Direktlänk till inlägg 26 juni 2022

⭐️Magisk Midsommar 2022⭐️

Av Ia Weylandt - 26 juni 2022 18:30

 
Så kom den då, årets mest efterlängtade helg💝

Svårt att med ord beskriva hur jäkla underbart vi har det i Tärnsjö just denna helgen, jag trivs ju alltid som bäst vilken helg jag än är där, men midsommar är något alldeles speciellt...

Och jag har faktiskt varit riktigt duktig på att flera gånger under helgen stannat upp för en stund, njutit av nuet, njutit av att vara här och nu.

Njutit av ynnesten över att jag får fira just denna helg med våra Älskade hundar, på detta Underbara ställe med dessa Fantastiska hundvänner💖💝💓💖


Vi lämnade Sjövreten vid 11-tiden i onsdags.

Allt som oftast när jag ska iväg nånstans, så får jag ju lite ångest innan, och vill helst ångra mig och stanna hemma istället.

Men så känner jag Aldrig när vi ska till Tärnsjö.

När vi ska dit, vill jag bara dit....


Vi kom fram vid 13-tiden och ställde Hobbe på samma plats som varje år sedan 2015 ( den är bokad igen till midsommar-23😊)
 
I vanliga fall när vi kommer fram till detta paradiset, så brukar jag ta hundarna med mig och gå en magisk promenad längs med dom långa sandstränderna.

Men med tanke på Sheriffens tår, där sandunderlag inte är att rekommendera, så blev det istället en 90 minuters lång skogspromenad med Fru Abbot.

Jag tog bara Olsson med mig, Glock och husse gick ner och simmade under tiden.

Så det var jag, Olsson, fru Abbot, Abbot och Otto som traskade en runda i dom fina skogarna...
 
Kommer hem och ägnar oss åt härligt mingel på campingen innan middagen...

Klockan 19.00 käkade vi gemensam middag på onsdagskvällen med dom som kommit, flera anlände sen under torsdagen.

     
Jag tycker det är skönt att slippa matlagning sådär på ankomstdagen, så jag slängde bara fram en massa ost och chark...

 
Mums 😋 det är bland det bästa jag vet 🤤 

Det blev en mysig kväll🌻

 

På torsdagsmorgonen var det samling i receptionen 09.45 för avfärd mot skogen...

Ett härligt gäng som delades in i 3 grupper, en rapportgrupp, en sökgrupp och en spårgrupp.....

 
Vi valde att köra Olsson i rapporten denna varma dag....
 
En överblick över A-stationen i denna Magiskt vackra skog😍
 
SuperDuper nöjd med fina lilla Frk Olsson, som skötte sig enligt regelboken.

Såååå jäkla duktig, och med fina framföringar och utan startskall.

Hade inte ett startskall på ett endaste av 8 skick under helgen, vilket torde tyda på att vi tänker "rätt"

So Far, So Good👊💪👍
    
Det var varmt, men faktiskt så fläktade det på ganska bra, så jag märkte inget på Olsson, och visst var hon lite flåsig, men med kyltäcke på, så återhämtade sig hon väldigt fort...
 
Underbara, Duktiga lilla hund💖
 
Gladast dock efter denna träningen var Team MayDay, vars matte nog hade midsommarhelgens bredaste leende.

Maysan är ung och oerfaren, och inte van med en massa främmande hundar, men hon skötte sig som den blivande stjärna  ⭐️ hon ska bli...
 
Ska bli spännande att följa dom i framtiden...

 

Efter avslutad träning grillade vi korv 🌭 
 
Så mysigt att sitta där i den vackra skogen, käka korv och snacka hund.
   
Tror knappt man kan ha det bättre faktiskt💓

 

Vi hade väl från början en liten plan på att köra uppletande, men dels så rann tiden iväg, men framförallt med tanke på värmen, så kändes det som att hundarna var nöjda.

Så vi åkte hem till campingen och gick ner och simmade dom istället...

 

Det är så bra med stränderna i Östa, för det är så långgrunt.

Så man kan gå ut så pass djupt så hundarna simmar, men vattnet går bara upp till låren på oss...

 
På så vis kan man gå framochtillbaka medans hundarna får bra simträning👍
  

Även denna torsdagskväll blev det gemensamhetsmiddag med långbord klockan 19.00

 
Vi grillade lammfilé med klyftpotatis, grekisk sallad och tzatziki...
 
Mums, lamm är enligt mig det absolut godaste köttet😋

Ännu en mycket trevlig helg att lägga i minnesbanken...💝
   

Så vart det fredag då, och självaste midsommarafton...

Då försöker vi lägga upp träningen så att den inte tar hela dagen för att sedan kunna äta en något sen midsommarlunch....

Några stack ut i rapportskogen, några stannade på campingen och körde lydnad.

Vi stack ut i spårskogen.

Började med att lägga ut varsitt spår till Glock och Olsson...

Och sen började väntan....

 
Slog ihjäl en del av väntetiden med att köra uppletande....
 

 

Glock fick stå över uppletandet, vi känner att vi vill vara lite rädda om hans tår + att det var så jäkla varmt, kändes inte som det skulle gynna honom att leta under dom förutsättningarna.

Olsson däremot, skötte sig mycket bra...

 
Vi gjorde korridorer med synretning till henne...
 
Kände att jag ville köra motivation nu, efter att ha kört tävlingsmässigt dom 2 senaste gångerna....
    
Efter lite mera väntan och fika var det dags att släppa på...

Började med Frk O...

Jag var lite nervös för hur jag skulle orka, men ville testa, och det gick jättebra.

Spåret var bara ca 600meter, samt att Olsson är så jäkla skön att gå bakom, hon är så jäkla lugn och noggrann.
 
Gjorde ett fint upptag, och spårade sen klockrent utan ett tapp, och fina markeringar på pinnarna...

Glock, som inte spårat på jättelänge, kom också iväg fint, spårade kanon och plockade alla pinnarna....
 

Vilka duktiga hundar vi har❤️⭐️❤️⭐️❤️⭐️❤️

Vi var tillbaka på campingen strax efter 13.00, och eftersom lunchen inte var planerad förens klockan 15.00, så hann vi med att simma hundarna även denna eftermiddag...

 
Skönt och uppskattat av både två, och fyrbenta...
   

Sen hann vi även med att duscha och förbereda för lite skojigt midsommarfirande....

Och som tur var, lyckades vi hitta en skuggig plats att duka långbord på...

 

Det hade fanimej inte gått annars, vi hade blivit kokta i solen☀️🥵

 

Vi är ju inte så mycket för traditonell midsommarmat som sill etc, så jag ordnade en hummer till Frallan, och rökta räkor till mig...
 

Till dessa läckra små skaldjur, slank det ner en flaska Prosecco🍾🥂
 

Behöver jag skriva att det smakade ljuvligt 😋 

 

Det blev en lååång och Underbart trevlig sittning med nubbevisor och diverse andra sånger med tillhörande gester...
   

Faaaan va jag Älskar den stunden😍

Midsommarfin Fru Abbot
    

Med mätta magar togs det en paus för att plocka undan och rasta hundar.

Jag gick faktiskt å,la mig och sov i en timma då jag kände att tröttheten tog ut sin rätt...

Med facit i hand skulle jag ha sovit längre, för jag var inte klarasoven, utan kände mig trött och grinig som ett litet barn resten av kvällen...

Men jag bad Thomas väcka mig efter en timma för att jag ville vara med på 5-kampen.

 

Samling och genomgång inför kvällens prövningar....
 

Vi delades in i lag, sökfolket mot rapportfolket (spårfolket va så få, så dom spreds ut bland sök/rapportarna)

Vi andra var däremot så många, så det blev 2 rapportlag och 2 söklag, och årets tema var "samarbete"

 

Bland annat skulle en boll balanseras på en bräda genom en bana.....
 

En annan gren var att transportera en boll med hjälp av stuprör genom en bana....
 

Nedan ser vi Thomas med ögonbindel, lotsas genom en bana med hjälp av sina lagkamrater.....
 
Fantastiskt fint ordnat och uppstyrt av Team Ferrie 👌⭐️👊

 

Jag var tyvärr lite för trött, och kom inte riktigt igång igen under hela kvällen.

Dom andra drog ner till stranden för ett parti kubb, men jag orkade inte följa med.

Men jag är ändå så jäkla nöjd, glad och tacksam över ytterligare en magisk midsommarafton med dessa magiska människor💓💓💓

 

Så blev det midsommardagen då☀️och vilken jäkla värme.

Det sägs ju att vi bor i landet "lagom" men vete tusan om jag tycker vårt väder är så mycket "lagom"

Men jag vägrar klaga, även om jag gärna hade velat träna mer hund under helgen än vad vi gjort...


Samling även denna morgon i receptionen klockan 09.45

 
Ett stort och härligt gäng som gjorde upp planer för dagen....
 
Campingägaren simmade plötsligt in i bild och vinkade glatt😁

 
Denna lördag hängde vi återigen i rapportskogen med lilla rara Frk Olsson...
 
Samling innan utfärd till B.
 
Denna dag var lilla rara Frk Olsson Glödhet 🔥 värmen till trots,

och för det första så fick jag inte STOPP på henne när hon kom farandes in på stationen,

utan hon bara brände förbi mig och drog till sin uppbindningsplats🙈

Och för det andra, så var min andra framföring helt enkelt urusel😔

Hon rann ifrån mig, och när jag stannade för att göra halt inför nedräkningen, så bara satte hon av i galopp och ville iväg💣

Jag fick tack och lov stopp på henne, och kunde göra om, och göra rätt...

Men vi har lite att jobba på😎

 

Skönt nog så verkade hon inte påverkad alls av värmen....
 
Efteråt mötte vi upp sök och spårgänget för gemensam grillning på en grillplats....

Där gick det turligt nog även att bada hundarna vilket kändes skönt...
   

Sen grillade vi, och njöt av Mumsligt goda korvar....
 
Inte varje dag man använder sig av paraplyer som skydd mot solen, men nu gav dom lite välbehövlig skugga...
    

Tillbaka på campingen blev det ytterligare en tur till badet för simning innan det var dags att göra kväller....

 
Hajja att även jag, som HATAR att bada, har badat denna helgen🤫
 
På kvällen sen tändes grillarna igen, 
 

och vi åt  en makalöst god sista middag tillsammans....

   
Som vanligt så drar barn, både killar och tjejer som magneter till Thomas...

Han gillar verkligen barn, och dom gillar honom...
 
Efter middagen drog vi ner till stranden för ett parti kubb, och denna kvällen orkade jag följa med...

Blev en helt magisk kväll, med en underbart vacker solnedgång....
 

Kubbspelandet gick väl sisådär för tjejerna, som förlorade för jag vet inte vilken gång inordningen...
 
Men mysigt var det.....
 

På söndagen vaknade vi, och kände att vi inte orkade göra nånting annat än bada och packa Hobbe för hemfärd....

Jag hade planer på att träna lydnad innan vi for, men kände att det inte skulle ge något i värmen....

Så istället blev det en sista tur för denna gången ner till den magiska stranden, där hundarna fick simma innan vi hängde på Hobbe och åkte hem till hästarna och fåren....
 


Sitter här nu, och känner mig så otroligt priviligerad och rik...

Rik, för att jag får möjligheten att uppleva och spendera flera dagar i dessa härliga människors sällskap, och dessutom så fulltankad med så mycket positiv energi.

Detta är dagar jag Aldrig glömmer.....

 

Så bilden nedan symboliserar temat G, som i Gemenskap❤️
 

TUSEN TACK alla härliga människor❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards