Direktlänk till inlägg 27 februari 2022

ÅRETS BÄSTA ❤️⭐️❤️⭐️❤️

Av Ia Weylandt - 27 februari 2022 17:45

 
Dessa Underbara, Fantastiska hundar, som skänker oss så mycket glädje,,,,

undrar vad vi skulle göra utan dom❤️❤️

Idag var det Årsmöte på Strängnäs Brukshundklubb, och jag hade riktigt mycket sett fram emot det.

För jag längtar som bara tusan efter att få träffa folk, suktar ju fortfarande efter mitt öppna hus, då ALLA i hela Sverige som jag känner ska vara välkomna hit.

Kommer troligtvis aldrig bli av, så då längtar jag näst mest efter att få åka ut med husvagnen,

sitta i ett stort gäng och grilla, och sen sitta och småsnacka hela natten lång.

Snart är vi där,,, men innan dess, var det så kul att återse flera av våra härliga klubbkompisar på Strängnäs BK.


Spännande och Pirrigt att komma in i klubbstugan, och se alla "Årets Bästa" pokaler, stå och vänta på sina nya ägare.

Skulle någon av dom få följa med oss hem till Sjövreten?
   
Herr Ordförande vakade över dom som en hök 🦅medans årsmötet pågick.

Men som en sista punkt på dagordningen var det dags för prisutdelning.....


Och Självklart, gjorde våra Älskade hundar oss inte besvikna.

Fantastiska VALLHUNDEN GLOCK tog hem priserna för,,,

• ÅRETS ELIT RAPPORT HUND🥇

• ÅRETS ELIT SPÅR HUND🥇

• ÅRETS BRUKSHUND🥇

 
Fantstiska MIXALEX OLSSON visade framtassarna hon också, då hon vann,

ÅRETS LÄGRE RAPPORT HUND🥇

ÅRETS HÖGRE RAPPORT HUND🥇

ÅRETS LÄGRE SPÅR HUND🥇
 
Nu är tävlingar och priser inte det viktigaste här i världen, men nog tusan är det kul att få uppskattning för allt det jobb som vi alla som tränar och tävlar lägger ner på vår fritid.

det tycker iallafall jag, och jag är superstolt över våra duktiga hundar, inte bara när dom vinner, utan varje dag, året om....

Älskade Glock och Olsson,,,,, 

VI ÄLSKAR ER❣️❤️❣️❤️❣️


På vägen hem från Strängnäs stannade vi till på ICA i Åker, och köpte semlor till kvällen☺️
Jag och hundarna tog sen en fin promenad hem från byn i det magiska vackra vädret☀️☀️☀️

 
Snacka om vårkänslor🍃🌿🌱🍃🌿🌱


Annars har helgen varit väldigt lugn, med inte så mycket hundaktiviteter som jag egentligen skulle vilja.

Vi har sovit länge på mornarna, och när Thomas vid 9.45 kommit in från morgonscootringen, har jag dukat upp en riktig gofrulle, som vi njutit länge av...
 
Efter lördagens goda frukost, drog vi alla ut på en skön promenad med varierande underlag....

Lite isgata,,,,
 

blandat med nästan barmark....
   
Sen hade vi flera ärenden att uträtta i storstan (Södertälje)☺️
Bla ett besök på Granngården,,,,

 
Blir alltid lite smått och gott att packa in i bilen efter ett besök där....
 
For vidare till Biltema för ytterligare braochha saker,,,,,,
 
För att sen avsluta på Rusta,,,,
 
Phu😰, jag var heeeeelt jäkla slut när vi styrde kosan hem till landet igen.

Gjorde en avstickare in på McDonalds för lite lunch,,,,

man vet att man inte är helt frisk då man inte ens orkar äta upp ett litet Happy Meal🙄
 
Efter en halv kycklingburgare och några strån pommes frites tog det tvärstopp i magsäcken...😫


Jösses Amalienborg, va trött jag var när vi kom hem.

Gick raka vägen in och la mig i sängen, somnade, och höll nästan på att sova bort lördagskvällens middagsbjudning hemma hos Fonzizarna😲


Jag vaknade 15.43, och 16.30 skulle vi vara hemma hos dom😱

Säger då det, att ibland får jag vara tacksam att jag inte har något hår att styla,

det fick bli en snabb dusch, på med kläder och mössa, och 16.13 satt jag i bilen redo att åka på lördagsmys👯‍♀️


Det blev som vanligt en mycket trevlig kväll i goda vänners sällskap....

inleddes med lite skumpa, och jag drack faktiskt ett glas🥂
 
Annars så smakar inte alkohol något vidare just nu 🥺  

jag har vid flera tillfällen sista dagarna varit något så vansinnigt sugen på rödvin 🍷, men när jag då hällt upp ett glas, så smakar det tyvärr🤮

Men lite bubbel slank ner, men ärligt talat så hade nog vatten smakat godare🤫


Superskönt att vi kan ha våra hundar med oss, det ger mig ett lugn att dom får vara med.

Olsson och Fonzie har ganska kul ihop och leker endel......
 
Men Älskade människoälskaren Glock😍, han höll sig hellre i köket med oss andra "vuxna" och deltog i välkomstskålen🥂
 

Han är bara fööööör jäkla Underbar🤩
 
En helt Underbar kväll, då vi njöt av god mat och trevligt sällskap...
 
Och tänk att vi fick sååå mycket gjort och planerat...

Nu var ju jag, förutom välkomstbubblet, spik nykter och kom ihåg alla braiga idéer som kläcktes där under den långa lördagskvällen, (vi var inte hemma förens 00.30 nattten mot söndag)

Bla annat så fanns det ju Självklart en lösning på hur det förbannade kriget skall lösas,,,,

Bruksets utveckling Fanns det också en MASSA bra lösningar på, nu jäklar finns det hopp om återväxt....💪

Dessutom bestämdes det att vi fyra skulle bila genom Europa inom kort....

Det ser jag Mycket fram emot😂😂😂


Skämt åsido, trevligt var det, och även om det blev sent, och vi var lite trötta och slitna på söndagsmorgonen, så var det helt klart värt det,,,,

dessutom njuter jag som tusan när även hundarna funkar ihop och kan vara med💝
 
Nu väntar en ny vecka för mig, med ganska så mycket måsten, vilket jag tycker kan vara lite stressande.

Måndag provtagning på VC inför nya cellgifter på torsdag.

På torsdagen har jag även ett läkarbesök inbokat för att diskutera framtiden vilket känns lite läskigt och oroligt.

Och på fredagen har jag tid på VC igen för koll av ärret efter operationen...

Så många sjukhustider att passa, vilket inte är lika kul som att passa tider i Nykvarns Hundhall🤪

Hoppas såklart hinna pricka in lite träning mellan varven🍀


Nu är det söndagskväll, och jag ska strax ställa mig och göra tacos 🌮 till middag.

Avslutar med, vad jag tycker är en Älsklingsbild på mig, och min Älskade lilla Hicka😍

Är sååå glad att hon är min, och att hon verkar Älska mig lika mycket som jag Älskar henne 
I❤️O

 
HA EN FIN VECKA ALLA❣️

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 5 maj 16:30

  Vilken jäkla Underbar vecka som just passerat, och då snackar jag vädret☀️ Som vi har längtat efter lite vår, sol och värme, verkligen välbehövligt....   Jag började redan i måndags med att pimpa altanen, och det är ju ett av do...

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards