Direktlänk till inlägg 14 maj 2023

Husmorssemester, och lite annat….

Av Ia Weylandt - 14 maj 2023 16:30

 
Vilken jäkla Underbar start jag fick på veckan som gått🎈

Nyper mig i armen, och tror knappt det är sant hur jäkla bra det blev,,, långt över mina förväntningar....

 

Jag och fru Abbot/Otto hade småspånat under en tid att vi skulle be gubbarna köra ut husvagnarna åt oss till nån camping, och sen skulle vi husera där själva i några dagar...

Vi bestämde oss sen för Herrfallets camping i Arboga, eftersom den låg ganska precis i mitten mellan Hallsberg där Abbotarna bor, och Åkers-Styckebruk, där vi bor...

 


Så i måndags körde gubbarna ut våra husvagnar till campingen...

Och som en bra start, så fick vi så jäkla bra platser till våra hus,,,,  perfekt när man kan stå i vinkel så att man hela tiden ser varandra och kan småsnacka över gränsen....
 
 
Klockan hann närmare sig 16-tiden innan Hobbe var på plats, och jag vinkade Hejdå till Thomas och Glock, som for hem till Sjövreten igen...

För vi hade båda bestämt, att bara ta med oss varsin hund, så Otto fick vara med sin husse, och Sheriffen med sin....

När vi blev själva, inledde vi med att bara ta en liten kort runda och sondera terrängen på campingen....   

 
Olsson och Abbot funkar såååååå jäkla bra ihop...💞

Jäklar va kul dom haft det💃🕺

 
Inledde sedan husmorssemestern med bubbel 🥂 och skagenröra...

 
Och fortsatte sen med en god middag...

Jag hade gjort det lätt för mig, och förberett en liten smörgåsbakelse som bara var att ställa fram......
 
Smakade Mumsligt 😋 

 

Det belv inte så sent, runt 21 gick vi en gemensam kvällsprommis....

 
Magiskt vackert....
 
Och sen kröp Olsson och jag in i Hobbe och sov sött....😴

 

Sen såg tisdagen och onsdagen ganska så lika ut...

Vi bestämde att vi skulle vara klara klockan 10.00 varje morgon.

Men innan dess, hann jag gå upp vid 06.30, ge Olsson mat, gå ut en 30 minuters runda,,,,

 
När vi kom tillbaka från morgonrundan gick vi och la oss igen och kollade serier.

Gick upp vid 8.30, käka frukost,,, och sen körde jag ett lätt lydnadspass med OlliBompa varje morgon...

Inget avancerat, lite fritt följ och apportering,,,

Lyxigt att kunna köra precis vid husvagnarna....
 


Sen vid 10-tiden drog vi iväg ut på tur med ryggorna packade med lunch och fika.... 

 
Första dagen gick vi en ganska lättgådd slinga...  

Den gick mestadels utefter vattnet, och jäkla va Olsson har simmat,,,,,🐠

 
Hon var mer i vattnet än på land....
 
Vi gjorde flera stop med vätskekontroller för oss 2-benta....
 
Gjorde även ett lunchstop, där våra goda matsäckar inmundigades....
 
Aldrig smakar väl maten så gott, som den gör ute i det fria med vatten som utsikt😋
 


Vi var tillbaka i våra i husvagnar vid 13-tiden, och då var både vi och hundarna kanska så möra...

Olsson sov hela eftermiddagen....

 
Själv satt jag skönt tillbakalutad i en solstol och läste en bra bok...

Sämre kan man ha det☀️
 
Vi gick en kortare rastarrunda med hundarna, där det återigen blev bad för Frk O...

 
Och sen slog vi oss ner och njöt av lite vin och sombreros....
 
Dagen till ära var det Abbots födelsedag, så hundarna fick mysa med varsitt ben... 🍖🍖

   
Jag ville passa på att grilla fisk när fiskhataren Thomas inte var med, så vi gjorde varsitt fiskpaket med en massa godsaker, som vi grillade på elgrillen....

 
Alltså det blev sååååååååå jäkla gott😋

Inte sista gången jag gjorde det i sommar...
 
Torsk, färskpotatis, sparris, rödlök, rädisor, citron och smör,,,,, 

Det rinner till i munnen på mig bara jag tänker på det🤤
  
Jag är ju tråkigt nog väldigt kvällstrött, så hur mysigt det än är att sitta ute och chitchatta, så vid 20.30 börjar gäspningarna 🥱 komma, och då blev det kvällsprommis, och sen hopp i säng😴

 

På onsdagen gav vi oss ut på en annan vandringsled, som inte riktigt va lika fin som den dagen innan...

 
Hu vale, det va stundtals som att försöka ta sig fram genom Amazonas täta regnskogar....
 
en machete ⚔️ eller 2 hade varit på sin plats...
 
Och man nästan väntade på att krokodilerna 🐊 skulle komma upp ur floden och käka upp oss...
 
Växtligheten lättade upp på slutet, men det var lite klättrande upp och ner för att komma fram...
   
Men belöningen var oerhört vacker....
 
Skönt att få vila våra trötta ben en stund....
   
Tog en annan lite mer lättgådd väg tillbaka som gick utefter vattnet....

Och Olsson hon bara simmade och simmade.... 
 
Precis som dagen innan käkade vi lunch vid en utav rastplatserna utefter vår väg....
    
Nöjda hundar fick slicka restern😋
  

Och precis som dagen innan intog vi alla ryggläge när vi återvände till våra husisar....

   
När vi kände oss färdigvilade tog vi en tur till glasskiosken och köpte varsin glass som vi mumsade på i solen...

 

 

Sista kvällen med gänget gjorde jag en ceasarsallad till middag...

 
Mums, det är bland det bästa jag vet....

Ännu en trevlig kväll att lägga till dom andra...
    
Och det blev faktiskt också den senaste...

Det hann nästan bli lite mörkt och kallt innan vi fick kvällsprommisen....
 


Och så blev det plötsligt torsdag, och dags att packa ihop och fara hem...

Jag hade gärna stannat ett par dagar till...

Vi tog en något kortare prommis på ca 2 timmar denna förmiddag...

 
Och Olsson hon bara simmade och simmade....
   
Vi kom tillbaka till husvagnarna vid 12-tiden, och då kom Mr Abbot och hämtade mitt sällskap...

Olsson och jag var tvungna att vänta tills Thompa slutade jobbet, så vi blev hämtade vid 15-tiden...

Men det gick Absolut ingen nöd på mig.

Vi gick en liten prommis, men mest satt jag i solen och läste....
   

Glock och husse hade haft några sköna dagar utan oss brudar hemma....

En kväll var dom och hälsade på barnbarnet Meja💗

 
Glock Älskar barn, och njöt av att få rå om den fina lilla tjejen alldeles själv💞
 

 

Och hur bra man än har det när man är borta, så är det ju lite skönt att komma hem också...

Fredagen ägnade jag åt att gå en lång härlig prommis i vår egen välkända skog...

 
Jag handlade lite mat inför helgen, men annars slappade vi mest....

Sån jäkla härlig känsla att få avsluta dagen med med ett glas vitt i solen ☀️
   
Vilken härlig tid det är nu,,, och husmorssemestern,,,, den ska vi göra till en återkommande tradition....

Jösses så mysigt vi hade det🤗

 

Fredagskvällen blev tidig, för klockan 07.00 på lördagsmorgonen satt vi i bilen hela högen, för att bege oss till Botkyrka BK, där Thomas skulle dömma lördagens skyddstävling...

 
Jag följde med, och inledde med att kolla spårpåsläppen, och avsöket .....

 

Fina Otto påväg fram på avsöket....

 
Spännande att gå med på stigen.....
 
Fina Allra, väntar på sin tur,,,,,
 
Domarna avger domen😅 efteråt.....
 


Tillbaka på klubben blev det uppletande, budföring och lydnad, platsliggning,,,innan det var dags för lunchpaus....

Thomas rastade hundarna

 
och jag smaskade god hamburgare i den mycket trevliga stämningen....
   
Sen dags för planskyddet...

Jag var skrivare både på lydnaden och i skyddet...

   
Och måste säga att det var mycket roligare att skriva, än att "bara" titta på.

Jag har ju annars tyckt att planskyddet blivit lite långtråkigt med alla transporter, men nu gick det i ett huj, och det va kul att se dom duktiga hundarna på nära håll...

Rizotto i flykt med skott👍
 
Dagen gick fort, riktigt trevligt arrangemang med kunniga och proffsiga funktionärer....

 

Vi var hemma på Sjövreten igen vid 15.30 tiden, och då var man ganska mör.

Blev inte så mycket mer gjort än det man liksom måste,,,,

Thomas tog en ridtur på Linus med hundarna, och jag fyllde på vatten, och borstade lite på Waijtiii.

Men sen hann vi med lite härligt altanhäng också, innan solen försvann bakom trädtopparna.....

 

Och så blev det den 14/5

En dag som alltid kommer ha en viktig plats innerst i mitt hjärta.

Den 14/5 är nämligen Älskade Dollars födelsedag.

16 år fyller han däruppe i sin himmel❤️

Jag tänker på, och pratar ofta om honom.

Älskade Dollar❤️ Alltid Saknad❤️ Aldrig Glömd❤️

 


Annars har söndagen varit väldigt stillsam för min del, blir ju alltid det priset jag får betala när jag håller igång en hel dag som under lördagen....

Vi stack efter frullen iväg och köpte lite blommor och plantor, och började plantera...

 
Och som vanligt varje år, så bestämmer jag mig för att jag ska plantera i regnbågens alla färger.

Och som vanligt varje år, så kommer jag hem med bara blommor som går i rött och vitt😝

Fattar inte att det ska vara så svårt att skoja till det lite...

Nu tänkte jag iallafall lite annorlunda, då jag blandade rött och vitt i krukorna....
   
Gud så crazy jag kan vara😎

Thomas planterade tomatplantor...
 
Och hallon....
 
Jag har varit så jäkla trött och yr hela dagen, och behövt ta många vilopauser...

Skönt iallafall att kunna sova utomhus😴😴😴
 
Blev även en sväng ner på lydnadsplanen....
 
Samma här, det får bli ett moment,,,, 
   
Sen vila i skuggan,,,,,
 
La mycket fokus på apporteringarna....
     
Nu är Thomas och hundarna iväg och badar, och jag ligger återigen på soffan på altanen och tänker tillbaka och njuter av veckan som gått...

Ska göra ett ryck sen och börja packa Hobbe igen, för på torsdag drar vi iväg på nya roliga äventyr med honom...

Ska bli sååååå jäkla Kul🎈

 

Ha en Underbar Kristi Himmelsfärd Alla Fina💗

 

 


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards