Direktlänk till inlägg 30 oktober 2020

Antiklimax

Av Ia Weylandt - 30 oktober 2020 16:15

 
Egentligen skulle jag sitta i en bil nu.

I en bil med destination Falköping, och första rapporttävlingen med Glock på över 1 år.

Som jag längtat och sett fram emot.

Falbygdens BK är en av mina Absoluta favvoklubbar att tävla på.

Dessutom skulle vi göra hela helgen till en liten minisemester.


Vi skulle ha åkt nu som på fredagseftermiddagen, igår fyllde jag Pugge med färdgottis, drickor, och laddade ner en bra pod, som skulle hålla oss sällskap under den dryga 3 timmar långa färden.

Natten mellan fre-lör, skulle vi sova över i BK´ns klubbstuga, där skulle vi mumsa på goda räkmackor som jag skulle ha gjort iordning hemma, innan vi for.

Lördagen sen, skulle spenderats i goa rapportmänniskors sällskap.

Och sen hade jag bokat in oss på ett hotell i Örebro natten mellan lör-sön, skönt att inte behöva köra hela vägen hem, när man är lite tävlingsmör.

I Örebro hade jag bokat bord på den populära italienska restaurangen Fratelli under lördagskvällen.

Och sen såg jag fram emot en makalöst god hotellfrukost på söndagen, innan vi fortsatte färden hem till Sjövreten igen...


Vilken Drömhelg Va????
Meeeeeeen, sen kom något jävla 💩 skit, som heter CORONABAJS, och satte käppar i hjulet för oss😡


Under torsdagskvällen, när vi som bäst höll på att packa, kom nya Coronarestriktioner.

Många klubbar i drabbade Östergötland, Skåne och Västra Götaland ställde in sina tävlingar.

Vi fick inga indikationer på att Falbygden skulle ställa in, men kände ändå att det inte kändes helt skönt att åka ner till Västra Götaland, där smittan skjuter i höjden.

Jag tror att det som kändes värst, var det att vi skulle sova i klubbstugan, hade vi kunnat åkt på lördagsmorgonen hade det nog känts annorlunda.

Funderade under några minuter på om vi istället skulle ta Hobbe ner, men iom att han är helt urplockad på allt inför vintern, så kändes det "sådär" att börja bära ner lakan etc igen.


Så vi beslutade oss för att stryka oss😭, och jäklar vilken tomhet jag kände...

Helvetes Jävla 💩CORONABAJS 💩


Gick och la mig på torsdagskvällen med sorgset hjärta💔inte bara pga tävlingen, den 29 oktober är, och kommer alltid vara en av dom jobbigaste dagarna på året😔

Men, sen nån gång under natten, när jag låg sömnlös och grubblade, så tändes en ny idé.

En idé, som växte till något alldeles jättebra, och jag kunde knappt hålla mig tills Thomas vaknade på morgonen, så jag kunde dela den med honom.


Va först rädd att han skulle säga Nej,,, men HURRA, han sa Ja.

Idén jag fått, var att vi skulle fråga om vi fick efteranmäla oss till Tierps rapporttävling på söndagen.

Vi har bara 1 1/2 timma dit, så då kan vi åka på morgonen.

Klockan hade nog inte slagit 6 ännu på fredagsmorgonen, när jag messade tävlingsledaren i Tierp, och frågade om vi fick vara med.

Och Jippi, fick svar supersnabbt, att vi var såå Välkomna❤️❤️❤️

 

Åh va glad jag blev, ska bli superkul att tävla i Tierp igen.

Var Massor med år sen sist.

Tävlade många gånger där med Dollar, med blandade minnen.

Det var bland annat där han tog sitt 3:e raka cert i Elit, och blev 🇸🇪Svensk BruksChampion🇸🇪
 

Men det var också där han sommaren 2010, slet av en klo med pulpa och allt på skicket mellan A-C,

och vi höll på att missa SM i Edsbyn pga det...
 
Men dom flesta minnena från Tierp är bra, vi har ju bla varit på rapportläger där varje vår sen 2015 (undantaget 2020 pga 💩CORONABAJSET 💩

Så det ska bli kul🎈


Men nu är det fredag, och istället för att sitta i bilen, sitter jag vid köksbordet och tänker tillbaka på veckan som gått.

Och det har väl inte hänt så vidare värst mycket.

Precis som efter appellspåret, så tappade jag lite suget efter appellrapporten.

Kände för att bara vara i några dagar...


Så jag och hundarna har mest lufsat runt i veckan.

Är ju så otroligt vackert ute nu,,, bilderna gör inte rättvisa..
   
Tycker bilden jag tog från entrén igår, på dimman som svepte in över hagen och förvandlade Linus till en spökhäst, är Magisk...
 

Simmat har vi också gjort, och det är med blandade känslor jag åker därifrån.

Glock är ju plättlätt,,, han simmar så lugnt och fint, inte ett stänk på golvet nedanför, och jag är torr och fin...
 
Sen släpper jag in vilddjuret Olsson i simhallen, och hon skriiiiiiiker av lycka🍀 och försöker ta sig i bassängen för egen maskin innan dusch och allt...
 
Efter duschen står hon där och stampar otåligt medans jag förbereder mig på att bli blöt...
 
Och sen bara pumpar hon på i bassängen, och vägrade liksom förra veckan att vila liggandes i bassängen, så nu lyfte jag upp henne mellan varje intervall.

Men det blir jäkligt tungt att lyfta i, och ur henne 6 gånger...

Nästa gång ska jag testa rampen om det går lättare, för shit, jag var helt slut efteråt, och dyngsur💦💧💦💧💦


Och jag tränar faktiskt inte bara hundarna, utan även mig själv...

Dels så gör jag övningarna jag fått av sjukgymnasten för knät, och vissa av dom övningarna kan jag kombinera med att träna med hantlar...
 
Älskade lilla Glock är så skojig, verkar inte som om han gillar att jag sitter fast i ett gummiband,

för efter VARJE gång jag tränat, så går han lös på gummibandet, och vill liksom "mörda" det...❤️
 
Älskade lilla sötpropp, som snart ska få tävla igen🍀


Men ikväll softar vi bara...

Dimman ligger fortfarande tät över vår lilla gård, och det är en riktig råkyla ute, som gör att man inte är så sugen på lydnad ikväll (heller😉)
 

Istället har vi satt på bastun, och jag har gjort iordning ett mysigt litet fat med godsaker som vi ska smaska på i relaxen utanför.

Godsaker som vi skulle njutit av i Falköping ikväll, men istället njute av hemma på Sjövreten...
 
Det blir bra det med❣️

Ha nu en Trevlig Helg, och Lycka Till Alla som får tävla🍀

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 12 maj 17:30

  Aaaaaaaaaaah, så sitter man då här igen, hemma vid mitt älskade köksbord, lite trött och sleten efter en intensiv helg. Men samtidigt så in i bengen nöjd och glad ända in i själen, efter en härlig helg fylld av hundträning från morgon till kvä...

Av Ia Weylandt - Söndag 5 maj 16:30

  Vilken jäkla Underbar vecka som just passerat, och då snackar jag vädret☀️ Som vi har längtat efter lite vår, sol och värme, verkligen välbehövligt....   Jag började redan i måndags med att pimpa altanen, och det är ju ett av do...

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards