktum att jag tror att ingen tänker på Dollar som "bara" Dollar,, utan att han Verkligen ÄR  SUPERDOLLAR!!!!

För i kommentaren till bilden som jag skickade in, så skrev jag:


Jurassic LM Dollar i fasttagandet från sin debutstart i lägre svensk skydd..

Fotograf: Ann-Margret Andreasson


Och kolla va som stod i resultatet.....

 

super dollar,,, jo jag tackar ja!!!!!


Och se hur bilden såg ut,, sen när den piffats upp för att pryda omslaget....

 

SUPERDOLLAR,,,, mmmmmmm som jag myser!!!!


Men nog nu med invärtes beundran!!!

Vad har egentligen hänt i veckan som gått...


Jo på tisdagen skulle ju både besiktningsman,, och fotograf komma och gå igenom vårt hus...

Och jäklar i havet som Thompa och jag röjde helgen innan,, men den allra sista finjusteringen var vi ju tvungna att göra på måndagskvällen...


Fy som faaaaan va vi putsade och donade,,, jag på övervåningen,, och T  där nere....

Jag har aldrig städat så mycket,,, och huset har aldrig glänst så mycket heller,, för faan va skitit man har det när man börjar pilla i hörnorna...


Jag är ju ingen van städerska,, vilket jag blev pinsamt medveten om för några veckor sedan...

Då skulle jag dammsuga på övervåningen,, och dammsugaren sög så dåligt,, det kändes bara som om jag knuffade omkring hårtussarna framför mig...


Jag ringde då till Thompa och sa att han måste köpa med sig en ny dammsugare på vägen hem,, för den vi har på övervåningen har pajjat och slutat suga...

- har du kollat om påsen är full,,, frågar Thomas???

-påse?????   vad för påse???? svarar jag...


Han upplyste då mig om att det fanns en påse längst fram i dammsugaren,, som blev full ibland och då behövde bytas....

Hade jag ingen Aaaaaning om...


Thompa berättade vart vi förvarade nya dammsugarpåsar (hade ingen aaaaning om att vi hade ett sånt ställe heller),,, och med hjälp av nån slags karta på påsen gav jag mig i kast med att försöka byta den...


Det gick väl sådär,, försökte och försökte bända och vrida på den där jävla dammsugaren,,,  med resultaet att dammsugarjäveln tillslut låg i flera delar,, och jag gav upp,,, mötte Thomas i dörren,, och sa....

Lös problemet!!!


Hur som helst så slutade det med att vi fick köpa ny dammsugare, eftersom jag lyckats bryta sönder några viktiga delar,,,

Thompa undrade hur jag klarat mig under alla år innan jag träffade honom...


Pinsamt,, men jag hade en mormor som  kom  2 dagar i veckan, och skötte all städning och tvätt åt mig så länge hon levde,, och sen när hon gick bort,, så ska jag väl kanske erkänna att jag inte dammsugit så vidare värst ofta,, och jag kan tänka mig att den där påsen blivit full ungefär 1 gång/år,, och då har jag helt enkelt köpt ny dammsugare isället....

Men nu vet jag bättre....

Faaan va man lär sig braiga saker såhär i 45-årsåldern!!!


Iallafall,, tillbaka till nutid,,, så glänste huset som ett bowlingklot när besiktningsmannen kom för att lägga sin dom över vårt hem...

Nu var det ju inte för hans skull som vi städat som dårar,, utan för fotografen som skulle komma lite senare...


Besiktningen gick väl som väntat,,,

Ett hus i mycket gott skick,, nerslaget kom på taket,, som vi vetat om att det skulle behöva bytas,, men det är ju såååå tråkiga pengar...

Nu fick vi valet att inte byta tak och gå ner drygt 100.000 på utgångspriset, eller byta det själva innan... (alltså inte byta själva i ordalag,, utan lejja några proffs för att göra det)


Vi väljer att byta det själva,, och Thomas jobbar för fullt med att ta in offerter....

Tips på bra firmor mottages tacksamt...


Och efter att besiktningsmannen lämnat oss med leriga fotavtryck,, så var det bara fram med skurborsten igen,, och försöka snygga till inför fotograferingen...

Intressant att se bilderna sen.....

Har bara fått ett se ett litet smakprov från vardagsrummet...

 


Thomas och jag har haft städträningsverk hela veckan,,, och inte hittar vi nånting i vårt hus längre,,, tisdagskvällen fick spenderas utan TV,, då någon städat bort fjärrkontrollen, och vi omöjligt kunde hitta den....


Hundarna har ju som förståligt inte haft det så där superkul dessa dagar...

Dels har vi haft att stå i,, och dessutom har det regnat,, vilket resulterat i ingen träning,, bara prommisar...

Så kan det bli ibland....


Men på onsdagen tittade Äntligen solen fram även efter arbetstid...
Nog för att jag uppskattar att det är fint på morgonprommisen,, så man slipper åka till jobbet som en dränkt katt,,, men det blir ju ändå lite tradigt,, när det är fint hela långa arbetsdagen,, för att sedan tokregna hela långa kvällen...


När solen tittar fram,, då sitter hundarna i slänten och väntar på att husse ska komma från jobbet....

 

Dom måste ha nån slags inbygg klocka i sig,, för efter att ha farit runt på tomten,, så sätter dom sig lagom tills det är dags för deras älskade husse att brumma upp för uppfarten...

 

   Husse kom hem,,   ,,, för vi längtar efter dig,,,  ,,, kom innan solen gått i moln,,,,,  ,,, snälla husse!!!!!  


 

Om jag lyssnar riktigt noga,, så kan jag faktiskt höra dom ligga där och sjunga hem sin husse...

Och Lyckan känner inga gränser sen,, när husse och jeepen kommer tuffandes uppför backen...

 

Välkommen Hem,, Världens Bästa Husse!!!!


Efter avslutad hälsningsceremoni drog vi ut i rapportskogen,, och körde rapport med Glock...
Nytt ställe,, ny bana,, och sjuhelsikes som det gick,, det blir sladdspår i marken nu när det är så blöt,, när Sheriffen sätter fart...

SuperKul,,, och SuperNöjda med vårt Underbara Gurklock   

 

(säg Gurk lock, 5 gånger snabbt efter varandra,,,,  å det blir med lite fantasi,,, GuldGlock)....

Sen hämtade vi farbror Dollar,, som alltid blir mer vild än tam när han fått ligga ensam i bilen och vänta...

Och tillsammans gick vi alla fyra en mysig skogsprommis...


Thompan släppte av oss hemma sen,, och drog själv iväg till skjutbanan,,,medans jag och hundarna mösade på tomten en stund innan det var dags att gå in...

En mycket bra dag!!!!


På torsdagen hjälpte det inte hur mycket hundarna än försökte sjunga hem sin husse,,, för han kom inte,, iallafall inte medans vi fortfarande var vakna...

Husse var på galej med jobbet,,, och vi fick klara oss själva hela kvällen...


Det gick ingen direkt nöd på oss,,, gick vår 2 timmars runda i skogen,,, och sen mösade vi,

Regnet öste ner,, och istället för att ligga i slänten och vänta på husse,,,

så låg Gurkburken i altandörren och försökte sjunga hem sin Älskade husse...

 


Trollpojken,,,,det vackraste jag vet,, låg troget vid min sida, där jag satt i köket och planerade framtiden.....

 

Flyttade efter en stund  in i  soffan och somnade ganska omgående,, och vaknade med ett ryck när husbonden sent om sider kom inramlandes framåt småtimmarna...


Och så blev det Äntligen Fredag!!!

En riktigt skitdag för mig på jobbet,,, ALLT som skulle kunna strula, strulade,,

dessutom pajjade låset på min bil,, så den gick inte att låsa,, vilket medförde att jag fick åka akut till en VW verkstad,, och vänta där i en timma innan det var min tur..

Som tur var, var det inte låset utan fjärrkontrollen som pajjat,,, men ett besök där ingick inte i mina fredagsplaner...


Efter en strulig dag,, var det skönt att få komma hem och sparka av sig jobbarkläderna,, annars brukar ju jag alltid ge mig iväg ut på en riktig rackar fredagsprommis,,, men nu kände jag att jag gjorde det igår,, och var faktiskt väldigt träningssugen,, så istället stack vi iväg till södra och körde lydnad....


Först jag och Dollar, Thomas och Glock,,, och sen böt vi, så Thomas lekte lydighet med Trollebusen,, och jag lekte runt med Gurkburken,,, med betoning på "lekte"...

Gick lite linförighet, och gjorde en inkallning,, men annars var det mest lek på plan....

Båda hundarna skötte sig galant...

 

 


Nu ska jag ställa mig och göra tacos till kvällens fredagsmys..

Tänk att efter att Jonna flyttade hemifrån,, så käkade inte vi tacos på flera år,,, va så satans trött på det,, efter att ha ätit det typ 1 gång i veckan i 18 år...

Men sen som av en slump så åt vi det igen,, och nu är vi helt sålda,,, bland det godaste som finns,, och det känns så nyttigt också,,,

Massor med grönsaker som slinker ner...


Ska också förbereda morgondagens amerikanska grillbuffé,, så nu håller jag tummarna för att vädergudarna är med oss...


Annars står spårning på schemat imorgon,, och på söndag blir det återigen en tripp tur och retur till Tierp för lite skojjig rapportträning...


Nu Önskar Vi alla en Mycket Trevlig Helg!!!!!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards