Direktlänk till inlägg 14 februari 2021

HAPPY VALENTINE❣️

Av Ia Weylandt - 14 februari 2021 16:45

 
Ååååå som jag saknar denna Underbara kille,,, går inte en dag utan att jag tänker på honom❤️
Både gläds och blir ledsen över minnena som dyker upp på FB, men känner mest glädje över att få ha ägt en sån Fantastisk hund, som Världens Bästa SuperDollar⭐️

Annars måste jag faktiskt erkänna att den gångna veckan har varit riktigt bra, trots att vi befinner oss mitt i den tristaste februari...

Jobbmässigt en lugn vecka för mig, då jag bara jobbat 2 pass, ett på måndan och ett på torsdan.

Skönt för kroppen att få en chans till återhämtning emellan, för jävlar i havet vad ont jag har haft..😖


I måndags på förmiddagen, tog Olsson och jag en tur upp till Enköping, för en privatlektion hos Bästa Frida Wallén.

Och jag och passa tider alltså🙈

Det finns tidsoptimister, som nästan alltid kommer några minuter för sent, och så finns det tidspessimister, som jag, som tror att allting tar dubbelt så lång tid, som det verkligen tar...


Jag skulle vara i Enköping klockan 11.00

Vanligtvis tar det ca 45 min dit, men dels så skulle jag tanka bilen, och sen måste jag även köra en ganska stor omväg dit, pga, och det är knappt jag vågar erkänna det, men man måste åka över en sån jäkla läskig bro för att köra den snabbaste vägen...

Det är ju lite pinsamt att erkänna, men jag tar mig knappt över den bron ens när Thomas kör....

Då blundar jag och hyperventilerar hela överfarten tills jag liksom känner guppet när vi kör över brofästet på andra sidan.

 

Jag kan ju knappast blunda när jag kör själv, så därför får jag köra omvägen genom Strängnäs stad, med bara 30 och 40 vägar, sen ta mig över en kort och låg bro, den lilla bron är inga problem, men den andra bron är skithög och har knappt några räcken,,, faaan om det blåser, så är jag säker på att bilen kan blåsa av🌪

 

 Så iallafall, jag stack hemifrån klockan 9.00, 2 timmar innan min lektion skulle börja,,,,

och anlände till Enköping 10.05

*SUCK*

 

Det är ju inte som att det finns jättekul promenadmöjligheter heller runt brukshundklubben.

Men som tur var, så var det tomt på planerna, så Hickan och jag kunde gå in och bara leka....

 
Och herre jäsiken som hon sprang framochtillbaka, framochtillbaka med sin boll 🥎 
 
Jag bara stod och tittade på, till jag stoppade henne efter 20 min...
 
Då tog vi en liten kiss och bajs runda, och sen mös vi i bilen en stund tills det var dags för oss att beträda lydnadsplanen...


Och hon är ju SÅ jäkla bra Frida⭐️
Och så enkel egentligen i sitt hundtänkande om inlärning och träning.

Jag blir så jäkla peppad💪
Och dessutom är hon jäkligt pedagogisk, när jag ibland är lite trög och inte får hjärna och kropp att samarbeta.

Då visar hon helt enkel...
 
Och tillslut fattar till och med jag.

Någon som däremot INTE är trög, det är lilla rara fröken Olsson det💓

Jag har skrivit det förr, vilken jäkla enkel hund hon är, och hon svarar så bra på alla övningar och ideer som Frida kommer med.

Nu jäklar vad jag ska träna tills nästa tillfälle...

Bästa av allt är att alla övningar kan jag göra inomhus i min egen hall, så vi har tränat en stund varje dag, jag och mitt lilla O💞

 


Och tisdagen var ju ingen vanlig dag, för då var det den vackra Sheriffens födelsedag...🎉🎁🎊🍗🍖🦴
 
7 år sedan denna lilla Magiker och hans syskon såg dagens ljus.

Usch, jag tycker tiden går alldeles för fort💨💨

Vill egentligen inte fira, men vi "firade" iallafall med att bara leka runt och ha kul i Nykvarns Hundhall..
 
Vi satte varsin boll i munnen på dom, och sen sprang dom...🥰
   
Gjorde väl kanske några moves, men inget direkt avancerat...
   
Sen lyxade vi till deras middag med att toppa den med nystekt hjortfärs...😋
 
Hoppas Knocke var nöjd med sin dag😍

Fantastiske Vallhunden Glock, 12 veckor gammal❤️

 

På onsdagen blev det 7 km fyrhjuling...
 
Vi körde 3km, sen gick Thomas med dom 1 km, och jag puttrade bakom på Fyris...
 
Mycket lek och bus med glada, skuttiga hundar...
 
Sen racade vi 3 km hemåt igen....
 
Nöjt gäng, som gick in för att kolla första loppet i skidskytte-VM

Hejja Sverige🇸🇪


Men ibland undrar jag hur jag tänker 🧐?
Var och handlade tidigare under dagen, och tänkte att det skulle vara gott med lite snittar till skidorna.

Och att handla och vara hungrig, är ingen bra kombo...

Thomas frågade när jag dukade fram, hur många gäster jag bjudit???😅
 
Och kanske blev det liiiite för mycket för 2 personer 🤪

Men det är lätt hänt när man går där hungrig i butiken och skapar goda kombinationer i huvudet...

Grunderna på alla är en LCHF-tortilla.

Sen toppade jag en med en röra på färskost/rucola/pesto/soltorkade tomater/mozzarella, och la efter gräddning på prosciutto och rostade pinjenötter...

En annan blev klassisk med västerbottenost, cremefraiche, löjrom och rödlök..
 
Den tredje hade basilkamarinerade tomater och oliver  i botten, och toppades med brieost.

Den såg ut som kaos, men blev Thomas favvo...

Min favvo, va faktiskt den fjärde, som "bara" innehöll riven zucchini och halloumi,,,,,,

 
Kan väl meddela att vi blev ganska mätta medans vi skrek oss hesa av upphetsning över Sveriges VM-brons 🥉

Blev ingen middag den kvällen....

Knocke, inget stort faans av skidor, men Stort faan av gos❤️
 


Tisdagen och Onsdagen, kändes även i övrigt lite som en kamp mot klockan för att återhämta mitt onda ben.

För som jag skrev tidigare, så var det ju inte bara knät jag fick känningar i efter att jag började jobba.

Vaden och foten, framförallt tårna har gjort såååååå jäkla ont.

Så jäklar vad jag försökt ALLT för att hinna få bort smärtan från måndagens arbetspass, till torsdagens...


Jag har stått på vibben 2x15 minuter varje dag..

Knocke har fått vara med och njuta 1 gång om dagen...
 

Sen har jag även kört med novafonen på dom mest utsatta kroppsdelarna...

   
Den är sååååå jäkla skön att köra med, förstår att hundarna njuter när vi använt den på dom, främst på Dollar, men har även använt den på Glocks rygg...

 
Så faktiskt när jag drog till jobbet på torsdagskvällen, så kände jag mig starkare än på länge...💪

Och det är så mysigt att komma hem efter ett arbetspass...

Vi eldar ju väldigt mycket i vedspisen nu när det är så kallt ute...

Så när jag kommit hem efter jobbet, brinner det så fint i vedspisen, och det är lyxigt varmt och skönt i köket...
 
Jag har flyttat upp mitt älskade fotbad till köket, så efter varje jobbpass, sätter jag mig med fossingarna i 20 minuters härligt vibrerande fotbad, samtidigt som jag njuter av brasan 🔥 ,ett glas vin 🍷, och lite choklad 🍫..
 
Jädrans va gott jag sover sen 😴😴😴

 

På fredagen stack vi direkt när Thompa slutade jobbet ut på en 5 km´s fyristur med hundarna.

Anledningen till stressen var att vi ville se herrarnas sprint 14.30

I vanliga fall tycker jag sprint och distanslopp är ganska trista,,, men nu är det ju VM, och då blir det mer spännande...

 

Märker att ju mer vi kör med Olsson, ju säkrare blir hon,,, denna eftermiddag var hon inte alls lika "klängig" på mig, utan höll sig mestadels framför...

Övning ger nog färdighet...

 
Och sen Jävlar i havet vilken spännande skidtävling det blev...

Så Jäkla glad att vi kunde följa den live....

Tårarna sprutade då Fantastiksa 🇸🇪Martin Ponsiluoma 🇸🇪krigade hem VM-Guldet🥇

 

ÄLSKAR vår Vackra Svenska nationalsång med Flaggan i Topp🇸🇪
 

 


Lördagen blev väldigt lugn.

Känns som om vi inte gör ett skit på helgerna...

Thompa och hundarna tog morgonpromenaden...

   
Efter frukosten drog vi till Granngården i Södertälje och brände pengar,💸💸

Hundmat till båda, saltsten till hästar och får, åsså lite eltråd för att fixa staketet i hagen, där trådarna blivit lite uttöjda av snön på sina ställen..

Hem och gav hundarna lunch, och medans dom vilade på maten, borstade och pysslade vi med hästarna..

 


Sen tog Thomas med sig hundarna ut på en scootertur..

 
Liten vila/fotopaus❤️❤️
   
Nöjt slog vi oss ner för att se lördagens skidskytte..

Blev ju tyvärr aldrig någon jättespänning, ur svenska mått mätt🙁

Jag roades mer av Sheriffens slapparstil....

Vetifaan om det ser så skönt ut där han ligger på golvet mellan mina ben, med ena tassen som stöd på bordet, och huvudet som stöd på soffan🙃

 
Men totalt avslappnad låg han så, och såg ut att stortrivas❤️
 

 


På lördagskvällen njöt vi av asiatisk mat, så jäkla gott.

Jag hade gjort fyra små rätter, som alla va skitgoda...

 
Biff med bambuskott, kyckling med jordnötssås, friterade räkor, vegetariska vårrullar tillsammans med ris, sötsursås och en magisk god asiatisk gurka🤤😋
 
Mumsigt!!!

 

Efter morgonpromenad, frukost och lite hästpyssel på söndagen, tog lydnadssuget överhanden.

Så vi åkte bort till parkeringen vid Åkers Bruk...

Och det gick faktiskt riktigt bra att köra där...

 

Thomas knäppte en kul serie, på min och Olssons hålla stilla övning...

STILLA!
 
Och när Olsson är duktig och håller helt still, så ramlar belöningen ovanifrån... 🥎 
 
Duktig liten Hicka🤩
 

Thomas och Glock ägnade sig mest åt fritt följ...
 
Han ser jättefin ut, den älskade lilla Sheriffen🤩
 
Han fick träna endel med liten Hicka som sprang runt som störning..

Tror inte ens Glock noterade att hon var i närheten❤️
 
Jag testade också lite fritt följ, har inte gjort det tidigare, utan har koncentrerat oss på linförigheten...
 
Tycker hon var duktig, framförallt att hon kunde hålla fokus på mig, trots att vi passerade Thomas&Glock ganska nära❤️
   
Även om vi inte körde så jättemånga moment, så var det superkul att göra det lilla vi gjorde.

Och jag tror båda hundarna uppskattade det...

Hem, ge hundarna lunch, och sen kolla skidskytte...

Å alltså WOAW, va spännande det är, såååå jäkla kul att följa silver🥈 kampen⭐️

 

Det blir ju lite mycket fokus på VM och TV i dessa dagar, men jag tänker, vad annars kan vi göra, djuren får ju sitt ändå...

Mellan herrarnas och damernas lopp, tog Thomas ut hundarna på en timmas prommis,,,

 
Och jag ställde mig i köket, och gjorde klart för en tidig alla ❤️  dag middag...

Och vad är mer romantiskt än skaldjur???

Thomas är lite mer för klassisk räkmacka med räkor och ägg, medans jag föredrar Skagen och löjrom...

 
Brödet är inte LCHF,,, men det är glutenfritt...

 
Jag har nog insett är det GÅR inte att ersätta bröd med LCHF-varianter, då står jag hellre över bröd än att käka något som i slutändan ger mig kväljningar...

 

Tyvärr blev damernas skidlopp inte riktigt lika spännande som herrarnas,,, men jädrans vad duktiga dom är ändå...

Sååå sugen som jag är att själv ge mig ut på skidor, och se vad Frk Olsson tycker om det,,, men får nog ge mig till tåls och vänta tills nästa vinter, för att inte riskera att utsätta mitt onda knä/ben för nya skador...

 

Nu ska vi ta en liten runda med hundarna, och sen blir det ❤️-firande med varsin chokladfondant, jordgubbar och vaniljglass...

Jag menar det är bara ❤️-dag en gång om året,,, och då måste man få njuta lite...

HAPPY VALENTINE❣️

 

 

 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 19 maj 18:00

  Vilken  jädrans underbar vecka vi lägger bakom oss... En vecka som bara i princip har innehållit slappande på altanen och sköna promenader... Sååååå jäkla skönt att bara få va!!! Jag försöker variera mina förmiddagspromenader så mycket det g...

Av Ia Weylandt - Söndag 12 maj 17:30

  Aaaaaaaaaaah, så sitter man då här igen, hemma vid mitt älskade köksbord, lite trött och sleten efter en intensiv helg. Men samtidigt så in i bengen nöjd och glad ända in i själen, efter en härlig helg fylld av hundträning från morgon till kvä...

Av Ia Weylandt - Söndag 5 maj 16:30

  Vilken jäkla Underbar vecka som just passerat, och då snackar jag vädret☀️ Som vi har längtat efter lite vår, sol och värme, verkligen välbehövligt....   Jag började redan i måndags med att pimpa altanen, och det är ju ett av do...

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards