Direktlänk till inlägg 23 maj 2022

MORRIS 3ÅR

Av Ia Weylandt - 23 maj 2022 18:00

 
Morris, Morris, Älskade Morris❣️
I söndags den 22/5 blev detta lilla Mästerverk till Morris 3 år❤️❤️❤️
 
Jäklar vad tiden går💨💨💨

Födelsedagen firade vi med en heldag på Kolmården,

och för att sammanfatta dagen ur Morris synvinkel, så var det sista han sa när jag kramade honom hejdå,,,

-Vilken bra dag det blev❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
Och lååååång, hade Mormis velat lägga till,,, jag stack hemifrån vid 8.30 på söndagsmorgonen, och var hemma igen 19.30🥱och då kan jag väl utan överdrift påstå att det var en ganska sliten Mormis som somnade ganska ovaggat😴

 

Men jäkla trevligt, mysigt och roligt hade vi....

Egentligen är jag lite kluven till vad jag tycker om Djurparker, och att vilda djur hålls fångna, på för dom ganska små ytor...🤔

 

Men det jag kan känna efter att ha besökt Kolmården, är att djuren där kändes ganska "glada"

Dom flesta var uppe och rörde på sig, busade och lekte och bjöd liksom på sig själva...

   
Jag Älskar dom stora kattdjuren, kan stå å studera dom hur länge som helst...

Sååååå jäkla vackra....
 
Det är också väldigt bra fixat för barn i parken, det stod en jeeep halvvägs inkörd i tigerburen, vilket gjorde att man fick känslan av att åka där bland djuren...
 
Morris älskade den bilen bland dom stora tigrarna, och var en farlig tiger på pappans trygga axlar en lång stund efteråt...
 
Det fanns också väldigt många roliga åkattraktioner för barn,,,

(och vuxna som ville följa med🤪😂)
 

Morris kör tryggt runt på mamma, pappa och morfar.....


 
Och flyga flygplan kunde han också....
 
Här bjuds mamma och morfars bonusbarn på en trygg flygtur ✈️
 
Och för dom vuxna finns ju en av Europas häftigaste träbergochdalbanor.... 🎢
 
Som jag sett fram emot att åka den....

Älskar bergochdalbanor....

Meeeeeen, tack vare cancerhelvetet, fick jag finna mig i att stå brevid på marken och fota.

Man fick nämligen inte åka med någonting på huvudet, vilket var fullt förståligt, för det hade aldrig suttit kvar i den farten...

Men jag hade ingen lust att åka omkring med mitt skalliga huvud, så det blev till att avstå😔
 
Surt, Surt, Surt,,,,, men jag gläds över Jonnas glädje...

Det var så lite folk, och inga köer alls, så hon åkte flera varv...

Och när jag ser min bild på hennes flygande hår, så inser jag att jag nog fått gå därifrån utan min mysse 🧢

om jag åkt med den på🌪
 
Kolmårdens djurpark är verkligen gigantisk, och trots att vi nästan hängde på låset på morgonen när dom öppnade, och var bland dom sista att lämna på kvällen när dom stängde, så känns det som att vi bara hann med hälften av allt som fanns att göra...

Äta bör man annars dör man....men det kändes som bortkastad tid,,, även om det var skönt att sitta ner och vila benen en stund....

 

En upplevelse som jag inte velat vara utan, var den 30 minuter långa färden i linbanan...

Woaw va häftigt det var👌


 
Vilken jäkla utsikt stundtals, inte bara över djuren, utan över hela östergötland kändes det som...
 
Tror vi alla njöt, utan stackars Morris morfar, som är jäkligt höjdrädd och stundtals vägrade titta😅
 
Men tuffa Mormis Morris va inte rädd💪
 
Men det är ju bra att Mormis håller i honom ifall han skulle ramla ut😜🤣


Man åkte ju inte över trädtopparna hela tiden, så ibland vågade morfar titta och visa Morris djuren...
 
Och man såg dom faktiskt jäkligt bra.....
 
Många älgar, som blev något av Morris favvosar....
 
Och jädrans va stora shirafferna är....🦒

Det var nästan vid vissa tillfällen som vi åkte i höjd med deras huvuden....

 
Dagens höjdpunkt för mig var ju givetvis delfinshowen....
 

För även om jag är starkt emot att delfiner och späckhuggare hålls i fångenskap, så kan jag inte låta bli att sitta helt fascinerad över dessa helt magiska djur....
 

När showen drog igång, fullkomligt sprutade tårarna på mig.....
 

Tårar, av ren och skär avundsjuka...🤢
 

Ååååå, som jag önskat att det var jag som fick stå därnere med dessa fantastiska djur...

Och vilka jäkla bilder min mobilkamera kan ta👌👌👌
   

När showen var slut, och delfinerna vinkade HejDå, var jag mentalt helt slut...

Åååååå va jag skulle vilja bli delfintränare......
 
Men får väl bara helt enkelt leva på minnet, att jag iår för 10 år sedan faktiskt fick förmånen att umgås med dessa fantastiska varelser....

Ett minne jag Aldrig glömmer...

   
När man kom ut från showen, kunde man gå in i en stor arena, där inga shower pågick, men där man kunde se delfinerna från under ytan....
 

Det var nog bara vi som fattade, för vi var heeelt själva därinne, och det var så lugnt, tyst och harmoniskt..

Och delfinerna visade verkligen upp sig....
 

Å sen fanns det ju delfiner att rida på,,,, vilket Morris såklart gjorde....❤️❤️❤️❤️❤️
 

En lång dag började sen gå mot sitt slut....

Det kändes som om vi hade sånt jäkla flyt hela dagen...

Bra väder, lite folk, inga köer,, vi lyckades tajma många av djuren när dom skulle utfodras och därmed också var som mest aktiva.

Och som grädde på moset råkade vi springa på Bamse när inte miljoner andra barn var i närheten och ville ha kramar....
 
Som en sista grej innan parken stängde, fick Mormis älskade Morris gå in i souvernibutiken och välja precis vad han ville,,,, en födelsedagspresent från Mormis....

Det blev en "liten" älg som fick följa med hem till Jönköping...

 
Och med Morris sista ord ringande i öronen,,,,,

-Vilken bra dag det blev........❤️❤️❤️❤️❤️

Gick det lätt och snabbt att köra hem till Sjövreten igen....


Jag Älskar att komma hem,,,,,

Finns nog inget som är så skönt, som att komma hem efter en hel dag borta....

I fredags gick jag förbi syrenhäcken som omringar vår tomt, njöt av doften, och tänkte, varför inte ta med den in....

Så jag klippte några grenar och satte i en vas i köket...
 
Och jävlar vilken underbar doft som möter en i köket varje gång...

Vår Bästa tid är nu,,,, Nu ska vi Njuta....

TACK Älskade fina lilla familjen för energipåfyllningen❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 12 maj 17:30

  Aaaaaaaaaaah, så sitter man då här igen, hemma vid mitt älskade köksbord, lite trött och sleten efter en intensiv helg. Men samtidigt så in i bengen nöjd och glad ända in i själen, efter en härlig helg fylld av hundträning från morgon till kvä...

Av Ia Weylandt - Söndag 5 maj 16:30

  Vilken jäkla Underbar vecka som just passerat, och då snackar jag vädret☀️ Som vi har längtat efter lite vår, sol och värme, verkligen välbehövligt....   Jag började redan i måndags med att pimpa altanen, och det är ju ett av do...

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards