Alla inlägg den 1 augusti 2021

Av Ia Weylandt - 1 augusti 2021 16:00

 
Finns det nån mysigare känsla, än att när man kommit fram till sitt resmål, ställt Hobbe och alla grejjer på plats.

Aktiverat hundarna, och sen slår sig ner och på riktigt njuter av att man har en förhoppningsvis skithörlig vecka framför sig.

Precis i den härlig känslan befinner jag mig i nu, när jag börjar skriva denna blogg.

Ska försöka att uppdatera lite varje dag, annars blir det övermäktigt.

 

Nu är det söndag, klockan är 15, och vi befinner oss på fina Sonjas Camping i Löttorp på norra Öland.

Men vi startade vår resa redan på lördagen, då vi lämnade Sjövreten vid 11-tiden på förmiddagen.

Resan neråt gick lätt och smidigt, lyssnade på rättegångspodden, och då vill man knappast att resan ska ta slut, för det är så spännande.

Gjorde ett STOP strax söder om Söderköping, där hundarna fick lunch, och sträcka på benen.

Sen stod vi på hela vägen ner och anlände vid Kalmars BK ca 16.30


Som vanligt hoppade jag direkt ur bilen och tog med mig hundarna ut på en ganska lång tur, medans Thomas installerade Hobbe...
 
Och jag skriver ju det varje gång vi mellanlandar i Kalmar, och ställer Hobbe på samma ställe,

att jag får så rysligt mysiga minnen från första gången vi stod just precis på den platsen...
 
Första gången var 2018, och vi var påväg till Ronneby för att tävla SM🇸🇪
Och det blev ju ett minne för livet, som jag hoppas aldrig ska suddas bort från mina näthinnor....
 
Ja, jag VET, jag lever på gamla meriter, men det tänker jag fortsätta med, sådetså 🤪


Vi körde lite lydnad med båda, men mest lekte vi bara runt, lät dom springa mellan oss,,,

det var skönt för dom att få sträcka ut efter många timmar i bilen.
 
Det blåste som faan,,, så det var inget skönt att sitta ute, men det var lika mysigt inne.

Älskar Hobbe❣️
Vi mumsade på bakad potatis och kyckligcurryröra😋

Hundarna trivs också i Hobbe....

 


På söndagen låg vi å drog oss till nio (Thomas gav frukost, och var ute och rastade vid 7)

Sen körde vi ett lydnadspass med båda, så lyxigt att ha lydnadsplanen 5 meter från Hobbes dörr...
   
Sen åkte jag till Stora Coop och handlade mat för hela veckan, lite kommer att behöva kompletteras, för det blir lite fullt i kylen...

När jag kom tillbaka käkade vi frukost, körde ett lydnadspass till, och sen började vi packa ihop oss, för att fara över bron...

Och jag som hade lovat mig själv att titta👀

Det gick så där.....

Klarar inte när man just kör på bron, och ser uppförsbacken, som ser ut som att den är högre än en högsta bergochdal bana.

Nu blundade jag och hyperventilerade, tills vi tagit oss över knixen, och det började gå neråt.

Då först vågade jag öppna ögonen, och det är ju så vackert.

 

På hemvägen kanske jag vågar titta hela vägen😅


Vi anlände till campingen vid 12.30, egentligen är det inte incheckning förens klockan 15, men vi tänkte att vi chansar att vår plats är ledig, så vi kan få komma in tidigare, och det var den👍
Det blev dock lite svettigt när vi skulle checka in, för dom hittade inte min bokning.

 

Jag hade bokat i Ia Weylandt, Åkers-Styckebruk.

Men dom sökte på namnet= fanns ingen bokning.😰

Dom sökte på min hemort= fanns ingen bokning.😰

Då sökte dom på platsen jag bokat, och fann då att den var bokad av,

WEYLANDTS ÅKERI, bostadsort STYCKEBRUK😂😂😂

Hur fasiken kunde det bli så tokigt🤣🤣🤣

 

Som vanligt så installerade Thomas Hobbe, medans jag och hundarna strosade runt på campingen.

Sen tog vi hundarna med oss och gick ner och badade....

 
Det tyckte dom var jättemysigt.

Vi var båda optimister och satte på oss badkläder, för vi trodde att vi också skulle simma.

Men det var svinkallt🥶 i vattnet.

Som tur är, så är det så långgrunt, så det gick att gå med vatten upp till låten, med hundarna simmandes brevid.
 
Nu sitter vi utanför Hobbe och myser, och väntar på dom andra....

Ååå va jag mår bra!

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards