Direktlänk till inlägg 13 mars 2022

Vår i luften🍃🌿🌱

Av Ia Weylandt - 13 mars 2022 18:45

 
Den läkaren som jag träffade sist i Eskilstuna, och som sa till mig att jag hade en tuff period framför mig,,,

den läkaren visste vad han talade om.

För FY HELVETET, vilken jobbig vecka som ligger bakom mig nu.

Vill och orkar inte gå in på detaljer, för det känns stundtals som om älta cancerhelvetet är det enda jag gör nuförtiden, och det känner jag blir alldeles för mycket negativ energi.

Istället är jag så Otroligt tacksam nu när det har vänt, och jag mår bättre igen, för även om tröttheten fortfarande behåller sitt järngrepp över min kropp, så är det mer hanterbart än smärtor och illamående...

 

Onsdagen innehöll ett besök i världens bästa hundhall....💙
 
Och även om jag inte åstakom sådär jättemycket i min och Olssons egna träning, så piggar det upp mig bara att få vara där.

Thomas lät båda hundarna få på stegen, där även Glock var lite ringrostig och trasslade in benen första gången på uppvägen....

Men sen flöt det på fint, han har ju en mycket bra stegklättring,,,, *peppar*peppar*🙊
 
Tyckte även att Olson hittade lite bättre flyt och rytm framförallt på uppvägen.

Det blir nog bra i slutändan, hon är ju så jäkla cool i allt hon gör, och hetsar inte upp sig i första taget...


La dom också på en platsliggning, ett moment som vi lite "glömt" bort att träna...
 
Måste va för att det är så jäkla tråkigt🤪


Dom senaste dagarna, när det varit som värst, så har jag sovit enormt mycket.

Och torsdagen var inget undantag...

Jag verkligen tvingade ut mig själv på prommis på förmiddagen.

Och det är ju så skönt när jag väl kommer ut...

Nu satte jag mig högst upp på en klippa och blickade ut över sjön,,,,
 
njöt som fasiken av att bara sitta där, medans hundarna strosade runt och roade sig själva....

det blev lite påfyllning av energi,
   
Men resten av torsdagen sov jag mest 😴 

 

Och sen som genom ett trollslag, så vände det på fredagen⭐️👏⭐️
Vaknade på morgonen och var skithungrig, och frukosten smakade helt gudomligt,,,

visserligen åt jag bara en halv rostad macka med rökt skinka, men just att det smakade något var super....

Även lunchen var god, tyvärr resulterade det i att jag åt för mycket och fick ont i magen och mådde illa igen.

Men det gick över efter lite vila på sängen...

 

När Thompa jobbat klart för dagen drog vi till Nykvarns hundhall,,, och nu var det kul att träna igen....

Finn 2 fel dock.....😂😂😂😂

 
Olsson, Olsson, min Älskade vapendragare och Bästa vän, kändes så fin i alla moment...
 
Åååååååå va jag längtar ut på tävling...

Är dock en bit kvar,,, typ själva huvudmomentet, som vi inte tränat alls sen i november🙈

Och glädjande nog så höll matlusten i sig,,, och också lusten att skapa, som ju såklart blir obefintlig när inte ätlusten infinner sig...

Nu blev det ingen jätteavancerad fredagsmiddag,,,, men djävulusiskt god😋🤤

Helstekt lammfilé, med potatisgratäng rödvinssås och stekta kantareller...
 
Det var riktigt jäkla gott, lamm är nog min favvo när det kommer till kött.

Och inte nog med det, så drack jag ett glas rödvin 🍷 till, som faktiskt smakade helt OK👌

Och det mysigaste av allt, var att vi satt vid köksbordet både länge och väl efter middagen och bara snackade och snackade.

Blir alldeles för lite snack när man som vi nu, inte käkat så mycket middagar ihop eftersom jag inte velat äta något senaste veckan.

Men det togs igen med råge denna fina fredagskväll💖


Lördagen sen, försvann i ett nafs...

Efter en god frukost, drog jag och hundarna ut till våra spårskogar för att reka spår...

Thomas stannade hemma och pysslade med hästarna...


Dom har ju skövlat nåt så förbaskat i våra fina spårskogar där Strängnäs BK även har sina tävlingsspår.

Syns våra hundar på kalhygget😫
 
Nu gick jag och hundarna runt och kollade statusen på några av spåren, måste ju veta hur många spår som går att använda nu när 2022 års tävlingssäsong kickar igång på allvar....
 
Och jo, det finns nog hopp om att vi ska kunna ordna fina spårtävlingar även 2022,,,

Kanske inte kan få ut 20 Elitspår, som vi fick för något år sedan, men typ 10-12 st ska inte vara omöjligt av det jag rekade iallafall...
 
Hemma igen, hann jag vila en stund, innan det var dags för oss att hoppa in i bilen och åka till Sjötäppan och fira barnbarnet Liam, som fyllde 11 år tidigare i veckan...

Jösses vad tiden går😱
 
Mysig tillställning med god tårta och trevliga samtal...

Jag bara toknjuter av att träffa människor igen🤩


Stolt farfar som fick gulla med senaste Mästerverket Saga 9 veckor💗
 
Tycker nog den lilla Sagan är ruskigt lik sin mamma Bella, även om det också finns en viss likhet med pappa Micke💕

 

Hemma igen, stack Thompa ut på en riktig långis med hundarna,

jag sov någon timma, och sen skalade jag räkor, till smarriga räkmackor som vi åt samtidigt som vi kollade MelloFinalen....
 
Tyckte det var en ganska tråkig tillställning, där rätt låt enligt mig INTE vann....

Men å andra sidan, så vem bryr sig egentligen???
Jag var mer sugen på att kolla Dirty Dancing efteråt, tror jag såg i Max 10 minuter, och sen sussade jag sött i soffan😴


Söndagen har innehållit mycket slappande, och TV-tittande...

Jag fick dåligt samvete i typ en mikrosekund över att vi satt inne och kollade skidor i det fina vädret☀️☀️☀️

Men sen tänker jag att va faaan, det är ju sista helgerna med vintersport nu, såklart vi ska kunna titta lite utan att skämmas,,, snart kommer en period då man knappt är inomhus alls....


Och det är ju inte som att våra hundar inte får göra något...

I pausen mellan två lopp, gick vi ut och gjorde ett uppletande i fyra korridorer...
 
Glock som vanligt Magisk🤩
   
Och Olsson, ja hon blir bara bättre och bättre⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

 
 
Ibland när man fotar uppletande, så får man vara glad om det blir EN bra bild, och inte bara en massa sudd...

Denna dag blev det så många fina bilder, så jag har svårt att välja ut bara en eller två....
   

Hon letade sååå jäkla bra,,,⭐️

inga startljud,⭐️

knappt något tugg alls,,,⭐️

och superfina avlämnanden....⭐️
    
   
Jag var så jäkla nöjd efteråt, så jag nästan sprack av stolthet över min fina duktiga hund♥️

Mellan två andra skidlopp, var jag nere och bäddade och fixade i Hobbe.

Visst ser det väl inbjudande ut🥱

   
Vi packar och fyller honom inför premiärturen som sker redan nästa helg....

OJ va jag längtar, och ser fram emot att få spendera en helg i vår Älskade husvagn, och därtill få lägga till bra hundträning på agendan💪
Håller bara tummarna för att det inte blir någon förändring i väderleksprognosen som gör att vi inte kommer iväg.

Men det ser bra ut so far....☀️☀️☀️☀️☀️

Nu har jag precis kommit in efter att ha gått en riktigt fin kvällspromenad i magiskt ljus...

 
Det känns verkligen som att våren är på ingång nu🍃🌿🌱

En något lat helg börjar gå mot sitt slut, men jag tror och hoppas att våra hundar är ganska nöjda ändå...
   
HA EN FIN VECKA!!!!

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 5 maj 16:30

  Vilken jäkla Underbar vecka som just passerat, och då snackar jag vädret☀️ Som vi har längtat efter lite vår, sol och värme, verkligen välbehövligt....   Jag började redan i måndags med att pimpa altanen, och det är ju ett av do...

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards