Direktlänk till inlägg 23 januari 2022

Bra vecka⭐️

Av Ia Weylandt - 23 januari 2022 17:15

 

Veckan som gått har varit bra 😊 

Dagarna har sett väldigt lika ut, vilket jag tycker är skönt för jag känner hur mycket bättre jag mår när jag har tider och rutiner att anpassa mig efter.

Blir liksom inte lika mycket tid över för grubblerier då...


Jag har gått  upp vid 8.30, käkat gofrulle, klätt på mig, gått en kortare rastningsrunda med hundarna, och sen dragit till Nykvarns Hundhall...

Varje dag mån-fre har jag haft förmånen att kunna träna i veckan som gått💖

Måndagens Selfie🥳

 
Knocke får mest leka runt medans Olsson och jag lyder, men ibland får han göra en liten apportering.

Då blir han glad🧡

 

Olsson och jag kämpar på med apporteringarna, tyvärr ända gången jag får ljud i henne🥁

Det kommer 9 gånger av 10 ett startskall när jag skickar henne, tycker jag provat allt, men ännu har jag inte hittat dom rätta knapparna😔
 
När vi nöjda och glada har återvänt till Sjövreten, har både jag och hundarna käkat lunch, och sen har vi vilat en stund på maten tills Thomas har slutat jobba.

Då har vi alla fyra gett oss ut på makalöst härliga skogspromenader...
 

Länge sedan vi promenerade så mycket ihop som vi gjort nu sista tiden.

Jag gillar det, och hundarna blir extra skuttiga och glada...
 
Hemma igen har hästpyssel stått på agendan...
 
Borstar igenom båda, och Waijti gillar det mer och mer för varje dag...

Han är en riktig liten kelgris...🤍
 
Sen har jag känt mig riktigt nöjd med dagarna, och det har varit mysigt att gå in, käka middag, och sen slappa en stund i soffan, innan John Blund har kommit på besök.

Jag är ju ruskigt kvällstrött, och somnar oftast redan vid 20-tiden😴😴


Ja, och så har veckans dagar i princip sett ut, inte så illa om jag får säga det själv🌟

Tisdagens Selfie i Bästa hundhallen....😊
 
Tur det finns speglar, så jag kan fota oss😂

Sen att jag ser "livrädd" ut,,, det är en annan femma🤣
 
Tur att hundarna gör sig bra på bild iallafall🌟

Jag tycker att Glock är sååååå jäkla vacker😍
 
Och Olsson, ja i mina ögon är hon bedårande, men jag vet att många reagerar på att hon har jätteöron,,, men det ser inte jag.

 
I mina ögon är hon Perfekt 🤩, dessutom är innehållet mellan öronen helt outstanding...

Älskade, Älskade hundar😍😍


På onsdagen var vi i hallen redan klockan 9 på morgonen, och sen åkte jag direkt därifrån till Ica Maxi i  Södertälje för att veckohandla.

Att gå på Ica Maxi, är också något som jag verkligen njuter av, Älskar att handla mat.....

Men naturligtvis, började vi dagen med att ta en onsdagsselfie 😅
 
Sheriffen fick gå lite spegelfrittfölj....
 
Och HickeliPick fick spegelskälla lite....
 

Vi lägger mycket tid på att öva på att lyfta hovarna på Whajti....

Om drygt 1 vecka är det dags att träffa hovslagaren...

 
Han lär sig snabbt, framhovarna är inga som helst problem med, och det tar sig med bakhovarna för varje dag❤️
Glock undrar nog vad vi pysslar med egentligen....

    

På torsdagen fick jag inleda dagen med att åka till Mariefreds vårdcentral för att ta prover inför videokonferensen nästa vecka.

Det är ju också avgörande inför ev operation, att alla värden är bra, så att kroppen mäktar med ett sånt stort ingrepp.

Jag har med hjälp av en dietist fått en massa tips och råd på vad och hur jag ska äta för att stärka kroppen, och det försöker jag följa.

 

Direkt efter besöket på vårdcentralen, drog vi till hundhallen för lite torsdagslydnad...

Och såklart en torsdagsselfie 😂😂😂😂😂
 
Snart ruttnar nog många på att läsa, när innehållet bara är selfies 🤣😂😅

Men vi tränar faktiskt också...

Jag är så in i bengen nöjd med vårt fria följ...🌟🌟🌟
 
Tycker att hon är en fröjd att gå med, och hon är tyst och fokuserad, trots störning av Glock och hans boll...
 
Sen var det ju dags för mig att hoppa in i bilen och köra till Uppsala.

Usch vad det kändes tungt att ge sig iväg, nattens snöande gjorde så att väglaget var det sämsta tänkbara att köra i.

Dom 3 milen mellan Strängnäs och Enköping var vägen så kass, så det var som att köra på en tvättbräda, bilen krängde hit och dit.

Skönt nog var det väldigt lite trafik, så jag kunde puttra fram i lugn och ro i mitt eget tempo, bara 3 gånger gick jag åt sidan och släppte förbi bilar som ville köra fortare....


Kommer fram och checkar in på hotellet, som visade sig ligga bara tvärs över gatan från huvudingången på sjukhuset, där jag skulle vara klockan 9.00 på fredagsmorgonen.

Skönt!
 
När jag först bestämde mig för att sova på hotel, så bestämde jag mig för att göra en mysig kväll av det och gå ut och äta på stan.

Kollade runt på olika restauranger och deras menyer, och beslutade mig för en fiskrestaurang inne i centrala Uppsala...

Men sen när jag satt där i bilen påväg upp, så rann tiden iväg för resan tog så mycket längre tid än vad jag räknat med, så det hann bli mörkt, och jag kände att om jag väl kommit till hotellet och checkat in, så var jag inte så sugen på att ge mig ut igen.

Så jag stannade på Ica Maxi på vägen, köpte en macka, en dricka och sen STOOOR påse smågodis...
 
Sen stannade jag och softade på hotellrummet hela kvällen.

Mackan var tyvärr skitäcklig, så den slängde jag🗑😖

Men godiset var gott😋

Sen blir det ju tyvärr så, att ligger man själv på ett trist hotellrum en hel kväll, så kommer hjärnspökena 👻
 
Låg och grubblade fram tills klockan passerat 3 på natten, och sen ringde väckarklockan 07.15, så jag var inte världens piggaste direkt🥱


Jag skulle ju vara fastande inför röntgen, men jag gick ändå upp till frukostmatsalen på morgonen och gjorde en matsäck...

Plågsamt, jag är alltid så vansinnigt hungrig när jag vaknar, så att sitta där och bre mackor och inte få äta va tufft...

 
Lite skämmit också på något vis att bre mackor och fylla en väska, tyckte dom andra gästerna tittade lite skumt på mig.🙄

Jag hade också tagit med mig en stor plastlåda som jag fyllde till bredden med frukter,,, meloner av olika slag och vindruvor...

Va Faan, man betalar ju för frukost, och den smakade ljuvligt sen när röntgen var klar och jag fick äta igen...

(jag hade dessutom frågat personalen om lov, annars hade jag nog inte vågat😚)

 

Hade sånt flyt också, för jag var en halvtimma tidig till min bokade tid, jag gillar ju att vara ute i god tid, åsså visar det sig, att den som hade tiden innan mig lämnat återbud, så jag fick komma in på en gång, och sen flöt allt bara på.

Var förberedd på att hela besöket skulle ta mellan 4-5 timmar, men vi var klara redan efter 2 1/2, så vid 11-tiden började jag rulla hem mot Sjövreten igen.

 

Och det första jag gjorde när jag satte mig i bilen var att kolla om det fanns någon ledig tid i Nykvarns Hundhall på eftermiddagen, för nu var jag träningssugen.

Och det fanns tid,,, HURRA, det gjorde den långa sliriga vägen hem lättare att köra!!!

 

Jag var hemma vid 13-tiden, och hade bokat hallen klockan 14, så jag väntade in att Thomas skulle sluta jobba, så han kunde följa med.

 

Jag har ju skaffat en riktigt fin svindyr peruk (landstinget betalade😉) men den peruken har jag bara använt en gång.

Kanske kommer jag använda den mer sen när mösssäsongen lider mot sitt slut, för jag saknar ju att ha hår,

så jag beställde två skitbilliga tofsar som jag satte dit med säkerhetsnålar i mössan,,,, 

Och Jäkla så fin jag kände mig...


 
Thomas har inte sett dom tidigare, så när han kom ut från kontoret, slängde jag med huvudet och viftade med tofsarna framför ögonen på honom för uppmärksamhet.....

Och den jäveln märker inget🤬han kommenterar det inte ens🤬

 

Jag blir skitförbannad och börjar gorma och skrika om att han inte ser mig, men han menar på att han inte tänker på om jag har hår eller inte...

Antagligen ska jag ta det som en komplimang att han inte tänker på det, men jag blev bara skitarg, och gick ut och satte mig och tjurade i bilen tills han kom....

 

Men det går inte att vara arg på den där jokern🃏nån längre stund, för när han kommer till bilen och öppnar bildörren, så har han också klätt ut sig🤠

Han öppnar bildörren och säger,,,

-Hi dear, do you see me 🤠 is there room for a cowboy in this car🤠
 
Och då började jag tokskratta, för han såg verkligen ut som en tönt i cowboyhatten🤠 och sen lämnade vi Sjövreten som bästa vänner igen💞


Fredagsselfie❤️
 
Roligt att få kommendering i fria följet, och att få visa upp hur fint det är för Thomas...
 
Önskar av hela mitt hjärta att få komma ut på tävling under våren🍀✊
 
Sheriffen såg också mycket fin ut....
 
Fast denna dag var det ju 2 Sheriffer som dansade runt i hundhallen...

Båda skötte sig Mycket bra🤠🌟🤠🌟
   
Jag tycker att vårt kryp har blivit lite sämre, vet inte om det kan bero på att det blir lite halt att krypa på matten.

Bad Thomas om hjälp så jag kunde titta lite på det från sidan, och det såg ganska fint ut när han hjälpte henne lite.

Ska backa bandet en stund framöver....
 
Avslutade en härlig och rolig timma med en massa lek och bus....
 

Helgen har också varit bra👌
Lördagen var så bra, så vi helt enkelt kopierade den, så söndagen blev precis likadan😁

Började med att Thomas stack ut och scootrade hundarna vid 9-tiden.

När dom kom tillbaka, väntade jag med gofrulle, som vi suttit både länge och väl och käkat...

 

Sen har det blivit, häst/får och gårdspyssel för hela slanten...

Glock har till sin stora glädje fått putta runt lite på fåren båda dagarna...

 
Vi har tagit in och pysslat med hästarna, och även gått en liten promenad med både dom och hundarna...
 
På eftermiddagen sen, drog vi ut på en riktigt härlig rackarprommis på över 2 timmar...
 
Vi gick på den gamla järnvägen, som sträcker sig från Åkers-Styckebruk ända ner till Eskilstuna...

Ganska så lång och rak😎
 
Men, så långt som till Eskilstuna orkade vi inte gå🤨, 

vi gick i 1 timma åt ena hållet, och sen vände vi och gick samma väg tillbaka...

Hundarna var jätteskuttiga och glada...
 
Bäst vi gick där, kom en bil åkande, som stannade, och ut klev en herre, som började prata med oss, och som visade sig vara utsänd från Länsstyrelsen för att säkra vargspår🤭

Det var jättekul att prata med honom, trots att han upplyste oss om att dom faktiskt säkrat vargspår inte alls långt ifrån där vi just då befann oss, fast inte denna dag dock...

Usch, jag vill inte veta, jag vill inte höra, jag låtsas som om jag inte hör🙉

Han berättade även att anmälningar kommer in var och varannan dag, från folk som tror sig sett spår av varg, men det visar sig att det 99/100 gånger inte är spår från just vargen, och det tyckte jag var skönt att höra.

 

Blir så trött av att läsa var och varannan dag om folk som tror sig sett varg, tror hälften av alla Åkersbor stött på varg om man ska tro det man läser på FB😜

Däremot berättade han också att det finns en LO- hona som just nu har 2 ungar ganska nära oss, men jag lyssnade inte på det örat heller🙊

Superintressant samtal, och vilket härligt jobb👌, det skulle man ju gärna vilja ha🤘

 

Vi knallade sen vidare, med vår egen ylande varg, som inte alls uppskattade att vi stod stilla och pratade så länge...
 
Det hann nästan bli mörkt innan vi var hemma, och då var jag lite frusen.

Vad smakar då bättre än varm oboy med en skvätt Minttu i?
Det är såååå jäkla gott, och sprider en härlig värme genom hela kroppen....
 
Hundarna var nöjda efter prommisen, vi såg inte röken av dom på flera timmar efteråt.

Men när jag började förbereda middagen, kom dom ut i köket, och fick varsitt lördagsmysmärgben🍖🦴🍗
 
Till oss 2-benta ordnade jag lite annat mys...🦞🥂🦐
 
Hummer och skagenröra,,,,
 
Thomas tog hand om hummern helt själv🤤
 
Medans jag som snöat in på pizza i alla former, njöt av supergod löjromspizza 🍕 

Satte nog i mig det mesta av den alldeles själv...
 
Alltså,,, sååååååååå jäkla gott...

Tunn spröd pizzabotten, bredd med philadelphiaost, toppad med Västerbottenost, och sen löjrom, rödlök och cremefraiche😋
   
Alltså,,, kan något vara godare😋🤤👌

Sen skulle vi kolla nya BECK-filmen, men medans Thomas var ute och kvällsrastade hundarna, så råkade jag tyvärr somna i soffan, så den filmen får vi spara....


Och sen, som sagt, så vart söndagen väldigt lik lördagen.

Ett riktigt genombrott var att Whaijti denna dag, utan några som helst problem lyfte både fram och bakhovarna⭐️
Detta dessutom även fast jag inte stod och höll honom, och gullade samtidigt....

Men visst ser man att han kollar lite efter "mamma"💖

 
Så lugnt och fint stod den coola lilla hästen "uppbunden" i stallgången och lät Thomas lyfta och kratsa hovarna

(fast han satt inte fast, han hade velat gå iväg, så hade han kunnat göra det😆)

 
Känns bra inför att hovslagaren kommer nästa tisdag 👌

 

Sen drog vi ut på samma härliga tur som dagen innan....
 
Med lika skuttiga och glada hundar....
 
Nöjda även denna dag, kom vi hem och vad smakar bättre efter en lång vintrig promenad än en lite Irish Coffie.

Shit, va skit länge sedan jag drack en Irish, och det smakade verkligen ljuvligt...
 
Hundarna har vi inte sett till sedan vi kom in,,, jag var uppe för att gå på toaletten alldeles nyss, kollade in i vårt sovrum, och möttes av denna härliga syn❤️❤️
  

Älskar känslan av nöjda hundar⭐️
Ikväll blir det Tacos 🌮, försöker äta det 1-2 gånger i veckan, för det är bästa sättet för mig att få i mig en jäkla massa grönsaker, och så är det ju jäkligt gott också😋

Nu väntar en ny vecka utan några måsten hittils...

Ända är att det är någon i familjen som fyller år på tisdag, och när man fyller år, får man önska sig vilken mat man vill...

Veckans födelsedagsbarn har önskat sig wienerschnitzel, så det är ett "måste" att laga på tisdag😎

 

Så med det önskar jag Alla en fin vecka💓

 


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards