Direktlänk till inlägg 28 februari 2021

Fantastiskt Trevlig Helg🎈

Av Ia Weylandt - 28 februari 2021 16:30

 

Jösses vilken mysig helg vi lägger bakom oss☀️
Underbart väder☀️och helt Underbart mycket bra hundträning🐶

Det har nästan känts som att vi har varit på läger, för iom att skid-vm pågår för fullt, så har vi anpassat våra aktiviteter lite efter tv-tiderna, och därefter lagt upp planerna för dagen..

 

Lördagen inleddes med att Thompa gick morgonprommis, sen käkade vi frukost, och sen packade vi rapportryggorna..

Glock blev så jäkla lycklig när ryggorna kom upp från källaren.

Han la sig brevid och tycktes vara rädd för att bli glömd hemma❤️

 
Sen drog vi till skogs.

Denna dagen tänkte vi prova att köra dom en och en, men på samma sträcka.

Började med den lilla Sheriffen, och jäklar va han tyckte det var kul...

(kanske inte riktigt syns på just den bilden😂)
 

Thomas gick ut en grundsträcka på 500 meter och Glock kom farandes som en raket 🚀 in till mig på A, på tiden 53,09

Anledningen till att vi ville köra samma sträcka med dom, var för att vi ville klocka för att se hur dom ligger till tidsmässigt jämfört med varandra.

Vi har ju aldrig jämfört Olsson med någon annan hund, eftersom vi i stort sett bara tränar själva.


Glock var helt sjövild när han kom in, ville INTE sitta uppbunden, gnällde faktiskt lite grann, och kastade sig framåt i hela kopplets längd, och blev frustrerad när han satt fast och försökte bita av kopplet...

Jag klämde fast honom mellan mina ben och satt och klappade på honom, och han bara skakade i hela kroppen...
 
Älskade lilla Sheriffen😍

Vi gjorde plågan kort och hade inte speciellt långa liggtider.

Thomas gjorde 2 förlängningar a 200m var..

Mina framföringar var helt urusla, och han satt å gunga rejält på nedräkningen, men jag lät honom hållas.

Det var länge sedan vi körde, och jag älskar hans glädje..❤️
 
Sen var det Olssons tur...
 
Nu skulle det verkligen bli spännande att jämföra tider på alla sträckor.

Olsson kommer in på första 500 på 52,84, alltså väldigt lite snabbare än Glock.

Men Thomas sa att hon varit "lite" tveksam iväg, sprungit ut i ganska långsam galopp, och tittat sig lite åt båda sidorna, men sen ökat,, så med tanke på det så gick hon nog egentligen snabbare än så...

Men se, hur hon egentligen låg till tidsmässigt mot Glock, det fick vi Aldrig veta😣

och det pga min något förvirrade sambo...


För min förvirrade sambo lyckades med bedriften att gå fel i förlängningen ut från B-C, så det blev inte samma sträcka Olsson fick gå.

Jag blev faktiskt jäkligt irriterad när han ropade i comradion att han gått fel.

Dels för att jag tyckte det skulle bli så kul att jämföra deras tider,

men framförallt, för att jag vart rädd för att det skulle bli för svårt för Olsson, med ett spår från Glock, och ett från Thomas..


Men vi bestämde att skicka henne ändå, för det var ju så pass kort, och Thomas kunde ju se på gps´n om hon sprang i den gamla sträckan, och då isåfall kunna ropa in henne om hon sprang fel...


Men lilla duktiga Frk Olsson😍, med facit i hand, vilken bra träning det blev⭐️
För hon valde "rätt" väg, och jag var så stolt så jag nästan sprack av Lycka❣️
Tror det är fördelen med att träna mest själva, dom lär sig att inte bara springa på andra hundar👌


Resten av träningen gick utan bekymmer,,,

men jag inser att lilla duktiga Frk Olsson är värd att få ett eget rapporthalsband...

Inte för att jag stör mig på att det står "GLOCK" på det, utan för att det är en färgkombination som fullkomligt skär sig..🧡💗

Så nu måste jag ta mig i kragen och beställa ett i cerist till Prinsessan 👑 
 
Hem, gav hundarna lunch, och medans dom vilade på maten, kollade vi på damernas skiatlon.

Duktiga svenska tjejer,🇸🇪 som lyckades ta både silver 🥈 och brons🥉 


Ett tydligt vårtecken är när Glock går ut och lägger sig och vilar på bordet och njuter av solen ☀️ 
 
Olsson låg på trappan...
 


Efter skidor och mat, åkte vi bort till slottsparken för lite lydighet.
 
Glock ser verkligen super ut i lydnaden⭐️
 
Olsson och jag kämpar på med våra övningar...
 
Körde alla lägremomenten, utom hoppet, som jag gjorde hemma sen när vi kom hem..

Testade också lite ljudgivning..
 
Hon har verkligen ett bra skall⭐️
 
Och sen bestämde vi oss plötsligt för att bli lite kulturella.😃
 

Vi har bott här i över fyra år, och ännu inte besökt Gripsholms Slott.

Besökte det väl egentligen inte nu heller, för vi var aldrig inne i det..

 
Men vi knallade runt i dom vackra omgivningarna..

Fina Mariefred i bakgrunden....
 
🎼Fjärden ligger blank, som ett nybonat golv🎼sjöng Evert Toube....

Vackra Mälaren i vinterskrud❄️⛄️
 
Sen var det skönt att komma hem och göra lördag!
Vi mösade med plankstek och jag kollade faktiskt på mello, och det pga av att Thompa somnade i soffan.

Å jävlar vad jag skrattade.😂🤣😂🤣

Inte åt bidragen, dom tyckte jag var ganska kassa, 

Men vilka Underbara programledare Per Andersson och Pernilla Wahlgren var, jag skrattade så jag nästan kissade på mig...


Söndagen inleddes med att Thomas stack ut och scootrade 🛴🐕🐕 hundarna i fyra kilometer.

Efter att vi tvåbenta ätit frukost, blev det en svängom i uppletanderutan vi har här hemma hos oss.

Glock fick denna dag en fullstor ruta med fyra föremål.

 

Det gick som på räls⭐️
 

Vad tycks om min sambos talang som mästerfotograf?
😂😂varför i hela fridens namn står han och fotar rakt in i ett träd😂😂

 

Skojja lite,,,

det blev några fina bilder på Olsson också...
 

Denna dag fick hon först se Thomas lägga ut 2 föremål i 2 korridorer, som hon hämtade lätt.

Sen testade vi för första gången att hon inte fick se när Thompa la ut 2 föremål i 2 nya korridorer.

Och det var inga som helst konstigheter⭐️

 

Var hemma och kollade sprintstafetten på VM.

Egentligen synd och skam att sitta inne i sånt fint väder, men jag känner att så länge hundarna får sitt, så kan jag unna mig lyxen att titta på det som jag tycker är kul.

Det var skillnad förut när jag jobbade dagtid, och helgerna var den enda chansen att träna i dagsljus.

Däremot fick vi välja bort att åka och shoppa nya sängkläder, men å andra sidan har vi heller inga nya sängar ännu.

 

Å jäklar vad jag bölade, när dom svenska tjejerna tog guld🥇 

 


Men sen åkte vi bort till slottsparken och körde lydnad.

Vi ska låta vår egen lydnadsplan hemma, vila och torka upp lite till så det inte bara blir geggamoja...

Jag körde igenom alla momenten i lägreklass...
 

Minnesbilden av framförgåendet, som dagen innan kändes som bortblåst, var nu tillbaka.

Det var nog fyra månader sedan vi gjorde det momentet...

 

Glock fick fritt följ, rak inkallning, framåtsändande,,,

 

och båda apporteringarna...

 

Sen for vi vidare mot Stallarholmens skogar,  för att hundarna skulle få varsitt frispår.

 

Glock´s blev 785m,

och idag var min framföring mycket, mycket bättre, och han satt lugnare på nedräkningen...

 
Sen knallade Thomas ut ett 475m långt till Hickan...

Jädrans som Thomas får knalla nu alltså, ombytta roller eftersom det är jag som knallat i alla år😊

 

Tyvärr tog batteriet i min mobil slut, så det lilla Hickebarnet fastnade inte på bild, men hon sprang superfint på sin sträcka...


Skönt nu att komma hem och göra söndag.

Imorgon är det första mars, och officiellt är våren här🌱🌿🍃

Nu verkar det ju iofs som att det ska bli kallare igen, men det är ju så det brukar vara, men energipåfyllningen som jag fått under den gångna helgen, räcker ett bra tag..⚡️⚡️

Så himla kul att vara igång och träna hund igen🎈


Ikväll blir det hemmagjord pizza till middag, brukar alltid bli det efter plankstek, eftersom det ofta blir både oxfilé och bea kvar.

Sen imorgon ska jag ta tag i mina matvanor igen, har blivit lite slarv sista tiden, jag kände när jag började jobba efter 6 månaders sjukskrivning, att kroppen behövde mer energi än vad LCHF-kosten gav, så det har blivit lite kolhydrater under februari.

Men nu så är det dags att ta tag i det igen💪


Älskar att hundarna ligger mer och mer ute,,, snart kan vi ha dörren öppen dygnet runt, så dom kan gå in och ut som dom vill...

 
Det blev inget spårande i helgen, känner att jag inte riktigt är där ännu, men imorgon tänkte jag faktiskt prova att ge dom varsitt litet ängsspår, det borde jag mäkta med nu när jag vilat i 3 dagar...

 

Ha en Superfin första vårvecka❣️

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 12 maj 17:30

  Aaaaaaaaaaah, så sitter man då här igen, hemma vid mitt älskade köksbord, lite trött och sleten efter en intensiv helg. Men samtidigt så in i bengen nöjd och glad ända in i själen, efter en härlig helg fylld av hundträning från morgon till kvä...

Av Ia Weylandt - Söndag 5 maj 16:30

  Vilken jäkla Underbar vecka som just passerat, och då snackar jag vädret☀️ Som vi har längtat efter lite vår, sol och värme, verkligen välbehövligt....   Jag började redan i måndags med att pimpa altanen, och det är ju ett av do...

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards