Direktlänk till inlägg 4 mars 2022

Gott&Blandat 👍🖐👎

Av Ia Weylandt - 4 mars 2022 19:00

   
Kan inleda med att det bitvis kommer att bli lite gnälligt från min sida, kriget till trots, jag tänker inte be om ursäkt för det, men om någon stör sig, så kan jag redan nu säga, sluta läs🤓

Men det är inte bara gnäll☺️

 

För i övrigt så fortsätter jag mina härliga förmiddagspromenader....

Faktiskt så njuter jag av dom, även om det fortfarande är mycket is lite här och var...

   

Har nu ökat på promenaden med ytterligare 10 min, så varje prommis är nu uppe på 50min, vilket jag är oerhört stolt över...

Och riktigt jäkla stolt var jag första gången jag tog mig upp för denna enorma backe....
 
Enorm, iallafall i den världen och med den kondisen jag befinner mig i nu, 

det kändes som att bestiga Mount Everest, inte för att jag gjort det, men jag kan tänka mig typ samma.

Jag stod högst upp i backen när jag kom upp, men armarna jublandes över huvudet, och skrek rakt ut,,,

"I am the Queen of the world"

Tänk, så lite, som kan göra en såååå glad🤩

Det var något lättare sen att gå nerför igen☺️
 

I måndags var det återigen dags för ett besök i Nykvarns fina Hundhall❣️
 
Olsson och jag nöter på med alla högremomenten, och jag tycker i stort sett att det mesta känns bra....
 
Glock och Thomas kämpar på bra dom med....
 
Glock ser oerhört fin ut⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
   
Thomas fick för första gången testa att gå en linförighet med Olsson,,,
 
Det såg nästan oförskämt fint ut😎

Det var som om dom aldrig gjort annat....
 
Det kan nog bli så att Thomas får tävla henne i spåret under våren, känns tyvärr inte som att jag kommer få tillbaka fysiken för att klara av drygt 1 km hängandes i linan bakom henne.

Men Thomas tycker det ska bli kul,,, han tyckte också att hon var väldigt lätt och härlig att gå med,,,

Älskade lilla fina hund😍


Härligt sen också å komma hem, och inte gå in direkt, utan vi var ute och pulade med allt möjligt på gården innan det var dags att gå in.

Nackdelen är ju att hundarna blir så förbannat jävla skitiga😫

Nu blir det dusch innan ingång nästan varje kväll....

 
Tur dom båda gillar det, båda står helt stilla, och verkar njuta av duschens varma strålar....
 


På tisdagseftermiddagen, när Thompa slutat jobba, gjorde vi ett uppletande i fyra korridorer med båda...
 
Glock först ut, och det finns inte så mycket att säga,,,

han gör det såååååå bra⭐️⭐️⭐️
   
Olsson är inte dålig hon heller,,, näsan har hon,,,
 
men vi jobbar ju på med startskallet (drevet) och lite tugg....
   
Tugget har blivit sååååååå mycket bättre, och hon har fortfarande väldigt fina släppanden ⭐️⭐️⭐️


När vi kom in igen, hade Thomas lite pysslarverkstad vid köksbordet.

Vi äger typ 1 miljard olika bollar, grejen är att hundarna ganska snabbt biter av snörerna på alla bollar, vilket tidigare resulterat i att vi köpt nya.

Men nu på senare tid, har snålheten tagit över, och vi införskaffade därför en rulle med mycket tåligt rep.

Så numer köps inga nya bollar stup i ett, utan nu byts snörena ut, och Vips, så hade vi som 3 nya fräscha bollar...
    
Vad ska vi göra med alla pengar vi sparar😎

Medans Thompa pysslade i köket, gick jag å la mig på sängen en stund, och fick genast sällskap av den gosigaste Sheriffen❤️😍❤️😍❤️
 
Älskar att han Alltid vill vara nära🥰


Onsdagseftermiddagen innehöll återigen ett besök i Nykvarns Hundhall.
 
Det är sååååå jäkla roligt och rofyllt att träna hund...
 
Och jag behövde det denna dagen, för jag hade det lite jobbigt med mig själv mentalt inför läkarbesöket som stundade på torsdagen.

Det var såååå skönt att komma till hallen och glömma cancerhelvetet för en stund...
 
När vi kom hem flyttade vi upp fåren till vinterhagen igen.

Det tyckte Glock var kul att få hjälpa till lite, bad Thomas fota, men det gick "sådär"😝
 
Det är 3 tackor, som varje gång ska sätta sig på tvären när vi ska flytta på dom, dom hänger liksom inte på resten av gänget, utan försöker smita iväg åt annat håll, men dom överlistar inte den Fantastiska Sheriffen🤠😍

 

På torsdagen var det dags för läkarbesök och cellgiftsbehandling i Eskilstuna hela dagen.

Jag brukar försöka göra det till en mysig dag, även om det inte är speciellt kul att ligga stilla rakt uppochner i 5-6 timmar🥴

Men slår ihjäl timmarna med bra filmer och serier på paddan, åsså brukar jag ta med en matsäck med lite smått och gott att smaska på under dagen...

 
Det brukar kunna få dagarna att gå ganska fort, men denna dag var ett undantag😖

Tror det beror på att jag inte fick riktigt dom svaren jag ville ha från läkaren.

Eller, fel att säga kanske efter en lyckad operation, där blodvärden och allt är som dom ska, så jag ska egentligen inte gnälla.

Men jag tror att det händer något med människan när man genomgår en sån här grej.

Mitt huvud jobbar plötsligt hela tiden med idéer som jag velat genomföra, men inte kommit till skott med tidigare.

Bla, så har vi ju pratat i sååååå många år att vi vill åka på kryssning i Karibien...

 

Nu fick jag för mig att det var dags, och började kolla resor och drömma mig bort...

Problemet var bara att lyckas tajma det med mina planerade behandlingar, det gick inte.

Fick då sänka kraven lite, och bestämde istället för att vi skulle åka på en hederlig charter.

Hittade en jättefin resa till Teneriffa, som kändes som den låg bra i tid strax innan en behandling, då jag brukar må som piggast.

Prel bokade den, och tänkte att jag måste kolla av med farbror doktorn inna vi bestämde oss.

 

Och farbror doktorn tog snabbt ner mig på jorden😔

Jag ska inte resa bort i det läget jag befinner mig i, för får jag över 38˚ feber som inte ger sig mot Alvedon, så måste jag genast uppsöka sjukhuset, samma gäller om jag skulle bli för illamående, och inte få behålla maten.

Och framförallt, lyssna på detta,,,

SÅ FÅR JAG INTE VISTAS I SOLEN😱😱😱😱

Alltså inte ens i den svenska solen får jag exponera min hud under det kommande ÅRET🙈

Fasiken, alla som känner mig VET hur mycket jag ÄLSKAR solen, att jag söker varenda liten solglimt jag kan få😥

FUCK JÄVLA CANCER!!!!!!!!!

 

Innan ni nu förskräckta läser vidare, så vill jag bara påpeka att,

Jag VET att det pågår ett fruktansvärt krig just nu i vår närhet.

Jag VET att jag ska vara glad och tacksam över att jag bor i Sverige med Fantastisk sjukvård, vi har tak över våra huvuden, och mat på bordet.

Jag VET att vissa männiksor anser att man inte kan glädjas i dessa tider, och man ska definitivt inte gnälla över sin egna situation, för det finns dom som har det värre...

Jag VET allt det där,,,!!!


Men lik förbannat, så bor jag i Sverige, och jag utkämpar just nu mina egna strider, både mentalt och fysiskt.

Inte ett blodigt krig, men blodigt allvar....

Jag MÅSTE få känna glädje över positiva saker som händer i MITT liv,

lika väl som jag måste få spy galla när jag blir besviken...

Men nog fasiken är det hemskare det som händer i Ukraina, än att jag inte får sola i sommar, det är jag fullt medveten om!!!

 

Så, nu fortsätter gnällparaden,,, sluta läs den som störs!

En annan grej, som jag velat länge, men inte vågat ta tag i, är att göra ett linsbyte för att slippa glasögon.

Thomas gjorde ju en sån operation för flera år sedan, och är såååå nöjd, och har tjatat på mig att göra detsamma.

Men jag har tyckt det varit för läskigt att dom ska in och rota i mina ögon, tänk om det skulle gå åt helvete🙈

Men nu plötsligt tyckte jag att den rätta tiden var inne, så jag bokade tid för konsultation på Memira i Stockholm.

Men ville ju såklart kolla av även det, med farbror doktorn...

 

Och för Andra gången denna morgonen, satte farbror doktorn käppar i hjulet för mina planer☹️
Min kropp är alldeles för skör och jobbar för hårt med att läka det som ska läkas för att utsätta den för ännu en operation.

Ganska logiskt om jag tänker efter, men lik förbannat blev jag besviken, såg fram att göra det nu under våren, och sen aldrig mer behöva leta efter glasögon, som aldrig är där dom ska vara, och som alltid är skitiga, och immar igen så fort man ska göra något😩

Bara att ha tålamod till nästa vår....

*SUCK*

 

Men tro det eller ej, farbror doktorn tog ner mig på jorden även en tredje gång denna morgon.😣

Jag trodde nog i min enfald att jag skulle kunna komma igång att jobba igen när cellgiftsbehandlingarna är klara om ca 3 månader.

För mig blev det som en liten morot 🥕 att ha ett mål att kämpa emot,,,

för trots att många säger åt mig att "njuta av ledigheten" så ser jag det inte som någon njutning.

Jag vill jobba, tjäna pengar och göra rätt för mig, 

och framförallt vill jag vara frisk🤕

Men farbror doktorn trodde att jag skulle räkna med minst 6 månaders sjukskrivning till🤭

 

Och det beror på att dom närmaste månaderna troligtvis kommer att bli dom tuffaste fysiskt.

För kroppen kämpar fortfarande hårt med läkningen efter operationen, och nu tillsätter man dessutom cellgifter som sliter ytterligare oerhört på min kropp.

Så det blir en tuff tid att vänta framöver nu, och det kommer att ta tid för kroppen att återhämta sig efter att behandlingarna avslutas...

 

Jag ska erkänna att jag kände mig lite deppig, ledsen och besviken efter att farbror doktorn lämnat rummet, jag hade behövt lite skojigt att se fram emot.

Och jag tror det var det, som gjorde att jag kände mig så förbaskat jävla rastlös under resten av dagen.

Ville bara hem, hjälpte föga att jag hade smaskigheter att smaska på, men bara gilla läget, 

cancerhelvetet bestämmer över min kropp, vårt liv😥
   
Men för att avsluta med något positivt, så såg magen och ärret väldigt torrt och fint ut...

 
Tycker det ser lite vingligt ut jag😂😅

 

Men, man får väl göra det bästa av situationen man befinner sig i,,,

så det blev till att boka en lite kryssning på Östersjön istället😝

   
Kanske inte riktigt samma som en Karibienkryssning, men vad ska man göra?
Känns ändå ganska lagom med en natt, vi har aldrig lämnat bort våra hundar förut, så det blir en mjukstart...

 

Nu får vi ju hoppas att vi kommer iväg också, jag bokade med flit dagen efter nästa cellgiftsbehandling, för det brukar vara en av dom dagar som jag mår som allra bäst.

Men redan nu idag, dagen efter behandlingen igår, så känns det som att det kommer bli tuffare än tidigare, för idag har jag inte kunnat äta nånting annat än glass🍦🍨🍧

Mår jätteilla, och allt jag försöker äta smakar nånting mellan metall och rengöringsmedel😝

Håller tummarna för att det ger sig🍀✊

 

Illamående till trots.

Jag och hundarna gick en makalöst vacker prommis imorse...

Första gången sen operationen för snart fyra veckor sedan, som jag vågade mig på att gå in i skogen en sväng...

 
Och det var Magiskt med lite skogsmark under skorna igen🌳


Thomas slutade redan 11.30 idag, så vi hoppade direkt från promenaden in i bilen och for till Nykvarns Fina Hundhall...

Meh, bidde de en selfie😅😂🤣

 
Lite träning blev det också....
   
Älskade hundar❤️❤️
Vad skulle vi göra utan dom?
Mycket lek och bus blir det...

 

Kom hem och pysslade ute en stund, innan jag gick å la mig å sov i 2 timmar😴

Jag skulle ju så gärna vilja ha en katt, tycker det hör hemma på gård, samtidigt vill jag inte ha en katt inomhus, så därför kommer vi aldrig skaffa någon.

Men det verkar som om grannens katt, har skaffat oss, eller iallafall flyttat in hos fåren.

För den är alltid där bland dom...
   
Den ligger och sover bland dom, och allt som oftast sitter den på deras uppvärmda vattenbalja, tror den gillar värmen.

Så det känns som om vi har en katt, fast den egentligen bor någon annanstans, har vi tur kanske den tar en eller annan liten mus...

 

Nu gör vi fredagskväll, och ser fram emot en ganska så oplanerad helg, som ska ägnas åt mycket gårdspyssel.

Finns lite som gömts i snö, men som nu kommer fram i tö...💩både på tomten, i hästhagen och i fårhagen...

 

HA EN RIKTIGT TREVLIG HELG ALLA❣️⭐️🎈

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 5 maj 16:30

  Vilken jäkla Underbar vecka som just passerat, och då snackar jag vädret☀️ Som vi har längtat efter lite vår, sol och värme, verkligen välbehövligt....   Jag började redan i måndags med att pimpa altanen, och det är ju ett av do...

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards