Direktlänk till inlägg 18 maj 2022

Barndomsminnen❤️

Av Ia Weylandt - 18 maj 2022 17:30

 
Helgen som gick, bara kom och försvann lika fort💨💨

Jag stack redan vid 14-tiden på fredagen upp till Stockholm för att sammanstråla med några av mina gamla klasskompisar som jag gick i grundskolan tillsammans med...
 
7 härliga tjejjor som möttes upp för att käka lite god mat tillsammans.

3 till var inbjudna, men hade tyvärr inte möjlighet att komma.

Och tänk att jag räknade ut att det är 9 år sedan jag träffade dom flesta sist...

Min kära tandläkare, som alltså också är en gammal klasskompis, träffar jag ju iallafall en gång om året...
 
Men det var som om vi aldrig varit ifrån varandra...

Det kändes verkligen som att träffa underbara vänner som man på nåt vis känner utan och innan fast man inte setts på länge...

Helt Magiskt🤩

 

Vi blev bjudna av vår fantastiska värdinna och initiativtagare, på något av det jag Älskar mest....

Italiensk plockmat, härliga charkuterier, goda ostar, bröd, kex, pastasallad, pesto,,,, 

Smakade verkligen så Underbart gott😋

 
Och skratten var många och långa, vissa skrattade så dom grät....
 
Min fina pedagogiska tandläkare längst fram i bild....

Så härligt att få tid att prata utan en massa bomullstussar och slemsugare inkörda i munnen😂🤪
 
När middagen var uppäten vankades det efterrätt och lite partyfeeling hängde i luften...
 
Fina flickorna....

       
Jag var ju innan lite rädd för att tröttheten skulle slå till tidigt, trots att jag sovit middag på dagen.

För det är ju så att när den slår till, så slår den till, och då går det inte att stå emot, då måste jag sova...

Men den var snäll med mig denna kväll😇 först vid 00.30 kom den som ett skott.

Då var det bara värdinnan och vi två som skulle sova över som var kvar...

 

Jag hade fått eget rum, så jag kröp till kojs, somnade direkt, och sov faktiskt superskönt😴😴

Vaknade först klockan 07.45 på lördagsmorgonen, och det är sent för att vara jag....

Värdinnan stod då i köket, och dukade upp värsta hotellfrukosten till oss..

Och återigen, så härligt avslappnat, här satt vi 3 tjejer, som inte setts på länge i bara nattsärkarna och tjattrade på som om det var igår....

 

Det blev verkligen en minnesvärd kväll, som jag kommer att leva länge på ❤️❤️❤️❤️❤️
Nytt mötesdatum är redan bokat till hösten, och direkt vi pratade om det, så kommer mina mörka tankar upp, och det första som far genom mitt huvud är,,,

jag hoppas jag lever då.....

Och jag blir så JÄVLA arg på mig själv för att jag tänker så, det är av den anledningen bland annat som jag går hos psykolog, för att lära mig tänka rätt och inte svartmåla allt.

Det går ju "sådär" kan jag tycka.....

Men nu blev det en dålig avslutning på det som var så kul...

Skämmes på mig🥴


Iallafall, så hade jag planerat när jag ändå var i storstaden, att ägna mig åt lite rolig shopping innan jag återvände till landsbygden...

Men en kombo av att jag var ganska trött och sliten, och att miljarders andra innevånare också bestämt sig för lite lördagsshopping, gjorde så att jag drabbades av nån form av torgskräck, och snabbt begav mig hem till lugnet på landet igen😅

 

Stannade bara snabbt till på Blomsterlandet i Södertälje och köpte blommor, för nu skulle det väl ändå vara dags att få plantera......

Och tänk att jag VARJE år innan jag shoppar loss bestämmer mig för att iår ska det bli färgglatt..

Iår ska altanen explodera i olika glada färger.....

Men samma sak iår, precis som alla andra år,,, så kommer jag hem, och har bara köpt vita och röda blommor...

😆

 
Bortsett då från den Svenska Flaggan 🇸🇪 som jag planterar varje år med varierat resultat...

 
Blir spännande att se iår om jag lyckats🍀

Åsså såklart min Älsklingsblomma solrosen, som pryder bordet i trädgårdscafeet.....

 
Men annars går allt i vitt och rött😝

 

Det var Superhärlig väder när jag kom hem, så jag såg verkligen fram emot en mysig eftermiddag i planteringens tecken...

Men jävlar i havet, hann väl precis klart med svenska flaggan 🇸🇪 när himmelen fullkomligt öppnade sig, och regnet vräkte ner 🌧 

Tog skydd en stund under farstukvisten, för det såg ut som om det skulle komma blå himmel igen sen efter det mörka regnmolnet...

Men det blev bara mörkare och mörkare.....

 

Det blev regnkläder på, och ut å gå en mer höstlig prommis än vad man tycker det ska vara en helg i mitten på maj...

Hade planerat att dricka sommardrink i solen på altanen,,, men så genomkall och frusen som jag var när vi kom in igen, så byttes solen på altanen ut mot tända ljus i köket,,,, och sommardrinken blev en rykande het Irish Coffie....

 
Ska det va såhär?????☹️

 

Söndagen sen, inleddes väl med lite mer vårligt väder...

Thompa tog morgonrundan med hundarna, och trampade också ut ett spår till Frk O, innan vi käkade frukost...

 

Och sen efter att frullen låg tryggt i våra magar, var det dags att släppa på....
 
Och kära Frk Olsson, som innan förra söndagens spårtävling var 100% ig i sina upptag....
 
Vad gör hon nu?
Jo, hon går ut fint, hittar spåret, gör en analys,,,,

Och väljer bakspår😣😫
 
Why liksom,,,, Why?????
Vi lägger ju alltid träningsspåren så att det går att göra ett nytt upptag, och liksom släppa på längre fram, och andra gången kom hon iväg fint,,, men spårade inte riktigt lika bra som hon gjort tidigare, 

Thompa sa att hon kändes ganska oengagerad i sitt arbete, men tog sig ju runt iallafall....

 

Nåväl, vad är väl ett spår på slottet.....🙃

Efteråt körde vi uppletande i fyra motiverande korridorer,
   
och där gick hon som en jäkla klocka👌⭐️
 
Tog en skön skojig prommis efteråt, med massor av lek och bus.....
 

Och sen kom vi hem, och då kunde jag Äntligen ägna mig åt lite plantering utan att bli genomvåt...

Och blev såååå nöjd...

Dom vita pelargonerna ser just nu inte mycket ut för världen mot dom vita fönsterkarmarna, men vänta bara tills dom blommar för fullt, då blir det skitsnyggt👌
 
Det är något så harmoniskt avkopplande att plantera och påta i jorden...


Sen var jag med och tog in hästarna och pulade med dom...

Waijtii blir så glad varje gång han får komma in i boxen och kastar sig ner och rullar sig runt det första han gör...
   
Och blir såååååå snygg med spånet som fastnar över hela hans kropp❤️
 
Efter lite borstning och lite träning, släppte vi hästarna lösa på hela gårdsplanen,,,

bättre kanttrimmer finns inte😂😇
 
Bäst vi satt på altanen och käkade lunch, så brakade det till nere från hästtransporten..
 
Vi tittar dit och ser hur lilla Waijtii har lastat sig själv❤️❤️❤️❤️
 
Lilla gulliga gubbe❤️
Där har Thomas gjort ett bra jobb, för han har lasttränat han lite varje dag, dom har gått in och haft en mysig stund med kel och morötter.

Vill att transporten ska vara en trevlig plats att vara på...
 
Och självklart fanns det lite gott för Waijtii att smaska på när han traskade in själv❤️

Ägnade hundarnas vila på lunchen till lite klovård....

Härligt att kunna ligga ute på tomten,,, Älskar att vara utomhus...
 
Efter lunchen vallade jag med Glock...
 
Behöver jag skriva att det var en Mycket lycklig liten Glock, som nöstan kröp ur skinnet av lycka❤️❤️❤️
 

Och han skötte sig mycket bra⭐️❤️⭐️❤️⭐️❤️
Fåren vi har nu passar verkligen honom.... Dom är jätteroliga att valla på❤️❤️❤️

 
Sen körde vi lydnad...

Jag brukar ju alltid vilja att Thomas fotar mig och Olsson,, men jag hade så jäkla fula kläder på mig, så jag passade inte på bild😝

Så det fick bli en lekbild på husse och hundarna😂
 

Sen var liksom helgen slut....

Snipp Snapp va fort det går....

 

Veckodagarnas förmiddagar ser ju ganska så lika ut för mig.

Jag går upp, käkar frukost, går promenad.

Växlar mellan att gå asfaltsprommisar i samhället, men har också tagit några prommisar med båda i min älskade skog igen...

 
Älskar min skog trots att den tamejfaan krymper för varje dag, inte kul att gå där och försöka njuta av fågelkvittret, samtidigt som man hör skogsmaskinerna jobba för högtryck, och träd som brakar ihop😥
 
Men ännu så länge finns det några smultronställen kvar....
 

När jag kommit hem från prommisen, har jag vallat lite med Glock,,,

 

 
och kört lydnad med Olsson....

Sen äter jag och hundarna lunch, och sen sover vi alla 3 middag tills husse slutar jobba....

Avskyr verkligen att jag är så förbannat trött....

I måndags gav vi oss ut för att köra rapport med båda...

Körde " vanlig" rapport med Ollibompa med fokus på framföringar och startskall....

Kändes bra,,,

 
Och herre jävlar som hon springer.....

Hon kommer in i en sån jävla fart, så jag måste hoppa åt sidan där jag står på stigen och ska ta emot henne...

Hon ser mig inte, hon ska bara till sin filt.

Nu låter jag henne hållas, i skarpt läge får man agera hockeymålvakt och riskera att få knäskålarna krossade...

  
Och sen fick KnockeBoy komma ut och frispåra sin husse....
 
Det var en lycklig hund, nästan lika lycklig som när han får valla....
 

Och skönt nog, peppar,peppar, så har han inte visat nån hälta efteråt.....🍀

Underbara lilla hund❤️

På tisdagen blev Olsson en spårhund igen...

Träna, Träna, Träna.....

 
Och nu gjorde hon ett jättefint upptag, och spårade jättefint...⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

 

 

Hemma igen blev det lydnad...

Oj, jag har visst huggit huvudet av husse🤪

 
Nöta, Nöta saktagående...

Man skulle kunna tro att det är 20 minus med tanke på min klädsel☃️
Men jag som alltid varit en svettloppa, har blivit en riktig fryslort.....

 

Onsdagkväll, och återigen stod lydnad på schemat....

Glocks ben går som vanligt som trumpinnar...

 
Men vem är i hatten?
 
Haha,,, det är jag....

Jag får ju inte exponera någon kroppsdel i solen just nu, vilket jag ju såklart tycker är skittråkigt,,,

så jag kom på den briljanta idén att försöka liva upp tillvaron med att köpa en jäkla massa olika roliga hattar i glada färger...
 
Vet inte om det var så lyckat, Olsson skötte sig bra, men jag såg ju förtusan ingenting,,, och Waijtii höll på att skita på sig när jag kom gående...

Han blåste upp sig och drog iväg som en avlöning när han såg mig, för att inte tala om hur Linus reagerade...

Jag tycker ju själv att jag var ganska fin😆

En varm och skön onsdagseftermiddag, kanske årets varmaste hittils börjar gå mot sitt slut...

Helgen närmar sig med stormsteg.

En helg som var uppstyrd och klar in i minsta detalj, och som jag såg så mycket fram emot.

Den skulle innehålla ALLT...

Morrismys, Hundträning och Hobbemys....

Men som jag sagt förut, sen cancerhelvetet invaderade min kropp, så bestämmer jag inte själv längre över mina dagar😔

Nu var vi tvungna att ställa in lördagen.

Orkar inte gå in på detaljer nu, kommer kanske i nästa blogg, men jag kan säga att jag känner mig grymt ledsen och besviken just nu....

 

Men tänk positiva tankar👊imorgon klockan 10.00 ska jag till psykologen, känns som det behövs lite peptalk nu...

Åsså får man skaffa sig annat kul att se fram emot,,,, chattade precis med en fin vän,,, kanske kan vi styra upp lite skoj😍

 

Avslutar med en bild på Underbara Frk Olsson som jag tycker så mycket om❤️❤️❤️❤️❤️
Ibland undrar jag om hon tror hon är ett får😂

 

 

TREVLIG HELG ALLA UNDERBARA❤️

 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 12 maj 17:30

  Aaaaaaaaaaah, så sitter man då här igen, hemma vid mitt älskade köksbord, lite trött och sleten efter en intensiv helg. Men samtidigt så in i bengen nöjd och glad ända in i själen, efter en härlig helg fylld av hundträning från morgon till kvä...

Av Ia Weylandt - Söndag 5 maj 16:30

  Vilken jäkla Underbar vecka som just passerat, och då snackar jag vädret☀️ Som vi har längtat efter lite vår, sol och värme, verkligen välbehövligt....   Jag började redan i måndags med att pimpa altanen, och det är ju ett av do...

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards