Direktlänk till inlägg 1 maj 2022

Bra helg☀️

Av Ia Weylandt - 1 maj 2022 18:15


Jag har upptäckt att jag har blivit jäkligt dålig på att fota på sista tiden🤨

Tex, så har vi haft Fonzisarna här flera gånger förra veckan, då vi tränat lydnad på vår plan, men inte ett endaste litet fotobevis på det finns🤷‍♀️
Och från lördagens trevliga spårtävling finns inte många foton alls.

Skärpning Frk Weylandt👆

Men däremot fotade jag lite i fredags.

Då var Frk Olsson och jag iväg på egentid i Eskilstuna.

Jag har börjat besöka en psykolog på Mälarsjukhuset, kände att jag mentalt mått ganska dåligt sista tiden, många tankar, känslor och frågor som snurrar i skallen...

Och det är skönt att prata om det, och få lite tips som jag försöker följa...

 

Iallafall, så vill man ju försöka förena nytta med nöje, så när jag ändå sitter och åker dit, så passade jag på att besöka Eskilstuna BK för lite träning.

Körde lydnad, som kändes faktiskt jäkligt bra...

 

Har ju kört framåtsändandet med lina hela veckan, men nu testade jag utan, och det gick över förväntan...

Träffade fina Qalle med husse, och körde ett uppletande, som kändes mindre bra.

Liksom i Falköping förra helgen, så var hon svår att få ut på djupet...

 
Hon plockade 3 föremål efter lite möda och stort besvär, och sen bröt jag.

Ska backa bandet i uppletande också nu under veckan som kommer, och sen bara hoppas på det bästa på söndag...
 
Qalle däremot var duktig och hämtade hem fyra föremål...
 
Belönades med skinkost 😋
 
Det blev en mysig dag☀️
Jag hade tagit med lunch till både mig och Ollibompa, som vi mösade med i solen.

Torrfoder till Prinsessan, och en supergod baguette med brie och pepparsalami till mig själv😋


Stannade på vägen hem och trampade ut ett kort spår till Olsson.
 
Åkte hem för att plocka upp Thompa och Knocke.

Dom hade varit i skogen och fixat lite spårpinnar👍
 
Det går åt några nu när vi tränar spår, för vi använder dom bara en gång, och slänger dom sen....


Åkte och släppte på Frk O, som gör ett fint upptag....
 
Och spårade bra⭐️⭐️⭐️på det korta spåret.
 
Åkte hem för att göra fredag, och dricka rosé 🍷

Gjorde supergoda små snittar på smördeg med tomat/Oliver/basilika toppad med brieost som smälte först i ugnen, och sen i munnen🤤
 
Sååååååå jäkla goda, men mäktiga, höll på att inte vilja ha någon middag....


Det blev en tidig kväll eftersom min väckarklocka skulle ringa 06.16 på lördagsmorgonen, och 07.10 skulle jag gå ut mitt första tävlingsspår.

Kanske gick jag å la mig lite för tidigt, för jag vaknade redan klockan 04.12 på lördagsmorgonen och var pigg som en pelikan.

Gick upp vid 5-tiden och käkade frukost och städade köket innan jag begav mig till skogs, och trampade ut 2 spår....


Sen åkte jag hem och plockade upp Thomas, packade ner all mat, och begav oss till Strängnäs Bk, där Hobbe redan stod och väntade på oss....


Men väl där, tog tröttheten över,,, att gå 2 spår var nog kanske lite överkurs, för jag blev heeeelt jäkla slut.

Hade velat kolla på uppletandet, men jag orkade inte, utan gick å la mig i Hobbes sköna säng och vilade istället...


Men sen efter en god hamburgare 🍔 till lunch, som återvände lite energi, och jag fick vara skrivare på lydnaden.

Alltid lika intressant och lärorikt att få skriva åt en domare, jag suger åt mig som en svamp....🍄


När sen tävlingen var över, var det dags för våra egna hundar att få lite aktivitet på lydnadsplanen...

Olsson kändes superfin, och Glock skötte sig super🌟⭐️🌟
 
Sheriffen fastnade iallafall på bild i framåtsändandet, men på mig och Ollibompa finns inga bevis...
 
Sen var det en härlig känsla att få slå sig ner utanför Hobbe och bara njuta av den ganska så kalla, men ändå mysiga kvällen...

Känner mig stolt över att ha varit en del av Strängnäs BK´s fina Elitspårstävling, där dom flesta tävlande verkade nöjda med dagen, oavsett resultat....

Alla, utom möjligtvis kanske en, som jag hörde efteråt levt rövare och klagat högljutt på både det ena och det andra.

Och sånt gör mig så oerhört ledsen, arg och besviken.

Vi är alla bara vanliga enkla människor, som gör detta gratis på vår fritid, och att då "någon" ska känna sig ha rätten att klaga och kritisera på arrangemanget för att dennes hund ALDRIG missar ett spår, men gjorde det av någon anledning denna dag, och det var ju såklart spårläggarens fel.

Sådant beteende får mig verkligen att se RÖTT🤬

Men nu ska jag inte lägga energi på det, utan istället suga åt mig av alla fina kommentarer över hur trevligt det är att tävla på vår klubb, och hur fina spår vi faktiskt har😁

 

Vi slog oss iallafall ner utanför Hobbe, med Fonzisarna, och jag hade innan lovat att bjuda fru Fonzie på en god och läskande San Fransisco drink🍹

En San Fransisco innehåller fyra ingredienser,,,

Vodka, grenandin, apelsinjos och is...

Inte så superavancerat....

OM, man inte glömmer apelsinjosen hemma😣för då blir det svårt att göra en drink 🍹

 
MEN,,,, då visade det sig att Fonzisarna hade mango 🥭 jos i sin husvagn, så vi bytte ut apelsinjosen mot mangojos.    
Och jävlar i havet, vilket lyckokast🍀🍀

 

Det var tamejtusan bland den godaste drink jag någonsin druckit...👍

Så istället för San Fransisco, så döpte vi den till STRÄNGNÄS🍹

Sug på den karamellen😂


Dags sen att tända grillarna, där goda köttbitar (nåja, tycker inte kött är så gott) men det är mysigt att grilla ihopa

 
Och avnjöt sen en god middag (pillade bort köttet) i trevliga vänners sällskap...

   
Det blev lite senare än brukligt, så vi var nog alla lite väl trötta på söndagsmorgonen...

Jag hade velat träna lydnad innan vi åkte hem, men tyvärr var det MH på klubben, vilket vi visste innan, och då stängs hela klubbområdet av för träning.

Lite synd kan jag tycka att det inte ska finnas utrymme för både och,,, har faktiskt inte varit med om tidigare att allt stängs av för en dag...

Stockholm Södra, Södertälje, Eskilstuna,,, där kan man träna även om det pågår Mentaltester.....


Så vi lämnade vid lunchtid, och har väl egentligen segat oss igenom söndagseftermiddagen.

Jag har sovit, Thomas har prommat med hundarna.

Och nu har vi varit ute och lasttränat Waijti...
 
Kom på att vi ska köra dom på sommarbete om ca 2 månader, och då är det ju en fördel om vi kan få in honom i transporten...
 
Nu är han ju så coool och lätt att ha å göra med, så det blir nog inga problem...
  
Han var faktiskt helt inne, men jag missade att fota,

däremot finns bajs 💩 bevis på att han var där😂

 

Sen drog husse och Ollan ut på scootringatur, 

och Glock fick putta runt på fåren lite,,,

 
SuperDuperMegaDuktig är han⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
 

 

 

Nu väntar en vecka där spårupptag och framåtsändande står överst på agendan.....

Tänker inte komma till tävling på söndag och känna att vi inte gjort allt vi kan för att vara så väl förberedda som möjligt....

Ha en fin vecka☀️

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 12 maj 17:30

  Aaaaaaaaaaah, så sitter man då här igen, hemma vid mitt älskade köksbord, lite trött och sleten efter en intensiv helg. Men samtidigt så in i bengen nöjd och glad ända in i själen, efter en härlig helg fylld av hundträning från morgon till kvä...

Av Ia Weylandt - Söndag 5 maj 16:30

  Vilken jäkla Underbar vecka som just passerat, och då snackar jag vädret☀️ Som vi har längtat efter lite vår, sol och värme, verkligen välbehövligt....   Jag började redan i måndags med att pimpa altanen, och det är ju ett av do...

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards