Direktlänk till inlägg 27 januari 2022

BESKED!

Av Ia Weylandt - 27 januari 2022 17:45

 
Just nu sitter jag här vid mitt köksbord och bara gråter och gråter😭

Men för första gången, som känns som väldigt länge sedan, så är det glädjetårar som rinner ner för kinderna.

Vilken jäkla skillnad det är att gråta av glädje, jämfört med att gråta av oro och ångest...


Jag röntgades ju, och tog blodprover förra veckan, och sen var förhoppningen att mitt fall skulle hinna komma med på gårdagens konferans.

Dessa konferenser sker bara på onsdagar, så jag var lite inställd på att mitt fall kanske skulle få vänta tills nästa onsdag, och att jag skulle få besked torsdagen den 3/2, då jag har en läkartid inbokad...


Det har varit några riktigt tuffa dagar som jag har haft bakom mig.

Så mycket grubblerier och ångest.

Jag har verkligen försökt hålla mig sysselsatt precis hela tiden, för så fort jag liksom blivit stilla en stund, så har dom svarta tankarna dykt upp i huvudet, och man målar upp det ena hemska scenariot efter det andra....

Så sent som imorse när jag vaknade, så funderade jag på hur i helvetet jag skulle stå ut med ovissheten i en hel vecka till...


Meeeeen, idag när jag kom hem från Nykvarns Hundhall, och bäst satt och käkade pyttipanna till lunch så ringde telefonen..

Usch, det knöt sig i magen av ångest, då jag såg att det var hemligt nummer, 

Det är Alltid hemligt nummer när dom ringer från sjukhuset😰

Men på något vis hann jag tänka innan jag svarade,

att va faaan dom kan ju inte ringa och lämna dåliga besked på telefonen...

Och det gjorde dom inte heller....


Det känns på något vis lite absurt att prata om "positiva" besked, "glädjetårar" etc, för det finns ju liksom inget positivt eller glädjande med denna jävla sjukdom.

Men man får ju ställa det i propotion till vad röntgen och prover faktiskt kunnat visa i den makabra situation man befinner sig i...


För saken är den, att min kropp svarat jättebra på behandlingen, 

Tumörerna har inte bara minskat, utan dom har minskat KRAFTIGT och över förväntan.

Alla blodprov visade att värderna ligger jättebra, det rabblades en massa siffror, som jag faktiskt inte riktigt tog in.

Det var bara ett värde jag kommer ihåg, och det var på något som legat på över 4000, innan behandlingen startade, och som nu var nere på 250.


Så summasummarum, så är jag och min kropp nu redo för operation.

En operation som är planerad redan till v6 eller v7.


När jag la på luren med läkaren, så sprutade tårarna, jag skakade i hela kroppen, och tyckte det var svårt att andas.

Jag gick upp till Thomas på kontoret, och han blev ju alldeles förskräckt när han såg mig...

Men jag sa flera gånger,,, 

jag är glad, jag gråter för jag är glad, va inte orolig, jag är glad...

Och Thomas höll om mig, grät han också, och frågade,,,

-Vad är vi glada för????
Det var en Underbar stund...❤️


Nu gråter jag igen🥲jag har gjort det från och till hela kvällen....


Sen är det ju så att denna resan är inte över än, det fattar ju jag också.

Men min största rädsla var ju att få beskedet att det inte fanns något att göra, att jag inte skulle få någon operation.

Och nu blir det tufft framöver, det är en väldigt stor operation som ska göras.

Är inställd på att få spendera kanske upp mot 3 veckor på sjukhus efteråt, och sen väntar flera cellgiftsbehandlingar...

Men va Faaan, vi är iallafall en bit påväg...

Allt jag kan göra nu är att tänka positiva tankar....


Thomas frågade hur jag helst ville fira beskedet,, 

för mig var det självklart,,,,

jag ville ut i skogen😝

 

Så ut i skogen for vi, och gick en lång härlig promenad, där jag ömsom skrattade, ömsom grät...

Men så skönt det är att gråta av glädje och hopp för en stund....
 


Så hur har jag då fått en ganska så jobbig vecka att gå....

Jo, 1 timma om dagen i Nykvarns Fantastiska Hundhall, är som balsam för själen.

Så glad att jag har möjligheten att vara där❤️

Jag skjuter alla veckans selfies på en och samma gång😂


Måndag.....
 
Tisdag.......
 
Onsdag...... ( faaan va fin jag känner mig när jag har hår)😇
 
Torsdag......
 
Världens Bästa, Finaste Glädjepiller❤️❤️
 

Varje dag, när Thomas slutat jobbet, så har vi spenderat några sköna timmar i skogen...
   


I tisdags fyllde ju husbonden år, och vi fick fint besök av finaste lilla Love,,,
 
Och alldeles nyfödda lilla Saga...
 
Såklart va mamman och pappan med också...
 
Vi mumsade på goda semlor, och hurrade för födelsedagsbarnet🎉
 
Såklart gick vi ut för att hälsa på fölis....

Älskar Loves blick på den lilla hästen❤️❤️
 
Och det fina samspelet dom emellan❤️❤️
Det är verkligen något speciellt med barn och djur...

 
Bästa veterinären mamma Bella passade också på att vaccinera den lilla hästen...
 
Han var i precis som allting annat helt kolugn när han fick sprutan 💉 

Dutti liten Wajtiii❤️
 
Sen vinkade vi HejDå till den lilla fina familjen, och jag gick in för att skapa Thomas älsklingsrätt...

Och jag måste nog säga att det tamejfaaaan är min nya älsklingsrätt också...😋

Den må ta typ 2 timmar att laga, men resultatet alltså👌
Det är som att äta godis,,,, såååå jävla gott....
 
Skål och Grattis finaste födelsedagsbarnet😍
  

Sitter nu här, och är nästan sugen på att öppna en flaska skumpa 🍾 ikväll och fira lite...

Men på något vis känns det ändå som att "ropa hej innan man är över bäcken"

En dag i taget, men det känns som vi är på rätt väg🍀

 

Tack alla fina människor som bryr sig❤️, ett litet "gilla" eller en "kommentar" betyder otroligt mycket.

Visste inte att jag hade så många Otroligt fina människor omkring mig💓

Ta hand om varandra💖

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards