Direktlänk till inlägg 7 februari 2021

Lite Depp OverAll....😔

Av Ia Weylandt - 7 februari 2021 16:15

 
Detta är nog den tråkigaste, och mest negativa bloggen som jag någonsin skrivit.

Hade först tänkt skita i det, men sen sitter jag här på söndagen och känner ändå att det skulle kännas skönt å skriva lite, 

så skriva fick det bli ändå....


Inledde ju måndagen med att jobba mitt första arbetspass på 6 månader.

Och OM jag var nervös innan😱

Shit alltså, jag kunde inte sova natten innan, och hela dagen gick jag bara å tänkte på Allt som skulle kunna gå fel..

Min chef frågade innan, om jag ville gå dubbelt första passet för att komma in i rutinerna igen, men där och då veckan innan, var jag hur stursk som helst, och kände att nä inte ska det väl behövas...

Något jag faktiskt ångrade lite när dagen D, äntligen kom,,, men den biten gick faktiskt bra...😅


Däremot började det sämre...

Jag skulle börja mitt pass 15.30, det tar mig ca 15 minuter till jobbet, men jag vilja alltid vara ute i god tid, så jag brukar åka 30 minuter innan, denna dag ville jag vara extra tidig, för att liksom komma fram, byta om, fylla vattenflaska, ta en sväng i butiken, snacka med chefen.

Så jag planerade att sticka hemifrån 60 minuter innan...


Går ut, startar Pugge, och det är som ett jäkla flipperspel av lampor i instrumentpanelen.

Tänkte att den kanske flippar för att det är så kallt, stänger av, startar om, och gör så några gånger, och för varje gång slocknar några lampor..

Alla utom EN, som betyder "motorfel, lämna in bilen på verkstad"


🤔Hmmm, där var man ju inte så sugen och chansa, vem vill liksom riskera att bli stående med havererad bil på motorvägen halv ett på natten när jag skulle hem från jobbet...😖

Tyvärr hade Thompa tagit sin bil och stuckit iväg för att handla något, så jag ringer i panik, och säger att han måste komma hem direkt, så jag fick ta hans bil istället..🚙


Så det blev i slutändan skitstressigt iallafall, visserligen hann jag fram till jobbet med 10 minuter till godo, men det var inte riktigt så jag hade tänkt mig...

Jävla skitbil,,,

 

Thomas testade att starta den senare, och då hade den tydligen "lagat" sig själv🤬


Glädjande nog, gick det så jäkla mycket bättre att jobba första passet än vad jag vågat drömma om,

och då snackade jag om knät alltså.

Visserligen fullproppad med värktabletter, men ändå, kände knappt nånting alls på hela kvällen, först vid 22.30 började det göra lite ont, men helt överkomligt...

 

Men man ska inte ropa HEJ, förens man är över bäcken😫

För JÄVLAR vilken vidrig natt det blev,,,,

Hade så jäkla ont, så jag sov inte mycket, det strålade domnade och stickte i vaden och ända ner i foten och tårna.

När Thomas gick upp strax före 6 på tisdagsmorgonen, så gick jag också upp, fanns liksom ingen anledning att ligga kvar när det gjorde så ont...

Jag gick och satte mig i 30 minuter på vibben, det var superskönt, hjälpte väl kanske inte mot smärtan, men kroppen i övrigt slappnade av...

 

Skönt nog, så kommer jag bara jobba 50% nu till att börja med, och vi har lagt passen så att jag aldrig jobbar 2 dagar på raken.

Nu skulle jag tom vara ledig tis+ons, vilket var Toppen för kroppen att få en chans till återhämtning.

Sen är jag ju sån att jag inte tror på att vila helt, utan återhämtning innebär också att strosa i vår enormt vackra natur.

 

Alltså vilken jäkla magiskt vacker promenad, jag och hundarna gav oss ut på...

 

Det hade snöat under natten, så vår färdväg var heeelt orörd, och lämnade bara våra spår kvar...
 

Sen far ju hundarna gärnet fram och tillbaka, så det var inte snyggt så länge,,,

men det var en skön promenad, och det var nog tur att det var så pass kallt, så att jag inte ville att hundarna skulle vara ute allt för länge, för annars hade jag nog gått där ännu, och det hade INTE mitt knä gillat🥳


Efter promenaden, tog jag bilen upp till vår spelbutik för att hämta ut ett paket, och bilen skötte sig strålande👌🚐, inte en endaste lysande liten lampa...


Jag sov sen middag i hela 3 timmar😱, kanske inte så konstigt med tanke på att jag sovit så dåligt dom 2 senaste nätterna...

Thomas fick ägna eftermiddagen åt att skotta bort all den snön som fortsatte att falla...
 
Mycket snö blir det...❄️☃️❄️⛄️❄️
 
Och en husbondes arbetsdag slutar inte där.

Hästarna ville ha mat, så en ny höbal kördes ut...🚜

 


På onsdagen mådde jag som vanligt i knät igen, skönt,

hade tid hos sjukgymnasten klockan 11.00, 

och återigen,,, vad glad jag är att jag Alltid vill vara ute i god tid.

Startar, och återigen lyser lampan om mototfel, startar om ett par gånger, men den slocknar inte.

Äsch, tänker jag, den funkade ju igår, och drar iväg.

Kände ingenting konstigt först, men det kan ju bero på att vi har nerförsbacke ut från vår gård.

För sen när det planade ut, och jag skulle börja gasa, så hände det liksom ingenting, bilen tog sig knappt fram.

Faan att allt ska ske, när jag har en tid att passa.


Ringde stackars Thomas som fick komma med sin bil, jag stack till sjukgymnasten, och lämnade Thompa och Pugge där mitt på vägen...

Thompa ringde Peugeot, som skickade en bärgare, för att hämta Pugge och kolla vad som var fel.

Fasiken, en ny bil som inte ens gått 2000 mil, ska väl inte få sönder...

Jävla skitbil 💩🚐

 


Iallafall så gick det bra hos sjukgymnasten, fick 2 nya övningar att lägga till, och fick också mycket beröm över hur fint musklad jag var i benen.

Roligt att slitet jag lägger ner på rehab verkar belöna sig💪


Torsdag var det återigen dags att jobba, och tänk att denna kväll längtade jag till jobbet.

Jag tycker ju att det är så kul🎈

Och även denna kväll höll kroppen bra, men började få lite känningar strax efter 22.00


Men sen tyvärr blev natten mellan torsdag och fredag lika jävlig igen, och det är egentligen i knät som krånglar, utan det är som om det brinner 🔥 i framfoten och ut i tårna, och bara i det opererade benet.

Obehagligt...

Och på fredagen kunde jag inte stödja på benen när jag vaknade.

Vibbade, tog ett fotbad, och försökte sen ge mig ut på en liten promenad.

Men det gick inte😟 fick ringa Thomas och be honom komma och hämta mig.


Han kom med fyrhjulingen, åsså tog han Olsson med sig hem, och jag och Glock tog en tur med Fyris....
 
Önskar så att jag även skulle kunna köra med Olsson, men jag har testat, och hon är så läskig, för som jag skrivit tidigare, så kan hon komma farande förbi bakifrån, gå om i full fart, och sen plötsligt bara kasta sig ner på marken och börja tugga på sin pinne.

Jag litar tyvärr inte på min egen körförmåga att hinna reagera snabbt och vejja....

Sen kan hon plötsligt också få för sig att springa brevid, och plötsligt vilja hoppa upp i mitt knä där jag sitter på Fyris...

Så gör hon aldrig när Thomas är ute och kör med dom...


Så medans Glock och jag tog en sväng, så höll Hickan husse sällskap på kontoret...

Och JA,,, hon kan vara ganska klängig på honom också❤️😂
 
När Thompa slutade jobba, åkte vi till Eskilstuna för att hämta hem Puggen igen.

Visade sig att det var något kondensvatten som frusit i hans motor, tydligen ganska vanligt på Peugeot när det är kallt och man bara som jag, kör korta sträckor...

Jävla Franska Skitbil 💩🚐 tycker han borde palla med en svensk vinter 🥶 

Men nu är han iallafall hemma igen, fixad och friskförklarad,,,och jag gillar ju honom, så han får bo kvar en stund till...

 

Fredagskvällen inleddes med bastu och fotbad...

Jag har blivit helt besatt av mitt lilla vibrerande hemmaSPA...

Så jäkla skönt å känna hur fossingarna 🦶 njuter av värmen och massagen...
 
Husse njuter mer av värmen i bastun... 
 

Helgen har nog varit den lugnaste i mannaminne,,, inte en endaste hundaktivitet har vi gjort😔

Däremot blev det under lördagen lite fix inne...

Vi har ju köpt nya sängar och soffor, och då blir jag framförallt skitsugen  på att passa på att göra om mera på övervåningen...

Vi har en liten hörna däruppe som liksom står helt oanvänd...

 
Nu fick jag för mig att jag ville göra om, kasta ut soffan som ingen någonsin sitter i, och istället göra en riktig myshörna och köpa 2 riktigt sköna, snygga fåtöljer och en snygg läslampa (inte för att någon av oss läser speciellt mycket😉, men ändå)

Så iväg till möbelaffär drog vi med skaparandan i högsta hugg, men hittade fasiken ingenting som föll oss i smaken...

Dessutom kom jag på där, att den soffan är ju Sheriffens älsklingssovplats på nätterna...

Kan ju inte slänga ut den hursomhelst heller...

 

Så vi kom jäkligt billigt undan genom att bara köpa några ellister, eller vad det heter, 

SOM JAG TJATAT OM DET!!!!

För där är vi olika, husbonden och jag...

Jag HATAR sladdar som ligger hursomhelst hullerombuller i rummen...

Thomas SER dom inte, och stör sig ju då heller såklart inte på dom....

Nu hotade jag med att ta tag i bitarna själv, och leja bort arbetet, men se, då tog det fart,,,

och det blev ju såååååå jäkla mycket bättre,,,

Håll med om det...

 

Hittade en "före" bild från ett specialsök,,,kolla fula sladdar på golvet......

 

Och jämför med den snygga "efter" bilden...

"Före"
 
"Efter"
 
Så jäkla nöjd👌

Jag åkte sen för att jobba på lördagskvällen...

Det blev en endaste lång plåga, eftersom jag hade ont redan när passet började...

Men jag överlevde, vad annars ska man göra???


Idag, som är söndag, har jag inte ens varit utanför dörren🙈

Vi bestämde imorse när jag vaknade upp med smärtan från helvetia, att idag skulle jag vila....

Så stackars Thomas har tagit alla promenader, fixat allt med hästarna och fåren och övriga sysslor...


Dessutom åkte han ensam över till Bella och Micke för att få hjälp med att fylla i försäkringspapperna för att få lilla Lova utdömd av försäkringsbolaget...

Såååå jäkla jobbigt och tungt beslut att fatta, och även om jag inte direkt har någon relation till Lova, så är det klart att det är jobbigt.

Men kanske mest för att jag är ledsen för att jag tycker synd om Thomas...

Det var ju hans dröm att få köpa ett föl, och få vara med från början...


Minns det som igår, den dagen han var och hämtade hem sitt lilla föl, som var så coool, och som med stor självsäkerhet promenerade ut ur transporten här på Sjövreten...
 
Stolheten när han ledde runt sin lilla häst för första gången,,,och drömmarna om framtiden, precis som när man hämtar hem sin lilla hundvalp...
 
såååååå mycket tid, arbete och pengar han lagt ner på sin prinsessa...
 
Och nu funderar man ju på om hon Alltid haft ont,,,

för jävlar i havet vilken liten argbigga hon var redan från början.

Hon sparkad och bets bara man tog i henne, men med Thomas lugn och tålamod blev det så mycket bättre.

Däremot var hon ju stört omöjlig att sko, och behövdes sederas för att kunna göra det, och hon HATADE att få bakhovarna kratsade...

Med Facit i hand, kanske hon haft jättejobbigt att stå på 3 ben❤️❤️❤️

Sorgligt är det iallafall, och inte lär det bli lättare den dagen det är dags😔


Jag för min del, har haft en riktig relaxdag.

Har inte klivit ur nattsärken på hela dagen🤭

Gjort ansiktsmask,,, syns inte så tydligt på bilden...
 
men det var skönt, jag har gjort fotbad och hårinpackning, kollat serier och bara slappat...

Nu hoppas jag verkligen att jag ska vara fit for fight på jobbet imorgon igen✊🍀och slippa smärta...


Ikväll ska jag faktiskt unna mig pasta,,, det blir en favorit som jag kallar "bacontjofs"

Bacon, champinjoner, purjo, gröna ärtor,,,, nästan LCHF🙃

Känner att kroppen skriiiiker och behöver lite kolhydrater för att palla....


Håll ut Älskade hundar,,, snart är det vår,,, (och då har matte friska ben igen😁)
 

HA EN FIN VECKA🎈

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 19 maj 18:00

  Vilken  jädrans underbar vecka vi lägger bakom oss... En vecka som bara i princip har innehållit slappande på altanen och sköna promenader... Sååååå jäkla skönt att bara få va!!! Jag försöker variera mina förmiddagspromenader så mycket det g...

Av Ia Weylandt - Söndag 12 maj 17:30

  Aaaaaaaaaaah, så sitter man då här igen, hemma vid mitt älskade köksbord, lite trött och sleten efter en intensiv helg. Men samtidigt så in i bengen nöjd och glad ända in i själen, efter en härlig helg fylld av hundträning från morgon till kvä...

Av Ia Weylandt - Söndag 5 maj 16:30

  Vilken jäkla Underbar vecka som just passerat, och då snackar jag vädret☀️ Som vi har längtat efter lite vår, sol och värme, verkligen välbehövligt....   Jag började redan i måndags med att pimpa altanen, och det är ju ett av do...

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards