Direktlänk till inlägg 20 mars 2022

Underbara, Fantastiska, Magiska Tärnsjö

Av Ia Weylandt - 20 mars 2022 19:00

 
Har jag nämnt nån gång förut, att Tärnsjö är ett av mina paradis på jorden?
Det "känns" som om jag skrivit det nån gång förut, men det tål att upprepas gång på gång på gång....

FY SOM FAAAAAN VA JAG ÄLSKAR TÄRNSJÖ!!!!!!


Bara vetskapen att jag vet att jag ska få spendera en helg där, gör  mig alldeles lugn och lycklig i hela kroppen💗

Hobbe stod färdigpackad och klar på fredagseftermiddagen då Thomas slutade jobba, så vi kom väl iväg redan vid

2 -tiden.

Det tar vanligtvis 1 tim o 45 min dit, nu stannade vi och tankade, så strax efter fyratiden gled vi in på campingen....

Och Verkligen med betoningen på "gled" in.

För jösses amalienborg så mycket is det var på campingområdet😲

Man hade kunnat åka skridskor där om man velat det....
   
Jag ville det inte,,, men Tack och Lov, så var hela den 5km långa sandstranden isfri...

Och jag kan ju som vanligt inte fort nog få ut hundarna ur bilen för att gå en Magisk strandpromenad☀️

 
åååååååå va jag älskar det där stället💕

I 1 timma cruisar vi runt på dom vackra stränderna, och hundarna var hoppiga och glada....
 
Slet mig till slut, och gick tillbaka till Hobbe, som Thomas installerat på sin plats....

HEJ HEJ, vad får det Lova att vara???
 

Jag hade gjort det lätt för mig och bara slängt ihop varsin landgång till middag...
 
En middag som vi åt inne i servicehuset tillsammans med Fonzizarna som anlänt nån timma innan oss....
 
Det blev en mysig, men tidig kväll, jag tror jag sov redan klockan 21.00

Tärnsjöluften tär på krafterna🥱😴


På lördagsmorgonen skulle vi inte samlas för rapportträning förens klockan 11.00, vilket vi tyckte var superskönt att slippa stressa på morgonen, utan kunde ligga kvar och gosa i sängen när hundarna fått frukost och varit ute å rastats.

Den vackra Sheriffen somnad om på min mage🥰
 
Och Hickan somnade om med husse som stora skeden bakom🥰
 
Såååååå mysigt💕

Sen hann vi käka frukost i lugn och ro, och jag hann också med att gå en sväng med dom på stranden...

   

Sen åkte vi bort till samlingsplatsen, bara 10 minuter från campingen...

Och vilket jäkla gäng vi blev💪 hela 10 hundar som skickades på första skicket👏👏👏

Samling och genomgång på A-stationen...
 
Vi hade bestämt oss för att köra både Glock och Olsson på lördagens träning.

Brukar inte vilja köra båda två samtidigt, men eftersom vi inte skulle köra någon rapport på söndagen, så ville vi passa på att köra båda med andra hundar...

Så, så fick det bli....

Olsson❤️
 
Glock❤️
 
Jag brukar ju vara så duktig på att fota annars, men en av nackdelarna med att köra båda hundarna är att jag helt enkelt inte hade tid för det, för jag hade liksom alltid en hund inne på stationen...

Tacksam då att Fru Greta, fotade på utestationen när Thomas tog emot Frk Olsson....🤩
 
Och att Fru Qrut fotade mig och Glock,

både på nedräkningen,,,,🤩
 
Och när jag tog emot honom🤩
   
Och hur gick träningen då?

Jo både bra👍 och dåligt 👎 

Eller dåligt vet jag inte, men det blev inte det resultatet vi ville ha, utan det sämsta tänkbara😕

 

Olsson gick KANON⭐️⭐️⭐️
Om vi varit oroliga för att hon "glömt" efter fyra månaders träningsuppehåll, så trodde vi fel.

Jäklars så fint hon sprang, så fokuserad och på fina tider.

Thomas hade tyvärr startskall på båda sina skick, men hos mig var hon tyst, så det får vi försöka jobba med...

 

Glock gick också KANON⭐️⭐️⭐️
dom skick han fick gå😖

För att Thomas skulle slippa gå ut med båda, så fick Glock börja med att frispåra  från A-B, och det gjorde han jättebra...

Sen hängde han med fint tidsmässigt från B-A

Jag gjorde sen vår livs bästa framföring inför Glocks tredje skick från A-C

Jäklar så fint han gick,,,,

Han går iväg i full fart, men kommer in ganska långsamt på C, och är blockhalt på höger fram när Thomas tar emot honom...

FAAAN, FAAAN, FAAAN

 

Blir så jäkla ledsen 😢 

Och det blev verkligen ett smolk i bägaren inför resten av helgen, luften och glädjen gick liksom ur en på nåt vis...

Nu verkar det vara en sträckning, för redan idag syns det knappt, men det får bli en tids vila för honom nu, vilket känns lite trist med tanke på att vi skulle vilja starta honom på någon tävling nu under våren.

Men får se hur det bli med det nu🥲

Skönt ändå att han redan är bättre och är väldigt pigg och glad😍

 

Men det är klart att det lite tar udden av helgen, då vi sett fram emot både uppletande och ett par frispår under söndagen, men nu fick Sheriffen bara kissa i koppel resten av helgen...

 

Men tillbaka till lördagen, så tändes grillen efter att alla hundarna sprungit klart rapporten...

   
Och jag kan inte nog påpeka, hur Underbart jäkla kul det var att träffa hela härliga gänget igen😍😍😍

 
Jag njöööt av varje sekund som jag satt där omgiven av alla fina människor...
 
 
         


Så glad över att få vara en del av detta härliga gäng😍❤️😍❤️😍❤️

Men magarna fulla av korv, blev det uppletande för dom som ville...

 
Nu fotade jag däremot jättemycket på varje ekipage,,, 

men tyvärr låg solen lite tokigt, så det blev bara skit av alltihop 💩 

Men ett bevis på att Olsson var med och skötte sig bra...
 
Hon var tyvärr påväg att byta ett föremål på vägen in, men med mycket jobb från mig, så lyckades jag avvärja det...

Nyttig träning💪
Åsså en dålig hundbild, men en hint om hur fantastiskt fin rutan var i den fantastiskt fina Tärnsjöskogen 🌳 
 
Sen sa vi adjö till dom flesta i gänget, längtar redan till nästa gång, även om det kanske inte blir förens till midsommar.

 

Jag hade egentligen velat köra lydnad också, men klockan var närmare 17 på lördagskvällen när vi var tillbaka i Hobbe igen..

Och eftersom vi skulle äta middag klockan 19, så kände jag att jag behövde vila en stund efter nästan en hel dag ute i den underbara vårluften...

Så vi slappade i Hobbe en stund och eftertittade på dagens skidskytte.

 

Hundarna märkte vi inte mycket av, dom kändes ganska nöjda med dagen..

Glock ser väl kanske inte ut att lika superskönt, men han valde det själv😎

 
När jag köpte nya sängkläder, så valde jag med flit ett mönster där hundhår etc inte skulle synas,,,

och nog smälter hon in Frk O,,, man ser henne knappt😎
 

 

Vid 18.30 gick jag upp till servicehuset för att skapa lördagens middag, och också steka ägg och falukorv inför söndagens lunchmackor...
 
Fru Fonzie lagar också mat....
 
Jag lagade en pasta, som var Absolut bland det godaste jag någonsin ätit😋
Alltså, jag har gått och varit sugen på en repris hela dagen idag...

  

Tyvärr så föll den inte min sambo på läppen, han tyckte det smakade så illa, så han knappt kunde äta upp.

Det är ju såklart tråkigt att det blir så när man står och lagar mat,

men jag kommer definitivt laga den rätten till mig igen....

Även lördagskvällen blev tidig för mig🥱😴

 

På söndagen skulle några köra sök, och jag har ju haft en liten nyfikenhet för den grenen, och varit sugen på att prova.

Men kan väl säga efter idag, att suget försvann, iallafall för nu...

För herre jävlar vilken tid det tar......

Nu var det ju kul att det var duktiga hundar att titta på...

Tyvärr blev det dåligt med bilder på alla, svårt att fota fart, blev mest sudd...

Fonzie skötte sig bra...

   
Och lilla Aramis är ju bara föööör härlig att se😍
 
Thomas figgade, och jag gick på stigen,och jag hade väldigt gärna velat höra eftersnacket sen när dom fikade.

Men eftersom våra hundar fått ligga i bilen i flera timmar som söket tog, så kände vi inte att vi kunde sätta oss och fika i lugn och ro, utan vi behövde aktivera våra hundar.

Det kan jag tycka var lite synd, hade varit nyttigt för mig att höra eftersnacket...

Men våra hundar går först....

 

Vi åkte och gick en liten rastarrunda....
 
Och sen gick Thomas ut ett 650m långt frispår till Olsson...
 
HEJ DÅ husse👋
 
Och hon är ju bara sååå jäkla cool💕

Hon bara lägger sig ner och iakttar husse försvinna bort bakom tallarna...
 
Och sen går hon iväg i en jävla fart💨💨💨

Håller sig fint i spåret, och kommer in till husse i god fart...

Underbara lilla härliga hund🥰

Kommer sen tillbaka till mig i samma goda fart💨💨💨
 
Efter det fick hon ett uppletande i fyra korridorer...
 
Jag tycker det är viktigt att varva tävlingsmässigt uppletande som igår, med motiverande korridorer som idag...
 
Och hon gjorde det riktigt jäkla bra❣️
 
Jobbigt för mitt dåliga samvete att Glock inte fick göra något....

Men han fick vår bådas fulla uppmärksamhet under fikat efteråt💗

Och jag delade faktiskt min korvmacka med honom....

 
Det blev en supermysig fika i vårsolen☀️☀️☀️

Vi hade gärna suttit kvar länge till...

 

Men utcheckning och hemgång väntade...

Thomas släppte av mig och hundarna en bit från campingen, åsså knallade vi sista biten hem, medans Thompa packade ihop Hobbe....

 
Jag känner att det alltid är lika sorgligt varje gång vi ska lämna detta paradis, skulle vilja vara där jämt och mysa i Hobbe och träna i dom Fantastiska skogarna...
Men nu var det bara att hänga på och bege oss hemåt, ganska skönt att det inte är så långt...

 

Och också ganska skönt att jag har en Underbar vecka att se fram emot❤️❤️❤️❤️❤️
För imorgon drar jag och Pugge söderut,,,

imorrn drar vi till Jönköping,,,

och vad finns där????
Jo, Världens finaste familj,,, som jag längtar IHJÄL mig efter....

Imorgon ska jag Äntligen få träffa dom igen❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
 
Tack Alla för en Underbar helg❣️

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 5 maj 16:30

  Vilken jäkla Underbar vecka som just passerat, och då snackar jag vädret☀️ Som vi har längtat efter lite vår, sol och värme, verkligen välbehövligt....   Jag började redan i måndags med att pimpa altanen, och det är ju ett av do...

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards