Direktlänk till inlägg 8 mars 2022

Välkommen hem igen, Älskade Hobbe💙

Av Ia Weylandt - 8 mars 2022 18:45

 
Säg HEJ till vår Älskade Hobbe som flyttat hem till oss på Sjövreten igen💝

Vem hade kunna tro det, vi beställde ju en ny KABE i september, och lämnade Hobbe i inbyte.

Men nu är han alltså tillbaka, och det känns skitbra😍

Men jag kommer ju inte direkt plussa och rekommendera CARAVAN i Eskilstuna, tycker dom har agerat riktigt svinaktigt på många vis👎


För det var ju så att vi i början av september skrev papper på ny husvagn, och i kontraktet stod också vad vi skulle få i inbyte av Hobbe.

Ett pris vi var nöjda med, så vi lämnade vemodigt ifrån oss honom på husvagnsfirman.

 

Och sen är det tyst därifrån i över 2 månader, då dom plötsligt ringer och säger att dom hittat en spricka i ett fönster, så dom är inte alls beredda att betalda det överenskomna priset längre.

Vi sa först att dom fick väl kolla vad det skulle kosta att laga, och sen dra av det då,

men dom återkom efter några dagar, med ett helt orimligt "nytt" inbytespris.

Orimligt, för det stod liksom inte i propotion till vad det ens i närheten skulle kunna kosta att byta en ruta😡


Nu hände detta precis när jag fått mitt cancerbesked och låg första vändan på sjukhuset i Eskilstuna, så mitt i det kaoset orkade vi inte ta matchen, och ifrågasätta, så vi sa bara att då hämtar vi hem Hobbe igen.

Men först skulle dom få laga dom skador vi hade uppgett innan vi lämnade honom, för dom skulle lagas på vår självrisk.

Och det tog några ytterligare månader för dom att laga, men för någon vecka sen kunde Thompa åka ner till Eskilstuna för att hämta hem vår Älskade husvagn igen💖


Och jösses som jag njöt när jag fick kliva in i Hobbe igen, det kändes som att komma hem,

Vi har ju verkligen Älskat den där husvagnen, och har så mycket fina och roliga minnen ihop med honom..    

Så det är liksom inget snack om att han får bo kvar nu, och hänga med på ytterligare roliga äventyr.

Jag har beställt nya dynöverdrag, och nya sängkläder, så när dom kommer så kommer det bli lite "nyhetskänsla" ändå.

Men för att kasta ytterligare en 💩 bajsmacka💩på CARAVAN i Eskilstuna, så skulle ju dom som sagt ha lagat dom små blessyrer som fanns.

Bla, så var knappen som man startar gasolen till kylskåpet med trasig, och dom sa dom hade lagat den när vi hämtade tillbaka honom, men det har dom inte gjort🤬

Så nu måste VI köra tillbaka honom hela vägen för att den ska bytas, och det är ju inte så att dom säger,,,

"kom kl 14.00 på tisdag, så fixar vi det"

Nä, dom säger,,,

"Ställ hit vagnen vid tillfälle, så lagar vi när vi har tid, det kan ta en vecka eller två"🤬🤬🤬

Tycker verkligen det är urdåligt agerat av dom,,,

Men men, vi är glada att Hobbe är tillbaka, och vi längtar som fasiken efter första turen med honom💙


Nog om det,,,,

Helgen blev väl kanske inte riktigt som jag tänkt mig, hade ju sett fram emot en riktig arbetarhelg här på gården, då vi skulle få mycket pyssel gjort utomhus...

 

Men jag har faktiskt haft dom sämsta jäkla dagarna hittils sen cancerhelvetet kom in och tog över mitt liv☹️

Tappade totalt aptiten efter cellgiftsbehandlingen i torsdags, och har i princip left på isglass under 3 dagar.

Det ger inte så mycket ork och energi, lägg därtill fruktansvärda smärtor i kroppen, och framförallt i benen,

det har känts som jag haft 40˚ feber, och knappt kunnat stödja på mina ben.

Blääää, så träligt det var, och vilken ynkrygg jag känt mig som, som inte ens knappt orkat gå ur sängen😰

 

Försökte ändå vara lite aktiv medans värktabletterna huserade i kroppen, men jag orkade bara korta, korta stunder.

Thomas mockade i boxarna, men jag strödde ut nytt fräscht spån, det var kul, blev så just och fint...

 

Jag satt sen på en stol och höll i hästarna, medans Thomas pysslade med dom....

    
Vi hade tänkt ta med dom ut på en prommis, men vi fick nöja oss med att bara gå ner i paddocken och promenera runt lite...
 
Det börjar gå riktigt bra att gå med Waijti själv nu utan att ha Linus som draghjälp hela tiden💙💙
 
Vi släppte dom, så dom fick rejsa runt lite i paddocken,,,,
 
Det tyckte dom va kul, det blev ett jäkla bockandes och brallandes.....
 
Tyvärr lyckades jag inte fånga det på bild, men det var härligt att stå brevid å titta på....
   
Sen på eftermiddagen drog vi en sväng till Nykvarns Hundhall för lite träning.

Det är där jag hämtar och får ny energi⚡️
 
Glock i en ljudgivning.....
 
Men det var faktiskt mest Thompa som körde båda hundarna, och jag satt brevid och kom med glada tillrop...

Bla, så fick Frk Olsson kliva upp på deras stege för första gången, tidigare har hon bara gått på den pyttelilla, som står på Södertälje BK.
 
Hon har lite svårt att hitta rytmen på uppgången, men hon trampar på, och verkar inte tycka det är obehagligt...
 
Sheriffen såg så fin ut,,,,❤️
   
Och lilla Hickebarnet kändes så fin i dom moment jag gjorde❤️
   

Kom nöjda hem, jag gick å la mig och sov, och Thomas stack ut på en ridtur på Linus och tog hundarna med sig.


Kvällen sen, blev ett riktigt antiklimax😞

Jag som längtat så efter ost och chark, laddade tidigare i veckan kylskåpet fullt inför helgen, då började jag ju må riktigt bra, och hade inte en tanke på att cellgifterna skulle ställa till det för mig.

Så trots att jag inte var ett dugg sugen på lördagskvällen, så dukade jag fram framför TV:n och Mellon, och hoppades på det bästa....
 
Men det gick käpprätt åt helvete, ingenting smakade bra, allt som slank ner var några jordgubbar och vindruvor...

Nu har vi salami till förbannelse i hela kylskåpet, och jag känner att jag aldrig mer i hela mitt liv vill lukta på en salami ens...

Trist😖


På söndagen tror och hoppas jag att kulmen för hur dåligt jag skulle må nådde sin topp.

Fy Faaan, säger jag bara, jag var helt jäkla sänkt, låg hela förmiddagen och bara vred och vände mig i smärtor i kroppen.

Det lugnade sig lite med hjälp av tabletter runt lunchtid, så då gick jag ut och satte mig rakt uppochner i en solstol.

 
Det var mysigt att bara sitta där och få lite frisk luft i lungorna.
 
Och glädjande nog kom Team Fonzie över på lite lunch.
 
Kul att få lite sällskap, och att det händer något, även om jag kanske inte var mitt allra gladaste och piggaste jag...
 
Men Olsson och Fonzie hade skoj i varandras sällskap...
 
Vi grillade korv till lunch,,,, och jag lyckades faktiskt peta i mig en, trots att det inte smakade bra...
 
Det blev en riktigt skön och mysig eftermiddag, med riktiga vårkänslor i solen...☀️
   
Men det blev lite kyligt när solen försvann bakom trädtopparna, så vi gick in för att fika och mumsa på smarriga semlor...

 
Nåja, så smarriga tyckte ju inte jag att dom va, fick i mig nån tugga, sen tog det stop.
  
Resten av söndagen sov jag😴😴😴😴

Så jävla trist😫

 

Men faktiskt, redan på måndagsmorgonen, kände jag det som att det började gå åt rätt håll igen👍
Hade telefonmöte med dietisten direkt på morgonen, och fick några riktigt bra tips, vilket gjorde att jag kunde peta i mig 2 digestivekex med ost till frukost.

Och genast kändes kroppen mycket piggare.

 

Hundarna och jag stack iväg ut på en härlig tur, vi var ute i över en timma, och även om vi inte gick hela tiden, så var det supermysigt.

Jag satt både länge och väl på en sten vid sjön och njöt i solskenet....

   
Glock lägger sig vid mina fötter, men Olsson far runt runt och upptäcker världen...
 
Kom hem och vilade på soffan en stund.

Sen for Thomas till Strängnäs och besiktade Hobbe, som gick igenom utan anmärkning.

Och jag och hundarna for till Nykvarns Hundhall och lekte lydnad...
     
Sen sov jag middag igen när jag kom hem, vaknade till, och var något så vansinnigt sugen på pasta, så jag kunde inte ligga kvar, ville bara upp och äta...

HURRA, va man kan bli glad för lite aptit👏👏👏👏👏

Och maten smakade faktiskt riktigt bra dessutom👌

Tisdagen började bra, jag käkade 3 digestivekex till frukost som var supergoda...

Sen var jag jättetaggad på att dra till skogs.

Och inte till vår skog här hemma, utan till våra träningsskogar, där jag inte varit på över en månad.

För nu är jag sugen på att komma igång med rapportträning, och ville därför dit för att reka hur underlaget såg ut på våra sträckor...

Tyvärr, så blev jag lite besviken, för det var fläckvis ganska mycket snö och is kvar

 
Visst, det skulle nog gå att köra några skick, men samtidigt så känner jag, att har vi inte kört på nästan fyra månader, så kan vi lika gärna vänta en vecka till...

Onödigt att kanske dra på sig ett klobrott, eller uppfläkta tassar av skaren nu...

Jag kollade 3 olika sträckor, och det såg likadant ut överallt...

 

Däremot är det faktiskt helt snöfritt i skogarna hemma hos oss, så vi skulle kunna gå ut och bara köra lite korta skick senare i veckan.

Nu blev det istället ett uppletande när Thomas slutat jobba...

Denna dag fick dom båda en fullstor vallad ruta med fyra föremål.
 
Och jäklar va bra Olsson gjorde det, tog inte många minuter för henne att hämta hem alla fyra föremål⭐️
 
Hon slog faktiskt Glock denna dag, för han fick problem att hitta ett föremål som låg väldigt nära,,, så det fick jag tillslut gå ut å lyfta på.
 
Men annars, så gjorde han det också väldigt bra⭐️
 
Gick sen en fin liten prommis i den makalöst härliga kvällssolen☀️
   
Kom hem, stannade ute och pulade med hästarna.

Tog inte in dom, utan pysslade med dom i hagen...

Waijti är så gullig, kelig och mysig💙

 
Jag skulle kunna pussa ihjäl hans fina lilla mjuka mule💋
   

Sen var det väldigt skönt att gå in, krafterna började verkligen tryta på mig, tyvärr tar jag nog i mer än vad jag borde och egentligen orkar, men hjärnan vill så mycket...

Så nu blir det slappa resten av kvällen, har fått min sista Fragmin-spruta nu ikväll, och det känns såååååå jäkla skönt att slippa dom vareviga dag nu.

 
Inte för att det var supertungt att titta på när Thomas tagit dom🤪men det blev liksom ett mål, en milstolpe att bli av med dom på nåt vis...

 

Imorgon skulle jag egentligen ha åkt till Jönköping, något som jag längtat mig galen efter och verkligen sett fram emot.

Men, som så mycket annat just nu, så blir det inte alltid som man vill, för tidigare i veckan testade den lilla familjen positivt för covidbajs 💩 

SUCK, jag blev sååååå jäkla ledsen, samtidigt kanske det var nån mening med det eftersom jag inte känner mig helt pigg heller just nu.

Får hoppas vi kan få till en ny date inom kort, för nu MÅSTE jag snart få krama om Morris, annars vet jag inte vad jag gör.

Får njuta av fina bilder på honom så länge💙💙💙💙💙💙💙💙
 


Skönt när jag inte orkar göra så mycket att sitta och skriva av mig en stund,,,  även om det mest känns som jag ordbajsar ur mig det ena ointressanta efter det andra...

Men så är det, finns hopp om roligare tider framöver...

Ha en fin fortsatt vecka☀️

 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 5 maj 16:30

  Vilken jäkla Underbar vecka som just passerat, och då snackar jag vädret☀️ Som vi har längtat efter lite vår, sol och värme, verkligen välbehövligt....   Jag började redan i måndags med att pimpa altanen, och det är ju ett av do...

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards