Direktlänk till inlägg 21 februari 2021

Semmeldagen🥂🍾🥂

Av Ia Weylandt - 21 februari 2021 16:15

 
Bästa uttrycket jag hört på länge!
Det ska bli mitt Motto, som jag ska försöka leva efter..

Älskar Champagne🥂tycker att  den drycken självklart borde stå på var mans bord varje dag...


Veckan som gått, har helt klart gått i grått, blir inte ens sugen på att fota på våra promenader bara för att det har varit så "fult" ute.

Man blev ju liksom så bortskämd under några veckor, med den vackra vita marken, den klarblå himlen, och den strålande solen som värmde ända in i benmärgen, trots att graderna var på minus tvåsiffrigt...

Den gågna veckan har helt klart levts i svart/vitt...

 

Men se, då måste man plocka fram lite ljusglimtar och godbitar och försöka liva upp tristessen...

Och semmeldagen är ju såklart en dag, som bara helt enkelt måste firas..

Jag är inte stormförtjust i semlor, äter en, en gång om året, och det är på självaste semmeldagen...

 

För något år sedan fick jag tipset att testa att äta den med champagne, precis på samma vis som Thomas äter sin, fast han äter med varm mjölk...

Och jävlar va gott det är, även om det mer ser ut som diskvatten😝


Sååååå, hur firar man då Bäst självaste semmeldagen???
Jo, självklart med 🍾 champagne 🥂 

OCH en semla såklart😋

 
ÄLSKAR att få en trist, tråkig tisdag i februari att "rocka"💃


KnockeGräddnos, tyckte också det var festligt, för han fick slicka grädde från skeden💕
 
Något annat som gör mig lycklig, och som livar upp i mörkret är tulpaner.

Köper en bukett 🌷 inför varje helg...

Efter ett par dagar, typ framåt tisdan, börjar dom se lite ledsna och slokande ut...
 
Fick då tipset nånstans ifrån som jag inte minns,,, att vända bladen utochin...

Testade, och det blev som en heeelt ny bukett...
 
Den blev dock lite rörig i sin helhet när dom var 20 stycken,,,,
 

Så jag gjorde flera mindre buketter och ställde lite här och var i huset.

 
Blev så jäkla bra, och dom stod sig tills det var dags att införskaffa en ny till helgen👍

Annars har väl inte veckan bjudit på så mycket "hundigt"

Jag tränar en stund inomhus i min hall varje dag med Olsson.

Vi har åkt lite fyrhjuling med dom.

Glock får några pass ensam utan Olsson, han behöver galoppträningen för sin rygg.

Var hos veterinären på återbesök i veckan, och jäklar som han musklat på sig på ryggen.

Superkul att höra, hoppas komma igång med simningen igen nu, när jag fått kasta kryckorna, och temperaturen inte ligger på så jäkla kallt längre...


På fredagskvällen hade vi väldigt trevligt besök av Team Fonzie.

Och tänk att dom är sååå jäkla "olydiga"😆

Vi har ju umgåtts konternuerligt under hela hösten och vintern, sen 💩 coronabajset💩bröt ut igen...

Och vi har vi har bestämt att det ska vara "enkelt" när vi ses...

Inga avancerade matkonster, som gör att man spenderar 2 dagar av förberedelser, och Absolut inga blommor/vinflaskor/gåvor från gästerna...


Men Herregud, dom lyder ju inte 🤬

En "försenad" födelsedagspresent till Thomas hette det visst,,,, paketet som Thomas fick öppna.....
 
Paketet innehöll en ursnygg karaff och en flaska vin...

  

 Inledde med att smaska på en sån makalöst god "myrstack"

Philadelpiaost blandad med väldigt finhackad rödlök, och övertäckt med svart stenbitsrom, som lades på små salta kex....

 
Bedårande gott😋


Glock är ju en kelgris av högst rang, som Älskar Allt och Alla.

Den sidan har vi inte riktigt sett hos Olsson tidigare, hon har varit ganska neutral i sitt möte med andra människor, med oss är hon ju jättegosig...

Men nu satt hon länge och gullade med Fru Fonzie,,,,

 
och det blev visst ett par pussar också💕
 
Till varmrätt åt vi lammfilé med potatisgratäng och grekisk sallad...

Det smakade bra....

Och till efterrätt hade jag gjort små portionsformar med cheesecake och färska bär...

 
En helt Fantastisk trevlig kväll, med många goa skratt,
 
och goda drinkar...

Fru Fonzie med en härlig SanFransisco🍹
 
Och så skönt, Thomas hämtade dom vid fyratiden, och 20.30 hämtades dom hos oss i en förbeställd taxi.

så underbart att bara få umgås ett par timmar, utan att det blir försent, utan att ha dåligt samvete för hundarna, och utan att vara heeeelt döööd dagen efter...

Jag verkligen ÄLSKAR våra små samkvämskvällar👍


Men det får mig också att känna sorg över att jag inte får träffa mitt Älskade barnbarn😔

Fy som Faan, som jag längtar efter Mormis Älskade Morris❤️
Jag har inte ens fått fira jul med honom ännu😥

Men jag tröstar mig med att Morris fortfarande är så liten, så han förstår inte varför Mormis inte har gett honom julklappar ännu....

Vår tid kommer, och tills dess, så tvingar jag Jonna att skicka massor med bilder, filmer och rapporter varje dag, så jag ändå kan följa Mästerverket💙
 

Helgen som gått, har anpassats väldigt mycket efter tv- tablåerna...

Både skidskytte-VM och alpina-VM har gjort att mycket tid spenderas i TV-soffan😊

Lördagens frukost åta tex samtidigt som damerna körde sitt första slalomåk, men då hade Thomas varit ut och scootrat 🛴hundarna i 3 km innan, så dom var nöjda...

 
Ser ut att vara en ganska så nöjd border collie, som softar i mattes knä❤️medans damerna kastade sig ut för slalombacken i Cortina⛷
   

Olsson är så rolig, hon är helst ute mest hela dagarna.

Glock är skön, för när han är ute och vill in, så krafsar han på ytterdörren.

Det har inte Olsson greppat tidigare, utan man har liksom behövt gå å kolla då och då om hon vill in...

Men nu har hon kommit på att om man kastar sig in i altandörren, då kommer någon och släpper in henne..

Och hon står där som en surikat tills vi öppnar och släpper in henne❤️
 

Sen gick det i ett hela dagen,, med skidskyttestaffet, och damernas andra slalomåk...

Skönt då att kunna aktivera hundarna på hemmaplan mellan åken..

Vi gick ut och körde lydnad mellan varven på vår ridbana...

Ganska mycket snö,,, men det funkade faktiskt...
 
Jag kör ju mest "Frida"övningar,,, men testade ett lite fritt följ också...
 
Jag❤️Olsson

 

Sen åkte jag och jobbade på lördagskvällen,,,,, och tänk, att det gör mig inte ett skit...

Tycker jag har så jäkla kul på jobbet, så jag ser fram emot varje pass,,,

DET mina damer och herrar,,, DET är LYX 💎 

 

Nu svullnade tyvärr mitt knä upp rejält under kvällen, fråga mig inte varför, men istället för fotbad när jag kom hem på natten, så la jag mig med knät i högläge och la på en påse med is 🧊 

Svullnaden har gått ner, men tyvärr har jag haft jäkligt ont hela dagen idag som är söndag..

Thomas har fått tagit alla promenader, och jag har mest tagit det lugnt.

 

Kul att jobba igen, men trist att mina lediga dagar ska påverkas så negativt😟

 

Thomas var snäll och plogade upp ridbanan, så det skulle gå bättre att köra lydnad där idag, 

men jag orkade faktiskt inte med nån lydnad..

Måste orka kampa med henne, och det kände jag att det inte skulle funka,,,

håller tummarna för att det är bättre imorgon🍀

 

Så istället fick båda två leta lite kong inomhus...

 
Det var ett tag sen sist,,,
 
Men båda två skötte sig mycket bra...⭐️❤️⭐️❤️⭐️
   

Annars har söndagen innehållit mycket sport-TV, men nu är både skidskytte-VM, och Alpina-VM över för iår...

Kul att det kunnat genomföras, trots 💩coronabajset💩,

nu är det bara att hålla tummarna för att även våra brukstävlingar kan genomföras som planerat🍀 ✊

 

Och Glock han bara njuter...

 
HA EN FIN VECKA❣️

 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 19 maj 18:00

  Vilken  jädrans underbar vecka vi lägger bakom oss... En vecka som bara i princip har innehållit slappande på altanen och sköna promenader... Sååååå jäkla skönt att bara få va!!! Jag försöker variera mina förmiddagspromenader så mycket det g...

Av Ia Weylandt - Söndag 12 maj 17:30

  Aaaaaaaaaaah, så sitter man då här igen, hemma vid mitt älskade köksbord, lite trött och sleten efter en intensiv helg. Men samtidigt så in i bengen nöjd och glad ända in i själen, efter en härlig helg fylld av hundträning från morgon till kvä...

Av Ia Weylandt - Söndag 5 maj 16:30

  Vilken jäkla Underbar vecka som just passerat, och då snackar jag vädret☀️ Som vi har längtat efter lite vår, sol och värme, verkligen välbehövligt....   Jag började redan i måndags med att pimpa altanen, och det är ju ett av do...

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards